Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1342 ggr
Alicereyes
1/5/14, 5:44 PM

döds rädd för rymden..

I sommras satt jag & min pojkvän å diskutera lite om månen osv… Han berättade att om han skulle vunnit en gratis resa till månen & tillbaka skulle han "lätt" gjort det om jag följde med, men eftersom jag är så himla höjdrädd (vågar knappt gunga gunga 😞) så får jag panik bara av tanken av att lämna jorden & åka till rymden..

Men om jag ska komma till saken,

Tidigare har jag drömt kanske 3 drömmar om att jag är i rymden & bor där i nått slags hus (som vintergatan) & sen att jag verkligen är fast där & kommer ej tillbaks hem. Jag har alltid också haft nån speciell person med mig, men jag har aldrig nånsin sett hur han/hon ser ut.. Förens nu för nån månad sen när jag drömde den igen, för 4 gången! Så visade det sig att det var min pojkvän som var med mig.. Är ej säker om det är han som har varit med mig hela tiden..
Iallafall så drömde jag också att de var 10 tal barn med oss där uppe som vi skulle se efter. Utanför vårat "hus" fanns en rymdfarkost, som man behövde slå in speciell kod eller nått för att öppna dörrarna till den. Det var två dörrar, en som man öppnade för att klä på sig kläder såå man kunde va där ute, där fanns också en sån knapp man skulle trycka på så att det kom en sån gång in till rymdfarkosten (som till flyplan). Dem var ej speciellt säkra heller. Så ett av barnen öppna båda dörrarna så hon/han bara sögs ut i rymden.. 😮
Lite senare i drömmen så visade det sig va ganska så trevligt ändån, de fanns folk som bodde där & allt.. Min pojkvän trivdes, men inte jag.. Jag ville bara hem hela tiden..
Sen kommer jag inte ihåg mer, Men har nån någon ide om vad detta kan betyda, eller är detta bara nån konstig dröm? hehe..

Annons:
[Starman]
1/5/14, 5:47 PM
#1

Att lägga för stor vikt vid konstiga drömmar är nog inte bra för ens välmående tror jag. Drömmar är konstiga ibland, och man får nog nöja sig med det om man inte vill riskera att bli lite knäpp. 😛

Alicereyes
1/5/14, 5:50 PM
#2

#1 , det är sant. Min pappa håller på att gå på kurs, just om andar. Berättade detta för honom & han sa direkt att de kunde va att jag är orolig för att förlora min pojkvän, tror de kan va så också, har haft väldigt jobbiga drömmar om han & otrogenhet :/

[Starman]
1/5/14, 5:51 PM
#3

#2

Drömmar är ju hjärnans sätt att hantera det som den inte hinner med under dagen, och ofta sådant som den finner för ansträngande för att ta tag i under den medvetna, vakna tiden, ofta på ett väldigt fragmentariskt och osammanhängande sätt. Så det kan absolut stämma att denna konstiga dröm grundas i en oro för att förhållandet ska spricka.

Upp till toppen
Annons: