Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2206 ggr
ED-Freak
8/31/13, 10:28 PM

Dröm om EX - hjälp, kan inte släppa detta!!

Hej. 

Inatt drömde jag om mitt ex, vi har varit isär snart 2 månader. 

Kommer inte ihåg detaljrikt men huvuddelen var väl att jag ångrade vårt break-up och försökte få tillbaka honom. Kommer bara ihåg vissa delar, t.ex. att hans mamma typ berättade att jag verkligen sårat honom. 
Mitt ex hade även en ny, blond tjej och det hela slutade med att jag i slutet fick en papperslapp där han skrivit något, som ett brev typ. Kunde inte "se" vad det stod på den men vet att det var något om att han valde den nya tjejen iaf. 

Hur ska jag tolka det här? Kan inte förklara, men det känns verkligen inte som att det bara var en random dröm. 

Grejen är att jag o mitt ex fortfarande älskar varandra, men förhållandet har inte funkat. Så de var riktigt jobbigt att avsluta det. 

Men nu kan jag verkligen inte släppa det här, han är det enda jag haft i tankarna hela dagen nu.

Annons:
Aleya
8/31/13, 10:35 PM
#1

Jag har haft liknande drömmar förr.

När jag drömmer dessa brukar det vara någon slags försoning efter att man gjort slut. Eller så visar denna drömmen på vad du är rädd för ska komma ske.

Hur var uppbrottet undrar jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ED-Freak
8/31/13, 10:43 PM
#2

Hur det var.. ja, ingen av oss ville ju egentligen göra slut. Men det fungerade inte längre, vi bråkade bara. Jobbigt. 

Har inte haft i stort sett någon kontakt alls sen dess, eftersom han tycker det blir för jobbigt. Han har fortfarande starka känslor och tycker hela situationen är skitjobbigt. 

Jag älskar honom som sagt fortfarande, och har senaste tiden tyckt det är sjukt jobbigt bara att t.ex. se att han är inloggad på facebook eftersom jag vet att jag inte kan skriva till honom.

Vi hade väl tänkt att vi längre fram skulle kunna ha kontakt och även kunna träffas som vänner, men tror jag aldrig kommer kunna se honom som det. Vi har liksom aldrig varit bara vänner.

Aleya
8/31/13, 11:01 PM
#3

Jag tror då att din hjärna försöker bearbeta saker faktiskt. För om det har varit så jobbigt som du beskriver så blir det en pärs för hjärnan när ni har gjort slut och ni inte liksom vara tillsammans. Och då brukar man drömma sådana drömmar. Det är så som jag tolkar det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ED-Freak
9/1/13, 7:09 AM
#4

Anledningen till att jag inte kunna släppa drömmen var för att jag tidigare haft liknande saker, som visats sig vara delvis sanna. Kan inte riktigt förklara, men jag bara visste att det inte var en random dröm, en känsla typ. 

Kände mycket ångest i drömmen. Men i verkligheten har jag inte känt ånger alls över att vi gjort slut. 

Iaf, lyckades få lite info från en utav hans kompisar. Han har en ny tjej, vilket jag fick ångest över och grät till och från i över en timme innan jag kunde lugna ner mig. 

Så drömmens huvuddelar, att han hade ny tjej och ångestkänslan som gick genom hela drömmen.. halvt sanndröm eller vad det kallas..

Upp till toppen
Annons: