Annons:
Etikettövrigt
Läst 1452 ggr
sökaren84
7/25/13, 5:46 PM

the secret

Hej, har någon av er läst eller sett the secret? Vad är era tankar, funderingar kring law of attraction? Någon som tillämpar attraktionslagen på ett medvetet sätt i er vardag? Och har det gett resultat? Nyfiken och intresserad av era funderingar och tankar kring detta :-)

Annons:
Loris M
7/25/13, 9:40 PM
#1

Hej! Jag har varken sett eller läst "The secret", men frågan om attraktionslagen har ställts förut och här har du en tråd där några av oss berättar hur vi tillämpar det i vardagen:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/519d23c7ce12c47e2c001153-affirmera-dig-till-ett-battre-liv?bookmarks-1

sökaren84
7/26/13, 6:07 PM
#2

Tack ska läsa tråden!! :-) Men puffar ändå, då jag gärna vill höra ändras kommentarer om "the secret" :-)

Stina nyfiken
7/29/13, 10:56 AM
#3

Jag har läst den och tänkte då att den stämde på det jag redan trodde och upplevt. Genom att sända ut en önskan i taget så har de uppfyllts under flera år för mig. Tillslut så kände jag att det inte bara var en slump, för det var så övertydliga saker som hände. Det var som om önskan på önskan slog in. Jag kände det som om jag kunde styra världen (Ja inte hela såklart, jag är inte helt galen och har storhetsvansinne.) och det som hände mig. Bland annat så skrev jag en önskelista. När jag läste den något år senare så hade jag allt det som stod på den i mitt liv.

Önskningarna har inte bara gällt mig själv, utan jag har även önskat för nära och kära.

Tyvärr har jag en önskan för en nära vän som inte gått i uppfyllelse. Jag vet inte varför. Hon är så olycksdrabbad och har fått kämpa i många år med skador, sjukdomar, ekonomi och annat. Även jag hade kämpiga år när jag var yngre och då gick inget i uppfyllelse. Det jag tror då hände var att jag trodde att det alltid skulle vara så kämpigt för mig, så när jag önskade en förändring så trodde jag inte på det. Därför undrar jag om det är något liknande med min vän just nu. Hon är världens godaste och snällaste, så hon är verkligen värd att ha det bra och må bra. Om någon vet hur man skall bryta kedjan av prövningar så lyssnar jag gärna på det.

Just boken och filmen The Secret är inte min favorit egentligen. Den känns för amerikansk och glättig för min smak. Men innehållet är bra, och boken använder jag ofta som en påminnelse genom att slå upp någon sida och läsa igen. Böcker jag däremot tycker väldigt mycket om i ämnet har Gary Zukav skrivit. Han säger ofta "The universe is compassioned and wise". Den meningen känns lugnande tycker jag. Han menar att universum svarar på det som din själ sänder ut. Du kan se många klipp med honom om du söker på hans namn. När han varit på Oprah Winfrey så har han pratat mycket om attraktionslagen.

Loris M
7/29/13, 11:36 AM
#4

Det är lite intressant, för läser man bokrecensioner på Adlibris (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153434234&showallreviews=ok) så verkar det vara en bok som man antigen hatar eller älskar. En del har blivit frälsta och andra tycker att det är total nonsens.

Vet inte riktigt hur man ska tolka det! 😃

Stina nyfiken
8/4/13, 8:02 PM
#5

Jag tycker inte att boken är nonsens, men den är ju ett hopklipp av vad olika människor sagt. Det är många citat inlagda i boken, som kanske inte alls är menade så som författaren tolkar, så just det tycker jag inte så mycket om utan tycker det känns lite ytligt. Det resoneras lite i boken också, och de bitarna tycker jag om.

Rosicrucian
3/30/17, 10:08 PM
#6

Detta är samma skräp som dom lär ut på Livets ord och liknande ställen. Budskapet är i princip blir du sjuk skyll dig själv du tänkte negativa tankar. Blev du sexuellt utnyttjad som barn så orsakade du det också själv. Fokusera bara på det positiva ljus frid och kärlek så ordnar sig allt. 

Detta är bara ren bullshit, absolut ska man tänka positivt, men att säga eller tänka att något är fel är bra ibland. Fokuset ligger dessutom på att smörja ditt ego igenom att fokusera på ytliga prylar som en ny bil och ett bra jobb m.m. Läs om så kallad framgångsteologi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Framg%C3%A5ngsteologi

Annons:
Upp till toppen
Annons: