Annons:
Etikettsorg
Läst 2748 ggr
Nordqvist
2013-12-07 18:09

Kommer jag någonsin ha tur?

Jag har hela mitt liv blivit försöljd av en ofantlig otur! Och då menar jag inte att slå i tån i soffkanten eller liknande… Utan snarare: jag får ett jobb (Änligen!) och blir jätte glad! jobbar 2 dagar och trivs. Sen ringer chefen på måndag morgon och säger att hon inte kan ha mig kvar… Söker nytt jobb, får komma på intervju, ska få provjobba, det låter super och de verkar vilja ha mig där… Får sms att de förlorat en stor kund och inte kan anställa nu…

Hela mitt liv har bestått av sådana här "oturstillfällen"…. Detta jag beskrev ovan hände under loppet av 2 veckor…. Minst en dag i veckan händer det något.

Nu sitter jag här igen, deppig och ensam och ser mina framtidsdrömmar gå i krash än en gång… Orkar inte mer!!! 😭

Kommer jag någonsin få tur? När är det min tur att ha tur?

Annons:
dolfen
2013-12-07 18:23
#1

Men lite spännande också. Vad kommer nästa grej att bli? Negativa händelser fäster sig mycket "bättre" i vårt minne jämfört med positiva händelser. Det krävs flera positiva händelser för att väga upp en negativ sådan. Man kan i vissa fall ha varit med om flera positiva, men de överskuggas av en enda negativ händelse.

Nordqvist
2013-12-07 19:22
#2

Inte särskilt spännande att vara arbetslös hela livet pga otur eller ensam…. Det händer inte många positiva händelser i mitt liv alls faktiakt…

Anaid
2013-12-07 19:42
#3

En del tar väldigt illa upp när man säger att det man sänder ut får man tillbaka, men det är min övertygelse och jag menar enbart väl! När man förföljs av otur är man inne i en ond cirkel men man kan bryta den och vända livet till det positiva istället.

Sänd ut att du får jobb, var övertygad i dina tankar om att du kommer att få ett jobb du trivs med, att det kommer att gå vägen så kommer det att ordna sej. Det finns trådar här om det här, det finns också en bok du gärna kan läsa som heter The secret (på svenska).

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Nordqvist
2013-12-07 20:02
#4

Jag är övertygad! Jag vet att jag kan. Jag vill. Men det händer alltid något. Ett jobb jag hade där jag trivdes så j*a bra med jobb, Medarbetare och chef, ja då gick företaget i konkurs. Det är ju inte min inställning som ställer till det då, eller hur?

Jag är en bra människa. Jag bryr mig om andra, jag håller upp dörren åt- och ger min plats på bussen till gamla, jag hjälper vilsna barn, jag skänker pengar till välgörenhet fast jag knappt har några själv, jag ställer alltid upp för alla som behöver mig o.s.v.. Jag är social, glad och trevlig. De flesta tycker om mig. Och ändå känns det som att jag blir straffad på något vis genom all otur i livet….

Nordqvist
2013-12-07 20:04
#5

Ett annat jobb jag hade då jobbade jag extra och min mamma jobbade där. Då bytte dom butikschef och hon gillade inte att folk som är släkt eller nära vänner ska jobba ihop så jag fick inte jobba där mer….

Det är mest jobb jag har otur med…. Men även relationer. Men på något vis är det lättare att handskas med än jobbsituationen. För utan jobb kan jag inte försörja min dotter!

Aleya
2013-12-07 20:14
#6

Jag säger tyvärr som #3, man skapar sin egen lycka eller otur.

Baserar detta på denna tråden: http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/4fc267eed3b4fd1989001c05-ovning-ur-be-sa-ska-du-fa?discussions-1

Om du tänker negativt konstant så kommer din hjärna vara inställd på att det ändå går åt helvete.

Tänker du positivt så kommer din hjärna snappa upp alla bra saker som sker och du kommer bli gladare och därmed ändra mycket som sker i din hjärna.

Tänker man mer positivt så sker det mer positiva saker och tänker man mer negativt så ser man bara allt som att det går åt helvete.

Har själv testat och jag gillar att se saker positivt än negativt, för man blir så slut av allt som är negativt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Nordqvist
2013-12-07 20:37
#7

Men som jag sa förut så tänker jag inte negativt. Så fort jag blev av med det första jobbet började jag söka nytt, fortfarande positiv. Men så hände det något ändå. Om jag tänker "jag får inte det här jobbet" så känner inte chefen av mina tankar hemifrån och bestämmer sig för att ljuga och säga att de förlorat en kund…

Jag försöker se allt positivt! Jag är galet posivit! Med tanke på allt jag varit med om i livet (inte bara oturen..) så säger folk att de är förvånade över hur positiv jag är. Kan man bli mer positiv? 

Jag vet att jag klarar av de flesta arbeten, jag vet att jag är kvalificerad för det jag söker, jag vet att jag kan! Och jag vill! Men ändå blir det alltid kaos…

zepanita2
2013-12-07 20:47
#8

Har vi inte glömt något när vi talar om positiva affirmationer och visulasjoner - och det är vad den här personen har lärt sig om sig själv när hon växte upp.

Jag talar i allmänhet om alla.!

Någon måste börja med o bygga upp deras självkensla innan de törs förvänta sig segt något gott i livet.Det finns människor som nästan har förstört sig själva eftersom de hör hela tiden att de inte är tillräckligt bra.

Något att tänka på.?   😉

kram.

NiklasTyreso
2013-12-07 21:08
#9

Bra att du inte kastat in handduken och deppar ihop. Kanske har vi olika tur. Vad är det bästa du kan göra? Är det inte att envist fortsätta göra det bästa möjliga av de möjligheter som dyker upp i ditt liv. Till slut kommer det gå bra.

Nordqvist
2013-12-07 21:13
#10

#9 Jag gör det! Kämpar vidare. Men jag har tagit "paus" nu för jag är i en deppsvacka så jag kommer inte göra bra ifrån mig alls just nu…

Jag hoppas det! Tack! :)

Aleya
2013-12-07 22:04
#11

#8 din tanke fick mig att tänka på boken:

Du kan hela ditt liv

Den tycker jag är passande när man är nere och stressad. Då inser man att det är mycket som är påtvingat från när man var liten. Många åsikter och tankar som man inte ens kanske medvetet tänker men som ändå förstör oss.

Så ts. Läs den. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Nordqvist
2013-12-07 22:28
#12

Hittar jag den billigt nånstans så kanske jag köper den! :) Tack!

dolfen
2013-12-08 19:23
#13

#12 - Kom min tokiga (?) "tårtkalas-idé" fram? :)

Annons:
Loris M
2013-12-08 20:03
#14

#0 Vad jobbigt det låter! Känner verkligen med dig och kan även känna igen mig i det du skriver som den jag var för tio år sedan. Jag hade en väldigt negativ period när jag var mellan 20-30 år gammal och det kändes som allting gick fel. Tänkte också som du, varför händer det här när jag är en fin person som vill alla väl, hjälper andra, är omtänksam…

Sedan insåg jag (efter tio år av negativitet) att jag ville alla väl, tog hand om alla förutom den viktigaste personen i mitt liv. Nämlligen, mig själv! Någonstans långt innne i mitt undermedvetna så tyckte jag inte att jag förtjänade att vara lycklig. Varje gång under de tio åren när det hände något positivt så tänkte jag att det snart tar slut, för det gör det alltid. Och det gjorde det också, eftersom jag inte förväntade mig något annat eller ens tyckte att jag var värd det. Kan tänka mig att du går i samma tankar. Om du skulle få ett nytt jobb imorgon så skulle du kanske börja tänka att det inte kommer att hålla och att det snart händer något som gör att du förlorar ditt jobb. På så sätt sår du ett frö till att det verkligen blir så.

Jag vet att det är lätt för oss andra att säga: Tänk positivt! När du själv inte ser någon utväg eller en ljuspunkt. Det så otroligt svårt att vända tänket och det krävs mycket mod, inre styrka och tro på sig själv. Jag är inne på det som Zepanita2 skriver i #8. Självkänsla! En väldigt viktig ingrediens för att du ska kunna vända tänket.

Har du läst den här tråden? http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/519d23c7ce12c47e2c001153-affirmera-dig-till-ett-battre-liv?bookmarks-1

Där har vi delat med oss av våra upplevelser hur man vänder det negativa till det positiva. Där finns det flera praktiska tips på hur man jobbar målmedvetet med att få det liv man önskar och förtjänar. Hoppas att du orkar ta dig en stund och läsa den tråden. Du kan börja förändra ditt liv redan idag med små enkla affirmationer.

Kram 🌺

Nordqvist
2013-12-13 13:32
#15

#13 hahaha ja det gjorde den! 😃

#14 Tack! Skönt att det löste sig för dig! När jag får ett jobb gör jag verkligen allt för att behålla det! Inklusive kysser chefens r*v… Så det är inte något negativt tänkande där heller. Det stänger jag av! Det negativa kanske är innan då, att jag inte får det, tänk om jag inte klarara av det! men sedan bestämmer jag mig för att jag bannemig KAN! Och så gör jag det bara!

Det som händer är inte p.g.a min negativa inställning, utan det är otursaktiga händelser som random dyker upp här och var… 

Och jag tar hand om mig själv 100% mer än jag gjorde för några år sedan. Jag unnar mig mer nu än jag gjorde förr och har sagt upp bekantskapen med- eller minskat kontakten med de folk som sög energi ur mig och utnytjade min snällhet. Jag tillåter mig att lämna ifrån mig min dotter till min mamma och/eller till hennes pappa för att ha min egna tid med vänner och pojkvän.  O.s.v…

allhealing
2013-12-14 00:44
#16

Precis som #8 är inne på.

Om vårt liv fungerar på samma sätt som när man bygger ett hus. Blir huset aldrig stabilare än grunden den byggdes på.

Människan fungerar precis som ett pussel. Vi är ihopbyggda av våra föräldrars dna. Vi är en biologisk blandning av två olika arvsmassor.

Vi vet att vi är sammansatta av två olika dna strukturer.

Vi vet att vi kan likna våra föräldrar utseendemässigt.

Vi vet att vi kan ärva såväl ärftliga defekter såväl som perfekta effekter.

Vi vet att vi när vi lär oss någonting har med oss den kunskapen för livet på något plan för oss medvetet eller omedvetet. Det som är inlärt glöms inte. Vi vet det här eftersom ingenting kan göras ogjort. Om vi minns det eller inte minns det på ett för oss medvetet plan är en sak. Det har inträffat och existerar därför i det ögonblick det inträffar. Det var därför när det inträffade i kontakt med oss.

Detta betyder att allting som någonsin inträffat i våra liv existerar som kunskap inom oss.

Om vi kan ärva förmågan att lära oss genom språk, och det vet vi att vi kan.

Om vi kan ärva förmågan att lära oss genom att kopiera vår omgivning genom härmning, och det vet vi att vi kan genom att studera väldigt unga bebisar som kopierar genom att observera, processa informationen och återreflektera det observerade i en biologisk rörelse som härmar ett leende, eller annan form av biologiskt interagerande.

Därmed vet vi att hela den mänskliga skapelsen fungerar som en kopiator. Vi återspeglar saker från vår omgivning och gör denna inlärda kunskap till del av vårt livsprogram. Den programmering vi sedan använder oss av livet ut.

Detta är en nivå på hur vi kan fungera som skapare av den verklighet vår omgivning lär oss. Det existerar givetvis även många andra nivåer men mer om det en annan gång.

Vi vet även att det är möjligt att ta ett inlärt beteende och förändra det. Detta gör vi genom att ersätta en tanke som skapar ett visst beteende och ersätter den tanken med den ny. När vi ersätter en tanke med en ny omskapas beteendet. Det är även möjligt att ersätta en tanken med en exakt kopia av samma tanke, då sker givetvis ingen förändring förutom att tanken ersattes av en likadan tanke om hur det ska fungera.

På samma sätt som en dator kan fås att utföra olika programuppgifter beroende på vilken programvara det är som för tillfället körs, är det möjligt att på samma sätt omprogrammera en människas liv, en tanke i taget.

Problemet för att uppnå det här är att det idag går runt många människor som påstår att det här är svårt eller omöjligt att göra. Speciellt på djupare nivåer. Det är därför när man väljer att kopiera ett sådant beteende svårt att tro på en förändring. Och det är svårt att tro på det eftersom man djupt inom sig fått lära sig att det inte är möjligt att uppnå en förändring. Detta på grund av att många i våra tidigare generationer inte hade den här kunskapen på en ytligare nivå som de lärde ut vidare till nästa generation, osv.

Denna programmering kommer dock från någon som lärt sig att det inte är möjligt, och då är frågan. Ska du fortsätta tro på den sanningen eller ska du ta och förändra den uppfattningen inom dig som andra lärt dig och förändra den till en för dig ny sanning där du väljer att förändra dig själv inifrån och ut? Där du väljer att omprogrammera din verklighet på nytt inifrån och ut? På ett sätt som du önskar leva ditt liv?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

braaanji
2013-12-14 14:06
#17

Nu ides jag inte läsa hela tråden men kan d inte vara så att du är på lite fel bana. Jag brukar se så på saker att, allt händer av en anledning! Man kanske inte förstår det just då men efteråt så kan man spåra negativa händelser som i det lite längre loppet kommer att föra dig till en "plats" där du verkligen kommer att trivas! Kanske de är meningen att du ska flytta, studera, lr helt enkelt vara tillgänglig när ett annat jobb dyker upp! Studera utomlands, bo utomlands! Ja nu utgår jag bara från mig själv, men livet är fylld av möjligheter och vi borde alla försöka följa våra drömmar så gott det går:)

Nordqvist
2014-01-01 23:01
#18

#17 jo jag försöker tänka så, att det är av en mening. nu ska jag börja plugga i vår så det kanske var det som var min mening! Det återstår att se! ;)

braaanji
2014-01-05 14:56
#19

#18 va kul! Lycka till med pluggandet! :)

braaanji
2014-01-05 15:03
#20

Förästen, min syrra hamnade i ungefär samma situation som du. Hon fick hur mkt jobb som helst men av flera olika anledningar så sket de sig med alla jobb.tror d var minst 5 stycken och då t.om jobb som på mcdonalds samt ngr fler med högre utbildning. Ngr månader senare fick hon ett jobb inom industrin med sjukt bra lön och sen träffade hon där sin livs kärlek också. Hon var redan gift o hade barn och sökte absolut inte efter ngt sådant och hur oväkommet och jobbigt det än blev med separationen så är hon NU lyckligare än nånsin trots att de var världens jobbigaste situation för henne och bland de jobbigaste hon nånsin vart tvunget att göra. :)

Annons:
[Starman]
2014-01-05 17:17
#21

Hej! Arbetsmarknaden är jättetuff just nu och det betyder inte att du har blivit drabbad av någon förbannelse. Det är helt enkelt så för de flesta i dagsläget; svårt att hitta jobb. Oroa dig inte för mycket och fortsätt söka så kommer du till slut finna en arbetsgivare som kan anställa dig. Och så får du inte vara för kräsen heller utan "söka brett" som det heter.

Edit: Lycka till med studierna!

Nordqvist
2014-01-06 15:08
#22

#19 tack så mycket! 🙂

#20 Åh vad härligt! Det ger lite hopp för framtiden! 😃

#21 Jo fast att få ett jobb och något händer… ja jo kanske, men det verkar som det bara är jag bland alla jag känner som råkar ut för detta…. "den dåliga marknaden"… Och tack! 😃

Niiiiina__
2014-01-07 13:54
#23

min bästa vän har varit väldigt kämpigt på många områden i livet just nu(eller det har precis börjat vända) jobbiga händelsen fortsatte att byta av varandra under flera års tid.. så fort hon återhämtade sig från en sak kommer nästa nedslag osv. hon hade en sittning med en spå dam(eller flera) och en av gångerna fick hon  höra att redan vi återuppfödds planerar vi inför vårat nästa liv och ser till hur vi vill ha det.. som i min väns situation t.ex hade hon valt att gå igenom det jobbiga väldigt tidigt i livet för att leva i mer harmoni längre fram.. kan det kankse vara något sånt för dig också?:)

annars tror jag stenhårt på det flera ha nämnt tidigare, det där med the secret.. det är väldigt viktigt att uppskatta det man har och vara noga med hur man känner och tänker så bara bra tankar och känslor kommer igenom.. av egen erfarenhet vet jag att man kan ibland glida in på dom dära oönskade tankarna eller vilja något för mycket så man blockerar sina känslor och allt stannat upp, det är viktigt att hitta den dära balansen.. 

Hoppas att det löser sig för dig! :)

Upp till toppen
Annons: