Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 1760 ggr
Anon747
2013-12-27 21:58

Konstiga upplevelser som barn/bebis?

Hej! Jag vet inte om detta är rätt ställe att skriva detta på, men jag hoppas det. När jag var bebis så talade jag tydligen ett språk, som verkligen lät som ett riktigt språk och inte bara "gaga". Detta berättade min mor för mig nu i senare år. Jag har också pekat och sagt "dum hund", även fast vi inte hade någon hund då. Senare fick mamma reda på att de tidigare ägarna av huset faktiskt hade haft en hund i huset, men som då var död. Min familj är inte intresserade/troende på övernaturligt, så jag tvivlar på att mamma har hittat på detta. Är det någon som kanske har någon aning om vad detta berodde på eller vad det betydde? Tack på förhand. Jag är f.ö 15 år gammal nu nästa år Jag har också fått höra att jag är ett indigobarn? Förstår inte riktigt vad det är men jag tror att det är sådant som alla bara känner igen sig i, så jag tror nog inte på sånt. Jag har också en längtan att vara i naturen. Jag avskyr elektroniska föremål, datorer, mobiler osv och stress, ohälsa som ett resultat av civilisationen. Ett liv med massa pengar och saker lockar mig inte alls. Varför känner jag så? I närheten av el får jag bara ont i huvudet och mår lite illa. Det kan såklart bara vara att jag inbillar mig. Men ändå. Jag gillar verkligen övernaturliga varelser, jag vet inte om jag tror att de finns men jag tycker om att tänka att de finns. T.ex sjöjungfrur, troll, älvor och liknande. Problemet är att jag inte kan prata om detta, andra människor skulle bara tycka att jag är knäpp men det är såhär jag känner…

Annons:
[Sparkle*]1
2013-12-28 07:10
#1

Hej!

Här inne finns det många som upplevt saker så visst har du hamnat rätt. :)

Jag tror att barn är mer öppna för andevärlden än vuxna och har lättare för att se och uppleva saker. Oftast stängs man ner naturligt när man blir äldre. Det kan också vara så att en del människor föds mer mediala än andra.

Att du gärna vill vara i naturen och inte är intresserad av pengar och materiella saker låter som att du är väldigt mogen. Det är väl en härlig känsla! :)

Jag tror också på övernaturliga varelser men kan inte heller prata med det med vem som helst. På denna sajt finns massor med trådar om det övernaturliga. :)

Nirvana_Ophelia
2013-12-28 10:02
#2

Du hade kanske minne av ett tidigare liv? Eller hade kontakt med andevärlden. Hundens spöke såg du…och här har du hamnat rätt om du tror på det övernaturliga.;) Att du älskar naturen tror jag beror på att du är medial, och född häxa.:) Och elektroniska prylar fungerar bara inte för dig, som är naturbarn….även om internet är magiskt.

Upp till toppen
Annons: