Annons:
Etiketterseansupplevelserfrågor
Läst 1985 ggr
skotty
2013-11-28 23:40

AKUT!! Behöver hjälp

Jag är öppen, väldigt öppen. I eftermiddags var jag inne i ett rum på skolan där ingen kunnat vara i på ett bra tag. En har haft det rummet som arbetsrum och hon blev tydligen psykiskt sjuk efter några månader därinne. Jag gick in där och jag kunde inte andas, fick nästan springa ut därifrån direkt. Nu ikväll har jag legat i sängen med bröstsmärtor, hjärtklappning och ett väldigt tryck över bröstet. Känner att det är någonting med mig, har försökt stänga ner och be henne (tror det är en tjej) gå men det funkar inte.

Har salvia nånstans men hittar inte den heller. Hjälp..

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2013-11-29 09:58
#2

Hej,

Det kanske är ångest du drabbats av, då kan man känna sådant där tryck över bröstet. Fortsätter känslan bör du uppsöka läkare.

Överlag känner vi alla av sinnesstämningar och påverkas, dessutom, om du visste om att person blivit psykiskt sjuk (i ett rum?) kan du haft med dig det i tanken också, och på så sätt påverkats av det också.

Salvia hjälper inte mot sådant (enligt mig).

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
skotty
2013-12-04 10:38
#4

Jag har panikångest så jag vet vad en ångestattack är. Vet också att det inte var hjärtat det va fel på. Jag kände att något "hemskt" var med mig.. Ville ha hjälp med att få bort det/stänga av men lyckades själv tillslut å smärtan försvann.

Denna kommentar har tagits bort.
[Olaf]
2013-12-04 11:25
#6

Helt klart kan du i förväg varit påverkad av den informationen du fått och det utlöste dessa starka känslor. Men det kan också vara som så många allt för öppna empatiska människor erfarit, att du plockat upp nåt utifrån. Det där är ett ämne för sig. Att lära sig stänga ner vara jordad är viktigt oavsett om det handlar "bara" om egen panikångest eller panikångest utlöst av allt för stor öppenhet. Detta är viktigt oavsett om du skulle söka läkarvård eller inte. Är själv hyperkänslig och har lärt mig att jordning är väldigt viktigt. Ett sätt att återfå balansen kan vara så enkla saker som att umgås med djur, vara i naturen, kolla på en rolig film, umgås med lugna jordnära människor. Be en bön/meditera om healing. Sist tycker jag självklart att du kan söka professionell hjälp. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Annons:
[Olaf]
2013-12-04 12:13
#7

Missade ditt inlägg. #4 Skönt att du kunde få ordning på det där. Lycka till i fortsättningen.

Upp till toppen
Annons: