Annons:
Etikettkurser
Läst 4206 ggr
OBE1canUbe
9/26/13, 2:04 PM

Kurs i klardrömmar, OOBE och astralprojektion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått tillåtelse av den trevliga sajtvärden här att skriva om en kurs som jag kommer att köra från och med nu i oktober. Kursen handlar om sådana välkända fenomen som klardrömmar (lucid dreams), utanför-kroppen-upplevelser eller Out-Of-Body-Experience (OOBE) och astralprojektion/astralresor. Metoden som jag undervisar i är utarbetad av OOBE Research Center och omfattar alla dessa tre fenomen i ETT begrep som kallas för Fasen.

Under två dagar, fredag kväll och lördag den 4-5 oktober kommer vi att prata om Fasen och självklart att lära sig att gå in i den och behärska.

Metoden är väldigt tidseffektiv och fungerar för alla oavsett erfarenhet av Meditation eller några andra andliga övningar.

Redan efter två kvällar ca 80% av kursdeltagarna kommer att kunna ha 2-3 tillfällen per vecka då man antingen under en dröm eller från att vara vaken går in i Fasen och behåller sitt vakna medvetande, kan känna smaker, lukten och beröring samtidigt som man kan styra handlingen, skapa omgivningar, förflytta sig i rum och tid, flyga, byta form, träffa dem man så gärna vill träffa i det verkliga livet, men av någon anledning inte kan. Upp till 100% av kursdeltagarna ska kunna uppnå samma resultat med fortsatt självträning.

Personer med kreativt yrke eller intresse kan få direkt nytta av den förmågan för att visualisera det man arbetar med. Arkitekter kan se hur deras tilltänkta byggnader kommer att se ut och upplevas. Musiker kan höra långa musikstycken som deras undermedvetna skapar åt dem. Poeter kan höra färdiga dikter. Eftersom man upplever detta med ett vaket medvetande så behåller man även minne om dessa upplevelser när man vaknar på samma sätt som man minns de verkliga händelser.

Mer info, kursprogram och anmälan finns på www.dreamscontrol.com

Jag svarar gärna här på alla frågor jag kan svara på.

Med vänliga hälsningar,

Alex

"The only superpower available to everyone!" Michael Raduga, grundare av OOBE Research Center

Annons:
Ljuskristallen
9/26/13, 2:09 PM
#1

Intressanta kurser du håller,nu reser jag redan under vaket och medvetet tillstånd men blev nyfiken på länken och den länkar till en sida där det står om man vill köpa det domän namnet så jag kunde inte se sidan tyvärr.Det står bara att domänen är till salu.

OBE1canUbe
9/26/13, 2:12 PM
#2

Tack Ljuskristallen! Det blev en typo! Fixat nu!

Ljuskristallen
9/26/13, 2:13 PM
#3

😃 Så kan det bli,nu ska jag kolla din länk.Tack så mycket 😎

andres
9/26/13, 7:24 PM
#4

Mycket intressant👍

Blir det i Malmö är vi ett gäng som är med.

Hör gärna av dig så vi kan planera in.

[Sol69]
9/26/13, 9:32 PM
#5

Låter som en intressant kurs.. Men vet inte när och var jag har råd och det fanns inte kanske att trycka på 😃

OBE1canUbe
9/27/13, 1:02 AM
#6

Sol69, "en annan gång" är ju lika obestämt som "kanske" :)

Jag har nu skapat en FB-sida som kan hjälpa hålla koll på kommande kurser och en hemlig grupp också på FB om man vill umgås med andra och även där håller man koll på kurstillfällen i framtiden:

https://www.facebook.com/dreamscontrol

https://www.facebook.com/groups/643719135652215/

Annons:
[Sol69]
9/27/13, 9:22 AM
#7

Tack för länken #6 Men jag är en dinosaurie och har inte Facebook och Går lite motvals så har inga planer på att skaffa det heller 🙂

ALPHIRA
9/27/13, 10:45 AM
#8

Inga kurser i Mellansverige, typ Falun, Borlänge, Västerås….?

OBE1canUbe
9/27/13, 4:45 PM
#9

#8

Jag åker gärna var som helst och kör en kurs så länge det finns minst 5-10 personer som är med. Alla intresserade utanför Stockholm år välkomna att pm:a mig med sin e-mail och bostadsort så får vi se vad vi kan komma fram till. Existerande grupper är så klart också mycket välkomna att höra ifrån sig.

[LadyForestStar]
9/27/13, 7:23 PM
#10

Vad kostar en kurs?
Jag kan höra musik & texter i huvudet, men jag har jätte svårt att visualisera bilder. Så det hade varit något!

spirit33
9/27/13, 8:02 PM
#11

Jag är lite skeptisk lagd efter många år i den alternativa världen och reagerar ofta och mycket när det dyker upp varianter som saknar ordentlig beskrivning.

Vad använder du för tekniker/metoder på denna kurs som innebär 100 procentigt resultat? 

Är själv kreativt lagd(är inte de flesta det?) och måste ha en inre bild eller sekvens av vad jag ska göra innan jag ska utföra det… Vilket jag är övertygad om är en högst vanlig egenskap hos människan… Och har ingen koppling enligt mig till tveksamma förmågor som astralresor m.m.

OBE1canUbe
9/27/13, 9:22 PM
#12

#10 det kostar 690:- för två dagar

#11 återkommer lite senare

[Sol69]
9/27/13, 9:27 PM
#13

Priset låter ju inte så farligt..🤔

Men sen kommer ju kost, logi och resor till.. 🙂

Annons:
OBE1canUbe
9/28/13, 1:01 AM
#14

#11

Jag har civilingenjörsutbildning och lång arbetslivserfarenhet från IT-branschen, jag är väldigt pragmatisk och kritiskt lagd till den alternativa världen som du kallar det.

Alla faserfarenheter (klardröm, OBE och astral projektion) har enkla fysiologiska förklaringar som vi går igenom på kursen. Dock vill jag inte tvinga den synen på dem som är mer intresserade av det andliga och esoteriska.

Om man ska köra den korta versionen så går metoden ut på att under uppvaknandet från och övergången till REM-sömn man mentalt stimulerar balansorganet för att lura hjärnan att man befinner sig i en REM-sömn. Därefter går man med bibehållet medvetande igenom OBE in i en klardröm och astral projektion.

100% resultat som du säkert förstår kan ingen garantera. Med tillräklig motivation och noggrann utförande fungerar det dock för de flesta. Även för skeptiker :)

[Lynx1]
9/28/13, 11:46 AM
#15

Lynx (ja hej igen, jag tittar till er ibland) har en god känsla kring denna (har sällan det ärligt talat) och kommer att infinna sig. Tack för informationen.

OBE1canUbe
9/28/13, 7:12 PM
#16

Tack för förtroendet Lynx! 🌺

Ser också verkligen fram emot att köra det här och träffa er alla som redan har anmält sig och dem som kommer att göra det!

OBE1canUbe
9/30/13, 10:08 AM
#17

Den här videon om Fasen dök upp på en annan tråd här.

Den är gjord av OOBE Research Center och Michael Raduga. Det är samma person som står bakom metoden som jag undervisar i. Personligen tycker jag är synd att man har valt att fokusera så mycket på konspirationsteorier. Dock är det fortfarande en bra info om Fasen och de möjligheterna som den öppnar för oss.

OBE1canUbe
10/5/13, 5:55 PM
#18

Första kurstillfället avklarat! Det var riktigt kul att köra! Ett litet grupp så att man kunde ta det lite mer personligt. Och viktigaste att dem som följde instruktionerna fick också resultat första natten! Tror starkt på att resten kommer också att få det när man har sett nu att det verkligen fungerar.

Tack för deltagandet!

Nästa kurs planerat till 8-9 november.

[Lynx1]
10/6/13, 1:18 PM
#19

Vill flika in här och ge mina varmaste rekommendationer gällande denna kurs. Jag gick den nu 4-5 oktober och är väldigt nöjd med resultatet! Jag upplevde redan första natten förstadiet till astralprojektion men avbröt det. Andra natten gick jag all in och kom loss och det var egentligen inte ett dugg svårt med de teknikerna som Alex lär ut. Så oavsett vad man tror på eller inte tror på - har du ett intresse av det mänskliga medvetandet och dess storhet - så BÖR du gå denna kurs.

En helt ny värld öppnas upp för dig oavsett om du har andlighet eller vetenskap i grunden och det tror jag inte någon har råd att missa, nu år 2013.

Tack Alex! Jag är supernöjd!

Fjäril
10/6/13, 1:23 PM
#20

Tack för att du delar med dig, Lynx! Och kul att se dig 🤗

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[Lynx1]
10/6/13, 1:32 PM
#21

Jennie 🌺

[Sol69]
10/6/13, 1:57 PM
#22

Om det blir en kurs i Östergötland så är jag intresserad, Så hojta gärna till i så fall 🙂

andres
10/6/13, 6:44 PM
#23

#!9

Stor kram Lynx1👍

Jag suger på att bjuda ner " Master " till mig och mina vänner här nere /söder om Malmö.

Jag börjar att vakna till efter en super förkylning / influensa.

Kramar

OBE1canUbe
10/11/13, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Var kreativ och berätta vad skulle du helst vilja uppleva i en klardröm och tävla om ett gratis kursdeltagande vid ett valfritt tillfälle:
https://www.facebook.com/dreamscontrol

[Sol69]
10/11/13, 9:45 PM
#25

Synd att man inte har facebook på ett sätt. men jag är en envis motståndare mot det 😊

OBE1canUbe
11/4/13, 3:13 PM
#26

Tänkte påminna att nästa kurstillfälle kommer nu den 8-9 november. Det är inte för sent än att anmälla er! 🙂

Det gör man på www.dreamscontrol.com

OBE1canUbe
12/12/13, 12:06 PM
#27

Ett nytt tillfälle att gå kursen: 3-4 januari

Starta det nya året med nya förmågor och nya möjligheter! :)

Mer info och anmälan: www.dreamscontrol.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: