Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 8916 ggr
Eyraross
8/13/13, 11:25 PM

Drömmar om dinosaurier?

Det är inte ofta jag drömmer, men gör jag det så är det oftast om dinosaurier. Oftast är det en T-rex som jag gömmer mig för. Kommer ihåg några av drömmarna och det har alltid varit en T-rex. Ofta är det att jag ska skydda någon eller att jag t.ex sprungit in på en toa och glömt t.ex hunden utanför osv.

Förra var riktigt äcklig. Jag var först jagad av en T-rex och sprang in på toan, hade glömt hunden utanför men vågade inte öppna. Helt plötsligt var det precis som en "view" från utanför där jag såg att hunden stod oskadd utan några T-rex utanför och sen var jag tillbaka på toaletten. Jag vågade inte öppna dörren men vill ju såklart få in hunden också på toan. Jag kan helt plötsligt göra mig lite som en mus och öppnar dörren och går ut. Utanför är T-rex:arna lika stora som jag och de börjar jaga mig. Vi är inte större än vanliga tvättmaskiner (huh?) och springer runt och runt och runt tre stycken (ni vet så som det brukar se ut i tvättrum?). Och helt plötsligt är min f.d kompis också med i drömmen. Jag lyckas komma ut från huset men hon stannar i dörröppningen och blir tagen av en T-rex men skriker "spring" eller något sådant. Men sen helt plötsligt är det en T-rex ute med mig, vi är på någon sorts flotte med ett hus på. Jag springer och ska hoppa i vattnet men det är typ ljus underifrån och det bubblar (typ som i bubbelpool) på några ställen. Jag känner att den får tag på mig (men den har människohänder) och jag sliter mig och hoppar i. Helt plötsligt simmar jag mot en annan flotte med människor på. Mitt i allt håller jag på att krocka med en kvinna med ett barn på bröstet som också är ute och simmar (?) och sen lyckas jag komma till flotten. Och sen vaknade jag.

Vad f*n betyder en sådan här dröm? Att jag kollat för mycket på Jurassic Park eller? Och hur f*n kom tvättmaskinerna in i huvudet? Hunden var också som bortblåst när jag öppnat dörren haha.
De flesta av mina dinosaurie drömmar är liknande den här!

Annons:
enfluga
12/30/13, 8:15 AM
#1

Jag drömmer att jag blir jagad av en t-rex som är ute efter just mig Jag får gömma mig undan alla fönster så att den inte ser mig. Vaknar alltid i panik fast att jag älskar dinousarier vanligtvis. Men iaf. Någon som kanske kan tolka detta?? Brukar alltid vara olika människor med. Men ingen av dem blir skadade.

[Lindyhop]
12/30/13, 11:59 AM
#2

Har du sett Jurassic Park ettan nyligen? Där smaskade en dino i sig en man som satt på toa- du drömmer ju om toalettbesök och att du glömmer hunden utanför…bara en ren gissning. F.ö är dinosar fascinerande djur tycker jag.

SannaNolte
3/8/18, 9:03 PM
#3

Puttar upp den här tråden lite, jag drömmer också ofta om dinosaurier! Antingen T-rex eller raptorer. Dom står vid fönsterna i mitt hus och kollar in på mig och spränger sen in sig i huset och jagar mig. Vad kan det betyda?

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Huygens
3/17/18, 9:28 PM
#4

Svårt att veta då drömmar är individuella. Om jag undviker dom mest svårtolkade psykologiska varianterna kan drömmar var ett uttryck för önskningar.

Kanske är det ditt undermedvetna som talar om för dej hur mycket du ser fram emot ett husdjur modell större med mycket spring i benen?

Lussan20
3/19/18, 10:00 AM
#5

Odjur stora kan stå för det okända som vi fruktar. En stor oro, krig, ja allt som är hotfullt i livet. I drömmen kan faran visa sig som vad som helst.

Att man gömmer sig för det hotfulla , ja så gör vi ju i livet. Hur många barn gömmer sig just på toaletten då de tror att de hör något i huset.

Är man rädd för saker tex döden så brukar det blomma upp i drömmen som tex ormar,jättevågor, odjur, demoner mm. Lite av vad vi ser och upplever i livet får klä skott för faran i våra drömmar. Dinosaurier är nog nutida. Mvh/WL🧟‍♂️

[Devya]
4/12/18, 6:44 PM
#6

Haha det här låter så bekant bara att jag brukar drömma om raptors. Jag har drömt mardrömmar om dinosaurier sen jag såg Jurassic Park för första gången. :)

Annons:
Empaten Martin
4/19/18, 5:45 PM
#7

Att det är dinosaurier kan vara individuellt för er. Men just den biten om att bli jagad och försöka gömma sig (och för mig var det oftast att det var fruktansvärt tungt att försöka springa) nästan så man bara vill ramla ihop. Är ju att du har ett eller flera problem eller ouppklarade uppgifter som du bör ta tag i, men du försöker fly ifrån dom. För mig så slutade drömmarna efter att jag blev tagen (av ett monster som jagade mig). Det monstret gjorde var bara att ta upp mig och kasta iväg mig några metet bort för att sedan gå.

Empaten Martin
4/19/18, 5:45 PM
#8
Ninethday
4/24/18, 12:30 PM
#9

Jag har också drömt mardrömmar om att bli jagad av just T-rex men vad jag minns så gjorde jag det när jag var liten.  Jag tror att det är ett skrämmande monster som ditt undermedvetna tar fram som en symbol för tex stress.

Upp till toppen
Annons: