Annons:
Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 28570 ggr
tarotlasse
5/7/13, 2:38 PM

Försiktighet Om ASEA

 Jag har de senaste dagarna sett att några personer rekomenderar mirakel vattnet ASEA inne på facebook 

Detta dyra vatten som ska hjälpa mot världens alla krämpor har varit väldigt omdebatterat i Norge.

Flera respekterade naturläkare och forskare inom naturläkemedel branchen varnar för det.

Norska myndigheter tog prover och kom fram till att det var vanligt kranvatten koksalt och klorin.

Senast läste jag att man ville förbjuda försäljningen som hälsofarlig.

Även tidningarna i Sverige har skrivit om det och läste själv en artikel om detta vatten i Dagens Medicin för ett tag sedan. 

Så var försiktiga och är ni ändå nyfikna så är det dyrt och har man råd med detta vatten så har man råd med en vattenanalys på innehållet för de kostar inte många kronor.

Dessutom är det mycket billigare att själv blanda kranvatten och koksalt o en skvätt Klorin.

 Men jag rekomenderar inte att tillsätta klorin.

Det var ju ett vårdbiträde som hällde klorin i saften till de gamla för några år sedan de avled efter ett tids drickande och hon dömdes till fängelse.

Men som sagt vad det finns inga restrektioner på vad Hälskost får innehålla i Sverige så skulle inet förvåna mig om ngn skulle blanda vatten o klorin och sälja det för ekonomisk vinnings skulle.

Så var försiktig med detta vatten o kolla med ett vatten prov vad det innehåller innan ni regelbundet tar detta vatten.

Lasse

Annons:
tarotlasse
5/7/13, 5:37 PM
#1

Vattnet är väldigt populärt i Norge och där det påstås bota cancer och alla andra möjliga sjukdomar. 

Norska myndighter har svårt att stoppa det för det säljs inte i handeln utan som pyramidförsäljning och nu har det tydligen kommit till Sverige också och även här som pyramidförsäljning. 

Lasse

Amandla
5/7/13, 8:57 PM
#2

Här är en artikel i Dagens medicin.

Här är Aseas egna produktfakta.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Henrik93
5/7/13, 11:48 PM
#3

Är inte pyramid metoden olaglig i Sverige numera? Då kan det väl inte vara så svårt attsstoppa? Du menar kanske "networking"?

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Tony83
7/19/13, 8:16 PM
#4

Pyramid är olaglig absolut men jag tycker ni borde läsa på bättre innan ni slänger ur er sådant som ni inte har 100% koll på. Fast det kanske bara är jag som tycker att man kan prova innan man gnäller. 

En enkel fråga? Tycker ni att det vore så förfärligt om SF´s bio klubbkort kunde registrera vilka vänner/bekanta du rekomenderat att se en viss film och att du pga på din rekomendation av film får en liten % av biobiljettens pris som bonus utav SF?  är det humbug och lurendrejeri?  

Det tycker inte jag! allt nytt som kommer och säljs via direktföräljning, network marketing eller som alla kallar det som inte har koll "pyramid försäljning" av de personer som inte har koll. 

Jag tycker direktförsäljning/ networkmarketing är ett fantastiskt sätt att sälja på. dock sysslar jag inte med det själv utan är anställd som de flesta svenssons i detta negativa land.  så här ser ett vanligt företag ut om man ritar upp det…. Tex ICA, Nisses elektriska m,m.

                        VD                              = Tjänar alltid mest pengar                

                    vice VD                            = Tjänar näst mest pengar

             Chef, Chef, Chef                      = Tjänar mer än Arbetarna

Arbetare, Arbetare, Arbetare, Arbetare   = får lön efter allämnna avtal.

Jag tycker detta ser ut som en pyramid….. kanske bara är min åsikt. 

Innan man börjar gnälla på saker och ting bör man se på det med ett annat perspektiv. det kanske är ett dyrt vatten men tänk om det fungerar för dig. se på det som alkohol, det är knappast bra för din kropp men ändå så ska du envisas med att hälla i dig otaliga mängder av det varje år. 

Jag tror inte att om du gör ett vattenprov på detta vatten så kommer dom inte att gå in på molekylnivå som det sägs att detta vatten är uppbygt på m,m

Jag kan sätta min högra pungkula på att detta vatten inte är farligare än alkohol. Nu har jag inte testat än men kommer defintivt att göra det. 

Jag kommer att prova det i minst en månad för att själv kunna avgöra om det fungerar för mig eller inte och har man inte provat så tycker jag inte att man har rätten att säga att det inte fungerar. 

tex, ett gymkort fungerar inte i plånboken heller, du måste själv ta dig till gymmet och träna för att det ska bli ett resultat och för att få resultat kan du inte träna i 1 dag utan du måste ge det tid. uppskattningsvis 3-4 veckor för synligt och mätbart resultat. 

Finns alldeles för många negativa och "vet bäst" människor som inte ens har provat det de prator om. Men ändå ska det klagas på nya metoder och fortsätta gnälla om sina krampor m,m och förlita sig på dyr medicin som dessutom har olika biverkningar.

Våga Prova något nytt!

allhealing
7/28/13, 2:13 AM
#5

Även jag beslutade mig för att prova ASEA i en månad för att se om den väldigt positiva känslan/intuitionen jag fick kring produkten när jag första gången såg den i ett inlägg på Facebook för några månader sedan verkligen stämde.

Jag har nu provat ASEA i lite drygt tre veckor och effekterna är häpnadsväckande. Mina naglar har blivit starkare och går inte längre av när de växt ut en bit. 11 dagar in i prövoperioden lägger jag märke till att nagelbitningen jag ägnar mig åt sedan 3-års ålder upphört, jag är nu 47 år. Inom ett dygn efter att jag använder ASEA första gången märker jag att jag blir än lugnare inombords, och jag var väldigt lugn redan innan experimentet påbörjades. Min intuitiva förmåga hjälpte mig se kopplingen mellan det nya lugnet jag nu uppnått och hur det hängde samman med att jag inte längre hade en önskan inom mig att bita på naglarna.

För att förvissa mig om att detta inte var en ren placeboeffekt bad jag även min Mor prova det med start  några dagar efter mig. Hon drack det och även hon märkte resultat inom ett dygn. Det bensår hon haft på vänster smalbens framsida i 8-9 månader och som läkaren gett henne cortison för utan verkan förändrade status redan inom ett dygn. Det var ett sår som konstant kliade och uppvisade tydliga Tecken på irritation i såret. Detta kliande upphörde inom ett dygn efter det att min mor druckit ASEA första gången. Dessutom slutade det komma ut små vita kulor ur såret. Efter tre dygn ser man hur såret minskat i omfång och även börjat läka. Dessutom sa hon att hennes hud kändes mjukare och hon ifrågasatte om det verkligen var möjligt på så kort tid.

Även placebo läker. Men hur är det möjligt för ett placebo att öka på ämnesomsättningen så mina naglar blir hårdare? Hur är det möjligt att placebot ASEA läker ett sår som dessutom dagarna innan min mor börja ta ASEA även börjat känna av att skelettet under såret börjat äta upp sig självt inifrån? Och att även detta upphörde när hon började använda ASEA?

Det existerar inte speciellt många metoder inom försäljning om syftet med försäljningen att få en så bra spridning som möjligt. Att som debattör omskriva någonting som positivt eller negativt är därför enkelt att begripa. Det handlar om att vinkla någonting till sin egen fördel och till någon annans nackdel. Detta sätta att argumentera, debattera, och fokusera den väg/riktning man önskar att det som omskrivs ska leda till. Är givetvis ett marknadsföringstrick och ingenting annat. Behovet av att skapa friktion istället för kommunikation är ett enkelt sätt att förstå att den som debatterar inte är ute efter kommunikation utan istället egen vinning genom upprätthållande av friktion mellan debattörerna.

Sann kommunikation betyder att vi förstår att alla människor är unika. Ingen är bättre än den andra. Alla har sina inlärda beteenden som ofta kommer utifrån en annan exempelvis individ eller grupp. Vi tar deras sätt att vara på och gör det till en egen del av vår identitet. Beroende på hur mycket vi väljer att ta till oss ett visst synsätt kan vi med tiden välja att även bli en del av ett större kollektiv som delar vår egen åsikt.

Det är bra att respektera detta hos varje individ/kollektiv osv. Det är även bra att förstå att det är såhär det fungerar när en grupp/person försöker skapa konstant friktion med en annan grupp/person. Det är först när man förstår en process som man kan ta ställning till om man önskar kvarhålla det man har eller om förändring är det man önskar.

Om det kollektivets åsikt står i stark kontrast med ett annat kollektivs åsikt. Kan vi om det är friktion vi önskar istället för kommunikation starta ett kollektivt friktionsbaserat anfall på den andra gruppen. Det är detta som sker när man inte får sin vilja igenom, när man inte blir tillräckligt hörd. Det existerar helt enkelt ett inre outtryckt behov av att hävda sig.

Detta är orsaken till varför det ibland blommar upp starka känsloyttringar kring det vi idag inte känner till eller inte önskar känna till. Vi har helt enkelt inte ett behov av att expandera den verklighetsbild inom vilken vi verkar. Därför anfaller vi istället för kommunicerar. Vi försvarar istället för att vi lyssnar på saklig argumentation. Vi har helt enkelt bestämt oss för att den världsbild vi verkar inom är den sanning vi även framgent önskar hålla oss inom.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

tarotlasse
7/28/13, 4:22 AM
#6

Ja Kent Asp trevligt för dig det du berättat men rent fakta så har det i Norge undersökt vattnet. Men även svenskar som lämnat in vatttnet på analys och fått svar på att det är rent saltvatten med tillsatt klorin. 

Att det är  helt vanligt kranvatten med tillsatt koksalt och klorin.

Denna blandning tar man 975  Nkr i månaden för och man säger att man behöver testa det i 3 månader innan man ser ng effekt. 

Har man råd att betala 3000 kr för detta saltvatten så har man ju råd att skicka in detta på en vanlig vatten analys för ett par hundra kronor. 

Så får ni själva svart på vitt vad det är för vatten ni köper.

 Dagens medicin  och andra tidningar som skrivit om testerna skriver att det är världens abslolut dyraste saltvatten en av de största bluffarna sedan man sålde de Norska klockorna med målade visare.

Salt stärker ju naglarna så inget konstigt i det men det  har andra negativa effekter på kroppen så viss försiktighet med saltvatten bör man nog ha. 

Även sjukvården använder koksaltlösningar för att badda sår så inte heller konstigt att detta fungerar ngt sjukvården använt i många år. 

Men du behöver inte betala 975 nkr för en liter koksaltlösning på apoteket men den är ju utan klorin så kan vara därför den är billigare. 

Men jag kan också sälja en liter saltvatten kan ta  10 kr för det o gå i vinst ska jag slå i en skvätt klorin också kan jag ta 12 kr och ändå gå med vinst. 

För att göra det extra extra effektivt så kan jag även heala vattnet och ta 15 kr fördet o göra en vinst ändå.

Så köp mitt mirakel Lassea vatten samma ingridienser plus min egena healing av vattnet och 960 kr billigare en ASEA vattnet.

Eller tillvera det  själv hemma i köket så blir det ännu billigare. 

De Amerikanska killarna som startade denna vatten försäljningen ja de skrattar gott när det går till banken o plockar ut sina pengar. 

Dessa killar har tidigare gett ut tre olika andra hälsoprudukter  som i  USA anses  som lurnedrejeri och där  är en utredning pgår över deras olika försäljnings metoder och att det inte kan hålla det dom lovar med sina produkter men enormt mycket pengar har det tjänat på sina misstänkta lurendrejerier.

Lasse

Annons:
steglits
9/22/13, 5:39 PM
#7

Vilka är det i usa som anser att asea är bluff, inte förvånad om det är läkemedelsföretagen. Dom gör väl allt för att stoppa det.

Upp till toppen
Annons: