Annons:
Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 2032 ggr
maria6264
2013-12-09 15:59

Trött och orkeslös!

Hej, känner mig trött och konstant orkeslös. Skulle vilja ha lite mer energi i kroppen. Är det någon som kan se vad jag kan göra, behöver jag äta något särskilt?? Tack på förhand! / Maria

Annons:
[Starman]
2013-12-09 16:38
#1

Hej, har du pratat med en läkare om problemen?

[Lindyhop]
2013-12-09 21:07
#2

Du kanske skulle gå till doktorn och ta lite prover? Konstant orkeslöshet kan ju ha en väldig massa orsaker. Lycka till!

Jan Ganneskog
2013-12-10 05:31
#3

Ja Du det var inte mycket att gå på Du måste nog berätta lite mer och hur länge Du gått med problemet. Kan inte läkaren hjälpa dej så finns det annan hjälp men sök där först. Hjälp o svar finns alltid.

J:G

Farwuq
2013-12-10 07:01
#4

Definitivt borde du tala med läkare. Om inte annat för att utesluta svårare åkommor. Det är aldrig bra att gå och oroa sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

NiklasTyreso
2013-12-29 00:36
#5

Vilken klen hjälp trådskaperan fick. Inte ett enda råd om alternativmedicin som denna tråd ligger i.

Är du frisk enligt läkaren?

Sover du bra. Om inte jobba på somnrutinerna.

Vistas ute 30 minuter varje dag mitt på dagen i dagsljus (utan kontaktlinser som filtrerar ljuset).

Äter du bra. Ät mycket grönsaker och 5 olika frukter varje dag. 

Se till dig att få i dig omega-3 från fet fisk 2-3 ggr / vecka, d v s ät lax och sill ofta! Men den ska vara fiskad i öppna hav, inte östersjön eller insjöar.

Du motionerar väll så du blir svettig/flåsig under minst 1,5 timme per vecka, ex tre gånger 30 minuter?

Gör du allt detta kan du dessutom bosta ennergiläget med någon form av adaptogen ex ginseng. Min personliga favorit bland adaptogenerna är Ashwagandha som jag odlat själv.

Gå ut i skogen och hämta en sprängticka som du torkar och delar i småbitar och kokar en matsked i 20 minuter och sedan dricker det svarta teet. Sprängticka är uppiggandepå mig, i samma nivå som kaffe.

Joni93
2013-12-29 17:36
#6

Hej, jag skulle föreslå att du ser över dina grundläggande hälsoaspekter i det fysiska och i det psykiska. Du kanske är i obalans och bör förändra något i din livsstil till exempel. Vad tror du själv din "orkeslöshet" och brist på energi kan bero på? Får du i dig all näring du behöver? Sover du bra och tillräckligt? Har du några problem med kost och sömnvanor? Att gå ut och röra på sig gör en mer pigg och vital. Rör du på dig tillräckligt? Mår du för övrigt bra på det psykiska planet? Tänk lite på det, och se till att ta tag i roten.

Annons:
siberlina
2013-12-30 09:45
#7

jag har  precis   känt  som dig, och har slutat helt med kaffe,det  är jobbigt att  sluta,man får  huvudvärk mmm ,men   nu  känner jag mig  mycket piggare  och sover bättre,och några dagar i veckan kokkar jag ihop en   piggelin drink, en näve  grönkål  ,spenat  blad,och lite  selleri.man blr jätte pigg av detta,  en till grejj  man  blir pigg  av  är att   cykla   en   20  minuters  runda…..jag  känner ett  stort  sug efter kaffe  ,men   jag ska härda ut,jag har verkligen känt  mig  orkeslös  ,så jag   var tvungen  att göra något  drastiskt  åt det ,

molly77
2014-02-19 17:31
#8

Känslan jag får är att du ska gå och kolla din sköldkörtel!

Upp till toppen
Annons: