Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 3247 ggr
Nedakh
2013-10-09 13:46

Reinkarnation

Tror ni på reinkarnation/tidigare liv? Isåfall, tror ni att en människa endast kan återfödas som en ny människa eller tror ni att man kan återfödas till ett djur osv? Skriv gärna varför ni tror som ni gör.

Annons:
Svarttusch
2013-10-09 13:59
#1

Jag tror delvis på reinkarnation, jag ska som liten ha berättat för min mamma om mitt tidigare liv.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Jan Ganneskog
2013-10-11 12:23
#2

Om vi återföds som djur i dag vet jag inte. Har inte haft något illfälle med detta men vi har varit djur i tidigare liv. Ganska vanligt.

J.G

TezzD
2013-10-11 16:26
#3

Jag tror inte på att man återföds som djur. Man inkarnerar alltid till något "större".  Vi är på jorden för att lära oss och utvecklas. När vi reinkarnerar så är det för att vi behöver göra om och göra rätt. Inkarnerar man till ett djur så har något gått riktigt riktigt fel 🤪🤐

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

fredrikh
2013-10-11 16:34
#4

#3 Det håller jag inte riktigt med om, jag menar, om vi i ett liv är en slaktare, tänk då vilket perspektiv och vad vi hade lärt oss mycket om vi i nästa liv var djuret som blir slaktat. Jag tror vi hade utvecklats mer då än om vi levt som många människor gör idag :)

NiklasTyreso
2013-11-29 23:35
#5

När jag skulle hämta mitt barn en gång när det gick i förskoleklass höll hon på att klippa ut en sexuddig stjärna som hade exakt samma färg och storlek som de tyska judarna hade på sina kläder. Vår familj är inte judar och har ingen kontakt med judar.

Hur fick hon till en så exakt enfärgad gul judestjärna? Slump?

Skogshumblan
2013-11-30 18:54
#6

Jag tror absolut på reinkarnation. Minns själv saker om tidigare liv. Jag är däremot osäker på om vi endast reinkarneras till människor eller det sorts djur vi i detta liv är men lutar mer åt människor föds igen som människa.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Ribessa
2013-11-30 19:26
#7

Det tror jag absolut på. Jag tror nog att man kan bli både djur och människa, för det känns förbaskat konstigt att en själv ska ha någon slags stämpel på sig. Nä, det finns nog inget som stoppar de i fack. Man blir det man blir ;)

ScreamingPony
2013-11-30 21:49
#8

Jag tror också på reinkarnation, men att själen typ "vilar" lite först innan man går vidare. Har hört om folk som sett himmelen osv så jag gissar att man softar lite där och sen när man är redo så får man återfödas som antingen ett djur el människa. :)

Jag har ingen speciell åsikt om ifall det finns en slutstation, alltså att man får stanna i "himmelen" efter ett antal liv eller om allt bara fortsätter om och om igen….

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

Fialialej
2013-11-30 23:49
#9

Jag tröstar mig med att man alltid, oavsett tro, rent fysiskt alltid återföds till något nytt. Vår kropp bryts ner i jorden och blir till nytt liv i träd och blommor.
Energi försvinner ju heller aldrig utan omvandlas bara. Det ger mig också "bevis" för att vår själ (som jag ser som energi) alltid kommer att leva vidare. :)

Huruvida självet och själen förflyttas till en ny kropp är jag dock inte säker på. men om det så skulle vara så hoppas jag att det finns nåt system som låter en hamna i motsatt sits i förhållande till vart man hamnat i det här livet. Är jag fattig nu blir jag rik i nästa liv, är jag slaktaren nu blir jag sedan djuret. osv.. :)

"På natten är alla katter svarta"

tarotlasse
2013-12-01 17:17
#10

Jag har varit troende på reinkarnations teorin innan men idag är jag väldigt tveksam till om vi lever flera olika liv efter varandra
.

Jag har gjort ett flertal reinkarnations resor där jag trodde jag upplevde liv som jag levt tidigare där jag upplevde olika liv och där jag under dessa reinkarnations resor fick fram en hel del uppgifter och det var riktigt spännande jag fick reda på att jag levt ett liv som poet i Persien på 1200 talet.

När jag sedan började intressera mig för trance mediumskapet och där jag leddes ner i trance och mina Guider kom igenom och pratade inför gruppen så hände märkligar saker. När de i gruppen började ställa frågor så berättade min Guide  när han levde sitt namn och vad han arbetade med och samma precis samma saker som jag fick uppleva under min reinkarnations resa och mitt tidigare liv.  Men under trancen berättade min guide även sitt namn vilket inte framkom under reinkarnations resan.

Guiden berättade orts namnet där han föddes och ortsnamnet där han verkade o arbetade.  Deltagarna frågade om det han skrivit var publicerat  och fick svaret att det var tryckta böcker och han var välkänd inom den Arabiska kulturen. Ngn frågade om det fanns ngt bevarat från hans skrivande och fick svaret att det även idag gick att finna hans texter i bokform. Det ställdes ännu fler frågor och som guiden svarade på så vi fick massor med information om guidens liv och blev betydligt mer detaljerat en reinkarnations resan.  Vid senare tillfällen i trance så har vi fått ännu mer information och  med all denna information så har jag själv kunnat finna honom på internet och att han har existerat och att uppgifterna stämmer.  Jag har även fått tag i en bok med hans samlade dikter.

Under trance sessionerna så har även min healing guide berättat  om sitt liv och det stämmer med ett av de andra tidigare liven jag upplevde under de reinkarnations resor jag gjort.

Under trancen har även två asiater visat sig under transfiguration så alla deltagare kunde se dem med sina egna ögon.  De tillhör mitt andeteam har det berättat  men att de ska berätta mer om detta när det blir dags för det. Men en av dem har berättat lite  mer om sig och  det stämmer på ett  tredje liv jag upplevt under reinkarnations resorna.  Den andra asiaten kan möjligen stämma med ett annat asiatiskt liv jag upplevt men eftersom denna asiat inte berättat så mycket om sig själv under trancen så vet jag inte om det är samma person men jag misstänker detta.

Så mitt dilemma i dag är ju. Är det Mina Guider jag upplevt som tidigare liv eller är mina guider mina tidgare liv men i sådana fall varför skulle de då sitta och ge mina cirkel deltagare vägledning om deras liv och ha så stor kunskap om deras situation och liv?

Jag kan i dag inte säga är det ett tidigare liv jag upplevt eller är det min guide eller är det en ande jag upplevt och fått informationen om.

Att jag upplevt liv som existerat tidigare i tiden finns det inga tvivel om.

Men om det är ett Tidigare liv, Guide, Ande  kan jag inte säga med säkerhet.

Frågar vi guiderna om detta med tidigare liv så svarar de att det inte fungerar som vi tror och att vi utvecklas framåt hela tiden det finns ingen anledning att återgå till detta fysiska liv för det skulle bara att gå tillbaks i utvecklingen. Det finns ytterligare utveckling som vi inte har eller ska ha kunskap om i dag säger dom. 

Min Guide säger även att vi lever flera liv men  att vi lever alla liv samtidigt i olika tidsåldrar.  Själen är delbar och tiden existerar inte som vi tror säger guiderna.

Så Jag är i dag ytterst osäker på hur det förhåller sig om reinkarnation i dag.

Men det min guide berättat under åren i trance så är jag i dag  ytterst tveksam till att vi lever flera fysiska liv här på jorden utan att själen utvecklar sig vidare. Ungefär som en fjäril från larv till puppa till fjäril.

Men jag vet alltså inte o finns ingen som kan säga att dom vet hur det förhåller sig. 

Vi kan bara säga att vi tror ingen vet.

Lasse

Skogshumblan
2013-12-01 17:36
#11

Spännande Lasse. Tack för att du delar. Ja man kan ju aldrig veta, men spännande är det ändå!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ethelis]
2013-12-02 22:56
#12

#10 Lasse, otroligt intressant att läsa ditt inlägg, tack för att du delar med dig!

"Min Guide säger även att vi lever flera liv men  att vi lever alla liv samtidigt i olika tidsåldrar.  Själen är delbar och tiden existerar inte som vi tror säger guiderna."

Det här stycket tycker jag var särskilt intressant och väckte många tankar och frågor i mig. Har din guide beskrivit något mer kring detta och har du i sådana fall lust att dela med dig av det?

tarotlasse
2013-12-03 16:14
#13

#12

Min Guide sa att själen är en delbar energi och kan dela på sig och befinna sig på flera platser samtidigt. Liksom de mesta i energieväg kan göra.

Han sa även att det finns energie som är snabbare en ljuset och därmed kan förflytta sig i tiden och att våra visa och kloka forskare  skulle komma på detta inom en snar framtid.

Nobelpriset i fysisk i år tilldelas  till de två forskare bakom Higgs partikel  som visat sig vara snabbare en ljuset.

Men enligt min Guide så är det  bara delvis rätt  och  de är på rätt spår men det finns ytterligare partiklar men den tekniken finns inte  i dag för att finna   ut detta men det kommer framöver säger han.

Man håller nu på att bygga världens största partikelcimulator i Lund men enligt min Guide är den inte i närheten i storlek för att finna de det söker.     

Lasse

Annons:
[Ethelis]
2013-12-03 23:21
#14

#13

Intressant! 

Jag funderar på detta: Om själen består av energi som kan dela på sig och leva i flera kroppar samtidigt, men som alla befinner sig i olika tidsåldrar, så finns det egentligen varken något förflutet eller någon framtid utan allt är bara ett enda NU.

Då borde man ju kunna kontakta alla sina "förflutna och framtida-jag" i allas nutid (och även de kunna kontakta mig i samma takt som vi/jag lär oss/mig hur man gör?) 🤔

Det måste betyda att när jag dör i den här tidsåldern så dör även de andra människorna som min själ lever i, i sina tidsåldrar? Hänger även min utveckling i det här livet ihop med deras livsöden månntro? Ta t.ex de svårigheter och framgångar som jag har upplevt och kommer uppleva ännu mer av under min livsgång, sker dessa samtidigt för dem alla, eller rättare sagt, för MIG i alla mina förflutna och framtida liv?

Om jag begår ett misstag i detta nu så påverkar det omedelbart alla mina liv eftersom tiden inte existerar?

Man har ju hört om folk som har minnen från ett tidigare liv i vilket de ägnade sig åt samma typ av verksamhet/livsuppgift som de gör i detta livet. Det skulle alltså kunna förklaras med att vi lever det tidigare livet och det nutida livet samtidigt?

Wow. Känns som att jag börjar få lite hjärnsnurr nu 😃 Får fundera mer på hur detta låter imorgon. Dags att sova!

Upp till toppen
Annons: