Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1392 ggr
[VinterMaran]
12/3/13, 4:35 PM

Min systers hus är hemsökt

Som rubriken lyder, så är min systers hus hemsökt. Tidigare ägde min pappa huset, och han uppfattade ibland skepnader i ögonvrån, och kände av en närvaro i huset. När min syster köpte huset av min pappa började hon ganska snart känna av närvaron. En natt då hon låg i sängen (som man kan dra för draperier i ett material som man kan se igenom) och vände sig om mot draperiet såg hon tydligt en gestalt som stod precis utanför draperiet. Hon blev så rädd att hon blundade en lång stund och sedan var gestalten borta. En kväll drog någon i dörrhandtaget till ytterdörren, men när hon öppnade dörren var det ingen där. Samma sak hände i källaren. Då hon en natt gick ner i källaren hörde hon tydligt djupa andetag från gästsängen, trots att ingen var där. Efter att hon hade påpekat detta för oss tyckte hon att stämningen i huset blev mer hotfull och obehaglig. Vi pratade om hennes upplevelser i huset och min syster uppfattade att det som fanns där började bli irriterat. Hon stod i duschen en morgon då hennes pojkvän och hans familj var iväg och handlade. Då hon duschat färdigt hörde hon tydligt hur människor gick däruppe ( duschen ligger i källaren) samt pratade. När hon kom upp på ovanvåningen var det ingen där, en kvart senare kom pojkvännen och hans familj tillbaka. Jag har en bild på huset som jag kommer att lägga upp när jag kommer hem från sjukhuset, där ser man tydligt en man i hatt och en kvinna i mittbena som står i fönstret och tittar ut. Kan någon komma med tips om hur man kan lugna ner detta väsen och hjälpa det?jag har pratat med grannarna, de sa att de inte är förvånade över att det spökar för tydligen är husen längst den gatan hemsökta. Vi har gjort efterforskningar om området och tydligen har snapphanar blivit avrättade i bygden och det har funnits en fornlämning i närheten. Men paret i fönstret såg ut att komma ifrån början av 1900talet.

Annons:
Nirvana_Ophelia
12/3/13, 4:52 PM
#1

Jag tror att du ska ringa en präst, sedan röka rökelse och bränna salvia. Paret kommer nog från 1900 talet, ja, för att lugna ner andarna, tycker jag du ska försöka ta kontakt med dem, posta gärna bilden med paret:). Det här är spännande! Sedan gå till biblioteket och kolla upp huset. Det har säkert en historia. ´=) Spöken kan bli arga för att de antingen störs i sin vila eller inte är ensamma. De kanske vill ha huset för sig själva? Det tror jag? Ifall du ser en till skepnad, försök att inte bli rädd. De kan bli starkare av din rädsla. Du kan fråga vad de vill. Ta dit ett medium, eller Det okända.:) Och sedan måste du försöka hjälpa dem in i ljuset, eller så lever du med dem i huset. Ifall du vill ha kvar dem. Vet inte mer hur jag ska hjälpa dig…var är andeaktiviteten högst?

[VinterMaran]
12/3/13, 5:17 PM
#2

Jag lovar att posta bild så fort jag kommer hem igen:)har bilden sparad på datorn, tyvärr kan jag inte förstora bilden ( bilden är på hela huset, och paret syns i fönstret). Vad vi vet så byggdes huset på fyrtiotalet, men när min pappa grävde i grunden för att gräva ner isolering hittade vi ett skikt med aska, precis som att det har brunnit där någon gång. Kanske ett hus som stod där tidigare?vi har kunnat kolla upp hur tomten såg ut i början av 1900talet (på kartor) och då stod det inget hus där så det är ett huvudbry. Jag vill gärna hjälpa dom över till andra sidan, men min syster som är mycket mer medial än jag är rädd för att reta upp dom ännu mer och vågar inte göra något åt situationen. Det vi vet är att det har bott ett par där med många barn på fyrtiotalet, men det här paret ser några generationer äldre ut.

[VinterMaran]
12/3/13, 5:20 PM
#3

Jag har försökt fråga dom vad de vill men har inte fått något svar/tecken, andeaktiviteten är störst på bottenvåningen, men som sagt har det även hänt saker i källaren.

tarotlasse
12/3/13, 10:43 PM
#4

Varför skulle din systers hus vara annorlunda en alla andra hus i hela världen?

Ande världen finns överallt precis över hela jorden och i alla bosteäder i hela världen.

Andevärlden finns inte i ngn himmel eller ngt helevete utan de finns här på gjorden precis som vi med fysisk kropp.

Enda skillnaden är att anden inte har en fysisk kropp och är en energie ungefär det samma som soljuset.

Det kvittar precis vilket hus jag som medium besöker för att få andekontakt så finns det andar där.  Det är oftast våra egna nära och kära som finns omkring oss men kan även vara andar som bott i bostaden tidigare det är inte vilsna eller behöver ngn speciell hjälp.

Det är helt naturligt och helt normalt som det ska vara.

Det är bara du själv som genom att lära dig att kontrolera din medialitet som upplever dem.

Om du öppnar upp helt omedvetet genom att intresera dig för ande världen kan vara att läsa ett inlägg här på forumet eller att se ett tv program om andlighet så genom tanken öppnar du upp helt omedvetet.

Detta är även att ge andevärlden en signal kom och prata med mig och inte alls konstigt de då visar sig för oss på olika sätt och vill prata med oss.

På samma sätt genom tanken kan du genom tanken och att prata med ditt inre stänga ner och visa att du inte vill ha kontakten och då hur enkelt som helst  slippa att uppleva andevärlden.

Så du kan aldrig skylla andevärlden på närvaron de finns där oavsett du vill eller ej precis som luften du andas. Det är inget du kan förändra på o inget medium i världen kan ta bort några andar.

Däremot kan mediumet be anden att lugna ner sig och framförallt lära dig hur du själv hanterar  din medialitet och lära dig vara stängd.

För helt och hållet du själv som styr detta genom att vara öppen och att vara stängd.

har du omedvetet öppnat upp så bjuder du omedvetet in andevärlden för samtal och absolut inget de har ngt emot.

Vill du inte ha dessa samtal är det faktiskt helt och hållet ditt eget ansvar att lära dig att stänga ner och hantera din medialitet.

Jag kan som medium åka till din systers hus och be anden flytta till huset bredvid eller att lugna ner sig.

Men om  ni  inte lär er  stänga ner och hantera er medialitet så lovar jag att ni inom 2 veckor har en helt ny ande där.

Så kvittar hur många andar vi medium ber lämna huset för så länge ni är öppna så bjuder ni bara in nya.

Oavsett jag besöker en kyrka. discotek. affär. pub, bostad, garage, förråd  eller vad som öppnar jag upp så bjuder jag in och får kontakt med andar.

Så precis alla hus i världen är hemsökta och inte ett dugg du kan göra åt det men du kan lära dig att hantera din medialitet och slippa uppleva det.

Lasse

daisy55
12/4/13, 6:32 AM
#5

Men hur ser du Lasse på t.ex programmet Det Okända när ett medium kommer till hemsökta hus och skickar en del andar till ljuset? Varför ber de inte bara andarna att lugna ner sej om det är som du säger? (Jag gillar din förklaring, vill bara höra fin åsikt)

[VinterMaran]
12/4/13, 8:58 AM
#6

Lasse:jag anser inte att min systers hus är annorlunda. Det är bara det att jag inte varit med om detta innan, därför är det speciellt för mig. De som är där får jättegärna vara det, de har säkert varit på platsen århundrade innan oss. Men jag vill erbjuda min hjälp ifall de behöver den.

Annons:
[VinterMaran]
12/4/13, 9:08 AM
#7

Edit: såg precis att du skrev att de inte behöver någon speciell hjälp. Då är det inte så mycket jag undrar över, jag har mest varit orolig över att de vill ha hjälp av oss som vi inte har kunnat ge dem på grund av okunskap.

[VinterMaran]
12/4/13, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer bilden, någon som har bättre förstoringsprogram än jag (Paint) kan kanske förstora upp fönstret en aning så att man ser ansiktena.

tarotlasse
12/4/13, 10:06 PM
#9

#5

Ja  Hur många gånger har man inte i Det Okända sett hur mediumet säger att här är det ingen som behöver hjälp över till ljuset.

Men där program ledarna tjatar på att det ska göras.

Eller där mediumet beskriver en ande och hur anden hjälper de boende på olika sätt och sedan ska mediet hjälpa anden över till ljuset.

Rena bullshiten tyvärr en vilsen ande är inte hjälpsam för femöre.

Eller som i ett program där   mediet berättar hur anden är jobbig och obehaglig i källaren och sedan på ovanvåningen är betydligt gladare och vill hälpa till oc sedan sätter sig ned för att hjälpa anden till ljuset.

I ett program när Det Okända beskriver de boende i en lgh en ande som är jätte besvärlig och jobbig.  När de får anden identifierad så har andens barn också besök av sin mamma och de upplever henne som omvårdande och att hon vill hjälpa till och vill väl.   Exakt samma ande i olika bostäder och helt olika upplevelser och där sätter sig också mediumet o hjälper en ande över till ljuset.

Behöver jag säga mer?  

Under alla år så har jag enbart  i 2 program haft misstankar om att de skulle kunna röra sig om andar som behövt hjälp.  I alla andra program jag sett så har det rört sig om andar som redan befunnit sig i ljuset o inte behövt ngn hjälp.

Att stöta på en ande som behöver hjälp till ljuset är så extremt sällsynt så det flesta medium stöter aldrig under hela sitt liv på en vilsen anden.

Ett av de engelska Tv mediumen som åkt runt o gjort tv program om hemsökta hus i England. Usa. Australien och nya Zeland  berättade att under de 40 år han jobbat som medium har han stött på vilsna själar endast 2 ggr.  och då har han spelat in massor av tv program i flera olika länder så vanligare är det inte.

Så tyvärr har tv programmen skapat en masshysteri i att hjälpa andar till ljuset.  Innan dessa tv program var det väldigt sällsynt att folk ringde och ville ha hjälp med andebesök.  När tv programen börja  de visas ringde folk  dagligen och ville ha hjälp det har gått hysteri i detta.

I dag åker jag inte längre ut på dessa hembesök för att förmedla vad deras nära och kära vill säga. Då kan det lika gärna göra ett  privat besök hos mig för så extremt sällsynt jag som medium stöter på ngn ande som behöver hjälp över till ljuset. Men framför allt så lär sig de boende att hantera sin egen medialitet och lär sig stänga ner behöver de inte uppleva dessa andeaktiviteter om de inte vill det.

Lasse

Upp till toppen
Annons: