Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1086 ggr
Kadoor
2013-09-03 19:32

Ny här på övernaturligt!

Haloj!
Är då en hyfsat ny medlem här & tänkte skriva en kort beskrivning av mig, har även lite frågor som jag gärna vill ha svar på om det går. 🙂

Jag är då 15 år & bor hemma med min familj som består av mina 2 fosterföräldrar, min "riktiga" lillasyster & mina fosterföräldrars två döttrar(som är som syskon för mig). 
I alla fall, jag har så länge jag kan minnas trott på en andra sida och andar osv. Och gör det fortfarande såklart! Har även varit med om en del, och jag vill gärna utveckla min andliga förmåga!
Jag hittade hit till övernaturligt när jag satt och sökte på internet efter svar på några saker, och hittade då hit. Är väldigt glad över det!

Har som sagt varit med om en del, både i stallet och här hemma. I stallet har både jag & min syster hört/upplevt många saker, tex. någon som går på logen trots att vi var helt ensamma(vi var 100 % säkra på det!), det har låtit som om någon kommer i en bil eller liknande trots att det inte gjorde det. Det är ett par saker av de jag har varit med om i stallet, kommer tyvärr inte på så mycket mer just nu..
Hemma har jag varit med om betydligt mer som jag minns då.
En sak gjorde mig både fascinerad & lite smårädd, och det hände för några dagar sedan bara..
Stod och fixade något i mitt rum, och helt plötsligt hör jag en suckning ungefär en halvmeter ifrån mig, och det lät precis som om någon stod bredvid mig och suckade. Det kunde inte vara min syster som satt i rummet bredvid, för det lät inte som om det kom därifrån. Är helt säker på det!

Sedan var det även en till sak som jag minns extra väl: gick och la mig en vanlig kväll, hade 3-4 böcker på mitt skrivbord och ovanpå låg min mobil(minns inte exakt). Nästa dag när jag vaknar ligger en av böckerna(som låg nästan underst) på golvet, och de andra böckerna ligger kvar som kvällen innan, med mobilen på… Det var riktigt häftigt samtidigt som jag undrade vad som pågick, därför blev jag lite smårädd samtidigt.

Nu i helgen var jag med om en sak också, som mer hade med min intuition(kan inte stava det ordet haha, men hoppas ni förstår vad jag menar) att göra, tror jag. Det var så att jag var i stan med min fostermamma & min lillasyster och vi gick förbi en av personalerna som fixade i en av hyllorna. Plötsligt kände jag på mig att något skulle ramla ner. Och vad händer då? Jo, en eller två sekunder efteråt tappar hon saken(visste inte vad hon skulle tappa)..
Vad tror ni? Har detta med min intuition att göra? Jag är övertygad om att jag kände på mig att saken skulle ramla innan den ramlade, fick bara en känsla alltså… 🙂

Sedan har jag känt temperatur skillnader, ibland har det blivit väldigt varmt på tex mitt ben eller min arm. Eller väldigt kallt, kan det vara så att jag känner någonting, en ande eller så? Eller inbillar jag mig bara? Visst, jag har haft fönstret öppet när det har hänt men om det var någon vind som gjorde att det kändes kallt så borde det ju inte ha varit så en stund, som det faktiskt var. Är väldigt förvirrad men samtidigt nyfiken på det här!

Nu blev det en lång text känner jag, hoppas att ni orkade läsa igenom detta haha, om ni undrar något är det såklart okej att fråga! Och som jag skrev, låter mina upplevelser som något andligt eller "övernaturligt"? Vad tror ni? 🙂

Förresten: placerade tråden i "ny medlem/presentationer", även om det var frågor också. Ska tråden flyttas så säg gärna till!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
TezzD
2013-09-03 19:52
#1

Hej och välkommen Kadoor!

Du låter som en mycket begåvad och smart tjej, min första känsla (intuition och du stavar helt rätt 😉) är att du är i det första stadiet till att upptäcka andra sidan. Ta in, sug in, uppmärksamma och framför allt, bli inte rädd. 

Det är en mycket intressant fas du genomgår nu.

Och jag märker på dig att du välkomnar den.

Om det skulle vara så att du är nervös eller lite rädd, så får du inte så mkt mer till dig, än det som sker just nu.
Försök att slappna av, om du märker närvaro så pausa en stund med det du gör, blunda och ställ frågan, rakt ut, eller i tankarna, "vem där?" Fortsätt att slappna av, förvänta dig inget svar och var uppmärksam på de Tecken och svar som du får.

Lycka till och välkommen igen 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kadoor
2013-09-03 19:57
#2

#1 Tack så mycket för ditt svar!

Jag är lite nervös och rädd ibland, speciellt om det händer något. Men jag försöker slappna av och intala mig själv att det inte är något att vara rädd för! Men jag ska testa det du skrev, tack igen! 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: