Annons:
Etiketterseansupplevelserfrågor
Läst 2149 ggr
fjonkis
2013-09-20 16:13

Kontakter på seanser

Hej!

Jag har varit på några seanser tidigare, ska om någon månad gå på en igen.

Jag undrar lite vad som spelar in när man får kontakt/inte får kontakt?

Har det någon betydelse när personen ifråga gick bort? För 3 dagar, 3 månader eller 3 år sedan? Kan någon "dyka upp" om den gick bort för 3 dagar sedan?

Vad styr vem man får kontakt med?

Varför kommer aldrig den man vill ha kontakt med?

Tacksam för svar :)

Mvh F

Annons:
[Yllhilda]
2013-09-20 17:09
#1

Jag tror inte när de dog spelar någon roll när de avled. Tid på andra sidan ska enligt uppgift inte fungera som den gör här.

Jag tror att det som styr om man får kontakt är om personen på andra sidan har något att förmedla som de inte annars kan, men som regel tror jag de håller ett öga på oss och kan besöka oss i drömmar. Om de inte uppenbarar sig kan det bero på att de antingen redan inkarnerats någon annanstans eller att de känner att de inte behöver assistera i en seans då de redan står vid din sida i andra lägen.

tarotlasse
2013-09-20 23:52
#2

Det har ingen betydelse alls när den avlidna gick bort, 

De kan komma  igenom  samma dag som dösdsfallet men kan lika görna ta 15 år innan de kommer igenom. 

Jag har varit med om båda delarna.  vid en medial cirkel så var det en av min elever som hade kontakt med mitt exs morfar och beskrev honom helt klockrent men jag sa att eleven hade fel efterom mitt exs morfar levde.

Morgonen där på ringde mitt ex och berättade  att hennes morfar avlidet dagen innan så eleven hade kontakten bara timmarna efter döds fallet o jag visste inte om det. 

Jag har själv haft sittningar däräven om de  den avlidna avlidet dagen innan. 

Men har även haft sittningar  där den avlidna kommit i genom för första gången efter 12 år även om de efterlevande gått på seanser i många år utan att få kontakt med denna avlidna personen.

 Ande världen själva säger att de beror helt och hållet på sittern och deras sorg för de vill inte göra sorgen värre och väntar då på att komma igenom. 

var det samma med min pappa även om jag arbetar som emdium och nästan dagligen har andekontakt så kom inte pappa igenom.

Men både min syster o mamma hade fått igenom pappa innan. 

så när pappa kom igenom ett medium till mig första gången så frågade ja varför han inte visat sig för mig tidigare.

Svaret blev att jag i nte sörjt färdigt och att han väntat tills nu för att inte jag skulle må ännu sämre i min sorg. 

så  en ande kan komma igenom direkt efter dödsfallet  liksom den kan vänta i många år innan den kommer igenom beroende på våran egen sorg inte på attandevärlden behöver viss tid på  sig för att komma igenom.

Lasse

J-Artur-K
2013-09-21 15:03
#3

#2 Jag tänker som du nämner. Sedan om man är medium själv så behöver ju inte eller nära o kära som hamnat på andra sidan söka kontakt med en fast om man har förmågan. För dom kan se att det gör mer skada för en än nytta. Kan vara att dom tycker man måste bearbeta det ett tag först. Är inte att dom inte vill ha kontakt men dom väntar tills dom ser att det är okej att dom tar kontakt. 

Jag förlora min far när jag var i 9 års åldern o min närmsta bror när jag var 11 år. Brors död tog mig väldigt hårt för han hängde sig o jag var med och hitta han. Min far kände jag av men aldrig min bror. Jag själv tror ju att det har med att göra att han såg att det skulle göra det värre för mig om jag fick kontakt med han själv. Men fick kontakt med han genom medium för flera år sedan. Min far bruka jag prata med men min bror har jag inte haft dialog i huvudet med. Men jag har träffat både min far o bror på andra sidan genom astral resa o pratat med som om dom skulle stå vid min sida i det fysiska livet. Men inte haft dialog i huvudet med han. Men min far sökte kontakt med mig ganska snabbt efter hans egna död när jag var 9 år gammal. så var så det började med han o att jag kände av han hemma. Men när jag var 11 år gammal såg jag min far lika klart som om han levde. Jag blev väldigt rädd då o efter det så fick jag blockering så jag inte hade kvar mitt klara seende. Såg bara konturer efter det av andar. Han visade sig inte så mycket efter det men man kunde känna att han övervakade men inte var nära för att han inte ville skrämmas. Men man visste att han var där. Kunde sitta på hans favorit plats i köket o sådant. Så har ganska mycket med att göra att dom inte vill förvärra något o sådant. I min åsikt 🙂

Jag bruka kunna höra som en signal i huvudet. Är som en radio frekvens ljud när dom vill prata med en. Sedan accepterar man det sedan börjar dialogen. Är lite olika. Ibland så kommer inte signalen men när den gör det så är det att dom vill ha en djupare dialog med en. Att man får mer djupare o klarare dialog. När man accepterar det så hamnar man i en frekvens men med mer klarare informations flöde. Är därför dom sänder signalen till en o när man accepterar det så kopplar man upp sig på en speciell frekvens där flödet mellan jag o anden är mer klart man kan tolka det mycket bättre o få mer djupare informations med mer djupare känslor o sådant i. Det finns olika frekvenser om man ändrar frekvensen så är det olika kontakt egenskaper att information kan komma på annat sätt. men man kan koppla ihop olika frekvenser samtidigt att serie koppla så att man kan få olika slags information på olika kanal frekvenser. En fysisk kanal en intuitions kanal o en kanal att dom kan få använda en röst för att förmedla som exempel. Så skulle jag vilja förklara att det är för mig. 🙂 Är inte just som jag skriver men skulle vilja förklara på det sättet 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-09-21 15:13
#4

Fast det där ljudet jag nämnde är oftast om jag håller på med annat. Jag kanske är orolig över något, är bara tänker på något, ja jag sitter inte bara. Är att dom sänder en signal o vill ha min uppmärksamhet när jag o fokuserad på dom. Dom kan inte bara öppna en dialog med mig o få min uppmärksamhet. Då sänder dom den där signalen så dom får min uppmärksamhet o sedan hjälper dom mig i den situation, ger en råd o annat 🙂

Ny dag nya möjligheter

fjonkis
2013-09-28 18:23
#5

Tusen tack för att Ni tog er tid att svara på mina frågor!

#2 Intressant läsning Lasse! Trodde nog inte att man kunde få kontakt med någon så snart efter deras bortgång… Finns det någon "gräns" åt det andra hållet? Kan man få kontakt med någon som gått bort för väldigt, väldigt längesedan? Eller försvinner själva meningen med kontakten då eller hur jag ska uttrycka mig…?

Sen jag var på senas sist har flera jag känner gått bort jag håller en tumme för att de vill komma med en hälsning åt mig nästa gång! Skulle så gärna vilja vet vad de tycker om olika saker som hänt… :)

Mvh F

Upp till toppen
Annons: