Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1902 ggr
Whitebird
2013-12-25 02:04

Reinkarnation-WW2-förintelse,Polen...

Hur ska jag börja? När jag var ung pojke "såg" jag många gånger en stor stad som var helt i mörkret och många flygplan som kom och bombade den.Det var en hemsk känsla och jag visste inte hur ska jag tolka den vision. Dröm? Det hände inte i sömnen utan när jag är helt vaken, under dagen, när som helst.Jag kunde sitta i skolbänken och får samma bilder i huvudet igen och igen.

Samtidigt var jag alltid rädd och spänd. När jag promenerade på gåtorna hade jag känsla att mitt liv är i fara, att någon eller några väntar på mig och att de ska skada eller döda mig…

Nu är jag vuxen… och helt besatt med andra världskriget och förintelse. Men, bara i Polen… Jak kan läsa böcker om förintelsen av t.ex.sovjetiska,ungerska eller grekiska judar, men de rör mig inte speciellt,självklart tycker jag synd om de olyckliga människor men sådana böcker läser jag om jag kan inte hitta "den riktiga varan"… När jag hittar en ny bok om polska judar, då är jag helt "galen", jag kan läsa den många många gånger.Speciellt om den handlar om Warszawa och Warszawas getto. T.ex bok Dödens dokument-dagbok från Warszawa av Chaim Caplan… Jag har läst den kanske 10 gånger… Och jag ska läsa den igen…

När jag läser böcker om hur Hitlers Tyskland blev krossad 1945 är jag överlycklig.

Så, jag är nästan 99% säker att jag levde i Polen-troligen Warszawa, att jag var jude och att jag upplevde något oerhört hemskt under andra världskriget. Något så hemskt att mina magmuskler är hela tiden spända nu.Kan ni tänka det? Varje dag,timme efter timme, jag är faktiskt förvånad att jag är relativt frisk d.v.s att jag inte fick någon allvarligt sjukdom på grund av en sådan långvarig stress…

Jag funderar att utforska min holocaust incarnation, ni vet, det finns olika metoder och övningar,olika tekniker,men jag vet inte om detta är en bra ide.Det är kanske bättre att inte veta? Samtidigt har jag en sug att göra det… Jag är splittrad…Jag vet inte vad ska jag göra.

Vad tycker ni?

Annons:
[Sparkle*]1
2013-12-25 09:58
#1

Om du har ett sådant intresse och sug efter att ta reda på vad som hänt dig så har du redan svaret där.. ;)

Men om jag hade varit i din sits så hade jag tagit hjälp av någon som är insatt i det. Jag tror du kan få svar på många frågor genom regression. Det viktigaste är dock att du får hjälp att bli av med den inre stressen. :)

Whitebird
2013-12-25 13:12
#2

Tack för svaret. Jag har redan provat med regression när jag var yngre (och modigare). Det funkar inte hos mig.

Nu funderar jag att prova själv hemma. Med olika tekniker.En av de är den här. http://www.healpastlives.com/pastlf/exercise/exregres.htm 

Men min dilemma är om jag kommer att må bättre eller sämre om jag lyckas med det? Tänk om jag (kanske med min familj) blev gasad(e) i Treblinka och nu är jag "tvungen" att uppleva samma horror en gång till.Hur stor risk är att det bara skadar mig ännu mer istället för att hjälpa mig?

Loris M
2013-12-25 13:44
#3

Jag tror att det är svårt att veta om du skulle må bättre eller sämre. Det verkar som att du har starka minnen och känslor och det kan mycket
 väl vara så att du levt som jude under andra världskriget. Om det är så har jag svårt att se på vilket sätt det skulle hjälpa dig att minnas. Du har säkert upplevt hemska saker, precis som du misstänker.

Om du ska gräva i detta eller inte är något som du själv måste ta ställning till. Men hade jag varit i din situatuation så skulle jag överväga det väldigt noga. Fundera över, om det blir så att du minns, på vilket sätt skulle du kunna bli hjälpt av det? Vad är det du hoppas få veta? Kan det här göra ditt nuvarande liv bättre? Eller sämre? Om du minns allt hemskt som hänt, kan du leva med detta? Finns det en risk att det påverkar ditt nuvarande liv negativt?

Jag tror att det finns en mening med att vi inte minns våra tidigare liv. Jag är av uppfattning att vi inte ska gräva i det i onödan. Om vi har stora och oförklarliga fobier som hindrar oss från att leva detta liv normalt då är det kanske befogat att gå till sina tidigare liv och ev. hitta källan till problemet. Men inte annars tycker jag.

Din längtan efter att få veta verkar ändå vara stark och då tänker jag att det kanske kan vara bra att försöka meditera över detta. D.v.s. att du sätter dig ner i lugn och ro och fokuserar på de minnen du pratar om när du varit liten och som kommit spontant. Kanske dyker det upp något nytt, ett namn, en plats… du är vaken och kan stoppa det precis när som helst om det blir för obehagligt. Samtidigt tänker jag att det kanske dyker upp namn på personer och platser som kanske går att kolla upp. Fanns de på riktigt? Du kanske kan göra efterforskningar den vägen och få bekräftat att dina minnen är riktiga.

Men det var en spännande berättelse och jag tror verkligen på att det är minnen från tidigare liv, precis som du gör. Har själv haft några upplevelser men inte så tydliga men har valt att inte göra något åt det. Jag är nöjd med det livet jag lever här och nu och tror helt enkelt inte att jag skulle må bättre av att minnas. Hoppas att du kommer på hur du ska göra och att det känns rätt för dig.

[Sparkle*]1
2013-12-25 14:00
#4

#2 Jag skummade igenom texten i länken lite snabbt och jag tycker det verkar vettigt det jag läste. Det handlar om att nå sitt högre jag och få kunskapen därifrån, vad jag förstår. Att ledas dit genom meditation i ljuset och tryggheten och det låter ju bra. :)

Men jag kan ju inte veta om det är lämpligt för dig. Du måste ta det beslutet själv. Kan tillägga att jag har gjort regression och det är inte så farligt som det låter. Dock hade jag professionell hjälp och alla är vi olika. Om det känns otäckt så låt ljuset och kärleken omfamna dig, acceptera det du känner och försök släpp taget om de jobbiga känslorna. Tillåt dig att läka dig. Men som sagt, du bestämmer.. Fundera lite mer på det och ta reda på mer fakta kanske.. :)

Whitebird
2013-12-25 19:44
#5

Mesa

Tack för ditt svar. Du har rätt, man måste överväga det noga, det finns ju alltid en risk att göra saker ännu värre. Du frågar mig vad är det jag hoppas få veta och mitt svar är-sanningen. Om jag ser hela "filmen", den hela sanningen, kanske kommer jag att må bättre.Kanske min stress och mina fobier försvinner eller blir mindre…

Men självklart, det kan gå åt andra hållet också…

Hur som helst, tror jag att jag ska prova det. Det tar kanske några dagar, veckor,månader… eller lyckas jag inte alls. Om jag lyckas, då kommer jag tillbaka här med "hela paketet".

Sparkle

Tack för ditt svar också. Som sagt, jag gjort regression också, 2 gånger… och den funkar inte hos mig, det händer absolut ingenting.

Jag ska definitivt köra med den här healpastlives grejen. Jag ska komma tillbaka och berätta vad hände…

Hälsning. Whitebird

[Sparkle*]1
2013-12-25 19:53
#6

Det låter spännande att du ska prova länkens metod. Ser fram emot resultatet. Men ta den tid du behöver. :)

Annons:
Loris M
2013-12-25 19:56
#7

Jag ser också fram emot att du ska komma tillbaka och berätta. Det är otroligt spännande det här med tidigare liv. 🙂

BlackAngel21
2013-12-26 01:48
#8

Jag personligen skulle göra det - men inte själv. 

Jag tänker att, om du redan har haft så klara bilder så kanske de kommer bli ännu klarare vad du än försöker, och då kanske du faktiskt mot alla odds "dras in" i det, eller nästan upplever det. Då tror jag att det skulle vara bättre att ha någon med, en person man litar på och som känner till historian sedan en tid tillbaka, eller en professionell person, som kan hjälpa en ifall det behövs. 

Dock så vet jag inte hur det är att uppleva dessa minnen, så jag vet inte hur kraftiga de är och hur "starka" de kan bli…

Men, vad du än beslutar dig för hoppas jag att det går bra och att du mår bättre efter det (även om det kanske endast är en lättnad du kanske kommer känna) :) Ser fram emot att få läsa om vad som skedde. :)

"Jag tror inte på att världen inte är rättvis... Jag tror det är människorna som inte är rättvisa och får världen att framstå som det..."

Whitebird
2013-12-26 02:45
#9

Tack till alla… Ni hjälpte mig faktiskt ganska mycket … Nu ska jag bara köra med den. Riskerna finns men de finns hela tiden i livet, när man kör bil, åker med flygplan… ni vet. 

Jag vill bara säga till BlackAngel 21 att de minnena är mera verkliga än den "vanliga verkligheten". Den mörklagda staden och flygplanen (Stuka kanske) som jag "såg" som pojke var mer verkliga än min skola eller min lägenheten.Det är svart att förklara det… De bilderna var tredimensionella, kristall klara… och oförglömliga… Extremt skillnad i jämförelse med vanliga drömmar…

Tackar till alla en gäng till. Vi "ses" här om några veckor.

Eija
2013-12-26 04:08
#10

Intressant tråd….

Jag är en av de som tror på Reinkarnation och har även sett några av mina liv via regressionsband……

Minnen är ju så olika från person till person, en del minns inget alls men ändå har vissa fobier, och vet inte varifrån dom kommer….kanske är det minnen…..

Jag är en som har väldigt svårt med vissa saker, som att få vatten rakt i ansiktet, får hålla andan och nästan får panik när jag duscha o strålen kommer i ansiktet….fatta inte varför det var så, för jag är en som älska att bada, dyka o simma ända sen jag var liten, men att få vatten med tryck mot ansiktet funka inte….och det behöver inte vara  full stråle, räcker att det är det…….

Och så äntligen fick jag se vad det berodde på genom min återblick i ett annat liv……jag var en man  i Norge och ägde en liten fiskeskuta med 3 andra, och vi förliste under storm och dog alla tillsammans….så där visste jag att jag fick mitt svar….och det var en lättnad faktiskt

Detta var en av mina berättelser, och jag har levt fler liv som jag har minnen från , som jag har fått sett förklaring till….

Så för min del så var det bra att jag fick se vad som har hänt, man fick liksom ro på något vis, även fast det var grymt o våldsamt i ett av mina liv…..

Men som sagt var, det är ju olika från individ till individ….men jag tycker på något vis att du som lider av detta så svårt, borde göra en sådan resa, för jag tror att det kommer att hjälpa dig till ro…..

Tack för att du dela med dig

Upp till toppen
Annons: