Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1469 ggr
Sparklingponi
12/14/13, 11:12 PM

Ang. Anden i glaset

Hej!

Jag bara undrar vilka "övernaturliga" anledningar det skulle kunna finnas till att Anden i glaset inte fungerar? 

Är det för att det inte finns någon ande här?

p.s är väldigt seriös med detta

Annons:
Aleya
12/15/13, 1:39 AM
#1

Läs gärna artikeln om Anden i glaset på denna sajten. Eller sök på Anden i glaset på denna sajten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rickard77
12/15/13, 6:59 AM
#2

Finns ju många som har haft skrämmande upplevelser i samband med Anden i glaset, ouija-bräden och liknande. Sedan hur många som talar sanning och hur många som hittar på är ju en annan fråga.

Men jag tror generellt (och personligen) att det kan vara farligt att "leka" för mycket med "den andra sidan". För man vet inte vilka krafter som finns där och som kan släppas lös.

[VampireGirlElvira]
12/15/13, 9:09 AM
#3

Jag skulle avråda dig att spela Anden i glaset eller med en ouija-bräda. Det är för farligt. Jag är djupt troende när det gäller andar, och om man leker med sånt så öppnar man en massa dörrar till en annan dimension och att man inte kan stänga igen det på grund av att den som har lite kunskap om det kan råka väldigt illa ut. Och jag som håller på med mycket andligt, så om ni gör det så tar det mycket energi att stänga alla dörrar igen.

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
12/15/13, 11:22 AM
#5

Jag tolkar TS fråga som att den är "OM Anden i glaset inte fungerar, vilken övernaturlig anledning kan det finnas till det?". Svar: till exempel att du har en klok anhörig på andra sidan som ser till att du inte lyckas med det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Olaf]
12/15/13, 12:10 PM
#7

#5 bra svar! Det kan ju faktiskt vara EN förklaring.

Sparklingponi
12/17/13, 8:29 PM
#8

#5 Tack, det var en sådan förklaring jag ville ha. Finns det fler orsaker? Kan det vara så att det inte finns någon här?

#4 Det verkade inte som att någon läste frågan alls i början ;) Tack

Amandla
12/17/13, 9:11 PM
#9

#8 Hur menar du med "Kan det vara så att det inte finns någon här"? Att det inte finns någon som kan eller vill svara på frågorna? För att det i så fall inte är någon redo just då eller för att det helt enkelt inte finns någon på andra sidan?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sparklingponi
1/1/14, 10:35 PM
#10

Jag menar för att det inte är någon i närheten. på den plats jag befinner mig.

Amandla
1/1/14, 10:48 PM
#11

#10 Andarna finns överallt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[vanja123321]
1/2/14, 2:42 PM
#12

Kan man göra Anden i glaset själv?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
iMrtin
1/5/14, 6:54 PM
#21

Varför söker du inte en rimlig orsak till att människor tror att 'anden i glaset fungerar'?


iMrtin
1/5/14, 7:01 PM
#22

de kanske inte vill visa sig när de inte visar sig eller så har de gått till något vettigare ställe.  andar finns väl i folks skallar så beroende på vad du tänker på så visar de sig.  personligen vill jag inte ha kontakt med döda människor på den "andra sidan"  annat än Den helige Anden.  Har skrivit om det här: http://andligutveckling.ifokus.se/discussions/52c707e18e0e7467700001fa-den-helige-anden?discussions-1


Upp till toppen
Annons: