Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2405 ggr
IngaMarja
12/9/13, 11:11 AM

Energi känslig?

Hejsan. Jag upplever mig så sjukt känslig för andra människors energier, känner hela tiden in om folk känner sig glada eller ledsna om dom tycker om min närvaro eller inte. Jag blir alldeles matt av att försöka samtala med flera samtidigt. Och när jag ser någon som har ont eller opererar sig, även djur, så får jag nästan alltid en smärta i solarplexus, precis som om jag känner in deras smärta där..

Vad kan det vara? Går det att utveckla eller avsluta? 

Har haft det såhär hela mitt liv, och jag tycker inte att jag är en känslig människa i övrigt.

Annons:
Victorica
12/9/13, 11:48 AM
#1

Jag kan säga att du inte är ensam om det i alla fall. Jag har också varit väldigt känslig för folks energier under hela min uppväxt, även om jag inte känner av om folk opererat sig och har ont av det så som du gör. Jag kan också se på folks energier om jag anstränger mig riktigt mycket, och jag kan få en känsla från hur den energin "ser ut" om personen i fråga är frisk elelr sjuk. Men det är någonting jag behöver anstränga mig för att göra, och som jag tyvärr inte haft tid att utveckla de senaste åren.

Veronica

IngaMarja
12/9/13, 3:11 PM
#2

Vad spännande att höra att det finns fler! Hur ser energierna ut då när du ser dem? Jag känner ju som sagt bara..

allhealing
12/9/13, 8:53 PM
#3

Jag använder mig av den här förmågan att känna in mår jag arbetar som healer och medial rådgivare.

Det är som att ha tillgång till ett uppslagslexikon över den hjälpsökande.

Jag har tränat upp hur den här informationen ska tolkas för att kommen den hjälpsökande på bästa sätt.

För mig har det varit en resa på mer än tio år och jag lär mig fortfarande mängder med saker.

Om du önskar arbetar med det här framöver på ett privat plan för att sedan kanske även arbeta med andra. Gå på kurser, läs, se filmer, osv. Om du inte vill använda dig av kunskaperna, utbilda dig och lär dig hur du tonar ut detta ur ditt liv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Victorica
12/9/13, 9:44 PM
#4

#2 Det är väldigt svårt att förklara hur de ser ut. Det är snarare att jag känner hur de ser ut. Det blir som ett energifält runt personen som kan vara olika stort och har olika färg. Gul är nog bland det vanligaste jag har sett, men återigen är det mer att jag vet att det är den färgen än att jag ser den. Anstränger jag mig har jag kunnat se vart folk befinner sig runt mig, men då under förutsättning att de sitter still. Oftast är kanterna lite suddiga, men utseendet beror väldigt mycket på hur personen mår och om han/hon är frisk eller sjuk.

Veronica

Jan Ganneskog
12/11/13, 5:28 AM
#5

Jag har precis som Du haft denna upplevelser i hela mitt liv och använder det under mina terapeutiska behandlingar. Det underlättar när jag vet och ser innan jag börjar behandlingen precis som Kent Aspbeskriver. Du kan nog också läsa av kort om hur människan mår osv. Jag blev förvånad när jag kunde se små barn hur dom kommer att se ut när de blir vuxna.Så var rädd om dina kunskaper och utveckla dem det är meningen med det hela och tvivla inte på dej själv Du kommer att i framtiden att förstå att Du har haft rätt hela tiden och mycket information ligger o väntar på dej längre fram.

J.G

IngaMarja
12/19/13, 1:06 PM
#6

Kent Asp: Aha, vad spännande! Det är det jag funderar på OM det går att utveckla för att hjälpa andra människor på något sätt.. Bara för "hemma bruk" så att säga. Jag ska kolla upp lite mer fakta om healing tror jag. Tack för ditt svar!

Annons:
IngaMarja
12/25/13, 10:04 PM
#7

#4 Okej, du tror inte att det är människors aura du ser då? :)

IngaMarja
12/25/13, 10:08 PM
#8

#5 Jaa, det hade varit roligt att veta vad "syftet" (om det nu finns något sådant) är med att jag är så pass känslig för andra levande varelsers känslor. Ser fram emot mer information när tiden är redo för mig. Jag är rätt ung ännu så det finns ju iallafall mycket tid att utveckla detta om det nu går.

allhealing
12/25/13, 10:26 PM
#9

#8,

syftet är som du skriver inte existerande. Du kan givetvis skapa ett syfte men ursprungligen existerar inget. Det är därför den mening du ger någonting som kan bli syftet med det du önskar uppnå.

Vissa personer är mer intonande på sin omgivning än andra. Det är därför du på dina känslosträngar kan höra andras musik =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Victorica
12/26/13, 12:16 AM
#10

#7 Kan mycket väl vara så. För att vara ärlig har jag ingen aning om vad det är, utan beskriver det helst som ett energifält då det är vad det liknar enligt mig. Jag är väldigt ny på allt sånt här.

Veronica

Upp till toppen
Annons: