Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 3534 ggr
Shadowone
2013-12-26 20:26

Löjlig fråga.

Hej. Jag har en löjlig fråga. Min fråga är om det är möjlig att träna på flyga med kroppen typ hjälp med hjärnan eller finns det ett annat sätt. Nånting övernaturligt med flygning.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Loris M
2013-12-26 20:47
#1

Om du menar bokstavligt "att flyga med kroppen" så blir det nog svårt. 😉Om du menar att flyga i tanken så är det möjligt vad jag har hört. Jag tänker på astrala resor. Det finns det skrivet om en hel del om på denna sajt så du kan leta lite i trådarna och använda sökfunktionen.

Fjäril
2013-12-26 20:52
#2

Hej, Du har fått bra svar av mesa. Att träna sig på att flyga (på riktigt) kan man inte utan vingar, och sådana får man bygga i så fall, men det låter vanskligt ;) Att flyga mentalt kan de flesta göra, bara genom att jag blundar nu kan jag förställa mig hur jag flyger till en vacker ö/strand. Kanske en bra grej om man vill åka utomlands, att man i alla fall tillfredställer sinnet :) Hoppas du fått de svar du söker.

Sajtvärd på Övernaturligt

Shadowone
2013-12-26 21:49
#3

Tack båda två. Ska tänka på det. Mentalt. Inte illa.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

annatpi
2013-12-27 15:56
#4

Flyga kan man på olika sätt utan hjälpmedel men det är livsfarligt.
Hoppas du hittar vägen till astralvandring, jag själv brukar ha problem med kraftledningarna och det var längesen jag sökte mig iväg.

Att få med den fysiska kroppen är helt spärrat för oss men övriga kroppar går bra att flyga med eftersom de inte är bundna av tyngdkraften. Däremot är våra sinnen inte särskilt öppna för dessa resor och de är svåra att hantera i minnet.
Då du förlorar den fysiska kroppen kommer du att bli överaskad då dina andliga sinnen vaknar.

Lycka till :)

Magi-cat
2013-12-27 17:03
#5

#4 Hur menar du "problem med kraftledningarna"? Om du inte har med den fysiska kroppen?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Shadowone
2014-01-03 15:29
#6

#4 Tack.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Shadowone
2014-01-03 21:53
#8

Delirium tremens. Låter intressant. Ska kolla upp det.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

JonasDuregard
2014-01-04 02:27
#9

#8 Ett inlägg har klippts bort verkar det som. Delerium tremens är nog inget du vill råka ut för.

#5 Jag antar att hen menar att kraftledningar hindrar hen från att resa astralt. Om man bestämt sig för att det finns en själ som kan lämna kroppen så måste man väl själv lägga ribban för hur den kan interagera med den fysiska verkligheten. Då är väl "gravitation - nej, elektricitet - ja" en ungefär lika (o)rimlig gräns som någon annan.

#0 Det finns ju många som påstår att de kan levitera även om jag inte tror att de kan de på riktigt.

Shadowone
2014-01-07 18:39
#10

#9 Oj. Okej. Jag ska undvika det. Men det är värt med dom andra förslagen.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

fatcat
2014-01-07 18:44
#11

Ja, givetvis ska du undvika det! Jag menar bara att du skall vara försiktig med "astralresor".

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Shadowone
2014-01-08 08:15
#12

Okej. Bortsätt från astralresor. Om man kunde tänka sig flyga mentalt då?

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2014-01-08 08:19
#13

Alltså flyga med kroppen, liksom med övernatulighet liksom. Eller överdriver jag kanske. Liksom typ hjärngympa. Eller annat.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Amandla
2014-01-08 10:51
#14

Shadowone, nu blev det lite otydligt om du menar att flyga med kroppen eller utan kroppen? För att flyga med kroppen får du nog ta hjälp av ett flygplan eller annan farkost, för att flyga utan kroppen - ja då blir det ju en astralresa om du upplever det "som på riktigt", annars är det bara i tanken och fantasins värld.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Shadowone
2014-01-08 22:26
#15

Wow, wow, wow. Jag menar inte så. Men självklart när det gäller med kroppen. Jag menar inte att flyga ur min kropp. Men allt annat som verkar ungefär som en fantasi men ändå inte är känt typ. Men det är ändå löjlig fråga jag ställer. Även om jag ibland vill föreställa mig som att det är möjligt. Döm mig om ni vill.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2014-01-08 22:31
#16

Det jag menar är flyga mentalt liksom, låter klokt. Men okej. ???. Jag låter inte riktigt klok.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

zepanita2
2014-01-09 00:35
#17

Varför skal man vära forsiktig med astral resor ?

ALPHIRA
2014-01-09 02:22
#18

Jag har aldrig riktigt förstått vad en "astral resa" är för någonting, har inte brytt mig heller.

En gång i alla fall (ofrivilligt) lyftes jag någonstans när jag låg och sov. Men jag var helt vaken! Jag flög på ca 300 meters höjd ovanför mitt hus och ovanför orten jag bor på.

Jag tittade på mitt hus och allt som var där nere och var FRUKTANSVÄRT RÄDD! Jag KÄNDE att jag hade min kropp med mig (att jag hade en viss tyngd) och att jag vilken sekund som helst skulle falla ner och dö!

Då hörde jag en mild röst som sa:"LITA PÅ DIG SJÄLV!"

Jag tänkte att OK, jag litar på mig själv då (att jag inte faller ner). Jag hade ju inget val!

Sen minns jag ingenting. Vaknade som vanligt.

Har också haft andra resor men då har jag inte haft kroppen med mig. Men då har jag besökt andra dimensioner. Också ofrivilligt.

Som sagt, vet inte vilken är vilken, är det olika typer av astrala resor…har inte tillräckligt intresse för att forska i allt detta…

Zepanita! Varför ska man vara försiktig med såna resor..frågar du.

I mitt fall, kan jag inte vara försiktig eftersom jag törstar inte efter dom. Det bara händer.

Däremot vet jag inte om "olyckan" nu skulle vara framme, om man "där någonstans" kan styra sin färdväg på något sätt…så att man inte hamnar på otrevliga ställen, det finns ju såna också.

Egentligen, när jag tänker efter (fast jag vet inte) tror JAG att vissa resor kan man både beställa själv och ha den både som guidad eller kan göra på egenhand.

Eller så bara händer det plötsligt…som i trisslott! Utan att veta vart man hamnar. 

Jag tror man ska vara försiktig med sina önskningar.

JonasDuregard
2014-01-09 08:32
#19

Enligt Douglas Adams handlar väl flygning helt enkelt om att missa marken när man faller? 🙂

#18 "Men jag var helt vaken!"

Det tvivlar jag på. Det är väldigt vanligt att man själv inte inser att man sovit när man vaknar från ytlig sömn. Det är också i den ytliga sömnen och olika "mellanlägen" man är mest benägen att bli "lurad av hjärnan" så att säga.

Magi-cat
2014-01-09 10:26
#20

#15 Ingen löjlig fråga alls. :-) Människor har "alltid" drömt om, längtat efter att flyga. Undrar om inte fallskärmshoppning är närmast att flyga "på riktigt"? Att vara ett med luften omkring innan fallskärmen utvecklar sig. (Jag skulle aldrig i livet våga själv, det var bara en tanke. :-)) Att flyga "övernaturligt" med kroppen är nog inte att tänka på. :-) Men man kan ha kul ändå.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
ALPHIRA
2014-01-09 13:10
#21

Mycket riktigt Jonas #19 angående när jag skrev att jag "var helt vaken"…

Sanningen hade varit närmare om jag skrivit att DET KÄNDES SOM OM jag var helt vaken.

Och att jag hade "kroppstyngd" var också bara en känsla förstås. Fattas bara annat…

delfinos
2014-01-09 17:10
#22

För väldigt länge sedan så låg jag och lyssnade på musik i hörlurar och kände hur jag svävade utanför min kropp, det var en underbar känsla. Jag gjorde inget annat än att jag var fullständigt avslappnad, och så hände det. Då kände jag att mitt riktiga jag sitter inte i den fysiska kroppen utan i själen. Och jag var vaken när det hände, och jag var jätte pigg och glad efteråt. 🙂

zepanita2
2014-01-09 23:15
#23

Jag har upplevt astral resor ibland… Förut..  Och jag minns att jag såg min kropp sovende i sängen.  Jag kunne gå ditt där jag ville och jag var inte rädd.  Någon var med meg hele tiden och pratet med mig, nogon jag inte såg.  Det fanns ingen som släpade hit eller dit mig. Jag bestämde mig helt själv. Så jag förstår inte varför det skulle vara farligt att resa astrala resor.🤔 Kan ni forklara ?

ALPHIRA
2014-01-10 00:32
#24

Zepanita. Jag är absolut ingen expert på området men jag kan tänka mig att man under sin resa kan faktiskt hamna på otrevliga ställen och möta varelser som inte är trevliga. -Har läst flera sådana berättelser i iFokus. Man kanske kan bli påverkad mentalt om man inte är tillräckligt stark.

Men du har i alla fall haft turen att ha någon med dig hela tiden när du rest. Som skydd.

Vet inte om man själv kan bestämma om man vill resa själv eller i sällskap med någon "bättre vetande".

Hoppas du får vettigare svar av andra.

PetitePuma
2014-04-22 23:40
#25

Klardrömmande är något en kan öva upp sin förmåga i :)

Sök på nätet efter metoder att uppnå klardrömmande, eller lucid dreaming. Youtube har en del sömn-hypnos videos också med inriktning på lucid dreaming. Jag rekommenderar Jody Whitely, hon utstrålar bra och lugn energi :)

/M

Upp till toppen
Annons: