Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1348 ggr
luxplyr
12/13/13, 2:41 PM

Orb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit och hälsat på min kompis Anette. Denna gång hände det mycket, det knäpte mycket i alla rum mest i närheten av mig. Detta är en orb som jag fångade på bild

Annons:
Ghosthunter
12/13/13, 5:19 PM
#1

Den orben är riktigt bra, det lyser om den……den är självlysande!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Ghosthunter
12/13/13, 6:11 PM
#3

Visst sjutton är det en orb. Orb betyder ju nåt som är runt….rund sfär..ungefär….men sen vad som orsakar detta på bilden vet jag inte? Kan vara damm, kan vara en vattendroppe?? Men vi kan ju kalla det för ett runt lysande klot, så blir det även lätt för icke språkkunniga också😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Fru Katla
12/13/13, 6:25 PM
#4

Intressant ämne! Om man nu tänker sig att Orber kan vara andar eller "energier", hur ska man då kunna veta vilka som är sådana isåfall och vilka som är damm eller flygkusar? Ts, vad tror du att din orb är och varför tror du inte att det är vanligt damm? Har sett en filmsnutt en gång som en bekant filmat, med väldigt knepiga ljuspunkter som for omkring. Undrar vad det kan ha varit…skulle ha haft filmen att visa för någon fotokunnig…kanske hade funnits nån förklaring.

Ghosthunter
12/13/13, 6:25 PM
#5

Översättning av orb: http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/orb

Oskärpescirklar var ett ganska kul ord faktiskt, men mycket bra: http://sv.wikipedia.org/wiki/Orb_(ljusfenomen

Men om vi talar om andeorber och vill få dessa på bild….så skippa blixten, för dom ska lysa och synas ändå. För när man ser andeorber med blotta ögonen i ett kolmörkt rum, då bör väl kameran också fånga det på bild….eller hur?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Ghosthunter
12/13/13, 9:11 PM
#7

Det var inte min mening att vara spydig. Det kanske finns andra som inte heller vet vad ordet Orb betyder och då passade det ju bra med en förklaring.

Skillnaden är ju uppenbar, en andeorb är orsakat av en ande och övriga Orber är helt andra förklaringar. Man kan ju egentligen använda ordet på allt som är runt och klotformat….en boll t.ex.

Orben på bilden i #0 ser förresten ut som en fuktorb.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
12/13/13, 9:22 PM
#8

Ja just det ja, glömde detta med kriterier.

Jo, de gångerna då jag befinner mig i ett mörkt rum, där inga ljuskällor finns, och då jag ser ett ljusklot (eller orb) som lyser av sig själv och där ingen elektricitet eller åskväder skapar fenomenet och då jag ser det med mina blotta ögon och helst med mer vittnen…..det är mina kriterier för en andeorb. Glöm kamera eller filmkamera. Man ska se det direkt.

Ofta brukar jag också känna närvaro eller/också händer det andra paranormala saker samtidigt som jag ser andeorben.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: