Annons:
Etiketterböckerfilmtips
Läst 5467 ggr
Anaid
2013-04-30 12:27

Nån som läst Healingkoden?

Vad tyckte ni isåfall? Använder ni er av koderna och märker nån skillnad? Eftersom reikin är "på" hela tiden så måste det ju bli ännu kraftigare ihop med det här. Om det verkligen är sant, alltså. Jag drar öronen åt mej åt allt som botar mirakulöst och jag läste att nån botat ALS med detta  🤔

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174751026 Ifall länken inte funkar så finns den på adlibris, författarna är Alexander Loyd och Ben Johnson.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Annons:
anette02
2013-04-30 13:37
#1

Hej

Jag har skummat igenom den. Och praktiserat lite.

Och den har haft effekt på mig.

Finns på facebok en sida som heter healingkoden

där man kan fråga och läsa om andra upplevelser.

Anette

Anaid
2013-05-01 22:06
#2

Tack för svaret! :) Jag ska fundera vidare om jag ska beställa hem den.

Nån fler som läst/inte läst och era tankar kring boken?

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Loris M
2013-05-02 17:49
#3

Hej!

Jag har inte läst boken, men den verkar för min del dyka upp lite överallt på sista tiden. Läste nyss det senaste nummret av tidningen Nära. Där finns det ett reportage med författaren Alex Loyd. Han menar att han fått en inre bild när han satt på flygplanet och det var då han började skriva ner allt. När han kom hem lärde han ut övningarna till sin fru, som led av svår depression under många år. Efter tre veckor var hon fri från depressionen.

Jag blir också lite skeptisk Anaid, när det gäller "snabbkurer", för dessa brukar fungera ungefär lika bra som "gå ner tio kilo på två veckor". 😃Men boken finns i pocket för bara 51 kr. och det kanske kan vara värt att kolla upp för du verkar vara nyfiken på den. Det känns ändå som att författaren lovar inga mirakel. I reportaget svarar han på en fråga om just ALS och säger att han personligen känner tre, fyra personer som blivit friska från ALS genom metoden och några till som upplever en förbättring eller att sjukdomsförloppet avstannat. En av dem personerna är medförfattaren till boken Ben Johnson (läkaren som var med i filmen "The secret"), men han påpekar att metoden i hans fall påbörjades i väldigt tidigt stadium av sjukdomen. Det är inga stora siffror och man kan ju undra om dessa som blivit friska använde healingkoderna i kombination med något annat. Traditionell och alternativ medicin, tankekraft eller något annat.

Alex Loyd kommer till Sverige för första gången den 28 och 29 juni till Stockholm för ett föredrag och workshop om Healingkoden. Kan vara intressant!
Vet egentligen inte vad jag tycker, men tycker att det är värt att kolla upp.

desti
2014-09-07 12:17
#4

Har fått boken och skall börja läsa snart. Gillar biografiska böcker så jag är rätt så nyfiken. Återkommer. Är skeptisk själv lite måste jag erkänna men vill läsa först och testa lite. Önska mig lycka till;)

Magi-cat
2014-09-07 13:06
#5

#4 Bara bra att vara skeptisk och tänka till. 🙂 Och så använda både hjärta och hjärna.

Lycka till! 🌺✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2014-09-07 14:25
#6

Jag har haft den. Jag försökte läsa den, men den var lika tjatig som "The Secret", med evinnerliga sidor med hintar och vittnesbörd från otaliga personer om hur fantastiskt och revolutionerande det nya konceptet är, utan att säga vad det går ut på. Jag har inte tålamod med sånt trams, så jag avbröt läsningen och gav nog bort boken, eller om jag rent av kastade den. Jag önskar dig mer tålamod än vad jag hade, och kommer du fram till att det finns något av värde mitt bland alla utsagor om hur bra den är så är det jättebra.

Annons:
Magi-cat
2014-09-07 15:26
#7

Lustigt att det finns så många "koncept" för något så naturligt…

(Har inte läst den själv.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
2014-09-07 15:42
#8

Så är det i USA, där får man betalt efter antal ord - i alla fall har det varit så - vilket gör många böcker tjatiga. En viss form av upprepningar är pedagogiskt motiverade, men det finns en gräns. Sedan blir de bara jobbiga att läsa. Det som stör mig är att om man kommit på ett universalmedel för att hjälpa människor har man en skyldighet att dela med sig det. Inte skriva en bok som man måste köpa. Redan det gör mig misstänksam. Det blir för mycket geschäft över hela altet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: