Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 2642 ggr
Nicollan
2013-06-18 14:58

Vad känner ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När ni ser denna bild? Ser/känner ni något speciellt?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
nellsve
2013-06-18 15:00
#1

Jag ser ett grönt hus


Hälsningar NellieHjärta

Amandla
2013-06-18 15:11
#2

Jag bytte kategori 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nicollan
2013-06-18 15:16
#3

#1 Jo jag med ;) men tänkte om nån såg nåt mer.

#2 Ja det passade nog bättre! :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Tarotstollan
2013-06-18 18:36
#4

Tycker det ser blekt och dystert ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

nellsve
2013-06-18 20:36
#5

Haha.mm! :)


Hälsningar NellieHjärta

Naznaz
2013-06-18 22:06
#6

Hej!

I fönstret uppe till vänster ser jag en figur🙂, jag vet inte om det är någon som tittar ut eller om det  träden  som speglar sig i rutan eller någon bara står där . 😇Kanske både en som tittar ut och träden som speglas i fönsterrutan.🙂

Kram/Naz

Kram/Naznaz

Annons:
[Lynx1]
2013-06-18 22:45
#7

Ett litet barn som sitter i fönstret till vänster alternativt en tja vad kallade man det förr i tiden, typ kvinnlig betjänt/städerska. Lite luddigt. Känns som 50/60-talet?

Älvan
2013-06-18 23:50
#8

Jag kände direkt obehag och tänkte att det är något negativt på övervåningen. Kanske någon som tittar ut?

Det kan ju också vara så att huset skulle behöva lite kärlek i form av målarfärg…😉

Blodfot
2013-06-19 13:44
#9

Känner en man på övervåningen han är inte helt vänlig. Tittar ut där med en blick som inte ät trevlig, nästan hotfull.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Citronpaj]
2013-06-19 14:24
#10

Att den som bestämde sig för att de där fönstren var riktigt bra nog var påverkad av någon underlig substans.

Nicollan
2013-06-19 16:16
#11

Anledningen till att jag undrar är för att när jag befann mig i detta hus så kände jag ett starkt obehag och kände mig väldigt iakttagen.
Så rädd att jag sprang därifrån tidigt på morgonen , inte likt mig då jag är mer harig då det är mörkt 😊

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Knorran
2013-06-19 17:20
#12

jag får till mig kvnlig energi, trött i armar och ben.. andas ganska högt, funderande. sen får jag inte till mig något mer :-P

[DarkBeauti]
2013-06-19 19:20
#13

Förlåt Nicollan men jag kan inte känna något alls med detta hus och då är jag tränad med medialt arbete,men jag är ledsen jag känner inget alls mer än ett hus .

Dessutom finns ett A i bild som brukar visa Eniros VIA plats på kartan,😉

untitled-4.jpg

Annons:
[Sol69]
2013-06-19 19:35
#14

Jag ser något i fönstret på övervåningen.

Men #13 har rätt, bilden ser ut att vara från eniro eller hemnet eller någon annan sida på nätet. Känner också igen A:t 🤔

Nicollan
2013-06-20 16:37
#15

#13#14 Bilden är från google maps ja, tror jag det var. Men vad har det med saken o göra? :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Amandla
2013-06-20 21:18
#16

#15 Om det inte är ditt hus så _kan_ det vara en smula oetiskt att låta medlemmarna här känna efter på det. Jag tycker det är skillnad med ödehus eller stora mer "offentliga" byggnader som till exempel prästgården i Borgvattnet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tilda :) roma
2013-06-21 17:43
#17

Uhhhhr de ilade i hela mig när jag såg de. Inget välkomnande hus i mina ögon:)

Timmorn
2013-06-22 13:45
#18

haha det enda jag ser är att jag tycker att det är sjukt osymmetriskt med fönsterna 

och i översta fönstret tycker jag att reflektionen ser ut som en förstorad kattnos mun och öga :P

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[majatengdelius]
2013-07-15 11:22
#19

Tyckte att det kändes lite obehagligt att kolla på det. Får för mig att det har hänt något hemskt i huset, och min blick vill inte riktigt släppa det översta fönstret…

QoR
2013-10-02 00:39
#20

Även jag fick starka obehagskänslor av denna bild.

Annons:
Emmetem
2013-10-02 14:14
#21

Jag kände också ett visst obehag när jag kollade på bilden..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[rumelle]
2013-10-02 16:14
#22

Jäkla udda fönster. Men jag får en slags obehagskänsla som jag inte tror har med fönstrena att göra.

moodle
2013-10-13 20:02
#23

Jag fick absolut inget obehag av denna bilden, det kändes snarare tomt - som att någon nyligen flyttat därifrån/flyttat in när bilden togs?

Kände också att det kan ha bott/bor en yngre tjej i det övrefönster/rummet alternativt ett badrum med nära anslutning till hennes rum..men det är fortfarande inget obehagligt som är kvar.

Isors
2013-12-05 23:35
#24

Usch. Inga sköna känslor här inte. Jag ser klart och tydligt en typ naken person i fönstret på ovanvåningen. Påminner lite om illustrationer av t.ex grekiska gudinnor. Inget inbjudande hus, deprimerande.

mayolica
2013-12-06 00:48
#25

Jag kände väldigt stark känsla i samband med bilden, Det small till i höger sida på en fläck kring halsen örat axeln och kanten av hakan fick jätteont i det området,sen drogs smärtan neråt ryggen och sprider sej så det sticker till på olika ställen här och där i kroppen. Känner ett tryck över halsen ,tycker också det fänns som om någon stod bakom mej vid den axeln jag fick ont i. Det känns inte bra det spelar ingen roll om bilden är från google eller eniro eller någon annan stans, kännslan är samma oavsett.
 Jag känner nån slags  jordaktig lukt oxå? har inte tittat så noga på bilden om jag kan se något särskilt? har ingen lust att se mer på den,det räcker med det som känns.

~ mayolica ~

bonowme
2013-12-07 19:52
#26

Huset får mig att tänka på det där mordet med sonen och styvfadern, där styvfadern mördar sonen. Det hände i ett hus mitt i ingenstans, och det huset påminner lite om den på bilden.

Känns som om något tragiskt har hänt, typ ett barn som blir misshandlad och ingen vet om det eftersom dom bor så öde.

/ Ellen Bajsnåmi


dolfen
2013-12-07 20:01
#27

Kan inte låta bli att tänka på Pippi Långstrump. :) Jag menar. Lite småtokigt, typ. Inte ett fönster är något annat fönster likt. (Fast, det kanske finns en förklaring om man ser insidan!?)

Annons:
Upp till toppen
Annons: