Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 3198 ggr
äventyr
11/24/13, 2:05 AM

Föremål som förflyttas i tid och rum?

Hej!

Jag var med om en väldigt märklig grej. För två år sedan hade jag ett föremål bland många andra. Föremålet försvann sedan utan att jag riktigt tänkte på det, jag märkte bara efter ett tag att jag inte kunde hitta det mer.

2 år senare bor jag i en helt annan lägenhet och har flyttat om alla mina saker. Jag bestämmer mig för att flytta in min vita byro till vardagsrummet istället för att ha den i hallen. Den vita byron har alltid haft samma innehåll som bestod av: ett papper, en rakhyvel och en ring, utöver det var den helt tom. Jag sätter i en ask jag ganska nyligen fått i present i byron och en nyinköpt liten lampa.

 cirka 2 veckor senare bestämmer jag mig för att jag vill ta upp asken från byrolådan. 

Jag lyfter upp asken och lägger den på mitt bord. När jag vänder mig om och kollar ner i byrolådan ligger föremålet där som försvann för 2 år sedan.

vad ska detta betyda? Kan föremål transporteras i tid och rum? vem styr det isånafall?

är det andar? eller kan man själv omedvetet förflytta föremål?

Annons:
äventyr
11/24/13, 2:14 PM
#1

någon som varit med om något liknande?

J-Artur-K
11/24/13, 4:09 PM
#2

Andar kan gillar att skoja med att flytta saker. Även att flytta saker så man hitta dom igen. Jag tabba bort en vinkel pekare (man har två men den andra hitta jag inte fast jag letade mycket efter den) Jag bad andra sidan att lägga den andra vinkel pekaren på ett speciellt ställe o peka på platsen jag ville att dom skulle lägga den. När jag gick o lade mig samma dag som jag bett dom lägga den på den speciella platsen så låg den andra vinkel pekaren där exakt där jag bett dom lägga den 🙂

Ny dag nya möjligheter

Jerrie
11/24/13, 4:45 PM
#3

Jodå, att flytta på saker och få dem att överraskande dyka upp på andra helt oväntade ställen är typiskt andebus. Jag har inte varje med om det många gånger, men när det händer så blir man oerhört paff. Jsg tycker att sånt är lite småkul och undrar alltid hur det såg ut när saken flyttades. Flög den genom luften, eller materialiserades den från ena platsen till den andra? Stor anden i ett hörn och fnissar åt ens förvåning? Frågorna är,många. 😆

äventyr
11/24/13, 10:31 PM
#4

är ni säker på att det är andar?, jag har vad jag vet inte varit i kontakt med andar förut.

Jerrie
11/25/13, 9:07 AM
#5

Nej, så klart att vi inte är säkra på det. Det kan ju lika väl ha varit du som har lagt föremålet i byrån utan att minnas att du har gjort det.

äventyr
11/27/13, 2:37 AM
#6

Nej det är helt omöjligt, lådan har somsagt vart tom i två år på saker förutom 3 föremål. och föremålet som försvann har inte setts på 2 år förens det komm tillbaka.

Annons:
TatsuOni
11/27/13, 2:27 PM
#7

För många år sedan när jag var yngre och bodde hemma hos min mor så hade vi ett julpynt i form av en tomte, som någon av mina syskon hade gjort. Något år innan så hade den tappat ett öga. En dag försvann tomten. Flera år senare låg den plötsligt på hallgolvet mitt i sommaren och med två ögon. Det var bara jag och mina mor hemma och vi blev lika förvånade båda två. Så ja, konstiga saker kan hända…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Fialialej
12/1/13, 7:14 PM
#8

JAG HAR VART MED OM EN LIKNANDE GREJ!

När jag var liten fick jag ett par pärlörhängen av min farmor. Jag förvarade dessa i ett smyckesskrin som jag fick när jag var liten. Ganska snart försvann det ena och jag blev jätteledsen för att jag slarvat bort det..
Min farmor dog ett par år senare och ytterligare ett par år efter det flyttade jag hemifrån.
En dag när jag städade badrumskåpet hittade jag ett av farmors pärlörhängen och tänkte "men varför har jag lagt det här?". Gick in till mitt sovrum där jag hade det gamla smyckeskrinet där jag förvarat örhängena tidigare, för att lägga tillbaks det där det skulle vara.
Där ligger det redan ett! Helt plötsligt har jag alltså båda örhängena trots att jag tappade bort det ena för flera år sen. Jag blev så chockad att jag började gråta och jag fattade verkligen ingenting. Antog att det var min farmor som hade sett till att det hamnat där men förstår än idah inte vad som hände.. helt otroligt och märkligt. Vad ska man tro liksom?

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
12/1/13, 7:17 PM
#9

Kommer inte ihåg om örhänget försvann innan eller efter farmor gick bort, men det spelar kanske ingen roll i den här berättelsen.

"På natten är alla katter svarta"

äventyr
12/1/13, 7:29 PM
#10

spännnande :) undrar vad det kan vara. Men känns som om det är någon som vill visa något/ få oss att förstå något.

bodhisattva
9/15/14, 3:28 PM
#11

människor kan materialisera saker och kan göra saker som jesus gjorde, inom hinduismen finns det något som kallas att transportera föremål från långa avstånd, en gågn när jag gjorde en rörelse som Jesus gjorde som tränade hinduiska övningar i Indien fick jag handskar i kalla vinter kvällen från en obekant källa, jag gillade inte alls vad som hade skett så jag slängde handskarna och har inte gjort så igen.

Upp till toppen
Annons: