Annons:
Etiketterböckerfilmtips
Läst 1264 ggr
annajohannan
2013-05-29 22:22

Barn/ungdomsbok sökes!

När jag var liten fick jag en bok av min morfar och hans fru som jag så gärna skulle vilja ha tag i igen. Jag kan för allt i världen inte minnas vad den hette. Något i stil med "trollkonst för unga" kanske? Vill även minnas att omslaget var orange med inslag av lila.. Kanske texten var lika? Hm.

Vet att den kanske inte var så seriös. men jag tyckte väldigt mycket om den, även om jag inte förstod så mycket. Skulle därför vilja läsa den igen nu och kanske förstå på ett annat plan.. (Älskar barnböcker överhuvudtaget…)

Så min förhoppnings är att någon känner igen min beskrivning och kan berätta vad den heter! 

Tack på förhand! :)

Annons:
Fjäril
2013-05-29 22:49
#1

Ja vissa saker, som böcker och filmer sätter sig utan att vi minns exakt titel, eller innehåll.

Håller tummarna för att du ska bli påmind eller tipsad om vilken det var🙂 

Du kan också be högt (eller för dig själv, vilket du i och för sig gör genom att skriva här) be om hjälp från vägledare och så vidare.

Sajtvärd på Övernaturligt

annajohannan
2013-05-29 22:51
#2

Tack så mycket, hoppas verkligen också då jag funderat på det länge. Har googlat som en galning utan att finna något…

Har inte någon vägledare så vitt jag vet så det blir nog lite svårt. ;) Eller ja, det kanske jag har…bara att jag inte är medveten om denne ännu!

Fjäril
2013-05-29 22:53
#3

#2

Du behöver inte veta så mycket (ingen behöver det) 😉 Testa att säga rakt ut "vart är boken som jag fick av den och den". Vem vet, något kanske ploppar upp 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

annajohannan
2013-05-29 23:05
#4

tack för tipset! skall definitivt testa. :) (imorgon… dagtid…. är ju skräckslagen i mörker och nattetid, så jag vågar inte prata sådär rakt ut eftersom jag är rädd att något hemskt ska hända då. jag vågar inte ens be "dom" eller "det" lämna mig ifred eftersom jag är rädd att "dom" ska bli arga. haha)

annajohannan
2013-05-30 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

nämen! se där. sedan jag skapade den här tråden så har jag idogt letat och sökt. och minnet svek inte när det gällde bokens formgivning iallafall. jag mindes EXAKT hur den såg ut. och nu har jag alltså hittat den. fråga mig inte hur för det vet jag inte. men ett par års funderande är iallafall över! :)

formler för unga häxor, hette den visst.

Fjäril
2013-05-30 08:23
#6

Grattis, vad roligt! :) Bra minne, med färger och allt!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
annajohannan
2013-05-30 21:05
#7

haha ja! det var roligt att jag för en gångs skull mindes något så väl! :D

min pojkvän frågade om jag skulle köpa den nu när jag vet vad den heter. men nu känner jag mig rätt lugn. nu behöver jag inte grubbla och då känner jag mig lättad! :)

Älvan
2013-05-30 21:47
#8

Grattis till att du hittade boken! Då fungerade ju metoden att be om hjälp!😃 Du behöver inte vara orolig för att bli rädd om du ber om hjälp. Du kommer få vägledningen som en känsla, ord i huvudet eller att du plötsligt vet var eller vem du ska fråga. Det kommer nog inte komma en röst rakt ur intet som med mörk stämma högt säger svaret ut i mörkret! 😂

annajohannan
2013-05-31 00:01
#9

tack för svaret älvan! 🙂

känns ju faktiskt mycket klokt det du skriver. :) det är bara det att jag är så dålig på att tänka klokt många gånger. jag är en sådan där som oroar mig mycket för det mesta. haha

Älvan
2013-05-31 10:51
#10

Om du är rädd kan du då du ber om vägledning tillägga; visa mig på ett sätt så jag inte blir rädd!😉

Upp till toppen
Annons: