Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 3947 ggr
IngaMarja
9/26/13, 9:39 AM

22 år ung men gammal själ?

Hej. Ibland känns det som att jag har en enormt gammal själ. Det här kan låta väldigt sorgligt men jag upplever mig vara väldigt trött själsligt till och från, jag längtar efter att bli gammal. Och jag är enbart 22 år!

 Jag förstår inte varför, har jag levt för fort eller har jag missat någonting?

Annons:
Azeman86
9/26/13, 10:14 AM
#1

Jag känner samma som dig, dock är jag 27 år. Men jag känner mig rätt så gammal. Trött och less på mycket. Så man vill mest bara bli gammal. :)

jenniiieee
9/26/13, 2:19 PM
#2

Känner också igen mig. Och det är mycket möjligt att du också är en "gammal" själ i en ung kropp. Det fick jag höra en gång när jag sökte förklaringar till varför jag inte tänker och ser som vissa i min omgivning i samma ålder.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Issit
9/26/13, 10:22 PM
#3

Har precis fyllt 23 år och är precis som du en väldigt gammal och vis själ. Visare än många runt omkring mig, både äldre och yngre. 

Det kan vara tröttsamt ibland att omges av folk som inte förstår saker och ting på samma sätt som en själv. Jag har också svårt med att hitta energin och orken till mycket ibland. Många gånger vill jag bara vila och vara för mig själv.

Men det där med att tänka på min "ålder" har jag släppt. Jag vet att jag känner mig mycket äldre än så och kommer aldrig vara som andra i samma ålder runtomkring mig.

Du har varken levt för fort eller "missat" något. :) Du har troligtvis mycket kunskap inom dig som "tynger" dig. Jag känner att när jag får dela med mig av det jag vet till andra mår jag som bäst :)

IngaMarja
9/27/13, 10:41 AM
#4

#1 Aaa, känns så absurt att ha den känslan redan nu, hur kommer man då känna sig när man väl är gammal?;)  Inte ens min egen mamma förstår när jag försöker förklara.. Det hade varit så skönt att prata med någon riktigt vis människa!

#2 Exakt,har många gånger under min uppväxt fått anstränga mig för att passa in bland jämnåriga. Jag upplever mig också få till mig tankar och svar som om de redan vore genomtänkta innan. En slags förståelse för allting… Svårt att beskriva.

#3 Jaa, det hade varit intressant att söka upp någon som kan det där med tidigare liv för att få lite bättre förståelse varför man är den man är idag, varför man gör dom valen man gör osv. Det händer ofta att jag hamnar i situationer där jag känner att jag redan varit i förut :)

[Crystal93]
8/22/18, 10:43 PM
#5

Samma här. 👍

P.O
8/22/18, 11:48 PM
#6

Jag är en gammal själ men du är äldre än mig i själen så kanske du lever nu sista livet. Läste att man lever 42-64 liv.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
P.O
8/28/18, 7:44 AM
#9

Jag skulle ha levt som fru åt en vikingahövding år 900-talet. Det finns en egyptisk ande som hette Ambres 3000 år som visste att jorden gråter på grund av skövlingen av skogen där trollen som måste få ha någon plats att vara på och nedsmutsning i moder natur. Så giriga är vissa människor/personer som bara kommer och tar från skogen och så och inte lärt sig att kommunicera och fråga först om vad som får tas och komma överens och kompromissa med dom trädandar som tar några dagar för en trädande att flytta på sig vidare till annan träd.

Dioramabyggare
8/28/18, 8:52 AM
#10

Jag befann mig för några år sedan på en plats i Gamla stan i Stockholm (nära statyn "S:t Göran och draken"). Plötsligt fick jag en extremt stark kännsla av att det hänt något väldigt otäckt på platsenFörskräckt, och att det hände någon gång på 1500-talet. Antingen är jag "bakåtsynsk", eller så levde "jag" verkligen då (senare fick jag veta att ett av husen där är ett av Gamla stans eller kanske till och med hela Stockholms mest kännda spökhus. Brr…).

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
P.O
9/11/18, 10:34 AM
#16

Stockholms blodbadet på 1500-talet det står i historia böcker om Stockholm. Google om spöken på gamla stan och där det var blodbad färgas gatan stenar röda en gång om året nån gång i november fortfarande.

drika
9/14/18, 11:41 PM
#17

spännande. jag är själv likadan tycker jag. gillar att umgås själv, vara med djuren osv. blir ofta kallad lillgammal osv. har faktiskt fått ett minne en gång av ett tidigare liv, var häftigt👍

Hälsningar

Fredrika

mörkaögon
9/18/18, 11:00 PM
#18

Jag har haft samma känsla ända sedan tonåren.

Känt mig som en väldigt gammal själ i alla år. Nu är jag ju faktiskt ganska gammal, 61 år, men den känslan har funnits hos mig så länge och har även fått den bekräftad av ett medium.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Upp till toppen
Annons: