Annons:
Etikettupplevelser
Läst 3856 ggr
J-Artur-K
2013-09-12 22:23

Himlen =)

Jag tänkte berätta om besök jag gjort i himlen för jag själv tycker det är roligt att höra andras berättelser 🙂

Mina besök i himlen har oftast varit när jag ger distans healing, Att dom som gör healingen på andra sidan ger healing medans jag  går runt i himlen. Sedan känner jag när healingen är klar och återkommer igen. Glad

I Början så såg jag bara himmel porten men gick inte in i den. Den var som två vita vägar av så starkt sken att det blev som 2 vita vägar. Mellan vägarna var det en stor grind gjord av guld. Ovanför grinden var det en halv rund vit cirkel av det vita skenet ,som en halv rund dörr karm ovanför en dörr. som gick emellan dom två vita vägarna o var ovanför guld grinden. 

Detta såg jag ofta när jag gjorde healing. men jag försökte aldrig gå in. Jag lätt det som kom komma utan att välja själv det som ska komma. Vill dom visa något så får dom visa det dom vill visa utan att jag stryr det hela. 

Men mitt första besök där inne var inte att jag gick genom grinden. Jag hamna utanför en byggnad som såg ut som ett tempel av något slag. Templet var gjort av rent guld o endast guld. Jag kan säga så här. Jag valde att gå in direkt detta ville jag se. Ser jag en byggnad av guld så vill jag veta hur det ser ut där inne. 

När jag kom in i Templet så såg jag bara guld allt var gjort av guld. Var en röd matta i mitten o den gick fram längst in i byggnaden och till höge o vänster var det pelare gjorde av guld. Till höger o vänster om mattan efter vägarna var det något annat som jag inte riktigt såg vad det var. Men var något annat som inte var gjort av guld men jag kollade inte mera på det för jag var så fasinerad av allt guld jag såg.  Längst fram framför den röda mattan var en stol som såg ut som en kunga stol , ståtlig stol gjord av guld. På stolen satt en man. Klädd i en dräkt som ser ut som en kläning för män som dom hade för i tiden. Vet inte vad dom kallas för. Den var lila färgad. Han hade vit hår o vit skägg, SÅ stilig ut men var en äldre man. och såg mycket vis ut. Han gick upp ifrån stolen och gick fram till mig. och man kände vilken vishet han bar på. Det var som han ville säga du är här nu. Vi kommer träffas igen. Jag fick känslan av att jag skulle möta han massa gånger när han sade det där och att han skulle lära mig saker. Att det var en viktigt person för min utveckling. Glad

Efter detta så har jag hört att det som var efter vägarna var troligen böcker o att byggnaden var Visdomens Hus , det förklarar varför jag kände att han var så vis. 

En annan resa var jag utanför en byggnad som liknar ett slot på sätt o vis men är inget slott direkt. Den är inte står men medel stor. Den var gjord av något slag av natursten och var lite land känslor med det hela, var i vacker omgivning med en trädgård utanför byggnaden med gångar i. När jag kom in så träffa jag en man som såg ut som den första mannen men klädd i vitt dräkt o ett blått band över vänster axeln snett ner till midjan, Den första mannen hade lika dant tror jag men kommer inte ihåg färgen på bandet hos han.

Mannen öppnade en dörr till ett rum som kändes som ett samlings rum. Det var flera bord med massa personer som var klädda som munk liknande kläder en del av dom men inte hade huvan för huvudet. Dom satt 5 o fem o prata med varandra , var lite olika , dom gjorde det dom gjorde , slappna av o så. 

Han stängde dörren o sedan gick vi upp för en trappa som gick upp till taket på byggnaden där man också kunde vara sedan peka han mot trädgården o omgivningen o himlen. o var som han ville säga ser du vad härligt det är, vilken frid, vad skönt man kan ha det utan att behöva ha något speciellt, Sedan gick han åt sidan och huka sig ner o släppte ut 3 duvor som flög upp i skyn o han höll ut händerna , det var så vackert Glad

En annan resa var det att jag såg Porten till himlen, jag gick fram en bit o sedan öppnades porten o det var som att någon sade, Välkommen in vi har väntat på dig. Jag gick fram o såg det starka skenet när jag gick igenom porten var det ett så starkt sken att jag bara såg vit, när jag gick igenom o kom in kom jag till en stig som lede till ett slags tempel i romerskt stil. Det var gjord av sten som var lent o sand färgat. Jag kom in i byggnaden och var jätte högt i tak där. Där inne skulle jag senare träffa en som hjälper mig idag inom healing. Jag var i mitten av ett ställe där det var samma sten material som utsidan lent vackert sand färgad sten. Det var trappor till vänster om mig höger om mig , framför mig, o troligen bakom mig med, Jag gick upp för trappan framför mig och det var även högt i tak där med, o pelare av sten , längst fram satt en ung vacker kvinna på en stol som var gjord av guld, som en stol för drottningar, o hon hade rött ,brunt, svart hår, en liten guldtiara på huvudet som det var en ädelsten i mitten på som var röd, i en handen hade hon en stav av guld, o man bara förstod att det har måste vara en gudinna, o det var det , en gudinna som är född ur ljuset o kan sända ljuset ifrån stjärnorna om jag har förstått rätt.

En annan gång såg jag ett litet slott på en liten ö , slottet var på hela ön kan man säga fast det var en liten liten ö, Jag såg den o tyckte det var något speciellt med det slottet, kände islam känsla över det där slottet av någon anledning. Senare bestämde jag mig för att ta en resa ditt o gå in i slottet för kändes som det var något speciellt där. Jag gick in i slottet o kom till ett rum med massa bänkar var som att det var en böne sal där man ber. Jag träffa en man där. Jag kommer inte ihåg hur han såg ut nu men han hade något på huvudet som påminer om islam o vet inte varför men jag tänker på muhamed när jag träffar han. Sedan kom min far o bror fram. Min far sade att han är stolt över mig, för att jag är den jag är o gör det jag gör. o sade att detta är bara början på min resa. Det jag har sett är inget mot det jag kommer se o att jag ska fortsätta med det jag gör. Min bror bad om ursäkt för lidandet han skapat mig. sedan gick han fram o krama om mig o viska i mitt öra. Du står för sanningen i universum o jag är stolt över att ha dig som bror är få som är som du. Stå för det du tro på. Glad

Det bror sade om att jag står för sanningen i universum vet jag inte själv vad han menade med. Kan ju vara vad som helst i princip

En annan gång var inte en resa men jag frågade en man vem han var. Jag hade haft kontakt med han sedan jag var barn så jag undra vem han var. Jag hade mina misstankar men hade inte erkänt vem han var. Han sade till mig. Du vet namnen på dina familje medlemmar. Jag har varit med dig så länge du kan minas. Du vet vem jag är. Säg det bara. Jag sade du är Gud. Han svarade äntligen nu börjar din riktiga resa. Vi har mycket att göra. Sedan visade han mig en pojk som satt på en sten som var jag. sedan en man som undervisa pojken. Det var gud som unervisade mig och att jag var pojk var för att jag var i början på min andlig resa som börjat på riktigt när jag erkände för mig själv vem han var. Han blev min lärare kan man säga vid det ögonblicket. 🙂

En annan gång gick jag med Gud i en trädgård. Sedan så stannade han o sade. Om du behöver hjälp så är det bara be om det. Du har mer hjälp än vad du förstår. Sedan så bildades det en ring runt oss , var minst 100 st kom flera o fler hela tiden  , kan ha varit flera hundra. har ingen aning om hur många det var. Var änglar , gudar , gudinnor o andra var så många att jag såg inte hur dom flesta såg ut som, Gudden zeus var där med sin åskvigg i handen, guden Poseidon , sedan gudinnan som hjälper mig med healing, o andra men var dom jag kommer ihåg o kände igen, Sedan sade gud , Förstår du nu vilken hjälp du har. Dom kom för din skull Glad

Mannen som jag träffa först när jag var i himlen i byggnaden av guld var samma man som var klädd i vit dräkt och släppte ut dom 3 duvorna och den mannen var gud.  Var därför jag kände att den mannen var viktig för min utveckling och att han skulle lära mig saker när jag mötte han första gången i byggnaden av guld🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
ALPHIRA
2013-09-12 23:43
#1

Artur, tack.

Du har ju enorma gåvor, tack för att du berättar.

Jag har varit "där uppe" en gång, gick genom grinden som du och stod utanför ett tempel av guld. Jag träffade ingen men hörde att det var "biblioteket" där allting står skrivet. Minns att jag sa att jag hoppas jag får jobba där någon gång. Jag fick inte gå in i byggnaden utan vistades där i "förgården" en stund och njöt.

Sen hände något lite av privat art som jag inte vill gå in på.

Har dock varit i himlen på andra resor och träffat bl a en författare som fått Nobelpriset under första hälften av 1900-talet. Han visade hur han bor. Han uppmuntrade mig att skriva. -Att jag ska skriva ungefär i samma stil som han, menade han. Lättare sagt än gjort, förstås. Tycker inte över huvud taget om hans böcker. (Hade aldrig läst dom förut.) Men det kanske finns någonting där ändå…någon kärna om jag bara skulle anstränga mig lite i det.

Mina besök har skett helt spontant, har aldrig önskat mig dit eller försökt avsiktligt. Kommer inte heller att göra det (tror jag), jag är nöjd som det är. -För eller senare kommer man dit ändå (hoppas jag). 😎

J-Artur-K
2013-09-12 23:58
#2

#1 Det var så lite så 🙂 Nej dom gångerna jag hamnat där har varit spontana, fast är väl också att man gillar att vara när så blir spontant att man far ditt då med för att man gillar stället. Men det är oftast bär jag ger distans healing som reserna händer ja åker alltid iväg på en resa o oftast himlen jag far till då medans dom som ger healingen håller på med det. Så gör dom det som behövs göras o jag stör inte deras arbete. 🙂

Roligt att du set det där templet med 👍 och den där författaren som fått nobelpris 🙂

     Sade du till han också att du inte gillar hans böcker ? 😃

När jag var på englagård gjorde vi en övning att man åkte ner med en hiss till undervåning sedan som kom man till ett rum med olika sittplatser , sedan fick man be en person komma fram med något man behövde hjälp med. Jag bad om att en person skulle komma fram som kunde hjälpa mig med min andliga utveckling. Då kom Irish hall fram. Man kände att det var något nere vid lungorna o att det var en go kvinna o sedan kom texten Irish Hall fram. Hon var ju kedjerökare så det föklarar ju det där med lungorna, Jag frågade henne om jag fick kontakta henne om hjälp i framtiden, o hon svarade självklart får du det. 🙂 Var väldigt roligt att få träffa henne, jag blev rätt så förvånad, hon verkade som en underbar människa i alla fall. Fast jag har inte kontaktat henne efter det där, måste ta o göra det någon gång när hon sade att det gick bra, lär ju varit någon mening med att hon kom fram 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2013-09-13 00:25
#3

Hör och häpna, jag har rökt tillsammans med Irish Hall en gång och växlat några ord. En gång hon var här i Sverige. 🚬 

Vad gäller Nobelgubben så kunde jag inte säga något, hade inte läst något av honom då, först efteråt.

Har hört förut en annan healare säga att han ofta är "borta" när healing sker, han är liksom bara på vägen på något sätt.

Passar på nu, Artur, när jag har dig på tråden…

Nu låter det som i ett känt TV-program: "Vart är vi på väg…?"

Vart är jag vi väg om vi färdas ute i rymden framåt men samtidigt djupt in i någonting.  Jag ser Jorden och planeterna på långt håll. En stor helvit ängel håller mig i handen. Vet du?

J-Artur-K
2013-09-13 00:38
#4

Enda som kom upp snabbt var vintergatan 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-09-13 00:43
#5

Enligt den grekiska gudasagan uppkom Vintergatan med sitt namn "mjölkgatan" (engelskaMilky waytyskaMilchstrasselatinVia LacteagrekiskaΓαλαξίας (efter γάλα = mjölk) etc) tack vare Zeus gemål gudinnan Hera. I sagan beskrivs hur guden Zeus lägger sin son med en jordisk kvinna, den späde Herakles, till Heras överfulla bröst. Hon vrider sig för att komma undan och mjölkdropparna sprutar så som stjärnor ut över himlavalvet.[5] Det svenska namnet "Vintergatan" kommer antagligen från att man förr i tiden trodde sig kunna spå den kommande vinterns väder genom att studera det ljusa band av stjärnor i galaxens centrum som ibland kan ses på himlen under mörka och klara nätter.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-09-13 00:44
#6

Låter det som något ? 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
2013-09-13 00:59
#7

Glömde säga vad roligt att du träffat Irish Hall i verkligheten 👍🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2013-09-13 01:01
#8

Just i sittande stund låter det inte något för mig. Det kom så plötsligt, svaret. Men jag litar på dig och ska fundera framöver. Jag är mycket enkel människa som -ja nu vet jag inte vad jag försöker säga. Måste läsa lite om Vintergatan. 

Men i så fall fattar jag inte helt enkelt vad jag skulle där att göra.

J-Artur-K
2013-09-13 01:05
#9

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-09-13 01:08
#10

Säger gudinnan Hera dig något, var hennes bröst mjölk som skapa vintergatan i myterna 🙂 Stjärnorna vi ser på himlen är i vintergatan o då borde man ju se jorden ifrån vintergatan på håll , kan ju vara Hera som dom vill få fram inte vintergatan 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-09-13 01:19
#11

Gillar att den kallas Miky way 

"mjölkgatan" (engelskaMilky 

Mitt smeknamn sedan flera år tillbaka är Milky 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2013-09-13 01:30
#12

Javisst säger gudinnan Hera mig något, är ganska kunnig i mytologin. Teoretiskt.

Men jag känner inga gudinnor personligen. En gud har jag sett och Gud.

Och nu börjar man fundera vad har jag med Hera att göra, i så fall. Varför just hon?

Annars kan vi kanske fortsätta detta i personaltrådet eller via PM. Blir för tråkigt och tjatigt för dom andra att läsa eftersom jag kommer troligtvis att ställa massvis med frågor.

J-Artur-K
2013-09-13 01:36
#13

#12 Det kan vi göra 👍🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
ALPHIRA
2013-09-13 01:39
#14

#11 Tänkte också på en gång att du måste gilla det! 😃
Nu fan måste jag gå och lägga mig. God natt.

J-Artur-K
2013-09-13 21:18
#15

#14 👍

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2016-01-10 17:16
#16

Himlen :)

Ny dag nya möjligheter

Sagaliten
2016-01-10 22:25
#17

Otroligt intressant läsning, tack för att du delade med dig. Vid mitt först riktiga meditativa och därefter mediala steg va just i Visdommens hus, eller kallades livsbiblioteket Indien meditationen, men fylld med livsböcker över allt där allt som varit och saker som kommer finns (även km det frsntida är föränderligt). Mötte då Livets Ängel och sen min mormor. Har alltid haft problem med just Gud. Tror inte på honom. Tror absolut på något större än oss, men för mig så finns inte Gud. Jag har valt att tro på Alltet, eller Universum istället.mpassar mig personligen bättre. 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
2016-01-12 02:32
#18

Vilken spännande tråd och berättelser som jag helt missat.👍 Måste läsa mera härinne!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: