Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1722 ggr
HaraldochAlex
2014-01-13 15:37

Djuren hälsade på - i drömmen

Nu måste jag bara berätta en väldigt rolig sak som för första gången hände mig inatt. 

Jag har då haft väldigt många djur under mitt 15 åriga liv. Under dessa år har då flera dött. 

 Jag har alltid känt av dem och jag har snubblat på dem och jag har sett dem. 

Men i natt träffade jag dem, i drömmen. 
Alla djur som jag någonsin ägt var med och det var lite som i Snövit när alla djuren samlades runt om kring mig. Jag blev så lycklig att när jag vaknade var hela kudden full av tårar. 

Detta har aldrig hänt mig förut, men det har däremot hänt min syster x-antal gånger och jag blev så glad att det hände mig. 

Är det någon annan som har varit med om detta? Berätta gärna :)

Annons:
Amandla
2014-01-15 13:33
#1

Jag drömmer ibland om min ponny som jag hade när jag var tonåring/ung vuxen. Det känns som att jag träffar honom på riktigt för när jag smeker honom på mulen känner jag hur mjuk och varm den är ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Eija
2014-01-15 14:06
#2

Vilken underbar dröm HaraldochAlex……. Jag har varit med om något liknande……drömde att jag satt i en stor bubbla som var genomskinlig och formbar……den gled över marken bara några meter, och då i min dröm så kände jag o tänkte att va sjutton det här är ingen dröm….. Jag har som du förstår haft många djur, mest hundar i mitt liv…och ett av dessa hundar var en collie som jag hade när jag var 13 år, och jag hade ett struligt liv så jag fick aldrig chansen att ta farväl av henne, hon dog medans jag inte var där….. Jag sörjde henne och grät i omgångar i många år, jag visste ju att hon sakna mig och hade slutat att äta när jag försvann…..hon var gammal, men jag planera för fullt att få en möjlighet att hämta henne till det hem jag hade fått då…..men hann inte…. Hur som haver så sitter jag i denna bubbla och glider fram, och med spänning undrar vart jag är, och då ser jag i horinsonten en massa djur springer på en äng, på vilken jag och glider över…… Då ser jag min hund som jag 2 år tidigare hade fått ta bort p g a cancer, hon var en Australiensisk Terrier, och jag ser hur hon sitter ner och framför henne står min mammas katt Zorro som hade bara avlidit 1 år efter henne, och dom var kompisar….. Jag blir så överväldigad och glad, men bubblan stannar en bit ifrån, och jag blir så ivrig och vill få bubblan att glida fram, men det gör den inte, och då ser jag på sidan om att en av de andra hundarna frigör sig från mängden och kommer springande rakt emot mig i bubblan… Då ser jag att det är min hund Lassie "Collien" Hon kommer ända fram till bubblan och trycker sin nos emot så att den böjs in, och jag kan stryka henne…Hon ser så fin o frisk ut, och så vänder hon om o springer iväg glatt och börja leka med de andra igen…. Jag börjar sakta att glida iväg igen bort från dom, och så vaknar jag med en puff….sätter mig upp i sängen och tänder ljuset, är helt chockad och gråter, men så glad…..äntligen fick jag ett avslut med min collie, det var precis som att jag fick en inblick i deras värld, min andra hund o katten hade jag ju redan sagt adjö till, och lilla Snuffy, min Aus, henne fick jag t o m en puss av innan hon somna in….. Allt detta fick jag uppleva för bara ungefär 6 år sen, och då hade det ju gått över 40 år sen jag miste min älskade Collie…så då först har jag fått ro från mina samvetskval över att inte ha kunnat förklara för min collie varför jag försvann och inte tog henne med mig….. Ja djuren är absolut lika saknade som ens anhöriga, i alla fall för mig…och idag har jag 2 hundar som jag vet kommer till den punkt när de också går över, men i min tröst så vet jag att dom kommer till en underbar plats…. Det var min berättelse om min resa till dem

HaraldochAlex
2014-01-15 17:06
#3

#2 Vad roligt! Skönt att du fick ett avslut, det är inte roligt att känna att man inte har fått säga farväl.

Tarotstollan
2014-01-16 00:56
#4

Vilken underbar dröm! Sitter här med tårarna rinnande ner för kinderna, hoppas att jag också får uppleva denna dröm någon gång!😭🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Alicereyes
2014-01-16 18:02
#5

Har också drömt en sån dröm en gång :')
Drömde att min förra kanin "Ninis" kom till mitt hus & hälsade på, han hade skaffat tjej & hade massa bebisar som kom med på besöket 😃

HaraldochAlex
2014-01-16 19:18
#6

#5 Å vad roligt! En riktig tjejtjusare altså ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: