Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 16305 ggr
moodle
2013-05-11 09:05

Björnar och åter björnar!

Vad betyder det att ha drömt om björnar? Detta är en återkommande dröm. Björnen finns lite överallt i mina drömmar och det har blivit som en liten vänskap med denna dröm-Björn haha. I början drömde jag om flera djur, vildsvin, vargar och ekorrar som alla jagade mig. Björnen var däremot stilla, lugn, tittade bara på mig. Vid ett tillfälle jagades jag av en svart Björn och en isbjörn i samma dröm. Då var plötsligt den bruna björnen där och visade mig vägen ut. I de flesta drömmar är björnen bara 'med' i mina något konstiga drömmar, kan drömma om allt möjligt men björnen står oftast kvar. Vid ett tillfälle hade björnen fått ungar, då kom den närmre mig och visade dom. Samtidigt dök det upp stora kattdjur som attackerade ungarna - vet inte vilka. Och björnen fick då hjälp utav 'mig'. Minns inte hur det skulle gå till men drömmar är ju som dom är! Efter att ha hjälpt björnen har den kommit närmare i drömmar. Den står fortfarande lugnt och stilla och bara bevakar allt jag gör i drömmarna. I början var jag rädd för den, men nu är det mer avslappnat när jag möter den. Nu har den varit borta några veckor emellanåt men den återkommer lite ibland. Jag är så nyfiken på vad detta betyder! Jag och mitt drömväsen har som en liten historia tillsammans nu ju haha!

Annons:
Loris M
2013-05-11 11:30
#1

Kan inte tyda drömmar, varken mina egna eller andras, 😃 men har en drömlexikon som jag ibland brukar kika i. Så här står det om BJÖRN:

Styrkan i våra känsloreaktioner; Äganderättskänsla i relation till en förälder eller partner; Den "djuriska" sidan av våra relationer till föräldrarna.

Vet inte om det här säger dig något. Tänkte att björnen också kanske är ditt Kraftdjur eftersom han ofta är med i dina drömmar och verkar stå och övervaka och är lugn. Bara en tanke, det behöver inte vara så. Hittade följande betydelse i en av trådarna om man har björn som kraftdjur:

Om BJÖRN är ditt kraftdjur:

Du är säker och bestämd, med en stark närvaro.Du är en kraftfull helare, oavsett om ditt fokus är fysisk, emotionell eller spirituell healing.Din kreativa gnista gör ibland att du behöver perioder där du drar dig undan, och du brukar komma ur dessa perioder med nya idéer och projekt.Vinter är definitivt en tid att ära ditt behov av tystnad, ensamhet och tid åt dig själv, medan våren är en tid att agera enligt de tillfällen som finns utlagda framför dig.Du är mycket självständig, föredrar att göra saker själv hellre än att be om hjälp.Du är en överlevare.

moodle
2013-05-11 17:33
#2

Det sistnämnda passade in på mig, är väldigt reserverad under vintern och drar mig gärna undan för att pyssla med mitt eget för att senare ta tag i saker o vara mer utagerande under sommaren.. Det enligt drömlexikon passade inte in helt men det beror ju lite på hur man tolkar in det haha :)

Loris M
2013-05-11 18:23
#3

😃

moodle
2013-05-28 10:09
#4

Nu dök björnen upp återigen på ett konstigt vis: Det var extremt blandade känslor i drömmen, i ena sekunden kunde jag klappa den, i andra var jag tvungen att fly av rädsla då den tänkte.. Jag vet inte riktigt men kanske att den lekte/jagade mig utan att egentligen vara arg, men oavsett så var jag rädd för den efter ett tag. Förstår inte varför denna Björn hemsöker mig i mina drömmar. Det är alltid samma och inland har den med sig några björnungar.. Har läst igenom svaren jag fick förra gången men jag förstår inte vad björnen vill mig då den verkligen tränger sig på varenda dröm jag är med i!

[Kattuggla]
2013-05-28 12:52
#5

Kan du inte fråga björnen vad han vill dig? Antingen under Meditation eller att du bara sätter dig ner och "fantiserar". Då får du svaret vad björnen betyder för just dig.

Annars tycker jag mesa har gett dig många bra exempel på vad björn kan betyda.

Låter i alla fall som att björnen vill dig väl och att du inte behöver vara rädd för den. Den kan säkert hjälpa dig med mycket om du lyckas få "kontakt" med den. 🌺

Upp till toppen
Annons: