Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1111 ggr
H.Karla
2013-12-30 21:25

Gungas fram och tillbaka ovanför trappan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte ofta jag skriver några inlägg eller deltar i diskussionerna här, men jag läser allt som skrivs och har lärt mig oerhört mycket sedan jag blev medlem här. Men nu har det dykt upp något som jag skulle vilja dela med mig av. Jag är uppväxt i ett stort hus som byggdes 1901 som bostad åt stenhuggare. Huset har varit i min familjs äga sedan 1985 och bara renoverats väldigt lite. Nu ska vi dock göra en hel del större förändringar i huset och i samband med det har vi märkt av en ökad aktivitet (vi har alltid varit medvetna om att vi inte är ensamma i huset, men det har varit ganska lugna energier). Det som har börjat hända nu är bland annat att stängda dörrar öppnas, avstängda datorer slås på och jag vaknade en natt och upptäckte att någon stod bredvid sängen (har fortfarande svårt att somna efter det). Men det mest påtagliga är att när man ställer sig mitt på golvet i hallen ovanför trappan till övervåningen så börjar man ganska snart gunga fram och tillbaka, precis som att någon håller om ens axlar och för dem sakta framåt och bakåt. Det är inte obehagligt på något sätt, men samtidigt helt uppenbart att man inte själv orsakar rörelsen. Det är mest jag och min yngre syster som utforskat detta fenomen och när vi ställer oss här så börjar båda två nästan omedelbart att gunga. Det måste se väldigt märkligt ut för någon annan.

Just trapphuset är den enda delen av huset som min familj aldrig har gjort något med, men nu ska alltihop byggas om och vi har en känsla av att andarna är lite oroliga. Eftersom närvaron inte känns aggressiv så vill vi inte köra bort den/dem med renoveringen, men vi vill inte heller att de ska ställa till med ofog och jag vill helst inte ha fler nattliga besök. Vi har försökt prata med dem, rakt ut i luften, men det känns inte som att det egentligen gett något. Hur kan man hantera sådan här? Borde vi ta dit ett medium eller finns det något sätt vi själva kan lugna dem? Är det någon som kan utläsa något ur bilden? Vi är naturligtvis nyfikna på vem/vilka det är.

Annons:
H.Karla
2014-01-01 15:33
#1

Ingen som har något att säga om detta?

Upp till toppen
Annons: