Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 10208 ggr
Amandla
12/3/13, 11:17 AM

Borttappat-tråden

**Borttappat-Tråden
**Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/527cb452ce12c45ea2000429-borttappat-traden

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas.

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang Glad

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
KaviaR
12/3/13, 3:23 PM
#1

jag lyckades hitta mina kåpor, tyvärr inte på den plats du beskriver. dom fanns inte ens i min lägenhet :/

Men någon skulle kanske kunna ge mej några råd om var jag kan hitta min plånbok (brukar itne vara så här slarvig) ska nämligen bort imorgon och jag har letat sedan igår :/ ska till och med tillbaka till jobbet och leta

[VinterMaran]
12/3/13, 4:09 PM
#2

Jag skulle behöva hjälp med att hitta min förlovningsring. Är så ledsen att jag tappade bort den och undrar om någon kan komma med tips. Jag har en känsla av att den finns kvar i huset, vet bara inte var den kan vara. Sista gången jag såg den låg den på micron i köket. (Har kollat i micron, ingen ring där)..,Tack på förhand!

Andreen
12/3/13, 9:17 PM
#3

Hej
Jag letar som en tok efter mina jultomtar och julpynt som ljuslyktor snögubbar. Hittar inte nånstans vart jag "städat" undan det.
Jag blir helt förtvivlad och ledsen.
Snälla hjälp mig hitta mina julgrejer

Mia ❤️

Maikailoa
12/3/13, 9:57 PM
#4

#158 av bcah 

"Min underbara blus"

Jag villade nog bort mig, det enda jag såg var en smal person med vida blå byxor, som gick utomhus, och som hade något bakom sig, antingen om man drog en väska eller att den hängde lågt baktill.

Maikailoa.

Maikailoa
12/3/13, 10:14 PM
#5

#163 av lollo33 

" försök se om du ser om nån av pojkarnas första bokstav i namnet är A eller bokstaven J!"

Jag kan inte granska en person, eller gå in i hårbotten på dom, utan det där är bara sådant som kommer till mig.

På bokstäverna får jag inte fram något.

Däremot ser jag en liten vit tapp, som ett lite tjockare ljus, men känslan är att ytan är flammig av talk, alltså något som är lagt på, så det blir flammigt ljust på något mörkare under.

Maikailoa
12/3/13, 10:24 PM
#6

#164 av idamarie123 

"#96

Tack för ditt svar! 

Jag har letat och funderat på vart det kan vara det du beskrev men vi har fortfarande inte hittat honom. 

det har gått ett antal veckor nu och jag börjar så klart undra om han fortfarande lever.. är det nått du kan bekräfta? 

Eller har du någon mer ledtråd vart han kan vara?"

En rosa-orange mindre kedja som är upphängd i en bukt.

En rund form intill en vägg.

Och en yttertrapp till ett hus, en person, en kvinna, och på var och ett av stegen lite märkligt som ett spetsigt vitt moln.

Annons:
Maikailoa
12/3/13, 10:28 PM
#7

#165 av Andreen 

"Hej
Jag letar som en tok efter mina jultomtar och julpynt"

Ser ut att vara en svart vägg bakom och sedan ett grått galler-(mönster) framför, raka stavar rakt upp och kanske att dom svänger lite längst upp.

Maikailoa.

KaiPon
12/3/13, 10:28 PM
#8

Tappat bort min kompis present!

Det är en 3.5 centimeter stor Mumin figur i plast. Den ligger i en liten plastpåse och försvann ganska snabbt efter att jag fått hem den.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Lillan81
12/4/13, 3:47 AM
#9

Hej!

Igår kväll när jag gick till jobbet (2/12) så tappade jag mina bilnycklar någonstans mellan en stor parkering och själva lasarettet där jag arbetar. Bilen står nu på en parkering den inte får stå kvar på under dagtid (Arbetar natt) så skulle verkligen AKUT behöva hitta nyckeln. Det är en flasköppnare på den och även en liten flätad stump. Jag skulle verkligen uppskatta om nån kunde hjälpa mig fort!

/Anette


Kram/ L

lollo33
12/4/13, 10:57 AM
#10

Jag kan inte granska en person, eller gå in i hårbotten på dom, utan det där är bara sådant som kommer till mig.

På bokstäverna får jag inte fram något.

Däremot ser jag en liten vit tapp, som ett lite tjockare ljus, men känslan är att ytan är flammig av talk, alltså något som är lagt på, så det blir flammigt ljust på något mörkare under.

Hej igen Maikailoa! Okej, trodde du såg vars på hjässan märket fanns! Det sista du skrev är det där mobilen befinner sig nu? Lite svårt att veta om det är hos pojken som stal den eller hos den som har den nu?! men jag förmodar att det är hos personen som har mobilen nu! kan du se nått mer om mobilen? tacksam för din hjälp/lollo

Lollo33 Glad

Ribessa
12/4/13, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min underbara blus har sprungit bort… Jag blir helt tokig för att jag har letat överallt! Är det någon som kan ge något tips om var jag kanske har råkat gömma den?

Maikailoa
12/4/13, 9:52 PM
#12

#1 av KaviaR 

"min plånbok"

Den verkar ligga i ett smalt fack, i stil med facket på insidan av en bildörr. (Kanten runt facket verkar vara en aning insvängt).

Maikailoa.

Maikailoa
12/4/13, 9:57 PM
#13

#2 av VinterMaran 

"Jag skulle behöva hjälp med att hitta min förlovningsring."

Lite konstigt, men, jag fick för mig att den ligger i en mazarin. Där är som en vit massa i mitten, sedan kanske något ljusbrunt, och så en grå form omkring. Kan ju vara typ i en sockerskål eller liknande.

Maikailoa.

Annons:
exitingsvillemo
12/4/13, 11:05 PM
#14

Min sambos förlovningsring.

När jag var gravid blev min sambo "sympati-gravid" och gick upp X antal kilo ;) han tog av sig ringen och la den på något ställe.

Vi har hafy koll på den ett tag, men nu är den spårlöst borta. Jag har för mig att jag la den på ett sådant där "bra" ställe, så jag skulle veta var den är 🤦‍♂️

Nu är detta flera år sedan, men den måste finnas här ngnstans. Vi planerar att gifta oss till sommaren och vill smälta in våra förlovningsringar i nya vigselringar, så vill så gärna hitta på den.

maria6264
12/5/13, 4:44 PM
#15

Hej, jag är ny medlem här, vår katt har sprungit bort för nästan en vecka sedan. Hon heter Maja och är 4 år. Finns det någon här som kan se om hon lever och var hon kan vara.

KastKatt
12/6/13, 2:03 PM
#16

Hej, jag söker min pokemonpennfack med virknålar i.

Nästan alla mina virknålar ligger där och jag har inte råd att köpa nya och måste virka klart julklapparna innan jul.

Tack på förhand om du har tid att hjälpa mig.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MamaMia4
12/6/13, 2:27 PM
#17

Hej!

Natten mellan 2-3 nov. 2013 slängde jag iväg min förlovningsring hemma. Jag var arg och besviken på sambon och tänkte att jag hoppades att jag aldrig skulle se ringen igen. Lyssnade på när den studsade iväg i lägenheten. Tyckte att jag hörde den landa på golvet dock. 

Var nöjd några timmar med att den var borta. Men har sedan dess letat febrilt, dryga månaden nu. 

Älskar min sambo och ringen. Vi har varit förlovade sedan 2011 och i ringen (som är i gult guld med en rad små diamanter innefattade) står det "Finaste 6/6-2011" då jag kallar min sambo just Finaste. 

Vi har 3 fina barn i vårt stökiga hem men jag tycker nu att jag letat länge och noga utan att hitta ringen. Jag är så himla ledsen och arg på mig själv. Känns som om jag orsakat detta då jag verkligen ville bli av med ringen, just då när jag kastade iväg den. 

Snälla, snälla ni om någon kan se den och ge mig en idé om vad som hänt. Jag skulle vara så tacksam. 

En med hett humör, 

MamaMia4

[VinterMaran]
12/6/13, 2:38 PM
#18

Maikailoa: tusen tack för hjälpen:-)ska se om jag kan hitta ringen, har en del skålar och dylikt som jag ska kolla i.

Maikailoa
12/7/13, 9:14 PM
#19

#14 av exitingsvillemo 

"Min sambos förlovningsring."

Jag inbillar mig att jag ser en ring som sitter fast mellan två föremål, ett svart och ett ljust. I vart fall det svarta känns som ett tyg, grovt och matt.

Lite bakom och högre upp finns ett par ljusblå områden (fläckar), ett helt runt och ett avlångt med spetsiga ändar.

Och ändå lite längre bak finns något som ser ut som en liten klarröd glöd, (som glöden i en eld).

Maikailoa.

Maikailoa
12/7/13, 9:23 PM
#20

#15 av maria6264 

"Hej, jag är ny medlem här, vår katt har sprungit bort för nästan en vecka sedan. Hon heter Maja och är 4 år. Finns det någon här som kan se om hon lever och var hon kan vara."

Vad jag känner verkar den leva, men den kan vara något skadad. Där finns en mängd veckade plåt-stolpar, som fyller någon funktion, något i stil med sådana som håller vägräcken, men det känns även som att det är nära vatten, och  där är en sorts tunnel.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
12/7/13, 9:26 PM
#21

#16 av KastKatt 

"Hej, jag söker min pokemonpennfack med virknålar i"

Ska kunna vara vid ett föremål som är naturvitt med mörkgröna blad(mönster) på.

Maikailoa.

Maikailoa
12/7/13, 9:33 PM
#22

#17 av MamaMia4 

"min förlovningsring"

Okey, jag begriper nu inte detta själv, men kanske det säger er något:

Som två mörka skålar, en bit ifrån varandra, och ovanför kanten ser det ut som om man har en kort tröja och man ser strimma utav magen; Emellan dessa "skålarna" sitter det något som ser ut som ett vattenhjul, med paddlar på.

Maikailoa.

maria6264
12/8/13, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej, gör ett försök i att lägga upp en bild på vår försvunna katt Maja. Får se om jag lyckas. hon har varit försvunnen mer än en vecka nu och vi är jätte oroliga. Det är ju snö och kallt ute. Hon är 4 år gråspräcklig och lite skygg. Saknar henne mycket!

Tack på förhand!

Maria

maria6264
12/8/13, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nytt försök med min kattbild / Maria

Svartalfernas
12/8/13, 2:37 PM
#25

Hej

Min bruna dvärgpudel sprang bort i fredags ifrån Sörbovägen i Kolsva Västmanland, vid tre-tiden. Han heter Bailey och är två år

Jag behöver få hjälp med att lokalisera honom

Tacksam för svar och hjälp

Sanna Arvidsson

070 488 39 76

KastKatt
12/8/13, 4:30 PM
#26

#21 det är fulltmöjligt, problemet är att hela min lägenhet är vit… men ska leta efter blad.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Maikailoa
12/9/13, 1:02 AM
#27

#24 av maria6264 

"Nytt försök med min kattbild / Maria"

Får inte fram så mycket mer. Där är en höjdskillnad, alltså inte plan mark, och i den höjden/slänten  är det som en grupp stolpar eller stänger. Det är brant, och kanske en eller två meter högt.

Annons:
E_Andreas
12/9/13, 10:33 AM
#28

Hej! I fredags kväll var jag och handlade, det är det sista minnet jag har av min plånbok. -Nu har jag letat flera timmar i helgen utan att finna den. Jag har även kollat med affären samt i min bil utan framgång. Plånboken är svart och knäppet är med kardborre. I den hade jag flera plastkort: ID, körkort, bankkort, bensinkort, medlemskort m.m. Kommer jag att finna den och vart skall jag leta- eller ska jag börja spärra korten och Beställa nytt körkort? Enormt tacksam för seriösa svar! Med vänlig hälsning, Andreas

MamaMia4
12/9/13, 1:28 PM
#29

Maikailoa:

Ang. min förlovningsring, tusen tack för svar! Vet inte heller säkert vad din vision betyder, men ska börja i badrummet. 

Återkommer om jag hittar den. 

Igen, tack för din tid!

OM du orkar/kan - tror du alltså att ringen är kvar hemma (i lägenheten)? Har oroat mig för att barnen eller jag råkat slänga ut den från balkongen (med en matta el dyl). 

Kram

louisestar9
12/9/13, 4:51 PM
#30

Hej! Jag letar efter ett DS spel. Jag vet, kanske lite konstigt men fick sån lust att spela något spel från när jag var yngre. Men när jag gick för att leta efter det hittade jag det inte. Det heter Animal Crossing. 

Tacksam för svar! Ha en bra dag!

(PS: det var ett tag sen som jag spelade)

meandlotus
12/9/13, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hej ,

Bortsprungen Bullterrier vid namn Malte ca 1 år gammal, helvit med rött halsband, försvann vid Flaten/Orhem i Stockholm den 7/12 ( Skarpnäck Älta Tyresö Sköndal ligger i krokarna)

Är det någon som kan se vart Malte kan hålla hus?

Det blir kallt i natt och ägarna är glada för all hjälp eller info de kan få.

Varma hälsningar A

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

Ribessa
12/9/13, 10:26 PM
#32

Ingen som får in något om min blus? :)

coffinbanger
12/10/13, 4:36 AM
#33

Jag har, som så många andra, lyckats tappa bort nycklarna till bilen, lägenheten och förrådet. Bilnycklarna är speciellt viktiga eftersom bilen inte är min. Såg dem senast i fredags, vet precis när och var men jag kan inte förstå hur de försvunnit. Eftersom det är så många nycklar borde jag ha märkt om jag tappat dem. Tacksam för svar.

maenalitus
12/10/13, 11:36 AM
#34

Hej! Min sjuårige son har lagt sin läsebok "den magiska kulan" någonstans. Vi har letat och letat och börjar känna ordentlig frustration. Läseboken är mjuk i ljust blått har jag för mig med en tillhörande smal skrivbok i gult. Tack på förhand.

Annons:
emmmut
12/10/13, 1:26 PM
#35

Jag fick på min födelsedag ett armband av min pojkvän. Det är en smal silvrig kedja med tre små silverhjärtan på. Köpt på guldfynd. Efter ett tag tappade jag bort armbandet och han köpte ett nytt likadant till mig. Även det lyckades jag tappa. Har letat överallt efter det och skulle vara så tacksam för all hjälp jag kan få för att hitta det! Tack på förhand!

Maikailoa
12/11/13, 12:33 AM
#36

#25 av Svartalfernas 

"Min bruna dvärgpudel"

Har svårt att få fram något vettigt om detta.

Det verkar vara blött, och där är en blekgul vätska som strömmar fram, som vatten ungefär, i gult ljus.

Maikailoa.

Maikailoa
12/11/13, 12:41 AM
#37

#28 av E_Andreas 

"min plånbok"

Vad jag får fram är något i stil med en ljusbeige bänk, och där sitter folk, medelålders/äldre män. Antingen visar det på byxbaken eller så har dom rent av en väska som är ljusbeige och med ett brutet mönster på, (inte slät).

Maikailoa.

Maikailoa
12/11/13, 12:47 AM
#38

#29 av MamaMia4

Var det är är svårt att säga.

Fick även fram att det är under ett utrymme som står på korta ben, och att där finns en yta på golvet som är guld och brun färgad, vad jag upplevde som en heltäckningsmatta. (Täta böjda fibrer).

Maikailoa
12/11/13, 12:50 AM
#39

#30 av louisestar9 

"Hej! Jag letar efter ett DS spel"

Möjligen ska ni söka där ni har en ljus hylla och en mobil av blåa klot, i ett fönster kanske.

Maikailoa.

Maikailoa
12/11/13, 12:57 AM
#40

#31 av meandlotus 

"Bortsprungen Bullterrier vid namn Malte"

Fick se något som ser ut som två långa glödande vedträn, som går upp bredvid varandra, och sedan vinklar topparna ner. Det kan vara någon sorts belysning eller lampor.

Mer av den färgen. Det kan vara en sorts orange belysning som pulserar.

Maikailoa.

louisestar9
12/11/13, 7:55 PM
#41

Tack så mycket för hjälpen Maikailoa! Om du får fler ledtrådar så skriv gärna dem också :) Nu vet jag ungefär vart jag ska leta :) Tack igen!

Annons:
meandlotus
12/11/13, 10:19 PM
#42

Maikailoa

Malte är hittad, ett medium gav faktiskt en jätte bra hint om vart han fanns. 

3 dagar på rymmen lite skrubbsår på nos och ben, men annars välbehållen.

Tack ändå 😃

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

Ribessa
12/11/13, 10:26 PM
#43

Inget? :(

coffinbanger
12/12/13, 12:54 AM
#44

Kom på att det var i onsdags nycklarna försvann, alltså inte i fredags som jag skrev tidigare. Om nu det spelar nån roll.

Amandla
12/12/13, 11:23 AM
#45

#43 Läs gärna #0 igen. Om det är väldigt viktigt för dig att hitta ditt föremål igen så är det bättre att du tar kontakt med ett medium, men såna tar nästan alltid betalt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lollo33
12/12/13, 5:19 PM
#46

Kan rekommendera Lotta Axelsson, (medium) hon tar 200 kr vilket jag tycker är ett vettigt pris för borttappade saker/djur 🙂när jag tog kontakt med henne om min försvunna mobil sa hon direkt att det var en pojke som stulit den på mitt kalas, jag fick en chock över hur klockrent det hon sa var! exakt det vi misstänkt hela tiden….Saidas dotter Solbritt tar 500 kr och endast brev vilket jag tycker är för dyrt 😕

Lollo33 Glad

OneSound
12/12/13, 6:01 PM
#47

Hejsan!
Fått hjälp här förutom, otroligt tacksam, och tänkte fråga om hjälp igen. Denna gång letar jag efter en grå tagg, den är gjord av plast och har ett svart snöre kan man säga som håller ihop den med det andra föremålet som jag letar efter. Söker även efter en skåpsnyckel som har en grön "ficka" där det är en lapp i som det står 35 på.
Skulle bli så glad om någon vill försöka! :)

Aut viam inveniam aut faciam

Maikailoa
12/12/13, 10:32 PM
#48

#33 av coffinbanger 

"Jag har, som så många andra, lyckats tappa bort nycklarna "

De kan finnas på golvet, i ett mindre rum, där ni har ett par runda platta former just på golvet; Ett par vita plattor som jag tror är ovanpå svarta plattor, eller så är dom svarta bredvid. De kan vara 0,5-1 meter i diameter, kanske.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
12/12/13, 10:38 PM
#49

#34 av maenalitus 

"Hej! Min sjuårige son har lagt sin läsebok "den magiska kulan" "

Verkar som att ni ska kolla bakom ett vitt tyg. Ett (silkes)-lent tyg. Där är även en rund vit del upptill på tyget. Kan vara väl synligt.

Maikailoa.

Maikailoa
12/12/13, 10:44 PM
#50

#35 av emmmut 

"Jag fick på min födelsedag ett armband"

Jag ser ett ställe, förmodligen inomhus, där man har närmast framför sig en liten "jordglob" som sitter nersänkt i en tjock ram, på ett litet lågt bord. Bortanför det är där ett upplyst område på golvet, snarast som en smal passage. Och en svart vinkel till höger i passagen, ett vinkelspröt på något vis.

Maikailoa.

Maikailoa
12/12/13, 10:48 PM
#51

#42 av meandlotus 

"Malte är hittad, ett medium gav faktiskt en jätte bra hint om vart han fanns. "

Perfekt. Dom är duktiga dom där mediumen. 🙂

skåneman
12/13/13, 9:56 AM
#52

Hej!

Är ny här, råkade googla fram ett tips om att man kan be om hjälp härinne.

Jag är så ledsen och mår så dåligt över att vår digitalkamera är försvunnen. Det finns massor av foton på minneskortet. Jag vet så mycket som att den inte är kvarglömd på något ställe vi varit och besökt. Vi har inte heller haft några besökare i hemmet mellan det tillfälle vi senast såg kameran och det tillfälle då vi upptäckte att vi inte kunde hitta den.

Vi har letat här hemma i huset på rimliga ställen, på lite mer långsökta ställen och på egentligen helt absurda ställen. Den verkar helt omöjlig att hitta. Jag har snart bara en idé kvar om vad som kan ha hänt, men den väljer jag, i nuläget, att inte skriva här.

Vad har egentligen hänt med kameran? Kommer vi att få se den igen? Jag hoppas verkligen på hjälp, mår skit pga detta. Tack på förhand!

maenalitus
12/13/13, 10:42 AM
#53

Den magiska kulan" Hej och tack för ditt försök om den försvunna läseboken. Kan du sr om boken finns i min lägenhet? Ser du några mer detaljer? Tack på förhand!

MamaMia4
12/13/13, 11:55 AM
#54

Hej igen:

Mitt tredje inlägg, och tack Maikailoa för de två tipsen hittills, dock har jag ingen aning om var jag ska leta baserat på vad du sagt. 

Finns det något mer specifikt att få ut? 

Jag har vänt upp och ned på hemmet, flyttat alla möbler och letat med ficklampa i/under allt. Inget. 

Är desperat. Vill hitta min fina förlovningsring. 

Ser att en del skriver om medium, var tar man kontakt med en seriös? Något bra tips!?

Maikailoa, om du orkar får du gärna återkomma till mig igen :)

MamaMia4 (en ledsen sådan, har lovat universum att aldrig kasta iväg min ring igen - om jag bara kan hitta den!)

vanjapia
12/14/13, 7:16 PM
#55

Hej

Har frågat om tre ring i vitguld tidigare men inte kunnat förstå var se är. Det har varsin sten, en i vitt, en i svart och en i grönt.

Jag hoppas att någon ta sig an detta igen och se lite mer så att jag förstår var jag ska söka.

MVH/ Vanjapia

Annons:
karltommy
12/14/13, 10:02 PM
#56

Hejsan, har precis blivit av med min iphone 4s. Hittar den ingen stans. Har jag slarvat bort den själv eller är det någon som stulit den?

Det är en vit iphone 4s med ifk norrköping skal.

Tacksam för svar.

Hälsningar: Tommy

Wand
12/14/13, 11:28 PM
#57

Jag har tappat en guldpläterad ring med röda och vita stenar i form av en blomma som min farmor gav mig då jag var liten, jag skulle gärna hitta den. Jag vet inte om den är stulen eller om den har blivit borttappad, men alla upplysningar som kan hjälpa skulle vara guld värda.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Maikailoa
12/14/13, 11:58 PM
#58

#47 av OneSound 

"en grå tagg"

Verkar som att den finns vid en platt dyna, som en sittdyna kanske, vit, översidan är med ränder och svänger ner mot kanten; där är även några blå "volanger" runt kanterna.

Maikailoa.

Maikailoa
12/15/13, 12:02 AM
#59

#52 av skåneman 

"vår digitalkamera "

Verkar kunna finnas vid/i en stor vit låda, med löstagbart lock, ungefär som en kylväska; Den kan eventuellt stå på en klaffhylla.

Maikailoa.

Maikailoa
12/15/13, 12:06 AM
#60

#53 av maenalitus 


Hej och tack för ditt försök om den försvunna läseboken. Kan du sr om boken finns i min lägenhet? Ser du några mer detaljer?"

Mer detaljer kan vara: Om man ser underifrån och upp, ser man som en ram med ett orange eller brunt band spänt kors och tvärs över; uppe på det ligger något som kan vara en platt ask eller en bok.

Maikailoa
12/15/13, 12:09 AM
#61

#54 av MamaMia4 

Jag kan förmedla frågan till en annan, så får vi se vad hon säger.

Återkommer med svar.

skåneman
12/15/13, 9:22 AM
#62

Maikailoa,

Tack så mycket. Men kan du se om detta är i vårt hem eller någon annans?

Annons:
asalija
12/15/13, 2:19 PM
#63

Hej

När min dotter reste till Australien för 2 år sedan plokade vi undan hennes jacka och vinterskor. Vi har redan förra vintern letat sakerna men hittar dem inte. Kan någon se vart de tagit vägen? 

Jackan är en orange/blå Burton snowboardjacka och skorna är i ljusbrunt skinn med fårskinn (sticker fram lite) av märket Timberland.

Skulle vara fantastiskt tacksam om vi återfann grejerna :)

Maikailoa
12/15/13, 8:34 PM
#64

#61 av Maikailoa 

#54 av MamaMia4 

Jag kan förmedla frågan till en annan, så får vi se vad hon säger.

Återkommer med svar.

Svar:

"när jag läste om ringen fick jag för mig att den hoppas upp på en golvlist och ligger där"

maria6264
12/15/13, 9:19 PM
#65

Hej igen, vår katt är fortfarande borta. Går det att se något mer vart hon kan vara? Har fått svar av ett annat medium att hon lever, men det skulle vara bra om jag fick några mer Tecken på hur det ser ut där hon är. Hoppas någon kan hjälpa mig!!! Hälsningar maria

BaabyCake
12/16/13, 10:21 PM
#66

Har lyckats slarva bort min legitimation :( Har vänt upp och ner på mitt sovrum men hittar det inte! Snälla hjälp

Issit
12/16/13, 10:25 PM
#67

Hej! Min mikrovågsugn har precis gått sönder och jag hittar inte kvittot.. Nån som kan se nåt? 

Tack på förhand! :)

Minla
12/16/13, 10:31 PM
#68

Skulle bli så otroligt glad om någon kunde hjälpa mig hitta ett kuvert som jag förlagt här hemma… :)

Maikailoa
12/17/13, 12:32 AM
#69

#55 av vanjapia 

"Hej

Har frågat om tre ring i vitguld tidigare men inte kunnat förstå var se är. Det har varsin sten, en i vitt, en i svart och en i grönt.

Jag hoppas att någon ta sig an detta igen och se lite mer så att jag förstår var jag ska söka."

Vad jag ser i anslutning till detta är en ljusgrå yta med mörkare gråa linjer, ungefär som tecknat med blyerts; intill det finns ett "knöligt" föremål i mörk guldfärg, eventuellt med en tagg nedtill; Och längre bort vad som ser ut som ett hästhuvud i glas/porslin, svart och blankt.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
12/17/13, 12:36 AM
#70

#56 av karltommy 

"Hejsan, har precis blivit av med min iphone 4s"

Okey, den kan finnas där ni har en räcka med trästolar som tycks stå i ett kors på golvet. Egentligen känns det som stålben och ljusa träskenor vid sitsen, men ingen egentlig sits. De står i vart fall intill varandra, antingen i rader eller i ett sorts kors.

Maikailoa.

Maikailoa
12/17/13, 12:45 AM
#71

#57 av Wand 

"Jag har tappat en guldpläterad ring"

Hmm… får upp en vattenhinna med såpbubblor, och en blå hink.

Tveksamt.

En grov blekrosa matta, på golvet, en lös matta.

Och faktiskt en slang, som ligger ringlad, klar/genomskinlig och blå (fläckig)

Maikailoa.

Maikailoa
12/17/13, 12:52 AM
#72

#62 av skåneman 

"Maikailoa,

Tack så mycket. Men kan du se om detta är i vårt hem eller någon annans?"

Det ska vara någonstans där det finns som en halv vägg med ett fyrkantigt uttag i.

På något vis byggd av vertikala segment, orange och brunt ungefär. Och man ser tydligt överkanten på den "väggen", och sedan går det abrupt ner i ett "fyrkantigt uttag", eller helt enkelt att väggen blir lägre där.

Yuna
12/17/13, 3:57 PM
#73

Jag har tappat bort min jobbnyckel, Den sitter på en gul nyckelbricka och det står Madde på den. Vet inte hur jag ska kunna jobba utan den, snälla hjälp!

Upptäcksfärd
12/17/13, 6:57 PM
#74

Min mans vigselring i vitguld är borta sedan ca 9 år. Vi är säkra på att den finns i vårt hus men behöver hjälp att lokalisera den. Jag skulle bli väldigt glad för ledtrådar!

Ranie
12/17/13, 10:21 PM
#75

Är det någon som kan hjälpa mig att hitta min julgransfot. Den är grön och man spänner fast granen med en automatspännare. Tacksam för hjälp.

vanjapia
12/17/13, 10:54 PM
#76

Tack Maikailoa

Jag hittade de tre ringarna i glas i ett brunt skåp. Golvet är vitt men har gråa ränder. På sidan om står en gammal buckligt guldspegel och på väggen en bit ifrån finns en tavla med hästar(visserligen vita) men med svart ram.

Det känns otroligt. Supertack! 

Hälsningar från en glad och lycklig själ!

Annons:
MamaMia4
12/18/13, 11:28 AM
#77

Maikailoa:

Tusen tack igen, och tack för att du bad ännu en person kolla efter min bortslängda förlovningsring.

Jag letar. Det blir i alla fall rent hemma :/ Men det är ett stort vardagsrum/matrum (där jag tror ringen är) men den kan ju också vara eg. var som i lägenheten, då det är svårt. 

Jag ger inte upp. 

Återkommer om jag hittar ringen. 

Tack igen! Och God Jul!

Nevina
12/18/13, 1:52 PM
#78

Jag saknar 2 grejer och hoppas att någon vill vara snäll och hjälpa mig hitta dem.

Det första är en handväska jag fick av en kompis i somras. Den är liten och svart med blanka silvriga dödskallar på. Samma dag som jag fick väskan av min kompis var vi ute på krogen en runda. När vi kom hem till mig på kvällen så ställde jag väskan på ett stort bord i hallen där mitt terrarium står. När jag vaknade nästa dag hade min kompis redan åkt hem. Väskan var borta, men sminkgrejerna som jag haft i väskan låg prydligt placerade i mina skor som stod under mitt sminkbord ett par meter bort. Min kompis säger att hon inte tagit väskan eller vet var den är (och det var ju faktiskt hon som gav mig den). Jag har letat som en galning efter väskan, men kan inte hitta den.

Det andra jag saknar är min dopservis. Den var vit med kungsblått mönster och är värd ganska mycket pengar. Sist jag såg den var för några år sedan i mitt barndomshem. Då låg den i en stor kartong i ett rum i källaren där vi hade massa ved och en brunn. Sedan flyttade mina föräldrar och sedan dess har servisen varit borta, vi har letat överallt.

BaabyCake
12/18/13, 4:49 PM
#79

Ingen som kan hjälpa mig att hitta min legitimation?

missyy
12/19/13, 1:06 AM
#80

Hej! Jag söker efter mina nycklar som jag tappade bort i helgen som var. På nyckelknippan finns en hemnyckel, en tvättstugenyckel, en förrådnyckel, en balkongnyckel, en cykelnyckel och en lila bricka med mitt lägenhetsnummer på. Vill minnas att jag snabbt kastade ner dom i väskan innan jag gick hemifrån till bussen. Hade som tur var extranycklar med mig också. Skulle vara väldigt tacksam för svar. MVH

Mira-
12/20/13, 3:39 PM
#81

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta mitt passerkort till jobbet, annars blir det svårt att komma in… Kortet är vitt med röda detaljer och det finns en del som man kan fästa i tröjan. Har frågat på jobbet och letat hemma i flera timmar. Kortet försvann i onsdags.

Tack på förhand!

Hälsningar Hanna

[Sabina]
12/21/13, 12:11 AM
#82

Hej,

detta är mitt allra första inlägg, så jag hoppas det blir rätt… :)

Jag undrar om jag kan få hjälp med att hitta min fina gamla blåa favoritscarf. Jag tycker mig ha letat på alla tänkbara ställen men den är försvunnen. Den betyder väldigt mycket för mig och jag har haft den i många år. Den försvann någon gång detta år mellan vår och höst.

Tack på förhand! :)

Minla
12/21/13, 10:23 AM
#83

Har nu letat på alla tänkbara ställen för ett borttappat kuvert, men det har fortfarande inte kommit fram! Så frågar igen om hjälp. // minla

Annons:
clara__
12/22/13, 12:43 PM
#84

Maikailoa

Tack så mycket för svar! Ska försöka leta mitt usb-minne efter din beskrivning

Mvh/ Clara

MozillaFireFox
12/23/13, 1:40 AM
#85

Hejsan, jag har tappat bort min mobil, den är svart och heter xperia mini pro x10.

Jag såg den senaste på en byrå hos mina föräldrars sovrum!

Den ser ut så hära:

Skulle betyda mycket :)

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Denna kommentar har tagits bort.
emmamoselius
12/27/13, 12:39 PM
#87

Mina håkan hellström biljetter som jag behöver imorgon är borta!!!! Kan  någon hjälpa mig då jag har panik????

maria6264
12/27/13, 2:03 PM
#88

Hej, min mans FN-guld ring är borta sedan länge. Det är en sådan som är i flera tunna ringar som man pusslar ihop kan man säga. Den var inte ihopsatt för den var lite bucklig har jag för mig. Vi tappade bort den i en flytt tror jag. Finns det någon som kan se den, finns den någonstans eller har den blivit slängd? Tack på förhand! / Maria

iFokuserad
12/27/13, 6:10 PM
#89

Hej! Jag är lite orolig över att jag inte hittar ett par viktiga dokument - dels en Lagfart och dels ett testamente som skrevs för ca 8 år sedan. Jag tycker att jag har letat överallt….. Finns det någon som har tips på var de kan finnas? Tacksam för svar!

stödstrumpa
12/27/13, 10:42 PM
#90

Hej!

Jag kan inte hitta mitt kamerafodral! Det är helt försvunnet. Jag har letat överallt känns det som. Senast jag använde kameran så tror jag att jag satt vid datorn eller stod vid spegeln, så fodralet borde förmodligen vara i mitt rum någonstans. Men jag kan ju ha lagt ifrån mig det nån annan stans också. Det är svart i skinnmaterial från Canon. Är det någon som kan se var det finns?

Annons:
stödstrumpa
12/28/13, 6:09 PM
#91

Behöver ej hjälp längre, jag hittade det i min garderob… lustigt nog haha!

Overnat
12/29/13, 2:45 PM
#92

Hej! Min sambos mobil telefon har varit borta några månader och vi har letat runt i hela huset utan resultat så nu provar jag ifall någon utan er kan hjälpa till ? Med vänlig hälsning, sara

månen67
12/29/13, 5:05 PM
#93

Hej! Jag har tappat bort min breda guldring. Antingen är de här i lägenheten eller i en stuga eller så är det någon som tagit den i en bar som jag var på dagen före julafton. Kan någon se var den finns.

Maria H

purpleHeaven
12/29/13, 11:27 PM
#94

Hej! 

Jag tappade bort min kamera(svart liten kompakt kamera) för snart ett år sedan och sist jag hade den var på mitt rum då jag låg i sängen och la in bilder på datorn. minneskortet är fortfarande kvar i datorn men kameran är spårlöst försvunnen, har inte sedan dess använt den och det var någon vecka senare som jag insåg att den var borta.. Snälla snälla hjälp mig! 

/Malin

månen67
12/30/13, 9:42 AM
#95

Hej!

Jag har tappat bort min breda guldring några dagar före julafton. Kanske hemma eller i en stuga eller så var det någon som tog de på en bar jag besökte. Är de någon som kan se var den är så vore jag överlycklig

Maria H

Aleya
12/30/13, 10:28 PM
#96

#95 Eftersom detta är en tråd där frivilliga medlemmar letar så kan det ta tid att få svar. Och postar man flera likadana inlägg i rad så är risken stor att dom som är villiga att hjälpa inte orkar bläddra igenom tråden.

Ingen är glömd. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CicciLillaH
12/31/13, 12:29 AM
#97

Hej! Nu är det så att jag har tappat bort min jobbrock som är svart och har svartar knappar på (extra jobbar på ett café/bistro). Och jag jobbade på ett annat café igår/idag för att dem behövde min hjälp. Så jag tog med mig min rock, och efter arbetet så gick jag till parkeringen där jag ställde min moppe. Jag kommer inte ihåg var jag gjorde av med rocken, och jag behöver hjälp med att hitta den, för jag måste ha den tills jag jobbar igen på söndag! Jag får panik och har letat på alla tänkbara ställen, har sån sjuk ångest och kan inte sova…så det vore snällt ifall någon ville hjälpa mig att hitta den:) Mvh celine

Annons:
Joni93
12/31/13, 3:51 PM
#98

Tja! Har tappat bort mina nycklar! Finns det någon själ som KAN veta var dom är?? Jag tvivlar, men värt försök. TÄNK NU EFTER; vart kan dom vara tro?

Cocoscream
1/2/14, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Någon som vet vart lola kan vara?

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

PassionFlow
1/2/14, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Hej! Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig att hitta min älskade katt Saga som försvann för lite drygt en vecka sedan?
Vore otroligt tacksam!

siberlina
1/2/14, 7:45 PM
#101

jag har tappat  mitt visa  kort ,kan någon se  vart det är

Dice_666
1/2/14, 8:03 PM
#102

Hej ja har tappat bort min mobil plånbok, den inhöll mitt id kort och bankomatkort ej mobilen å nu undrar jag om jag kan få svar på vart den är då jag börjar bli förtvivlad. Har letat överallt

MVH Terese

[erikam]
1/2/14, 10:45 PM
#103

#100 Jag har ikväll "letat" lite efter Saga och till att börja med såg jag en lada där det verkar finnas massor gamla verktyg och delar till olika maskiner (traktorer, skördetröskor etc). Det kändes som hon spenderat tid i lada men också under den, i en avgrund eller vad man ska kalla det. Jag får också fram värme och ljus vilket får mig att tro att hon varit in till någon som har matat henne och gett henne värme. Av det jag kände och såg så tror jag inte hon är kvar vid ladan längre utan i närheten av den och snarare spatserar runt utomhus nu. Jag är ganska ny på det här men har lyckats hitta flera saker. Hoppas du får mer hjälp om det är så att jag har helt fel.

PassionFlow
1/3/14, 4:38 PM
#104

#103 Tusen tack för att du tagit dig tid att försöka hjälpa mig hitta Saga. Det betyder otroligt mycket! <3
Jag har varit runt och letat i områden kring de lador jag känner till här omkring men inte funnit henne.
Du fick ingen känsla av hur långt hemifrån hon gått?

Annons:
[linaenm]
1/3/14, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Hej! Min katt försvann på nyårsafton. Han är en kastrerad hankatt på 8 år. Han brukar aldrig gå speciellt långt och han brukar alltid komma hem efter någon timme. På 8 år har han varit borta ett dygn som längst, då var han inlåst i grannens garage. Jag har letat överallt de här dagarna och inte hittat honom någonstans :( Finns det någon som kanske vet vart min lilla kisse skulle kunna vara? :/

Tack på förhand!

julklappen
1/4/14, 6:11 PM
#106

Hejsan, undrar om det är försent för mig att lägga in min fråga här och om någon här kan hjälpa mig? Jag fick ett sånt fint armband med små gröna pärlor . (  pärlorna var liksom uppträdda på en  ståltråd som sedan hade snurrats så att det såg ut som man hade tre stycken armband på sig)  Av min ena svärdotter. Och nu är det bort5a sen en lång tid tillbaka. Jag tyckte väldigt mycket om detta armband. Någon som kan säga mig var det finns och om jag får tillbaka det?(om någon har tagit det)

[erikam]
1/4/14, 7:48 PM
#107

#104 Jag är jätteledsen men kan inte se mer än att hon inte borde vara så långt bort, inte längre än 1 km eller vid närmsta lada. Med eller utan min hjälp hoppas jag verkligen du hittar henne snart!

Jillsan1
1/4/14, 7:57 PM
#108

Hej! Skulle bli otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta ett försvunnet pärlhalsband samt två guldsmycken, en guldkedja med ett hjärta och ett armband med flera berlocker på. Jag brukar ha halsbandet i bankfack men tog ut det i september 2013 för att använda det till en högtid. Jag är annars lite rädd att använda det. Det är ett treradigt halsband och har ett spänne i vitguld och det har en liten mörk sten på. Spännet är lite gammaldags krusidulligt. Det betyder mycket för mig, jag hade det bland annat när vi gifte oss. Armbandet fick jag som barn i Italien, länken har stora öglor, varannan matt och varannan blank. Min mormor köpte sedan en berlock då och då, födelsedag, jul osv och satte på armbandet. Där fanns en collie, min favorithund, ett hjärta, en bild av Sunne kyrka, en liten pärla samt några berlocker till. Det försvann på våren 2009, det fanns då i vårt hus. Samtidigt försvann ett guldhalsband med ett hjärta på. Hjärtat var lite buckligt då min son bet på det som liten. Jag kan skicka bilder om det behövs Vänliga hälsningar Jill

maggers
1/4/14, 10:19 PM
#109

Kan någon hjälpa mig att hitta en ringhållare i form av en katt där bla. våra vigselringar och några andra ringar satt , eller om man kan se om de försvunnit på otillbörligt sätt

Tacksam för svar  Margaretha

Mikaelaenglund
1/5/14, 2:04 PM
#110

Jag har nu under julhelgen blivit av med pengar och presentkort som jag och min sambo fick i julklapp. Då vi inte har så mycket pengar att röra oss med så är denna påsen oerhört viktig för oss. Snälla hjälp mig!

mellin84
1/5/14, 3:57 PM
#111

Hej! Jag har tappat bort mitt usb minne med korten på barnen. bland annat fanns dopkorten på dottern med på detta usb minne. behöver verkligen hjälp att hitta det!

Annons:
lkn02001
1/5/14, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Har blivit ombedd att be om hjälp att hitta svärmors katt, ni har tidigare hjälp mig att hitta min katt som var inlåst och hennes andra katt när den var borta länge. Hoppas ni kan hjälpa till igen! Det gäller Emil, på bilden. Gick ut i måndags och har inte kommit tillbaka. Brukar inte vara borta längre perioder, särskilt inte på vintern. Tack på förhand! ❤️

emmyfalk
1/6/14, 4:34 AM
#113

Hej! Nu är de såhär att jag fick 500 kr av min mamma å pappa å 500kr av min mormor i julklapp. Jag var i Umeå förra torsdagen alltså 26 december å då gjorde ja av med en femhundring. När jag sedan var i Umeå igen i onsdags så betalade min mamma massa grejor åt mej så jag vart skyldig hon 500kr. Men då när jag kom hem så fanns inte min femhundring kvar. Å ja ä helt säker på att jag hade haft den i börsen. Vet någon vars den har tagit vägen?

redheadgirl
1/6/14, 11:31 AM
#114

#116 av redheadgirl 
"Finns det någon som kan "se" vart min Sony Xperia U finns?"

"Fick upp flera grejer, men där ska finnas något som ser ut som ett ljusblått oljefat, som ligger ner, halvvägs dolt. Om ni vet något med den formen, som en tunna alltså.
Maikailoa."

#153 av redheadgirl 
"Min man har fortsatt att leta utan framgång och vi har letat vid de föremål som skulle kunna liknas vid ett oljefat/tunna :("

"Det kan vara där det finns ett nät, eller ett sorts nät-staket, som gör en rund sväng, och man ska se inifrån svängen, och ner mot marknivån. (Det nätformade är alltså inte rakt eller ett hörn, utan det svänger runt på något vis.)"

Jag har ingen aning om vart i min lägenhet detta kan vara och tror inte ens att det är möjligt att finna ett sådant ställe i mitt hem, där jag vet att min Sony Xperia U måste finnas..
Vi (hela familjen) skulle till affären efter att sonen fått tag på mobilen och jag valde att inte ta med den.. När vi sedan kom hem hittade vi den inte någonstans och batteriet hade hunnit ta slut..

Somethingstrangee
1/7/14, 1:58 AM
#115

Imorgon så ska jag åka in till stan och göra några ärenden men jag kan inte hitta mitt busskort. Jag har letat överallt och kan inte hitta det.

Det är ett grönt Jojokort som då kommer ifrån skånetrafiken. senaste gången jag såg det var i mitt gamla hus.

Limelight
1/7/14, 4:08 AM
#116

Hej! Jag har tappat bort min favorit väst. Den är svart i dun och har en pälskrage. Den är helt borta jag hittar den inte någonstans.

Jillsan1
1/7/14, 6:14 PM
#117

Hej! Pärlhalsbandet är återfunnet!!! Det som fortfarande är borta är guldhalsbandet med hjärtat och berlockarmbandet. Jill

RainbowPixie
1/8/14, 3:21 AM
#118

#105 av linaenm

"Min katt försvann på nyårsafton. Han är en kastrerad hankatt på 8 år"

Detta är kanske en vild gissning, brukar inte göra sånt här, och låter det helt felt så bortse från detta svar.
Men  när jag såg bilden så såg jag en källare? Typ sten trappor ner till en källare eller liknande. Kanske har han råkat springa in när dörren varit öppen och sen blivit instängd?

Annons:
kushtrim
1/8/14, 9:52 AM
#119

Jag har tappat bort min swedbank dosa, kan inte hitta den någonstanns. Kan någon se den, har även blivit av med en guldring som har ca 50 czstenar på dig, även ett gult forex kuvert med 200 euro i är borttappat, kan någon se dessa saker? Tacksam för hjälp

gallifreyan
1/9/14, 6:25 PM
#120

Hej! 

Jag har tappat bort en bok, det är Michael Jacksons självbiografi moonwalk. Denna bok är översatt till svenska. Jag har letat överallt men hittar den inte.

[yeahni]
1/10/14, 8:01 PM
#121

Jag har blivit av med min förlovningsring & min vigselring, kan du hjälpa mig? Jag har sen jag blev gravid inte använt mina ringar så mycket & efteråt har det blivit en (o)vana. Jag kan va en riktig slarver men mina ringar har jag i princip alltid koll på.

Båda är i vitt guld, vigselringen har två diamanter, en liten & en som är något större.

Oerhört tacksam för hjälp!

[MiniPim]
1/11/14, 11:00 AM
#122

Jag vill göra ett nytt försök med detta, min kanin Molly är försvunnen. Hon blev utsläppt i Maj 2013 av några barn. Ingen har sett spår efter henne. Hon var brun, hade stora öron och hon vad en vädurskorsning. Stora bakben som harar har.

Eha
1/13/14, 9:00 AM
#123

Hej. Första gången jag testar detta. För ca 2-3 veckor sen lade jag ut annons på tradera om att vi sålde 2 bio dragleksaker. En är en brio draghund i svart samt en brio dragmask i grönt. Sist jag såg dem var det i ett sovrum vi har på nedervåningen. Vi bor i ett hus som har ett sovrum på nedervåningen. På nedervåningen finns även ett litet vardagsrum och ett kök. På övervåningen två sovrum. Nu har dessa leksaker köpts och jag hittar dem inte! Jag har inget minne att jag flyttat dem från rummet på nedervåningen och min man tror inte heller att han har flyttat dem. Vi har några flyttkartonger i det rummet samt har  flyttkartonger i tvättstugan. Vi har letat genom alla kartonger efter dessa leksaker men inte hittat dem. Min dotter som är 2 år har lekt lite med dem men de har aldrig varit några favoriter. Min dotter heter Freya.

Evelina!
1/13/14, 1:34 PM
#124

Snälla om någon vill hjälpa mig! Mitt inloggningskort/legitimation till jobbet är borta sedan en flytt i somras. Kan någon se vart det finns? Tusen tack på förhand!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

marianilsson70
1/14/14, 7:23 PM
#125

hejsan jag tappade bort min dotters mobiltelefon i somras det var en vit htc one det var stressigt innan vi skulle åka iväg på semester men jag kommer ihåg att jag lyfter upp telefonen till min dotter och frågar? ska du inte ha den här? då svarade hon inte nu! så då har jag lagt ifrån mig mobilen nånstans vet inte om det var ute eller inne men jag har verkligen letat överallt .det känns jobbigt då det var en ny telefon och ännu värre att jag inte kommer ihåg .hoppas nån kan hjälpa mig :)

Annons:
majrosa
1/15/14, 12:01 PM
#126

hej!! jag har blivit av med mina nycklar och det värsta är att jag brukar få fram var jag hade/såg dom sist men det är som bortblåst. har nu letat i två veckor och börjar bli desperat.jag hade varit så fruktansvärt tacksam om någon kan/vill hjälpa mig. det första jag ska göra när/om dom kommer fram är att skaffa en sån där manick som man visslar på sina nycklar så pipper det i dom. har det senaste året varit som teflon i minnet inget vill fastna där och det är frustrerande när man är van vid att kunna lägga in saker i olika fack. Tacksam för allt !

månen67
1/15/14, 2:20 PM
#127

Ursäkta! Det blev fel. Jag trodde inte att annonsen kom in så jag skrev in det igen. Det var inte meningen. 

Maria H

Jojofina
1/16/14, 9:08 AM
#128

Hejsan.

Min farmor gick bort den 13/1-14 och vi upptäcker nu att hon inte hade på sig sina två vigsel/förlovningsringar när hon avled. Hon bar dem alltid men har åkt ut och in på diverse sjukhus och äldrehem i några veckors tid. Hon tog även ibland av sig dem på kvällarna hemma. Det enda som vi är säkra på är att hon inte hade på sig dem på julafton.  

Det är två ringar i guld, den ena har ett antal djupt röda stenar i sig. De är graverade undertill.

Tack på förhand!

vargman
1/16/14, 10:26 AM
#129

#128 Jojofina

Jag får känslan av att i det sista sjukhusbesöket finns svaret. Hade hon något värdeskåp i sitt rum? Där även ytterkläder kunde förvaras. Kontakta avdelningen där hon låg. Om hon hade något i detta skåp… Minns ni om det fanns något där som hon kunde ha lagt ringarna i. Handväska, kläder? Försök med detta spår.

//Lycka till

HittaLarsson
1/16/14, 3:26 PM
#130

Hejsan! Har flera saker jag saknat väldigt länge. Det senaste jag tokletade efter, senast i dag. Är en mapp med alla mina genomförda kurser, diplom och lovord från kurser och utlandsjobb. Alltså, viktiga papper för att skriva ett CV. Har letat på jobbet och hemma, men finner dom inte. Det andra jag har letat efter, är 2 stycken guldarmband. Ett tredje vet jag blev stulet. Det andra tror jag också blev stulet, men det tredje har jag förmodligen tappat när jag hade det på mig. Från när jag var väldigt liten, över 30 år sedan. Saknar jag en bok, där jag lagt 20 st. Ovikta 5kr. sedlar. Och säkert på samma ställe. En gammal sedel som var inramad på något vis. Tror den var utländsk. Saknar även ett par Förstagångsbrev, tror jag det hette. Som jag köpte av min gamla lärare, när jag gick 4-5an. Han sa att dom skulle bli värdefull. Har varit hemma hos min far nyligen och letat efter dom där, men vi hittade dom inte. Det skulle vara väldigt kul, att hitta någonting av det här. Som hoppar på mig, och gnager så jag blir tokig, ibland. Man rotar ju på samma ställe varje gång. Det var väll nått att bita i?

Strumpan70
1/16/14, 7:00 PM
#131

Hej!

Jag söker efter en ring jag fick av min fars fd fru för rätt många år sen. Jag tror hon hade köpt den på en flygplats i USA i Taxfreen eller på flygplanet. Det var en guldfärgad ring som gick lite omlott och den hade även en pärla. Tror det var en av märket Majorica eller möjligtvis Dyrberg/Kern (har kvar dessa 2 askar). Trodde tidigare att det var min dotter som då bara var några år som hade tagit den och lekt med den men har även letat igenom hennes saker efter ringen. Kan nån se vart denna är?

Vi flyttade in i vårt hus 2009 och strax efter försvann en svart spagettislev och en blå ficklampa modell lite större med typ handtag att hålla den i! Jag har letat överallt efter dessa för jag kan inte för mitt liv förstå vart de tog vägen! Kan nån se vart dessa 2 saker är oxå? (inget värde pengamässigt men borde rimligtvis finnas kvar i huset! ;-)  )

Hoppas nån kan hjälpa mig! :) Tack på förhand! :)

bergarn_84
1/16/14, 10:18 PM
#132

Hej! Min tjej har tappat sina glasögon av märket Ralph Lauren. Hon tappade dom i lödags/söndags. Det är bruna bågar och slipade glas. Vi har vänt upp och ner på lägenheten men vi är ju inte säkra på om det var här hon tappade dom. Dom är inköta i September å kostade rätt mycket… Skulle bli väldigt tacksam för svar. Mvh. Magnus

Annons:
vargman
1/16/14, 10:29 PM
#133

132# Bergarn_84 Tycker mig se en låda, fotpall eller liten hurts. På små hjul. Däri kan de ligga. Vet inte vilken miljö dock men det känns som en lägenhet. // Mvh

bergarn_84
1/16/14, 11:11 PM
#134

#133 Vargman Tack för svaret! Vi har en liten sån hurts du beskrev. Tyvärr ligger inte glasögonen i/under den. Vi har även en byrå bredvid men den har vi också tömt utan att hitta dom… Är tacksam fler/andra förslag :)

kattant
1/17/14, 2:54 PM
#135

Hej! Jag saknar en rosa tygask med blommor, innehållande bl.a. en guldring som jag ärvt och saknar galet mycket. Jag saknar också min klocka och en till ask med ett silverhalsband i, och jag tror att dessa saker kan finnas på samma plats. Jag har letat överallt tycker jag, både på rimliga och orimliga ställen. 

Skulle bli evigt tacksam om någon kan se var de kan vara!

Lindahl182
1/18/14, 10:05 AM
#136

Hej har ett litet problem har förlagt / blivit av med mitt pass å jag har letat hos mig å min flickvän har letat hemma hos henne Problemet är att vi ska åka på semester nu den 23/1 Evigt tacksam för hjälp

louisestar9
1/19/14, 9:14 PM
#137

Hej igen! Nu är det så att min favoritjulklapp är borta, mina urbanista hörlurar. De är gröna och jag vet inte vart jag har lagt dom. Är jätteledsen över att jag inte kan hitta dom. Varit borta i flera dagar nu och jag vet inte var jag ska leta, i skolan, hemma eller någonannanstans? Jättetacksam för svar ❤️😕

Alessi
1/19/14, 9:42 PM
#138

Hej, Jag har tyvärr tappat en ring som jag fått av min sambos mamma. Den tillhörde hennes mor en diamantring i vitt guld. Har letat förtvivlat överallt men den verkar vara borta tror att den gled av fingret igår kväll… Snälla någon som kan hjälpa mig att hitta den skulle bli såååå tacksam!!!

Loova08
1/20/14, 9:42 AM
#139

hej mina nycklar är borta, både hem och jobb. en hel del nycklar med andra ord det finns ett rött överfallsalarm på knippan. senast jag hade dom var i fredags, vet att jag hade dom när jag ställde in vagnen i barnvagnsförrådet. hade dom även i handen när jag gick igenom dörren, mannen hade precis kommit hem. så det var olåst. vad som händer där näst, är lite luddigt. men det är såhär jag minns det iaf. jag kommer in, möter man och son vid dörren. lägger väska(med nycklar i) på golvet och påsen ifrån konsum brevid dörren, börjar ta av mig kläderna när jag ser att sonen (2år) fått tag på nycklarna. jag tar nycklarna ifrån honom. han blir sur. jag hänger nycklarna vid hatthyllan, han hittar påsen ifrån coop och börjar packa ur rosor. jag hjälper honom. sen dess har jag inte sett nycklarna. har vänt upp och ner på hela lägenheten. inkl sonens rum. letat överallt känns det som. men inga nycklar i sikte. någon som kan hjälpa mig? Mvh Loova08

Annons:
Minna2013
1/20/14, 10:41 AM
#140

Hej Någon som kan hjälpa mig att hitta igen min bilnyckel har nu tappat bort nyckel nr två inom loppet av ett halvår å jag har inte råd att köpa ny. En ny kostar nästan 5000 kr :( Jag hade den i fredags på dan trodde jag hade lagt den på sätet då jag ställt in bilen i garaget för att snö och is skulle tina av. Skulle hämta den i går och hittar inte nyckeln Det är en då kallad smart key med plutt till värmaren som oxå sitter på. Känner mig hjälplös så alla tips om vart jag kan söka den mottages tacksamt

vargman
1/20/14, 11:07 AM
#141

#139 Loova08 Jag kan inte säga precis platsen men vad jag kan känna av så skall du focusera på platsen där du beskrev att du hängde nyckeln. Vid hatthyllan. Försök komma ihåg vilka kläder som hängde där? Kan nyckeln ramla ner och fastnad i kläderna på något sett? Hamnat i en ficka, kapuschong, skor? Finns där möbler som den kan ha hamnat bakom? Ställ dig på platsen där du hängde av dig nyckeln. Blunda. Vad är det första du ser/känner inom dig då? Det kan vara en ledtråd till dig?👍 //lycka till

majrosa
1/20/14, 11:18 AM
#142

Usch jag känner att det börjar bli hopplöst nu. Husnycklat och glasögon är som bortblåsta. Jag har snart letat överallt men inget funnit, snälla om någon kan ge liten hint om var jag ska leta. I nyckelknippan finns en skyddsängel som en kär vän gav mig när det behövdes som bäst, och mina glasögon är röda bågar. Stort tack på förhand !!

Loova08
1/20/14, 1:57 PM
#143

Hej vargman! Vi har redan kollat igenom alla skor, väskor osv som var i närheten.Har tagit alla jackor/tröjor och tvättat tillomed.. Det jag tror är att min son fått tag på dom vid senare tillfälle. Att han lagt dom någonstans. Han är bara 2 år. Går inte direkt att få ur han något vettigt ang. det här. Den dagen var ganska rörig, hade mycket på jobbet, mannen var tvungen att springa ut nästan direkt då jag kom hem för att hjälpa grannen leta efter sin 5 åring som sprang bort. Vår son var gnällig, speciellt när han inte fick ta mina nycklar. När jag ställer mig som du sa åt mig att göra, vill jag bara komma ihåg det jag redan berättat. Att jag hängde upp dom, gick och hjälpte min son med blommorna.. Sen två dagar senare när jag ska åka till jobbet mitt i natten, hittar jag inte nycklarna och kommer knappt ihåg vart jag la dom sist.. Vet inte om minnet spelar mig ett spratt. men jag VET att jag hade nycklarna med mig in i fredags. och jag gick inte ut för än på söndagnatt, dock utan nycklar.. ALLA nycklar till jobbet/hem var på den knippan.. Hem, ytterdörren, barnvagnsförrådet, portnyckel. Jobbet, ytterdörrarna 2 st, proppskåpet, fläktrummet, Omklädningsrummet, skåpnyckeln. Det är ett rött överfallsalarm på, en liten klump. Med ett silvrigt "snöre". Det finns även en såndär bricka som det står vart man ska skicka nyckeln om den hittar ute. (Dock är jag inte medlem där längre..) Någon mer som kan försöka hjälpa? Börjar bli desperat här.

Iaju
1/22/14, 4:47 AM
#144

Hej. Jag tog hand om en katt från början på december Förra året tills 4/1. Han var öronmärkt men inte registrerad. Katten trivdes och en dag när han var ute med 2 av de andra katterna så försvann han bara. Har satt upp lapp o lagt ut efterlysningar på nätet men inte ett ljud. Nån trodde han vart efterlyst i somras men nån annons fanns inte. Skulle bra gärna vilja veta vart han är och om han lever. Har vart ute och letar runt där jag bor men inte hittat honom. Han är grå med lite vitt runt nos, bröst o vita korta strumpor. Tack på förhand//Maria

Sossan
1/23/14, 5:03 PM
#145

Jag har tappat bort min favoritmössa och mitt favoritbokmärke som jag alltid har när jag läser böcker. Var finns de? Misstänker att någon eller något jävlas med mig för letat överallt

Virkan
1/23/14, 7:58 PM
#146

Hej!

Jag kan inte komma ihåg vart jag har satt en liten silverprydnad i form av en mus med lång böjd svans. Jag fick den av min mormor, och det var en väldigt betydelsefull gåva. Den försvann i då vi flyttade. Hade för mig att jag satte den på ett bra ställe, men kan inte komma på vart. Tack i förhand! :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Annons:
Emma8610
1/23/14, 10:46 PM
#147

Hej skulle behöva hjälp med att hitta mina katter som försavnn nu i veckan de är svart båda två, de är mor och dotter. mamman har även en tatuering i ena örat. snälla hjälp oss hitta våra katter.

michaella
1/25/14, 7:37 PM
#148

Hej 

hoppas någon kan hjälpa mig med två borttappade saker som jag har letat som en tok!

Min hem nyckel försvann för ca 2 veckor sedan. Hittar den ingenstans och har letat på alla tänkbara ställen. Känns lite jobbigt att baa ha en nyckel i familjen och man vill ju helst undvika att göra nya nycklar om det ändå måste bytas lås! *håller tummarna*

Jag fick en jätte fin silverring (bredare modell som var 3 ihopsatta ringar i "buklig design" och ett hjärta) som har varit spårlöst borta i månader. hade hoppats på att den går att hitta för den betyder oerhört mycket för mig!

Med vänlig hälsning Michaela😇

Sossan
1/26/14, 3:26 AM
#149

Bokmärke upphittat

[MiniPim]
1/26/14, 9:47 AM
#150

Kan någon hjälpa mig med min kanin molly? har skrivit längre upp. Är tacksam för hjälp

[gossi15]
1/26/14, 12:26 PM
#151

tappade bort 100 kronor igår!! snälla någon?

mariaaaaa
1/26/14, 1:49 PM
#152

Hej vi letar efter min mans hemmanycklar, det är två nycklar, en passerbricka och två nyckelringar. En vit såndär platta som man kan skriva på och den andra nyckelringen är en vit gummiplatta med en svartvit bild på vår dotter. Om någon skulle kunna känna något skulle jag uppskatta om ni kunde skriva ett par rader. Tack på förhand :)

Linneamadelen
1/26/14, 3:42 PM
#153

Kan någon hjälpa oss hitta min mans klocka som varit spårlöst borta länge nu! Har letat överallt men ingen klocka! Snälla hjälp oss, den betyder så mycket för min man!

Annons:
LinnN95
1/26/14, 6:07 PM
#154

Hej! Har tappat bort båda mina nyckelkort, ena kortet står det "Linn" på och jag tror det ska ligga i mitt rum, källaren eller i kläderna , men hittar det inte :<. Sedan det andra är jag rädd för att den har ramlat ut ur bilen och blåst iväg, men förhoppningsvis ligger den inomhus! Tack på förhand! :)

Emmelii84
1/26/14, 8:32 PM
#155

Hej har tappat bort mitt guldarmband som va arvegods från min sambos föräldrar är jätte ledsen för detta. Snälla snälla snälla hjälp mig Med vänlig hälsning, Emmeli

Zandrra
1/27/14, 6:23 AM
#156

Hej vi ska sälja bilen och min bilnyckeln är borta. Det hänger en liten nyckelring på en haj är det. Kan du se den någonstans?

ida_plutt
1/27/14, 4:57 PM
#157

svar till: zandrra

jag ser att den ligger på någonting svart,en bänk eller liknande. Känns som att den ligger vid en svart bakrund och vit med. Sen ser jag bokstaven A.

Jag är ingen tränad medium utan på fritiden. snälla skicka ett mejl vart du hittade den, så jag vet om jag hade lite rätt.

Kram, kram ,kram Hjärta

ida_plutt
1/27/14, 5:00 PM
#158

svar till linneamaddelen.

det känns som att en person håller i den, en rädd person. eller att den ligge i någon fickan som guppar, som du använder.

skicka ett mejl vart du hittade den,om du gör det.

Kram, kram ,kram Hjärta

i fokus
1/27/14, 5:12 PM
#159

Haha, jag har tappat bort min sparbössa. Det är en grön gris och det ligger pengar i den. När mina föräldrar - eller rättare sagt min pappa - gjorde om mitt rum så tog han upp alla saker på vinden. Det var för några år sedan, en vinter. På vinden är det proppfullt med grejer och svinkallt. Var uppe och letade en liten stund för några dagar sedan utan resultat. Först stod spargrisen på en gammal tjock-tv.

- NEJ, det bor inga spöken eller andar i mitt hus, skulle ni säga något sådant - att någon tagit den - skulle jag bara bli rädd, haha.

Tack på förhand!

i fokus
1/27/14, 5:12 PM
#160

Haha, jag har tappat bort min sparbössa. Det är en grön gris och det ligger pengar i den. När mina föräldrar - eller rättare sagt min pappa - gjorde om mitt rum så tog han upp alla saker på vinden. Det var för några år sedan, en vinter. På vinden är det proppfullt med grejer och svinkallt. Var uppe och letade en liten stund för några dagar sedan utan resultat. Först stod spargrisen på en gammal tjock-tv.

- NEJ, det bor inga spöken eller andar i mitt hus, skulle ni säga något sådant - att någon tagit den - skulle jag bara bli rädd, haha.

Tack på förhand!

Annons:
Strumpan70
1/28/14, 11:25 AM
#161

Hej igen! Ingen som kan hjälpa mig med det jag skrivit tidigare?

Hoppas fortfarande på svar! :)

#131 av Strumpan70

Hej!

Jag söker efter en ring jag fick av min fars fd fru för rätt många år sen. Jag tror hon hade köpt den på en flygplats i USA i Taxfreen eller på flygplanet. Det var en guldfärgad ring som gick lite omlott och den hade även en pärla. Tror det var en av märket Majorica eller möjligtvis Dyrberg/Kern (har kvar dessa 2 askar). Trodde tidigare att det var min dotter som då bara var några år som hade tagit den och lekt med den men har även letat igenom hennes saker efter ringen. Kan nån se vart denna är?

Vi flyttade in i vårt hus 2009 och strax efter försvann en svart spagettislev och en blå ficklampa modell lite större med typ handtag att hålla den i! Jag har letat överallt efter dessa för jag kan inte för mitt liv förstå vart de tog vägen! Kan nån se vart dessa 2 saker är oxå? (inget värde pengamässigt men borde rimligtvis finnas kvar i huset! ;-)  )

Hoppas nån kan hjälpa mig! :) Tack på förhand! :)

Hellanbellan
1/28/14, 4:26 PM
#162

Hej jag har tappat bort en av min dotters värmesulor. Den ena gick sönder och är skickad på lagning. Dock så försvann den i postens hantering. Ska nu leta rätt på den som är hel och ska finnas hemma hos oss, måste ha den för att kunna beställa en ny. Snälla hjälp, min dotter är beroende av värmehjälpmedel för att kunna vara ute på vintern. Hon har ett allvarligt medfött hjärtfel.

Madriano
1/28/14, 6:56 PM
#163

Hej. Jag söker efter en värdehandling (ajabaja att tappa bort), ett hästpass. Det är en bunt med papper i strl A5, så det är väldigt lätt att glömma var man lagt dem! Jag vet att jag hade dem på senaste tävlingen jag var på, i november. Passet följde med in i bilen igen men har förmodligen hamnat i en påse när jag tömde bilen på kvällen, och som jag inte har en aning om var den är! Snälla, hjälp!

Amandla
1/28/14, 8:07 PM
#164

Ifall ni inte fått svar här ännu så lägg in frågan på nytt i den nya tråden:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/52e7ffed8e0e744e69000268-borttappat-traden


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
RobinHood
3/24/14, 1:20 PM
#165

Någon som kan se vart min katt pajas finns död ellee levande? Orolig!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: