Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1714 ggr
HellaBella76
12/18/13, 11:54 AM

Desperat sökande efter svar!!

Hej!

Finns det någon här som kan ge mig svar så skulle jag uppskatta det vääääldigt mkt. Jag har sen en tid tillbaka känt av något/någon såå starkt. Känslorna är väldigt starka och jag känner som en samhörighet med vad/vem det nu än är. Vill nog påstå att det är kärlek, iaf från min sida.

Pga detta har också ett tomrum skapat inuti mig, det växer och blir större. Ibland känner jag lycka, ibland sorg. Känslorna rusar i kroppen och jag har ibland svårt att koncentrera mig på annat än just det.

Jag har fått uppleva lite märkliga saker ibland. Har kommit i kontakt med märkliga personer (över nätet) som sagt att jag är medial, att jag ska va uppmärksam på detaljer runt omkring mig.

Är det min hjärna som börjat spela mig små spratt eller vad händer?!

Mvh

/Förvirrad

Annons:
HellaBella76
12/18/13, 2:22 PM
#1

Ingen?!

J-Artur-K
12/18/13, 3:15 PM
#2

Du får vänta lite. Tråden har bara varit uppe  runt 3 timmar och det är helg och folk gör saker runt jul tider  🙂

Ny dag nya möjligheter

HellaBella76
12/18/13, 7:15 PM
#3

Jaja.. 😉

[Forest]
12/18/13, 9:58 PM
#4

För mig låter det som att du känner av just andligheten är den glad så värms man upp och känner detta är den ledsen likaså man kan lätt bli lite nere utan att veta varför. Är det så att du vill utveckla detta så skulle jag ta kontakt med en bra kunnig person kring detta så man lär sig mer hur man tar in men även stänger av. 🙂

J-Artur-K
12/18/13, 10:56 PM
#5

#2 Nu har jag tappat bort dagarna helt. Är ju onsdag idag. 😃

Ny dag nya möjligheter

Aleya
12/19/13, 7:02 AM
#6

Jag avfärdar inte din upplevelse vill jag säga. Men måste fråga om du har mycket kring dig just nu som kan orsaka stress? Bara för att utesluta eventuell att detta är början på någon karusell av utbrändhet. Detta frågar jag enbart för att jag hade liknande symtom när jag gick i väggen. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
HellaBella76
12/19/13, 8:20 AM
#7

Ååh.. glad jag blev nu när jag ser att jag fått lite svar! Tack!! 😃

Först.. J-Artur-K! Haha.. jaa vad ska jag säga?! Jag reagerade ju heller inte på att du skrev "helg"!! 🤪

Forest.. Jo, jag känner ju att NÅGOT är det! Det underliga med det hela är att jag känner kärlek! Alltså.. vill inte gå in i detalj men.. vill som bara ha mer av den här "personen". För jag känner som att det är EN och samma som ger mig de här känslorna. Jag har försökt öppna mig själv genom att blunda och visualisera dörrar som jag långsamt öppnar, för jag VILL verkligen uppleva mer..

Clawdeen.. Nä jag känner ingen stress, så att jag skulle va på väg att "gå in i väggen" det tror jag inte. Hoppas att du mår bra idag!! 🌺

Jag hade väl hoppats att det finns någon bra o kunnig (som du skriver Forest), medial person här inne som kunde ge mig ett svar.. eller åtminstone en hint på vad det kan vara.

Många Kramar till er alla!

/Fortfarande lika förvirrad 😉

[lillalollo]
12/19/13, 12:23 PM
#8

Det kan inte bara vara så enkelt att du kommit i kontakt med ditt högre jag för första gången. Eller kanske känner av omtanken från någon nära på andra sidan som e väldigt nära nu. Ja, eller någon annan kärleksfull ande. Eller så är har hjärnan slagit om elller något. Svårt att säga vad det kan vara.

Sen så tycker jag det är väldigt märkligt när någon skriver

" folk har sagt att jag är medial"

Alla e mediala. Men allt beror väl på hur väl man jobbar med det eller inte. 

Jag tycker som så att du ska börja meditera och kanske ta reda på vad det är du känner utav. 

Sen som clawdeen skriver. Stress gör mycket med oss. Och ibland räcker det med lite. Och det kan skapa märkliga reaktioner. Ibland kan man istället för att bli nere bli även manisk. Men är så fallet så brukar det sluta efter ett tag också..

hoppas du finner svar.

HellaBella76
12/19/13, 12:47 PM
#9

Mm.. jag hör vad du säger..

 Jaa, jag vet inte.. jag kan känna saker i kroppen med. Det "petas" på mig. Har även när jag legat i sängen känt tydligt hur någon drar med något (ett finger?) under fotsulan.. lätt och mjukt.. kittlande! Jag kan känna tryck som flyttar sig över hela min kropp. Jag känner närvaro och jag har till och med känt upphetsning vid såna tillfällen. 😊

Jag vet inte om jag kan meditera, har aldrig gjort. Däremot upplevde jag vid ett tillfälle och det var samtidigt som tryck/petningar pågick, hur mitt hjärta slog långsammare.. långsammare.. min kropp blev tyngre men samtidigt blev jag som lättare i kroppen. Det infanns sig ett otroligt lugnt, aldrig upplevt ett sådant lugn tidigare. Jag andades långsammare och det gick så långt att det till slut kändes de som jag var på väg att försvinna.. bort.. jag fick plötsligt panik, kändes som att jag skulle dö. Jag satte mig upp, drog efter andan, kände mig skakig.. gick upp och drack vatten, lugnade ner mig.

Jag får väl försöka lugna mig i mitt sökande på svar, bara låta saker va och det som händer det händer. Tror saker händer av en anledning så är det meningen att jag ska hitta svar… så kommer jag göra det, förr eller senare..

Tack för ditt svar skymningssaga!

J-Artur-K
12/19/13, 1:32 PM
#10

#9 Det du nämner om fötterna o trycket som flyttar sig över hela kroppen och ett lugn som kommer , men även hjärtat som slår långsammare kan vara om man nåt högre andlighet. Det känner jag själv av som du nämner. 

Det är ett Tecken på att man har en kontakt med andra sidan att man själv har en länk till andra sidan skulle jag vilja säga. Är energier som skapar det där om det är det jag tänker att det kan vara. 

Det jag känner är vibrationer i kroppen och fötterna o händerna. Men när det blir vibrationer blir det ett tryck som du nämner också. Men känner som du nämner att hjärtat slår långsammare o det blir ett lugn. 

När man känner detta är det bra möjlighet att ta kontakt med andra sidan om man vill det. Om det är som jag tänker att det kan vara men kan ju vara annan förklaring till det med 🙂

Ny dag nya möjligheter

HellaBella76
12/19/13, 6:46 PM
#11

Oj! Spännande att höra att du känner lite som på samma sätt.. 🙂

Hm… kan de va vibrationerna då som jaa.. gör att jag ibland känner upphetsning med?! Ibland galet starkt och i samband med det ökar tryckningarna och petningarna med.. kan bli galet intensivt. Och när det händer kan jag inte koncentrera mig på något annat än just det.

Händer det fler gånger att jag upplever det där med lugnet och långsammare hjärtslagen. Då ska jag försöka att behålla mitt lugn och inte få panik. Vill ju se vad som eventuellt kan hända då.. men viktigt för mig då att veta att det inte är något farligt. ☺️

Tack snälla "J-Artur-K" för ditt inlägg!!🌺

/"HellaBella"

J-Artur-K
12/19/13, 10:42 PM
#12

#11 Ja man kan bli väldigt upphetsad (Detta kan låta så fel om man inte förstår vad vi prata om😃) Det kan komma svagt komma medium starkt och komma oerhört starkt. Hur som helst. 🙂 Kan kännas som att du är vid 2 olika värdar kan man säga. Din fysiska kropp är i en men känns samtidigt som att du är i en annan i din själ. (Nu menar jag bara känslan )  🙂

Var inte rätt för det där. Prova nästan gång att lyssna på känslorna. Du kan få härlig information om man lär sig använda sig av det. Kan vara en av dina vägledare som vill prata med dig o genom känslorna så blir det ord o meningar  och sedan kan du prata med andra sidan genom känslor på grund av dom där känslorna blir flyttande meningar för dig. Så du skulle kunna snacka med andra sidan när du vill i skalen. 🙂

Är väldigt bra verktyg att använda sig av. Man tar emot det med öppna armar sedan flyter det på. Då får man bra användning av det. Genom att man tar emot det som kommer och att man inte backar ifrån det. Man bara lyssnar på känslorna som bara blir flyttande meningar när man får det. Då kan man prata med dom på andra sidan lika dant som man pratar med en vanlig människa när man utvecklat det. 

(Kan ju ta ett tag, är omöjligt att säga hur långt tid det tar att utveckla det. beror på person till person)  🙂

Ny dag nya möjligheter

HellaBella76
12/20/13, 8:31 AM
#13

Vill bara säga att jag uppskattar dina svar.. oerhört mkt! Känns såå skönt att få bolla upplevelser och känslor med någon. Jag känner fortfarande att det är mkt jag vill veta.. mkt jag vill uppleva och jag hoppas att jag i framtiden kommer på hur jag ska göra för att utveckla hela upplevelsen.

Det finns ju en del grejer jag inte tagit upp här.. bland annat med den här upphetsningen jag nämnt.. Hmm.. jaja..

Tack såå jättemkt för era svar!

Vi ses väl kanske i någon annan tråd någon gång!

Kram..🌺

Annons:
J-Artur-K
12/20/13, 2:01 PM
#14

Skulle inte förvåna mig om du utveckla det andlig mera i framtiden om du kommer göra astral resor i framtiden i så fall. Just det där du nämner känner jag när jag precis innan jag far iväg på en astral resa. När man gör en astral resa kan man få se vad som helst och få träffa precis vem som helst. Man kan till och med komma till himlen och till och få träffa Gud. 🙂

Ny dag nya möjligheter

HellaBella76
12/20/13, 3:27 PM
#15

Oj!! 😮

Haha.. tro inte att du kan skriva så o att jag sen kan lämna dig ifred 😛

Verkar ju såå spännande det här med astral-resor.. har hört en del om såna,  men aldrig tänkt som så att JAG skulle kunna göra en..

Kan vem som helst lära sig att göra en sån resa eller har man "något med sig", något medfött?

Du tror på riktigt att jag skulle kunna få va med om det?! Jag blir såå lycklig! 🙂

Men du.. de här "petningarna/trycken" jag känner.. (känner tydligt nu!!) du tror alltså inte att det är någon som petar på mig utan de e.. vibrationer? Jag kan känner flera ggr/dag, har vant mig och skulle istället tycka de va konstigt om jag inte kände något. 🙂

Tänkte på det här du skrev om att man kan som föra samtal.. jag tänker ofta saker som jag riktar till "vem det nu är".. känner behov av att tala om att jag har starka känslor och att jag vill ha meeer av "vem det nu är" därför gör jag det ofta, i tankeform.

Jag känner ju ibland som att en del av mig fattas (en pusselbit).. o de e den delen jag söker.. tror jag iaf. Känner som att vi hör ihop på nåt märkligt vis.

Men det kanske bara e upplevelsen, det okända jag saknar.. jag vet inte..

J-Artur-K
12/20/13, 5:30 PM
#16

Ja det är energier som skapar vibrationerna och trycket. Jag känner svaga andliga vibrationer hela tiden på grund av att jag aldrig är avstängd- Man kan säga att man är en andlig radio sändare o man känner vågor av den andliga kanalen. När man söker svar i själv så höjs vibrationerna på grund av att man trycker på kanalen som leder till att man får information ifrån andra sidan. Då känner man av vibrationerna mera genom energier ifrån andra sidan. Om man går mer in i sitt undermedvetna så man är inne i den andliga kanalen mera. Så känner man ännu mera vibrationer på grund av att man står i en direkt linje till andra sidan. Man är inne direkt i radio kanalen o man känner av frekvensen av radio kanalen den andliga kanalen som ger en information. Att slå på kanalen är bara en tanke bort så kan gå på mindre än 1 sekund om man lär sig att utveckla det. Att lära sig att utveckla det hela och att koma in i kanalen är nyckeln för till det mesta. Man kan fara iväg på en astral resa lokiskt sätt på 1 sekund då. Allt är en tanke bort när man lär sig att använda sitt undermedvetna som allt sitter i. Ena sekunden kan man ligga i sängen och andra sekunden är man i himlen med Gud på 1 sekund. 

Men för att utveckla det är nog det bästa att man tar ett steg i taget och inte försöker påskynda något att man provar sig fram och hittar det sätt som passar en själv. 🙂 Men om man till exempel ligger i sängen och känner dom där vibrationerna o trycket som kommer kan man blunda o känna av det sedan ber man om att få komma till en plats och att man sedan låter det som kommer / händer ,  komma / hända . Man kan få se vad som helst bruka ofta kunna vara helt magiskt och ta bara emot det med öppna armar o låt dom visa dig det dom vill visa för det kan vara mycket lärrorikt och en upplevelse som man inte glömmer på grund av magin i den upplevelsen . 🙂

Nyckeln till det mesta skulle vilja säga allt är att vara i harmoni med sig själv o harmoni i sitt inre att man tillåter det som händer hända o att man bara resor med det som händer. Man låter det komma med öppen famn och bara njuter av upplevelsen då kan man få se magiska saker som man aldrig glömmer 🙂

Ny dag nya möjligheter

HellaBella76
12/20/13, 5:38 PM
#17

Tänk om man hamnar på en mindre trevlig plats då? 😐Jag har ju rätt nyligen varit förföljd av siffrorna 666. Vet inte varför, men klart det får mig att fundera lite.. iofs har det inte fört med sig nåt obehag eller så, men ändå..

Vi får väl se vad som händer.. lovar uppdatera om något spännande sker.. 🙂

Upp till toppen
Annons: