Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1464 ggr
EmmaRJV
2013-11-30 17:54

Drömmer om mitt ex

Jag och mitt ex gjorde slut för cirka 3-4 månader sen. Det var min första riktigt kärlek och jag har aldrig känt mig lika sårad som jag gjorde när det tog slut. Vi hade ett långdistans förhållande men träffades 2 helger i månaden. Det tog slut när vi inte ens träffade varandra och vi har inte träffat varandra sen i somras. Men jag förträngde allting och sa till alla att jag inte längre var kär i honom, nu längre vet jag inte vad jag känner för honom. Han dyker ofta upp i mina drömmar även om jag inte tänker på honom ofta alls, jag drömmer att vi har hittat tillbaka till varandra igen och att allt är som vanligt. Är det bara önskedrömmar eller betyder det något?

Annons:
Anaid
2013-12-01 22:04
#1

Om du bara förtränger alla känslor så dyker dessa känslor upp förr eller senare på annat sätt, t ex i dina drömmar. Lyft istället fram dina känslor, känn dom och gråt tills du inte behöver gråta mer. Det är mitt råd. Betydelsen av att han dyker upp i dina drömmar tolkar jag det som att du inte bearbetat och det är aldrig bra.

Ta hand om dej!

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Nirvana_Ophelia
2013-12-01 22:25
#2

Jag vet hur det är att älska olyckligt och det är inte kul. KRAM.

Jag tycker du ska bearbeta dessa drömmar. Och känslorna för honom låt sorgen komma, se känslorna för vad de är, det hjälper mig iaf. När sorgen är som värst, ser man den i vitögat. Behåll stövlarna på. Skratta, var med vänner, prata om hur du mår, och var ÄRLIG. De kan hjälpa dig med din smärta. Vem var det som gjorde slut? Du har blivit dumpad, sötnos, och du, pangbruden som läser det här-han var inte god nog åt dig, snygging! Gråt gärna men gå vidare. Inse att det var en erfarenhet och du har tagit dig ur den, men drömmarna tyder på att allt inte är bra, och han kanske har ett starkare grepp om dig än du trodde. 😭

Upp till toppen
Annons: