Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 2008 ggr
Hyena
2013-12-26 20:50

Vad känner ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en plats som gör att jag får väldigt blandade känslor, vad känner ni?

Hade varit kul om det är fler som känner som jag, lite bekräftelse på att jag är på rätt spår sas ;) (ursäkta fult instagramfilter)

Annons:
mayolica
2013-12-27 00:13
#1

jag känner trögt att andas och tryck över halsenFunderar

~ mayolica ~

Blodfot
2013-12-27 11:17
#2

Jag får väldigt ont, kan inte känna var tyvärr men ont får jag. Svårt att andas, som ett tryck över magen.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

annatpi
2013-12-27 15:28
#3

Blandade känslor stämmer väl för mig..

Nirvana_Ophelia
2013-12-27 15:37
#4

Blandade känslor, får svårt att andas, en känsla av obehag…

Hyena
2013-12-28 12:16
#5

Intressant :) ni som känner obehag och tryck, vad betyder det för er? Kan det vara knutet till en person eller händelse? Lovar att jag ska berätta mer om den här platsen när jag inte skriver från telefonen!

[nettaahs]
2013-12-28 21:30
#6

Spännande! Följer :)

Annons:
frassenasse
2014-01-28 17:51
#7

tycker bara de känns som om man inte vill vända ryggen åt de hållet,precis som någon iaktar dej när du går därifrån..brännande känsla i ryggen…man vill typ springa…känner dock inte som alla ovan skriver …

Zamizen
2014-01-28 19:43
#8

säger bara att det är ett ställe jag inte skulle vilja vara på själv.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

kulanturbo
2014-01-28 20:22
#9

Följer tråden. När jag skulle kolla på bilden nu i mobilen ville inte bilden vara stilla. Den for omkring.

Fundersam_man
2014-01-29 02:36
#10

Får också tryck över hals, bröst, mage… har någon mist sitt liv där?…..

[majatengdelius]
2014-01-29 09:05
#11

Precis som du skrev, blandade känslor. Tycker att jag ser ett led med människor gå längs stigen, både män och kvinnor. De känns som att de är i 50/60-årsåldern, kanske lite äldre. Men det känns inte som att det kommer någon positiv energi från bilden…

Jag vet inte riktigt. Som du skrev, blandade känslor :)

Illusion
2014-01-29 12:49
#12

Det jag känner är nån form av stryp känsla.. som att nån stryper mig.. en man som stryper en kvinna..  skumt..kanske hon dog där..


☮ and ❤ among each other ✿

Nordqvist
2014-01-29 19:13
#13

Jag vill bara hoppa upp barbacka på en häst och galoppera full fart på den vägen! 😃 den enda känslan jag får! ❤️

Annons:
kattfesk
2014-02-01 14:49
#14

Ett möte. Björn? Värmer upp lite ;-)

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

Niiiiina__
2014-02-01 15:34
#15

Fick en känsla över att någon kallar på mig att följa med, lite vinka till sig känsla som säger "kom" som är flicka eller yngre/tjej, kvinnlig energi känns det som i alla fall..🤔🤔

imke
2014-02-01 20:49
#16

#1  Oj va märkligt. Exakt det hände mig med när jag klickade upp bilden.


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Ghosthunter
2014-02-01 22:00
#17

Oj, här har det varit slit en gång i tiden. Slavliknande förhållanden där folk även kan ha dött av allt slit. Folk har iaf dött här. Jag ser också män med pilbågar och koger på ryggen som smyger omkring i skogen….känns som om det är flera 100 år tillbaka  i tiden.

Bilden ger en allmänt obehaglig känsla.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

TezzD
2014-02-01 23:05
#18

Jag verkar vara den enda som känner ett rejält lugn ! Men lugnet förstörs av att jag snubblar… lite ont i halsen får jag, men platsen känns mycket harmonisk… 

Säger som Nordqvist, jag hade velat hoppa upp på en häst och galoppera där! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Engelman
2014-02-01 23:16
#19

Underbart! Där traskar man fram med hunden och tar in energi, viker av titt som tätt och ser vad som döljer sig bakom stigen, Känner absolut inget obehag :) jo…dålig kondis…

[north]
2014-02-02 01:14
#20

Fick genast en klump som la sig rakt över magen, med en rysning ända ner i fötterna. Tänkte att någon måste ha dött där och klickade ner bilden ganska snabbt. Fick lust att springa därifrån.

#13 Jag tänkte att jag i vanliga fall skulle tycka det är en fin ridväg :), men dit skulle jag inte vilja ta med hästen ens en gång.

Annons:
Dioramabyggare
2014-02-02 02:42
#21

Jag kände ett lätt men ändå tydligt tryck över bröstet, vid hjärtat, när blicken drogs till den trädstammen…

signemo
2014-02-02 13:40
#22

En både ny o gammal väg. Kan ha varit en hålväg från början. Tror att det är många som har vandrat denna led. En väg som man förr i tiden kunde känna ett obehag av att gå. Alla kände det inte men många.

Tror att det kan ha varit en stig där man ibland kunde råka på både rövare ( fel ord)  men oärliga människor som ville åt det man hade med sig. Även djur som kunde vara farliga om de behövde föda.

Av nån anledning får jag för mig att en grupp har stått o lurat på andra människor här. Inget bra. Men det är inte nu.

Annars är det en skog som andas många liv. Djurens skog.  En skog man kan känna frid i. För man känner också glädje. Kanske var det en stig en skog där förälskade par gick.. Man måste bara lägga ev, dåliga energier från stigen åtsidan och bara ta åt sig det trygga fina med träd o skog o djur o natur

Var rädda om varandra

Hyena
2014-02-02 17:35
#23

Gud vad kul att höra allas känslor och olika uppfattningar! Kan nog säga att alla har lite "rätt" om man nu kan säga så :) Kan börja med att berätta att det är en liten led som funnits länge länge, hur länge vågar jag inte svara på men de senaste hundra åren iaf då den verkat som transporsträcka mellan lyckor för kor och hästar. Nu är den dock förstörd och nermejad bitvis och använd som skotarväg… Jag själv känner ett väldigt lugn här som ett par innan mig skrivit! En plats där jag kan samla energi och ladda lite, en levande men lite sorgsen skog :) perfekt som ridväg btw ^^ våra hästar älskar den här biten! Men! Stigen leder ganska direkt på ett hus som stått tomt i ett par år då mannen som bodde där länge varit sjuk i cancer och kol (därav känslorna av tryck över bröstet, svårt att andas?) Han avled ganska nyligen, och även om jag inte träffat honom personligen så känner jag en stark dragning till honom men framförallt till huset som jag försöker hitta lite mer info om! Kan även tillägga att det finns en snapphanekyrka en dryg kilometer härifrån på vår egen mark, så att här har sprungit banditer och annat tvivelaktigt folk är inte heller otänkbart! Håll ögonen öppna, snart kommer fler bilder från skogen och öde hus runtomkring ;)

Ghosthunter
2014-02-02 18:04
#24

signemo - Jag tror att rövarna är de med pilbågarna som jag såg.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

signemo
2014-02-02 18:38
#25

Kan säkert vara det.  Ghosthunter. Jag tänkte snapphanar, men tänkte nu får det vara nog med fantasi av mig.  Men skulle kunna vara en gammal hålväg kanske

Var rädda om varandra

Ghosthunter
2014-02-02 19:52
#26

Hhaha….jag tänkte också snapphanar, men ville inte nämna det…..för bilden ser ju inte ut att vara tagen i Skåne :)

Kul att vi båda såg det!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hyena
2014-02-02 20:50
#27

Ghosthunter och Signemo - lite kul att ni kände av det båda två! Kan hålla med om att det faktiskt inte ser ut eller känns som en typisk skånsk skog :) bitvis är den i stort sett orörd, fridfull och mitt alldeles egna smultronställe! - Ska komma ihåg att knäppa fler bilder runtomkring nästa gång vi åker upp! Lite extra kul att höra era känslor och tankar när jag "sitter med facit på hand", både för mig och för er som får bekräftat! Finns så många roliga, sorgliga och udda historier dokumenterade här!

Annons:
Ghosthunter
2014-02-02 20:56
#28

Åh, missade visst din feedback, Hyena. Men då var både jag och Signemo inne på rätt spår. Tack!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[majatengdelius]
2014-02-03 08:26
#29

Tycker att det är jättebra att du lägger ut en bild och vet mer om platsen. Annars kan man ju inte få något gensvar på det man känner inför bilden. Så bra initiativ! 👍

Ska bli spännande att få läsa/se mer!

signemo
2014-02-03 17:38
#30

Det är kul att försöka se i foton. Tack för den bra feedbacken

Var rädda om varandra

Annis23
2014-02-05 13:03
#31

När jag tryckte upp bilden började min puls slå lite snabbare och ett tryck över halsen.. Jag skulle valt en annan väg känns det som

allobosia
2014-02-05 16:13
#32

Precis som #31

Upp till toppen
Annons: