Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2323 ggr
[[Månen@]]
12/28/13, 3:37 PM

vad händer med själen i rymden?

Vad händer med en persons själ om den dör i rymden? åker den ner på jorden eller far den runt i de tomma i rymden?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[[Månen@]]
12/28/13, 4:53 PM
#2

Jo det har det visst det! dom som dog på vägen ner

[[Månen@]]
12/28/13, 4:54 PM
#3

Men nu frågade jag inte heller OM det hade dött någon i rymden. Jag frågade vad som händer med själen när en person dör där uppe!!

Amandla
12/28/13, 5:05 PM
#4

#0 Jag tror inte att det spelar någon som helst roll var man befinner sig när man dör, man kommer till andra sidan ändå. Andra sidan är ju här, runtomkring oss 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[[Månen@]]
12/28/13, 6:09 PM
#5

Men andra sidan finns ju på joden och jag tror inte att den finns i rymden för där finns den andra sidan för aliens juuee :)

Amandla
12/28/13, 6:13 PM
#6

Allt är ett 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
JonasDuregard
12/29/13, 1:04 AM
#7

Det finns tre för allmänheten kända dödsfall i rymden, besättningen på Soyuz 11.

Jag tror inte de hade några själar, men om de skulle haft det ser jag ingen anledning att de skulle hamna någon annan stans än andra själar. Hela tanken med att ha själar är väl att de ska vara i princip helt oberoende av den fysiska verkligheten och då bör ju inte platsen man dör på spela någon roll.

Fast å andra sidan finns det folk som tror att folk spökar i området de dog på, så då skulle det väl kuna tänkas att en rymddöd ande spökar i rymden…

Jag tror det blir svårt att få någon bättre svar än så. Varje person som tror på själar får väl själva bestämma var de tycker själar ska ta vägen när man dör antar jag.

Joni93
12/29/13, 2:08 AM
#8

Vilken bra fråga! Vi kanske blir åter till stjärnstoft.

Eija
12/29/13, 3:49 AM
#9

Våra själar hamnar allt på samma ställe vart vi än befinner oss i dödsögonblicket….

Sen att en själ blir kvar där man avlider är jag nog inte beredd att hålla med om, utan själen är flyttbar och om den vill spöka eller vistas där den avled så kan den ju vara där också emellanåt…..det vet vi ju inte om…men oftast så kommer dom ju tillbaka till jorden och är nära sina kära, eller på platsen som de levde i här på jorden….

Så med andra ord, de är flyttbara o far runt lite överallt….det är vad jag tror….🙂

Ghosthunter
12/29/13, 9:03 AM
#10

Allt är förbundet, rymden eller jorden är en enhet, så det har ingen betydelse för själavandring vart vi än befinner oss. Själen kommer ögonblickligen dit den är ämnad att komma!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
12/29/13, 9:20 AM
#11

#7 Utmärkt! (brasklappen "för allmänheten kända" är nog på sin plats…)

Jag tror f.ö. inte att det är själar som "spökar" utan att det är mer platsminnen. 

#5 "Allt är ett" som amandla säger. Vår dimension gör uppdelningen med tid och rum. Antagligen är det inget som själen "behöver". Finns det aliens med själar så finns det (nog) heller inte olika andevärldar. 🙂

(Fast det skulle vara roligt att besöka rymden som själ, när man nu inte kan göra det i fysisk form….dyka i Magellanska Molnen och sväva i Saturnus´ringar och lite sånt…🙂 Jag tror jag lägger in ett förslag om det…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
12/29/13, 10:47 AM
#12

Hahaha….det låter kul att sväva upp på planeterna😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Loris M
12/29/13, 10:54 AM
#13

Själen är inte beroende av den fysiska världen där våra kroppar vistas under sina inkarnationer. Så jag ser inte att det skulle kunna vara några problem för själen att komma till "rätt plats".

#11 Fast det skulle vara roligt att besöka rymden som själ, när man nu inte kan göra det i fysisk form….dyka i Magellanska Molnen och sväva i Saturnus´ringar och lite sånt…Glad Jag tror jag lägger in ett förslag om det…)

Magi-cat, ditt förslag har redan gått igenom om man ska tro Michael Newton.😉 I Själarnas resa har hans patienter under regressioner berättat om vad de roat sig med under livet mellan liven. De kan åka i grupper till olika planeter och träna sig på att skapa liv. De kan exempelvis åka till planeter där det inte finns liv och skapa blommor till att börja med och lite andra enklare saker, för att sedan skapa träd m.m. 🙂

Jag vill ju också göra det när jag kommer över och sväva lite runt… 🤪Då blir det ju inte svårt att fördriva tiden heller. 😃

Annons:
Magi-cat
12/29/13, 11:17 AM
#14

#13 Tack Mesa! 😃 When you wish upon a star, och önskningar besannas! ✨👍

Mycket roligare än att sitta på ett moln och bara spela harpa, eller så.😇


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
12/29/13, 1:50 PM
#15

Nej, då klinkar jag hellre på en gitarr😛😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: