Annons:
Etikettövrigt
Läst 1191 ggr
[babsaan]
1/14/14, 3:55 AM

svimmar varje natt

Hej. 

Den senaste tiden har jag drömt om att jag svimmar, nästan varje natt på olika ställen, Hemma, affären, skolan, bussen, tja överallt.

Jag är även väldigt yr om dagarna, men utan att läkarna hittat något,. har tagit en massa prover och tester, men dom hittar inget, jag svimmar aldrig när jag är vaken, utan ''klarar mig precis''.

Någon som vet vad min dröm kan betyda? Jag tycker att detta börjar bli väldigt obehagligt nu att se dagsljuset slockna varje dag framför mina ögon, och varje morgon vakna med nya blåbärken och bulor :(

Annons:
[VSK]
1/14/14, 4:12 AM
#1

Låter otroligt jobbigt och farligt.

Gör du nåt speciellt när du håller på att svimma i vaket tillstånd? Har du smärtproblematik, speciellt vid nacken?

Har du fått göra arbetsprov med EKG? EEG?

Blodtryck? Äter du speciella mediciner eller kost som kan påverka ditt blodtryck?

Har läkarna kollat upp dina blodvärden? -tänkte speciellt på antal vita blodkroppar. -tjockt blod?

Om du skulle framkalla detta, hur skulle du då göra?

När svimningskänslan kommer, hinner du göra nåt alls innan det är försent och du ramlar?

Jag tycker du skall skriva ned allt du kommer på på ett papper och söka dig vidare inom primärvården för hjälp. Dvs byt husläkare.

Gällandes drömmarna så kanske det är nån form av okontrollerad oro du har som din hjärna försöker bearbeta när du sover. Det man är rädd för kan man ju få mardrömmar av.

Är ju inge vidare att ha både rädsla i vaket och sovande tillstånd. -hoppas du får remiss av din husläkare och får hjälp med detta.

Lycka till.

[babsaan]
1/14/14, 4:38 AM
#2

Jag har haft halsfluss och råkade träna med det, så trodde först att det hade blivit något efter det, och tja, har fått göra EKG, blodprover, rubbet… men inget hittar dom. Sökte först på vårdcentralen men vart skickad vidare till en neurolog(?) men inget där heller. 

Har åkt in och ut på akuten pg av min yrsel, men dom hittar verkligen inget, Mitt blodtryck är fint, lika så blodsockret, Jag har fått höra att jag har för mycket vita blodkroppar, men blev inget mer ang det. Bara i år har jag varit på akuten fyra gånger, och vårdecentralen en.. :/

Och tja, jag är väldigt mån om vad jag äter och äter bara nyttig mat, samt antidepressiva.

[VSK]
1/14/14, 4:46 AM
#3

Antidepp kan ju påverka så du får yrsel mm.

Speciellt om du intar flera sorters mediciner så kan de krocka med varandra.

Vad hade du för HB vid blodproven?

Började det här efter din halsfluss?

VildaVittra
1/14/14, 11:19 AM
#4

Är du "helsvensk" genetiskt?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[babsaan]
1/14/14, 3:49 PM
#5

#3 Drömmarna började innan halsflussen, men inte yrseln.

#4 Yes, jag är helsvensk, eller tja min gammelmormor är finsk.

VildaVittra
1/14/14, 4:03 PM
#6

#5 Hehe, svenskt nog (varför jag frågade är pga att det finns ärftliga sjukdomar i var "människoras" som man kanske inte tänker på i lilla Sverige).

Har du haft någon fästing?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Evisen
1/14/14, 6:13 PM
#7

#2 Om du käkar antidepressiva tabletter, och råkar glömma att ta dem en dag så kan det resultera i både "öronsus" och i yrsel. Men det försvinner efter en två dagar efter du har tagit tabletterna igen.

Niwa
1/15/14, 11:52 AM
#8

Antidepressiva kan ge de flesta och mest konst biverkningar. Har du ätit medicinen länge. Jsg kan få biverkningar uppp till 3-4 månader eftet att jag börjat. Dvs de kan börja efter3 månader.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Tarotstollan
1/16/14, 12:44 AM
#9

Har de kollat dina öron så du inte har en släng av Kristallsjukan?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: