Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1962 ggr
[Kakanbieber]
2013-12-03 20:24

Känsla

Jag kände nyss såhär när ag skulle sova:

Jag var varm och lugn, ovanligt avslappnad.

Det kändes jättebra, alla problem var borta.

Det kändes som att jag småflöglite, jag nuddade marken men det kändes som att jag typ flög/svävade lite.

Sedan fick jag en tanke av att jag flög upp i himlen och gick in i ett "himmelhus" Jag träffade en "molnandekung" typ. Han sa flera ord jag inte förstod.

Sedan kände jag rädsla och fick ett ryck och så blev blev som vanligt igen. (Jag kände mig inte varm,go och glad m.m, bara rädsla och oro )

Är det bara jag eller vad var det för nått?

Annons:
Aleya
2013-12-03 20:30
#1

Känner igen det från då man just somnar och sedan vaknar upp.

Det är som en Sömnparalys eller nått.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Kakanbieber]
2013-12-03 20:32
#2

Vad är Sömnparalys? Är det vanligt?

OBS, menade inte nyss. Det var nån dag sedan

Aleya
2013-12-03 21:21
#3

Ja jag ska försöka förklara, det är inte paralys men kom inte på ett bättre namn: kroppen håller på att somna och slappnar totalt av och man kan t o m börja drömma. Sen gör kroppen någon slags skakning och så vaknar man till.

Jag vet inte varför det blir så. Men har haft detta många gånger.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

J-Artur-K
2013-12-03 23:33
#4

Det där kan ju faktiskt vara astral resa låter som det. När man sover är man i djupet av sitt undermedvetna och den astral kroppen / ande kroppen kan lämna en. Men även när man håller på ska sova så kan det hända. Ja om man har kontroll över sitt undermedvetna så kan man fara iväg på en astral resa i vaket tillstånd när man står upp. Då ser man o kan använda dom andra sinnena om man utvecklat det så allt är som att man är där med sin fysiska kropp. Är mäktig känsla för känns som man är där på riktigt för man är det men med sin astrala kropp. Om det kändes som himlen så kan det faktiskt vara att du var på en astral resa till himlen och i så fall kan du ju göra det igen om du vill antagligen för du har redan gjort det en gång. Där kan man få stor kunskap om man vill. 🙂

Då får gärna berätta detaljerat vad du såg där. Jag har varit där flera gånger så möjligen att man kan ha sett samma som du har sett. Men himlen är så stor så kan mycket väl vara att jag inte har sett något av det du såg med. 🙂 

En tanke ifrån mig i alla fall för det du skriver hur det kändes stämmer in mycket bra hur det är där av mina upplevelser

#Jag var varm och lugn, ovanligt avslappnad.

Det kändes jättebra, alla problem var borta.#

Så är det i himlen alla problem försvinner o man blir som ett barn med inga problem bara harmoni o inre frid 🙂

Så skulle jag vilja förklara himlen av det jag varit med om 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Kakanbieber]
2013-12-04 20:02
#5

Jaha okej, tack så himla mycket för ditt svar.

Hur blir man i en astral resa igen?

Kan något farligt hända? Jag kunde inte styra mig så mkt.

Jag kände mig ovanligt lugn, glad o varm.

Först låg jag i mig säg, jag kunde se ner till mig o se mg sova ungefär.

Sedan så flög jag upp, väldigt långt upp och molnen var tjocka och vita, det var dag just då (det var en kväll det hände)

Jag åkte upp till jag sågg ett sorts "moln" hus. Jag gick in i huset.

Huset var monligt, vitt och stort.  Jag stod vid dörren och kunde se väldigt mycket där inne. Jag såg en skäggig gammal molnkung eller kanske en molndemon av nått slag.

Han sa några ord jag inte förstod och flötsligt kände jag rädsla och oro, då ramlade jag ner frnå molnen och till mig sägn och ryckte till.

Så var det ungefär

Upp till toppen
Annons: