Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1618 ggr
[karin1992]
1/7/14, 10:23 PM

Inbillar jag mig?

Hej! 

Jag har under de senare åren känt vissa saker. En del skrämmer mig, andra inte. Jag har alltid varit mörkrädd, därför vet jag inte om det jag känner är något övernaturligt eller om jag bara inbillar mig.

Jag och min sambo har flyttat två gånger, först bodde vi i ett lägenhetshus där jag kände mig övervakad/sedd och även upplevde några konstiga saker… Sedan flyttade vi och jag kände eller märkte ingenting i den nya lägenheten. Vi tyckte dock att lägenheten var för stor och beslutade oss om att flytta igen. Nu bor vi i samma lägenhetshus som den fösta lägenheten ligger i (där jag sa att jag kände mig övervakad/sedd), men i den andra trappuppgången. I denna lägenhet har jag återigen börjat känna mig iakttagen, med mer obehag denna gång… 

Är det jag känner äkta eller inbillar jag mig? Har jag en känsla för det övernaturliga eller är jag helt stängd?

Annons:
trollsländan
1/7/14, 10:38 PM
#1

Hej !

Tycker att du ska lyssna på din känsla. Jag höll på som du i flera år och trodde att jag inbillade mig. Tills jag en dag fick se det jag kände.Även mina barn kände att vi inte var ensamma och hunden var livrädd att vara på övervåningen.Felet jag gjorde var att tro att jag inbillade mig och det höll på att göra mig galen och vilken lättnad det var att få det bekräftat att man inte var tokig.Tycker du ska ta hem någon som kan ta bort det där.

fatcat
1/8/14, 4:14 PM
#2

Kanske hjälper om du försöker förstå uppkomsten till obehagskänslorna? När uppstår dem och hur?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[karin1992]
1/8/14, 4:39 PM
#3

Dom uppstår oftast på kvällen eller natten. Ibland kan det även vara på dagen… Så jag vet inte riktigt. Därför ställer jag mig också frågan om det är mörkret jag är rädd för eller om det faktiskt finns något där…

fatcat
1/9/14, 12:31 AM
#4

Har själv varit mörkrädd i hela livet.. Ändå är man vuxen nu *skratt* Har du upplevt något mer konstigt i samma byggnad?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[karin1992]
1/9/14, 3:02 PM
#5

Jag har upplevt konstiga saker ja, hört, sett och känt.

Upp till toppen
Annons: