Annons:
Etikettövrigt
Läst 789 ggr
liteunderligt
1/3/14, 1:37 AM

Det förflutna

Hej, jag har just nu en massa saker som jag inte ja sluta tänka på. Jag har aldrig tänkt på dem sakerna förut, men nu så tänker jag på dem hela tiden. Är det någon som vet någon metod för att glömma bort saker, och gärna förklara hur jag ska göra och så?

Tacksam för hjälp, Anton.

Om man tror på det, finns det.

Annons:
Magi-cat
1/3/14, 8:13 AM
#1

Hej!

Vill man sluta tänka på något specifikt eller på något speciellt sätt, tror jag man måste "skriva över" det med andra tankar eller ett annat sätt att tänka. Om t.ex. en låt fastnat i huvudet blir man av med den när en annan låt tagit över.
Att man inte kan intala sig att sluta tänka på något visst har du säkert redan märkt. 🙂

Att helt glömma saker kan vara svårt och kanske inte ens önskvärt, men man kan helt klart få dem att inte ta samma plats.

Så gör något annat, gå ut i naturen, gör något kreativt som engagerar, vad du föredrar.

Du har lagt din fråga under Meditation. Om det är då tankarna kommer kan eller ska man inte hindra dem, men man kan lära sig att inte hålla fast dem. Fokusera på andningen är ett välkänt sätt, bara följa andningen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Aurorai
1/3/14, 2:35 PM
#2

Att haka upp sig på tankar kan förstöra så mycket, och få en må dåligt, försök lägg dom sakerna bakom dig , acceptera först det som har hänt, sen försök hitta nåt positivt i händelserna även fast dom va negativa, sen skapa positiva händelser nu i nuet som kan "överta" gamla negativa händelser och blicka bara framåt! :) kram

Upp till toppen
Annons: