Annons:
Etikettandlighet
Läst 1129 ggr
twoodblue
12/10/13, 10:05 PM

Kontakt?

Finns det verkligen någon här på ÖT, som har kontakt med andra sidan och som kan bevisa (för mig) att andra sidan finns?

Jag håller på att bli tokig här. Om nu detta finns, varför är det då inte en självklarhet och en del av livet, varför är det dolt? Varför har man inget minne från det och varför kan man inte kontakta "dem"?  …och varför får man inga svar?

Får ibland upp bilder i huvudet, men kan inte säga varken om det är fantasi eller något annat.

När det gäller en kvinna jag fortfarande älskar så OTROLIGT mycket, så får jag så många Tecken som enbart får mig att tänka på henne. Och varför får jag dessa Tecken, om det ändå inte blir hon.  varför ska jag lida?

Beautiful Dreams…

Annons:
[Lindyhop]
12/10/13, 10:30 PM
#1

Jag (och många många fler) har kontakt med andra sidan. För mig har det alltid känts naturligt, jag tror också att alla har förmågan men alla kanske inte är öppna för kontakten. Däremot kan jag inte ge dig något bevis annat än att jag är helt säker och trygg i att det jag upplever är riktigt. Den här kvinnan du har så kär, har hon gått bort eller lever hon på jorden?

twoodblue
12/10/13, 11:14 PM
#2

Jag förstår att du inte kan ge mer bevis än så. Önskar att även jag fick uppleva det du gör.

Hade känts tryggt att få något slags bevis som om någon kunde få kontakt med någon där "borta" som enbart jag kunde vet svaren eller så.

Hon Lever här på Jorden.  Jag Träffade henne i slutet av förra året, och jag har aldrig någonsin i hela mitt liv varit så kär i, brytt mig om och oroat mig över  m.m.  så som jag gör för henne.

Vände mig egentligen hit för att dels få svar om henne, men även om döden.  men jag är fortfarande på ruta ett, med mer smärta än jag snart orkar med.

Beautiful Dreams…

Aleya
12/11/13, 5:39 AM
#3

Är det inte bättre att du försöker få kontakt själv? Det är du dom vill ha bevis och viöö veta för dim egna skull. Angående kvinnan och att du lider: i detta fallet är det nog du som borde acceptera och gå vidare. Detta är en livserfarenheter du måste lära dig från. Ta dig tid.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

twoodblue
12/11/13, 8:27 AM
#4

Jag försöker, men inga resultat, inte ens i den djupaste frustation eller den starkare bön, får jag svar eller kontakt. Därför hade det varit skönt att prata med någon som har kontakt på riktigt, för då kan man få svar på att det finns eller inte. Bara för att man tror bevisar det inte att andra sidan existerar. Angående kvinnan tror jag inte att jag har förklarar tillräckligt bra hur jag menar. Livet är tufft och det blir inte alltid som man vill, det förstår jag och ibland måste man härda ut tuffa saker. Jag vet allt detta, jag har varit med om en massa elenden i livet. Saken är bara den, att försöker jag glömma henne, så dyker det ändå upp massa Tecken (likt budskap, och det är väll det närmaste jag i så fall får kontakt med andra sidan). Saker som får mig att påminna om henne, ja dessa saker dyker upp ofta, jag noterar dom, tänker så klart på henne, men lägger inte stor vikt på det då det är naturligt. Men sen är det de saker, som är oförutsägbara, och som dyker upp hela tiden som får mig att fundera. För att ge exempel. Satt och kolla på ett naturprog. Som jag aldrig gör (inte ens tv kollar jag knappt längre), så handlar prog. Om hennes land. En annan dag bestämmer jag mig för att kolla tv igen, och i den svenska serien heter en av karaktärerna det hon heter (observera att hennes namn är inget vanligt namn i Sverige). Sitter i bilen, lyssnar på radion, får för mig att byta till p2 som jag lyssnar på 1 ggr per 10 år. Första ordet jag hör i en fransk låt är staden där hon bor. Och så här håller det på, listan kan göras riktigt lång. Jag vill veta varför. Och det handlar inte om att jag ser en sak som påminner om henne, för det gör man, utan att man hela tiden får dessa oförutsägbara "tecknen" till sig.

Beautiful Dreams…

[Lindyhop]
12/11/13, 8:33 AM
#5

Jag "tror" inte jag vet! Och jag är 110 procent övertygad men jag kan som sagt inte ge dig bevis. För dom har jag i mitt inre och mitt hjärta. Kan du inte försöka prata med kvinnan? Om du inte kan släppa tanken på henne och får ständiga Tecken kan det ju betyda något. Har ni någon kontakt alls?

twoodblue
12/12/13, 8:11 PM
#6

#5 Jo, men då vet du ju på ett sätt, fast ett mer personligt bevis för dig själv.  Önskar jag hade det med =)

Jag försöker, har dock varit på henne, för mycket. Sen är det lite annat som får mig att oroa mig över henne.

Alla dessa "tecken" det är ju det som är så konstigt. Hade inte dom vart där, då hade man ju kanske kunnat lätta på det lite.

Ja, det är inte lätt varken med det ena eller det andra.
men men.

Beautiful Dreams…

Annons:
[Lindyhop]
12/12/13, 8:39 PM
#7

Vad är det för typ av Tecken då? Du säger att du oroar dig för henne. Är det föraningar eller drömmer du att något ska hända henne? Blir hon misshandlad? Har hon andra problem? Och sen undrar jag hur hennes känslor är för dej? Du har en jobbig situation det är helt klart, önskar jag kunde hjälpa dej men det blir nog svårt…

Aleya
12/13/13, 8:57 PM
#8

#4 man blockerar sig ofta genom olika saker. Kan vara att man mår dålig, försöker tvinga fram saker. Om du tänker på det så hur ska du kunna få bevis för att jag sitter och säger vad jag upplever en sak. De bästa sakerna upplever man själv då tiden är inne. Angående att se saker som Tecken. Vissa gånger så lurar hjärnan genom att den reagerar så fort man ser något som påminner om en person.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

twoodblue
12/22/13, 12:32 AM
#9

#7

Dels det jag skriver i inlägg #4, men även följande.

En låt jag skrev om henne hade ordet dejavu i sig, och hon lägger upp en låt som heter dejavu på fb.

Skriver en annan låt som har ordet misery i sig,  en person med det nicknamnet dyker upp i ett samband med henne.

Ser ett annat nickname som heter  ****_love  dvs hennes smeknamn är makerat med **** som också dyker upp i samband med henne.

Ser en bil som tillverkas i hennes land, många gånger är det enbart en påminnelse och notering, men det konstiga är när man liksom kollar i tomma intet och en bil kommer framför ögonen, då är det ofta detta bilmärke.

kollar sällan på tv, men gjorde det en dag i bakgrunden av datorn, en reklamfilm får mig att titta till och där är bilen igen.

Tar verkligen inte allt som ett Tecken, men det ä många saker som dyker upp hela tiden, oförutsägbart.  Liksom jag använder aldrig order dejavu och misery, vad är oddsen att dessa ska komma?!. Det med bilen,  ja det kan ju bara vara en notering.

Varför jag oroar mig för henne är att hon inte har det så bra som hon borde ha. Kan tyvärr inte gå in på detalj. Drömmer också om att något ska hända henne, att hon far illa. Hennes känslor för mig, jag vet inte.

#8

Kanske är det som krånglar till det då, att man blockerar sig.

Jo, dina upplevelser får mig ju inte mig att bli tryggare direkt, men om man fick andra bevis i form av spådom, någon som kan se saker som bara jag vet om osv, då hade det underlättat

Ja, dessa saker som man dagligen ser som påminner om en person, det ser jag som naturligt och reflekterar inte över om det är Tecken, för det är det inte, utan bara en påminnelse.

Beautiful Dreams…

Aleya
12/22/13, 12:48 PM
#10

#9 ja ofta är det bara så lätt att man krånglar till det för dig själv. Fast om man inte mår bra själsligt så bör man inte hålla på och gå till dom som spår eller annat. Man kan börja må sämre faktiskt. Fast man kan tro att man mår bättre. Så jag skulle rekommendera att lösa problemen man med sig själv först innan man hjälper andra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annatpi
12/22/13, 8:15 PM
#11

Ska läsa hela tråden senare men jag antar att andra svarar som jag ungefär, vi som vet kan inte bevisa för andra.
Var inte rädd eller orolig, det ordnar sig.

Dags för dagens obligatoriska fika med ett schackparti på nätet :)

Upp till toppen
Annons: