Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 3985 ggr
Fjäril
5/15/13, 11:12 AM

Ny sajt - Andlig Skepticism

Jag har startat en ny sajt och för att göra det enkelt för mig klistrar jag in samma sak här, som i en artikel skriven där. Välkomna in! http://andligskepticism.ifokus.se/ 

"Idèn till den här sajten har vuxit fram efter en tid som värd på Övernaturligt.iFokus (vilket jag fortfarande är) samt efter att jag insett att det inte går att driva en sajt som förespråkar två sidor av myntet - att vara öppen för (skeptisk) diskussion samtidigt som man vill värna om sajtens inriktning. (Jag kommer också hänvisa diskussioner hit som kanske lämpar sig bättre här än på Övernaturligt med respekt för medlemmarna där.) 

Visionen är att det här ska vara en samlingsplats för dem som delar den andliga tron i kombination med dem som vill veta mer, eller helt enkelt vill ifrågasätta det mediala arbetet. Man kanske också har funderingar på vad som är rätt och fel (som andligt troende) och vart gränsen går och när fantasin tar över. 

Andlig skepticism kan tolkas på flera sätt men det är inte en sajt som ringaktar den andliga tron, dock anser jag att mycket kan och bör diskuteras - och här får man vara skeptiskt ifrågasättande. Eftersom det idag finns flera andligt inriktade sajter där det kan vara svårt att komma till tals och där meningsskiljaktigheter inte lämpar sig, bör man vara medveten om att den här sajten tillåter sådant."

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Amandla
5/15/13, 11:18 AM
#1

Grattis till sajten och lycka till! ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fjäril
5/15/13, 11:20 AM
#2

Tack amandla! 🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

[Kattuggla]
5/15/13, 12:36 PM
#3

Lycka till! 🌺🎈

Maikailoa
5/15/13, 2:11 PM
#4

Ja, lycka till med det nya forumet. Det är nog bättre så, att ni samlar erat tvivel på ett och samma ställe.

Break a leg.

[NeferNefer]
5/15/13, 2:36 PM
#5

Spännande med en ny sajt! 😊

[Mia-Li]
5/15/13, 7:07 PM
#6

Grattis Fjäril och Lycka till.

❤️

Annons:
Marr
5/15/13, 9:18 PM
#7

Jamen det var väldigt klokt att komma på något sånt Fjäril!

Du är inte dum du! Då slipper man kanske få den här fina sajten nerlusad av en massa skeptiker som övervakar i grupp.

Ett superbt genidrag!

Heja Fjäril och ett stort Grattis till den nya sajten!❤️🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Fjäril
5/15/13, 9:19 PM
#8

Tack allihop!

🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Illusion
5/15/13, 9:42 PM
#9

Wow vilken bra idé! Där känner jag att jag hör hemma för ibland så tror jag och ibland tror jag att jag är galen haha :)


☮ and ❤ among each other ✿

spirit33
5/17/13, 12:21 AM
#10

Suveränt, du är en klippa Fjäril!

Skogshumblan
5/17/13, 6:45 AM
#11

Vilket bra initiativ Fjäril! Lycka till med sajten.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Fjäril
5/17/13, 8:33 AM
#12

Tack alla !! :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
JonasDuregard
5/23/13, 11:44 PM
#14

#7 "Då slipper man kanske få den här fina sajten nerlusad av en massa skeptiker som övervakar i grupp."

Ett tips om du vill förverkliga den visionen är att låta bli att skriva sådana saker som jag citerar här. Ett nästan garanterat sätt att få någon att skriva på en sida (eller "lusa ner" som du kallar det) är att skriva saker om den/de personerna på sidan.

Se bara på den här tråden, helt skeptikerfri fram tills du "frammanade" oss😉.

Marr
5/24/13, 6:46 AM
#15

Ha ha ha Jonas! 😃Du är väl inte så farlig direkt…ganska hövlig emellanåt egentligen. Kvittar nog vad man säger, ni är ju överallt ändå eller var det mitt trollspö som frammanade dig igen? Hokus pokus säger jag då, så kanske du hoppar tillbaka till den nya sajten? Ha en fin fredag du Jonas! 😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

TezzD
5/24/13, 12:32 PM
#16

Grattis till siten och lycka till! Ett bra initiativ!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Fjäril
5/27/13, 8:17 PM
#17

Tack Rosalee 🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Indiania
5/27/13, 10:43 PM
#18

Grattis till sajten Fjäril 🌺och Lycka till! ❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

[[corro]]
5/28/13, 10:38 AM
#19

jag tror många andra sajter här på iFokus med inslag av övernaturliga ting precis som jag säger inte bara lycka till utan även tack !

Fjäril
5/28/13, 7:28 PM
#20

Tack Indiania och corro! 🙂🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
11/21/13, 5:35 PM
#22

Jag lyfter upp den här tråden och med det förklarar att vi kommer hänvisa trådar/diskussioner till ASiF (Andlig Skepticism.iFokus) som lämpar sig bättre där.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: