Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Andar/Spöken

Orb

2013-12-13 14:41 #0 av: luxplyr

Nu har jag varit och hälsat på min kompis Anette.
Denna gång hände det mycket, det knäpte mycket i alla rum mest i närheten av mig.
Detta är en orb som jag fångade på bild

Anmäl
2013-12-13 17:19 #1 av: Ghosthunter

Den orben är riktigt bra, det lyser om den......den är självlysande!Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2013-12-13 18:11 #3 av: Ghosthunter

Visst sjutton är det en orb. Orb betyder ju nåt som är runt....rund sfär..ungefär....men sen vad som orsakar detta på bilden vet jag inte? Kan vara damm, kan vara en vattendroppe?? Men vi kan ju kalla det för ett runt lysande klot, så blir det även lätt för icke språkkunniga ocksåSkrattar

Anmäl
2013-12-13 18:25 #4 av: Fru Katla

Intressant ämne! Om man nu tänker sig att orber kan vara andar eller "energier", hur ska man då kunna veta vilka som är sådana isåfall och vilka som är damm eller flygkusar?

Ts, vad tror du att din orb är och varför tror du inte att det är vanligt damm?

Har sett en filmsnutt en gång som en bekant filmat, med väldigt knepiga ljuspunkter som for omkring. Undrar vad det kan ha varit...skulle ha haft filmen att visa för någon fotokunnig...kanske hade funnits nån förklaring.

Anmäl
2013-12-13 18:25 #5 av: Ghosthunter

Översättning av orb: http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/orb

Oskärpescirklar var ett ganska kul ord faktiskt, men mycket bra: http://sv.wikipedia.org/wiki/Orb_(ljusfenomen)

Men om vi talar om andeorber och vill få dessa på bild....så skippa blixten, för dom ska lysa och synas ändå. För när man ser andeorber med blotta ögonen i ett kolmörkt rum, då bör väl kameran också fånga det på bild....eller hur?Glad

Anmäl
2013-12-13 21:11 #7 av: Ghosthunter

Det var inte min mening att vara spydig. Det kanske finns andra som inte heller vet vad ordet Orb betyder och då passade det ju bra med en förklaring.

Skillnaden är ju uppenbar, en andeorb är orsakat av en ande och övriga orber är helt andra förklaringar. Man kan ju egentligen använda ordet på allt som är runt och klotformat....en boll t.ex.

Orben på bilden i #0 ser förresten ut som en fuktorb.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.