Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 1654 ggr
[postmortum91]
11/1/13, 11:32 PM

Censurerad medlem

Jag vill bara säga en sak: Jag är grymt besviken på den här sajten, GRYMT besviken. Nu kommer jag säkert få massa hat mot mig, eller ännu värre: ingen kommer kunna läsa detta eller svara för att någon låser den eller tar bort den. Jag tänker inte stanna kvar på den här sajten om ingen tar mig seriöst. 

Ni som sköter sajten är som sovjetunionen under kalla kriget. Jag vill skapa en debatt/diskussion, men ni bara låser TVÅ av mina trådar. Vad är ni rädda för? Borde ni inte ta kritiken mot er? lyssna på era medlemmar? istället för att lägga locket på. 
Det är två saker jag som medlem vill ta upp och jag hoppas VERKLIGEN att ingen låser min tråd eller tar bort den.

1. Övernaturligt iFokus är en sajt man sitter och diskuterar om just ÖVERNATURLIGA saker, vissa är läskigare än andra. Att utesluta vissa typer för att säkra att barn inte skräms upp är inte direkt genomtänkt. Barn blir rädda för spöken, det diskuterar ni här, det finns massor av andra "övernaturliga" fenomen. Det är naturligt för människan att bli rädd för det okända, det man inte förstår. Så om man ska hindra folk från att bli rädda så borde inte sajten existera alls. Den här sidan är inte heller inriktad till barn, utan en sajt främst för vuxna människor. Ett svenskt forum, där vi har yttrande frihet. Forum är till för att folk ska kunna lära sig saker, men framförallt diskutera. 

2. Det jag tycker är väldigt viktigt, som jag har märkt inte verkar fungera alls på sajten, är yttrandefriheten, att man som medlem känner att ens röst betyder någonting. Att lägga locket på och hänvisa mig till sajtvärden som inte är aktiv ikväll är inget optimalt sätt. Speciellt inte när en situation händer NU. Dessutom är det viktigt att medlemmar får dela med sig av sina tankar, funderingar, åsikter.

3. Jag hoppas att man ska kunna respektera varandra, och hålla god ton. I det tycker jag att det ingår att inte låsa folks trådar utan vidare eller värre, ta bort dem utan att direkt ge en bra anledning utan "läs sajtens regler". 

Detta är vad jag vill lyfta fram, jag hoppas verkligen att ni respekterar mina åsikter, jag respekterar er och era åsikter.

Annons:
[NeferNefer]
11/1/13, 11:55 PM
#1

Det är inte okej att skriva om demoner. Övernaturligt iFokus vänder sig till andligt intresserade personer i alla åldrar, således även barn, och tanken är att alla ska kunna fråga saker och dela med sig av sin kunskap - men inte skrämmas. Det är därför vi har de regler vi har. Om det är så att du absolut vill skriva om demoner så rekommenderar jag dig att starta en egen klubb, Demoner iFokus eller vad den nu ska heta. Lycka till!

Maikailoa
11/2/13, 12:07 AM
#2

Andligt intresserade människor är även intresserade av demoner, ämnet behandlas ju i stort sett alla religiösa skrifter.

Och det är knappast något som skrämmer barn mer än vuxna.

[NeferNefer]
11/2/13, 12:09 AM
#3

Som sagt, här på Övernaturligt är det inte okej att diskutera demoner. Det står demonintresserade fritt att skapa en egen klubb.

Aleya
11/2/13, 12:18 AM
#4

Varför inte bara acceptera den enkla regeln och acceptera att dessa trådar är borta? Varför riva upp himmel och jord för detta? Jag förstår din åsikt men jag fattar inte vad dealen är med att göra två trådar med klagomål som ändå raderas.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
11/2/13, 12:22 AM
#5

Under sajtens egna regler, som det uppmanas till att läsa innan inlägg skrivs för att undvika brott mot reglerna, står följande:

"Inget prat om onda andar, demoner eller liknande är tillåtet. Hit kommer många barn och ungdomar och läser, vi vill inte skrämma upp någon."

Med hänvisning till detta låser jag tråden. En debatt om att skriva om demoner är helt enkelt onödig, eftersom det inte är tillåtet, och alla medlemmar kan läsa våra regler innan de bestämmer sig för om de vill bli medlemmar eller inte. Det är faktiskt så enkelt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: