Annons:
Etikettmedium
Läst 1284 ggr
städerskan
11/30/13, 6:49 PM

Förvirrad

Hej!

Är det någon här som har erfarenhet av att hjälpa själar över till andra sidan?

Det är så att en kompis har haft problem med att någon under en lång tid har varit och stökat hos henne. Nu hade hon hem ett medium som fick kontakt, hon sa att den som var där inte var död utan med tankens kraft besökte min kompis. Denna som kom var hennes far som hade psykiska problem, det hade han haft mycket länge.
Nu har han gått vidare och mediumet påstår att han är i  något hon kallar Limbo???? vet någon vad det är?? Hon kan inte hjälpa honom över föränn han blir mer diffus säger hon. Min kompis ringde mig idag men jag fattar inget av det här. Jag vill ju försöka hjälpa min kompis hon har haft det jättejobbigt.
Jag skulle vara mycket tacksam om det är någon här som förstår detta.

Annons:
tarotlasse
11/30/13, 8:27 PM
#1

Hej städerskan jag förstår inte din fråga om denna pappa.

Han är till 100% redan över till ljuset anden visar hur den var när den var i livet för att anden ska bli igenkänd.

Väldigt många både anhöriga och medium blir konfunderade över en ande som visar att den mår dåligt psykiskt eller ngt annat obehagligt och man missförstår andens kommunikation och tror den inte gått över till ljuset för detta.

Men anden  befinner sig till 99,9%  redan i ljuset de besöker oss ständigt från ljuset och de visar hur det var och hur de mådde när det levde för att bli igenkända.  Mådde de dåligt psykiskt eller de var kanske onda och våldsamma under sitt liv ja då visar de detta för att anden ska bli igenkänd.

När mediet då tolkar detta fel och börjar arbeta med att hjälpa anden till  ljuset blir det fel anden blir missförstådd och får inte säga det den ville från början.

Besvären kommer bara bli intensivare och intensivare för anden ser ju att de boende kan lägga märke till honom  men anden får inte framföra det den vill bara för ett okunnigt medium i stället försöker få anden till ljuset där den redan är. Så  det blir väldigt ofta bara värre och värre för varje gång ett medium utan kunskap är där och missförstår anden och istället  beskriver anden så den blir igenkänd och sedan ber anden att förmedla det den vill först då får man det lugnt i huset.

Jag har varit på så många hus besök och där ett tiotal medium alla beskriver andar som inte gått till ljuset  och där alla fört över anden till ljuset och lyckats men problemen bara fortsätter.

Det är ytterst ytterst ovanligt att stöta på en ande som inte gått över till ljuset   de flesta medier kommer aldrig under hela sitt liv stöta på en ande som inte gått till ljuset  även om det tror de gjort det och skryter om att det hjälpt flera hundra andar dit.

Jag besökte en gård som hade en riktig vilsen ande och ngt av det jäv-ligaste man ngn sin kan stöta på.

Det var  ett mycket berömt  medium som var där och eldade salvia för 20 000 kr  men det var fortfarande fruktansvärt obehagligt i huset.

De tog dit fler medier som flydde från platsen i skräck och de var det jävigaste de stött på och de flydde från gården i panik.

De pratade med ett kvinnligt medium som sa att hon var landets bästa andeutdrivare och att hon fört hundratal andar till ljuset och lyckats varje gång.

När hon kom till gården och kom in i huset så kräktes hon okontrollerat   över golvet  saker slängdes på detta medium och hon var så rädd att hon höll på att göra i byxorna också.  Hon sprang i från huset till bilden och sa att  hon aldrig i hela sitt liv råkat ut för detta tidigare och vägrade att komma tillbaka till huset för detta var ngt helt annat en vilsna andar. Detta rörde sig  onda demoner mm.  Jag sa bara Grattis till detta medium för som jag sa detta var först gången någonsin hon stött på en ande som inte gått till ljuset o då blev hon så rädd o flydde från platsen.

Jag o min assistent kom dit veckan därpå  o fy faaaaaan  det var grymt  redan ett par hundra meter innan huset så fick jag tvärnita öppna dörren och kräkas rakt ut  det går inte att styra magen i denna situation när vi kom in i huset var det som att kliva i tuggumi och återigen börjar jag kräkas hejdlöst ut över golvet. Deras hund kom flygande i luften och hamnade med en smäll rakt in i väggen.

Både jag och assistenten fick bestick muggar koppar mm kastade på oss.

Anden var mycket arg för att vi var där för att hjälpa honom för han ville inte ha våran  hjälp eller gå till detta ljus. Det tog ett par timmar innan vi fått skapat ett förtroende med anden o han började prata med oss. Han berättade att han avlidit i en brand på gården och årtalet. Branden kunde bekräftas av ägarna. Anden berättade att han som barn blivit utsatt av övergrepp av båda sina föräldrarna på denna gård.  Eftersom andens föräldrar varit avlidna sedan många år  så fanns dessa redan i ljuset och därför denna vilsna ande inte ville gå över till ljuset för det sista denna ande ville vara att träffa sina föräldrar som varit så grymma mot honom.

Både jag och assistenten pratade med lugna och kärleksfulla ord för att övertala honom och han kastade plåtburkar o andra föremål på oss o vägrade att gå till ljuset.

Det tog oss över 6 timmar med samtal innan vi lyckades få honom över till ljuset.  Anden visste mycket var ljuset fanns och inget vi behövde visa vägen till däremot så samtal och bearbeta andens ilska över sina föräldrar och grantera honom att han inte skulle behöva träffa dem igen fick honom till slut att gå till ljuset. Jag har aldrig träffat en ande som inte hittat till ljuset däremot vid ett fåtal tillfällen har vi stött på andar som av olika skäl inte vill gå till ljuset för de inte velat möta personer som befinner sig där.

Men som sagt vad så fruktansvärt sällsynt o som sagt vad de flesta medier kommer aldrig under hela sitt liv stöta på en ande som inte gått till ljuset så ovanligt är det faktiskt.  

Så det flesta medium jobbar förgäves med att föra andar till ljuset som redan befinner sig där och anden får inte framföra det den vill och besvären blir bara värre och värre fram till den dagen de kommer ett medium som vet vad den sysslar med och förmedlar vad anden vill och sedan blir det helt lugnt i huset så tyvärr okunskap hur andevärlden kommunicerar med oss  som stället til en massa onödiga besvär tyvärr.

Lasse

Ascen
11/30/13, 8:29 PM
#2

Hej .

"Limbo"-uttrycket används lite olika av olika personer efter min erfarenhet(som de flesta yttryck ..), men allmänt ungefär menas et slags mellanläge/tillstånd där en persons medvetande/själ befinner sig i et slags tomrum efter fysiska kroppen avlagds.

Vill inte kritisera det mediumet som ni fått kontakt med,hon har säkert gjort bra,olika människor gör ting på olika sätt, undrade bara på om din kompis inte fick praktiska hjälpmedel till självhjälp av mediumet , efter min erfarenhet är en ande som forstyrrer en sak, en annen -och praktisk sätt mycket viktigare-sak är personen som ofridas, och om det just nu är så att anden just nu inte kan hjälpas,så kan den andre personen alltid hjälpas ,vid olika energetiska eller andra tilltak och det ligger faktisk et stort utvecklingspotential i det for denne personen själv, just vid att den lär sig ( i idealfall av det mediumet)att hand om det själv i en sånn situation (här kan man oxå komma ev.inpå vad som kan vara en mening med situationen.).

Som sagd ,det handler inte om att et medium är bra eller dårlig, bara om att människor (på båda sidor av et samspel) är väldig olika och unika, det någon anser vara omöjligt kan vara möjligt för en annan och vice versa.  Och om din kompis känner att hon inte har fått den hjälpen hon behövar just nu, så ta kontakt med en annen person som jobbar som medium, det fins alltid alternativer och det kan aldrig skada att prova olika saker for att komme fram till vad som funkar.

Allt gott.

Ascen.

städerskan
11/30/13, 10:20 PM
#3

Tack Lasse och Ascen för era inlägg.

daisy55
11/30/13, 10:32 PM
#4

Har fått lära mej att det inte finns nåt limbo-åtminstone inte för de som tar livet av sej. Sen angående anden som kastade plåtburkar; är det så att om msn utsatts för övergrepp och grymheter av sina föräldrar slipper man då möta dem i efterlivet? I så fall lyfts ett par stenar från åtminstone mitt hjärta. Tacksam för svar.

städerskan
11/30/13, 10:42 PM
#5

Vad kan man göra om anden inte vill gå över?

Finns det nåt bra sätt att skydda sig?

 Det finns inte så många medium här tyvärr och det är ju också en kostnadsfråga, min kompis är ensamstående trebarnsmor och sjukpensionär och just nu har hon inte råd med fler.

Jag vill ju hjälpa henne så hon får en lugn jul i alla fall.

städerskan
12/2/13, 6:13 PM
#6

Hej Ascen!

Du skrev tidigare

"så kan den andre personen alltid hjälpas ,vid olika energetiska eller andra tilltak och det ligger faktisk et stort utvecklingspotential i det for denne personen själv, just vid att den lär sig ( i idealfall av det mediumet)att hand om det själv i en sånn situation"

Nu funderar jag på hur ? eftersom detta medium inte verkar vilja hjälpa till, vet inte vad det beror på.

Jag skulle vara mycket tacksam för din hjälp här:-)

Allt gott 

Städerskan

Annons:
Upp till toppen
Annons: