Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 583 ggr
Fialialej
12/1/13, 7:05 PM

Lite hjälp med gamla spöken :)

Jag har alltid upplevt att det finns "spöken" i mina föräldrars hus. Har sett, hört och känt saker hela min uppväxt och det har alltid känts väldigt obehagligt och jag har varit rädd för detta.
Nu i vuxen ålder har jag pratat med mina syskon om detta och det verkar som att de har känt samma sak, och dessutom på samma platser i huset.

Det känns som att det är olika "personer" som jag inte känner men också speciellt en släkting till mig som jag känt av, och när jag flyttade hemifrån kändes det som hon var med ett tag tills jag "accepterade" det faktum att jag hade henne med mig. 

Har inte haft några spökvibbar sen dess (7-8 år sen nu) men när jag är i mina föräldrars hus (speciellt när jag ska sova över) kommer känslan av att nån står och tittar på mig tillbaka. Värst är det när det är mörkt. 

Vad kan jag göra för att slippa obehagskänslan? Kan jag få bekräftat på nåt sätt huruvida det finns nåt spök här? Är det inbillning eller på riktigt, hur vet jag?

Tack för lite svar. fråga gärna om ni undrar nåt!

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Nirvana_Ophelia
12/1/13, 10:19 PM
#1

Var inte rädd för spöket…rädsla gör hemsökelsen starkare. Försök med biblioteket, alltså fakta om dina föräldrars hus…vem som bott där förr, osv. Historien.=I. Sedan tycker jag du ska ta dit en präst och försöka få honom/henne att välsigna huset. Rök rökelse och bränn sage i varje rum i huset. Sedan tycker jag att du ska prata med dina föräldrar om det här, de kanske vet något? Prata som familj och försök reda ut negativiteter, om det finns några, eftersom de gör hemsökelsen starkare. Har inte så mycket mer att råda dig till…hoppas det går bra. Mvh Sofia. 🤦‍♂️

Upp till toppen
Annons: