Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 870 ggr
[Glitterregn]
2013-12-29 10:40

Obehagliga drömmar

Hej. Senaste veckan har jag haft flera stycken olika mardrömmar men med samma tema. I den första drömmen så drömde jag att min pappas kompis (som jag aldrig har sett förut) började ta på mig. Pappa såg detta och av någon anledning så bar han upp mig. Hans kompis gick men kom tillbaka efter en stund. Pappa bar upp mig och räcker över mig till sin kompis som genast tar väldigt obehagligt på mig. Pappa står och ler medans han kollar på. Jag skriker men ingen annan i huset bryr sig. Detta utspelades i huset jag bodde i för några år sedan. I Andra drömmen så drömde jag att jag var ett barn igen, kanske 6 år. Pappa låg bredvid mig och helt plötsligt så var vi båda nakna och han försöker att ta på mig och håller fast mig. Jag försöker skrika men det kommer inget ljud. Den tredje drömmer var ovanligt lång och detaljrik. Jag var på en gräsplätt som liknar en som finns där jag bor. Jag gick omkring där mitt på dagen, ensam. En bil kör upp på gräset bredvid mig och en smal kille med en smutsig, röd tröja slänger sig över mig. Han trycker ner mig på marken på mage och försöker dra av mina byxor. Han drar sönder min tröja och en bit bort stannar en dam och säger att dom inte har någon rätt att göra så och bara går vidare. Han fortsätter att förgripa sig på mig under en lång tid innan jag vaknar. Jag kommer ihåg trycket över bröstet när han höll fast mig och hur min kind pressades mot marken. Jag kunde verkligen känna ångesten i hela kroppen och den extrema paniken. Vad kan dessa drömmar betyda? Jag har aldrig blivit utnyttjad i verkligheten så jag fötstår inte varför jag drömmer såhär. Det är väldigt obehagligt och jag kan känna oro flera dagar efter att jag har drömt dessa drömmar.

Annons:
Joni93
2013-12-29 15:03
#1

Fundera lite över vad som händer i ditt liv och i ditt inre, och se det psykologiska i det. Jag tror det ger dig bästa förutsättningar att kunna förstå dina drömmar. Och sen vill jag bara säga, att jag också haft liknande drömmar och att jag tror att det är vanligare för kvinnor att drömma sånt här, främst pga alla intryck vi får av den yttre världen där våra bilder och scener ur drömmar egentligen kommer ifrån. Runt världen är det många kvinnor som reduceras till sexobjekt och blir förgripna. Därför skulle det inte vara konstigt att oftare som kvinna ha drömmar som utspelar sig såhär. Att man känner sig blottad, kränkt osv i det sexuella. Men vad betyder det här just för dig? Eftersom det har varit ett tema under några dagar, verkar det vara en stark bearbetning av något. Kanske har du upplevt något som du känt dig "förgripen", kränkt av? Inom något totalt osexuellt kanske? Intressant är det också, att du till exmpel skriker men ingen hör dig, och damen som bara går förbi. Har du ignorerat dig själv, din trygghet eller har du kränkt din egen integritet? Eller känner du så i relation till kanske någon man eller din pappa? Eller har du kanske upplevt att utomstående människor har gjort det. Inte sett dig, när du blivit kränkt. Börja med att fundera ut, vad dessa känslor kommer ifrån inom dig själv. Och varför dessa känslor uppstått. Kanske finns en osäkerhet hos den i relation till din pappa eller någon annan man? Kanske handlar det om någon sexuell osäkerhet eller känsla av inte inte vara "med på det" Allt är ju så psykiskt men också väldigt sammankopplat till vår kropp. Men jag tror absolut att dina drömmar försöker säga dig nåt viktigt. Är du väldigt säker i dig själv och det sexuella? Eller är det något du kanske bör reflektera lite över? Bara du kan tyda dina drömmar bäst, så jag råder dig att gräva lite mer i dig själv. lycka till :)

Upp till toppen
Annons: