Annons:
Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 6010 ggr
Fjäril
2013-04-16 22:48

Tacksamhetstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tacksamhetstråd

Jag tycker det är viktigt att man är tacksam för det man har istället för att lägga fokus på det man inte har (våra situationer kan se olika ut men det finns alltid något vi kan vara tacksamma över).

Jag är alltid tacksam för min fina familj, mina underbara barn, mat på bordet och tak över huvudet.

Idag är jag extra tacksam för att intervjun inför ett sommarvikariat gick jättebra (jag studerar annars).

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Amandla
2013-04-16 22:52
#1

Varje kväll innan jag somnar så brukar jag tacka för flera saker som jag är glad för, om det så bara är att det varit solsken, och naturligtvis mina barn, familj och hundar men det känns mer självklart. Vissa dagar är tyngre än andra och då får jag se till att hitta de små godbitarna, som att jag har en skön säng eller fint hemma 😉Bra dagar blir det långa listor över allt som är bra!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LinaLj
2013-04-16 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är tacksam för att ha en vän som jag kan tala med om alla mina underliga funderingar och som dessutom är en underbart duktig reiki mästare. Det är underbart att ha en mentor som henne.

Jag är tacksam för att jag får komma ut och se naturen utvecklas varje dag.

Jag är tacksam över att jag har en katt som är känner mig bättre än vad jag känner mig själv ibland.

Jag är tacksam över att få ha kvar min mamma trotts allt vi gått igenom.

Illusion
2013-04-16 23:00
#3

Jag skulle skriva ner allt jag var tacksam för en gång på behandling.. Det blev ett helt A4 papper och inte ens då kände jag mig i närheten så klar. Men jag kan ju skriva det viktigaste. Jag är tacksam för min familj, mina riktiga vänner, att jag har tagit mig själv i kragen, min katt, att jag hittade er, mina nyfunna förmågor och att jag får mat i magen och att jag har ett tak över mitt huvud :)


☮ and ❤ among each other ✿

Fjäril
2013-04-16 23:22
#4

amandla, så gör jag också, tackar varje kväll. Det känns skönt och lite som en påminnelse om vad man faktiskt har, eller helt enkelt om att vara tacksam över att vara den man är. Det lät bra Illusion, att du kunde fylla mer än ett A4-papper :) Fin vän du verkar ha, LinaLj.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Kattuggla]
2013-04-17 10:00
#5

Just nu är jag tacksam för den hjälp jag får och behöver till att läka mig själv. Och att jag och min familj är friska och mina små katter förstås! ☀️

Blodfot
2013-04-17 10:02
#6

Jag är så tacksam över min fina pojkvän som bryr sig om mig!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
[NeferNefer]
2013-04-17 11:46
#7

Jag är tacksam för min familj, mitt gulliga lilla hus och alla mina vänner 😊

GhostHunterGbg
2013-04-17 11:51
#8

Jag är tacksam för att jag har min fd fru som verkligen bryt sig om mig, och min vackra underbara son ❤️

imke
2013-04-17 12:04
#9

Jag är tacksam för min underbara familj som är luften jag andas :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Anaid
2013-04-17 17:38
#10

Jag är tacksam för mina underbara barn och för min fina sambo. Jag är tacksam för att jag för två år sen vågade hoppa ut i det okända och förändra mitt liv till det bättre. Jag är tacksam för min egen styrka och min egen svaghet. Jag är tacksam för livet, för luften jag andas och den kärlek jag ger och får ❤️

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Fjäril
2013-04-17 19:06
#11

Idag är jag tacksam för, utöver min familj (som jag alltid måste få med, men måste lära mig att det inte är ett måste eftersom jag Alltid är tacksam för dem) att en presentation jag genomförde gick väldigt bra och att budskapet gick fram till åhörarna.

Sajtvärd på Övernaturligt

Loris M
2013-04-17 19:27
#12

Åh, vad fint ni skriver alla! Tack för denna tråd!

Precis som Fjäril och Amandla, tackar jag på kvällen när jag lägger mig, för allt jag fått uppleva under dagen och allt jag har i mitt liv. För min man, mina fina barn, mitt jobb som jag älskar… på sista tiden har jag ofta tackat för att jag fått en möjlighet att göra andra glada. Många gånger har vi människor runt omkring oss som vi uppskattar och tycker om men det är inte ofta som vi säger det. Jag har blivit mycket duktigare på det.

Nu för tiden säger jag vad jag tycker om dem, vilka sidor hos dem jag uppskattar, oavsett om det är kollegor eller vänner eller familj. Säger hur de får mig att känna och varför de är viktiga för mig. Ibland kommer det från ingenstans och jag bara går på känslan. För känns det rätt så är det oftast rätt. Oftast blir de rörda till tårar. Ibland kan jag också göra små saker, överraska med någon present, som gör att de känner sig speciella. Så jag är mycket tacksam över att jag får den här möjligheten att göra andra glada. Att det alltid dyker upp nya situationer som gör att jag plockar fram min kreativitet och gör så att andra kan känna sig uppskattade. Och det kommer alltid tillbaka. 🙂Jag vet aldrig när och hur, med det kommer alltid tillbaka. Åh.. nu blev jag glad och tacksam över att jag fått skriva det här och att du startade tråden Fjäril!

Fjäril
2013-04-17 19:35
#13

Men å, tack själv Mesa! Vad fint du skriver och tänker om andra människor. Jag kom osökt att tänka på att jag en gång i veckan lägger mig ner och ber om att de personer i min närhet som behöver extra energi (just nu och just då), ska få det "genom" mig. Många namn/ansikten dyker upp och det är bra att göra det inför natten eftersom man blir trött och behöver sova efteråt. Det känns alltid bra och ibland har jag fått samtal dagen efter av någon av dem som frågat "tänkte du på mig igår". Det är roligt :) Det är ingen healing, utan en önskan och mina tankar om att de som behöver lite extra energi ska få det när det behövs som mest.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Loris M
2013-04-17 19:39
#14

#13 Vad fint! (det också 😃). Ska testa ikväll, tack för tipset!

Fjäril
2013-04-17 19:55
#15

🙂👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
2013-04-18 20:53
#16

Trevlig tråd med mycket bra_klick - det ser alltid trevligt ut 🙂

Vi hade en bra_inläggs_tråd för en tid sedan men den försvann tyvärr när jag redigerade/tog bort ett par kategorier. Men vi kan fortsätta i den här 👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Skogshumblan
2013-04-18 21:23
#17

Förutom det som jag tackar för varje dag är jag idag extra tacksam över min mans oväntade omtanke om mig igår när jag var helt nere. En så liten grej för honom men allt för mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Fjäril
2013-04-18 21:24
#18

#17

❤️

Sajtvärd på Övernaturligt

Amandla
2013-04-18 21:25
#19

#17 Härligt! 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2013-04-18 21:26
#20

Ja han har sina sidor, den bästa är att han står ut med mig! ;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Fjäril
2013-04-18 21:28
#21

#20

Hihi, jag säger likadant, om mig och min sambo alltså🤪

Sajtvärd på Övernaturligt

Nicollan
2013-04-18 23:41
#22

Jag är så otroligt tacksam för min fina, knäppa, roliga familj. Varje gång vi är samlade allihopa så brukar jag faktiskt påminna mig själv om att komma ihåg de ögonblicken och uppskatta varenda minut ❤️

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

[Kattuggla]
2013-04-19 07:50
#23

Hej hopp mina små gullungar! 😃

Idag är jag tacksam för att solen lyser och ger mig extra energi och för att jag har min familj (förstås) och Er här inne!

Kramisar Kattuggla 🌺

Maria Katarina
2013-04-19 12:46
#24

Jag skulle kunna skriva en bok om allt jag är tacksam för tror jag 🙂 men här är några saker:

- min underbara, förstående sambo

- min kissekatt

- att jag har ett jobb

- att jag är frisk

- att jag bor här och trivs så bra

- att jag har råd att köpa böcker och ständigt lära mig mera

-att våren är här!

- att jag har möjligheten och viljan att äta hälsosamt

- att jag fått påhälsning av släkten (både levande och döda, hehe 😉 )

Och att det finns ett forum som detta förstås! 🙂

Fjäril
2013-04-20 23:28
#25

Fina tacksamhets-tankar ni har allihop!

Idag är jag extra extra tacksam för vårt nya hem med uteplats - speciellt när vi (här) idag har haft så fint väder ☀️

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
HästMunken22
2013-04-25 20:17
#27

Jag är tacksam för att min underbara kanin har levt i hela sju år hittills!

Jag älskar dig, min fina kanin🌺

Annons:
[Kattuggla]
2013-05-05 08:10
#28

Just nu är jag tacksam för att jag har mina guider, skyddsänglar och Kraftdjur till min hjälp. Är tacksam för att de försöker hjälpa mig med olika blockeringar jag har i mina chakran. Blockeringar som dyker upp som symboler i mina drömmar och som inre bilder. Jag känner att jag hittar mitt riktiga jag mer och mer. ❤️

Och så är jag självklart tacksam för så mycket annat också! 🙂

Skogshumblan
2013-05-05 08:13
#29

Kattuggla, jag instämmer helt i din tacksamhet. Jag är också tacksam över att "team Skogis" på andra sidan har humor och använder den!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kattuggla]
2013-05-05 08:17
#30

"team Skogis" låter spännande! Ja, humor behövs verkligen här på jorden! 😃

Henrik93
2013-05-07 21:28
#31

Jag är tacksam för att jag är jag, för att jag har världens bästa musiksmak, för att jag har ett/en ganska bra välstånd och hälsa.

Jag är också tacksam över att jag har en familj! Och en pojkvän, och att jag egentligen inte har något att gnälla över!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[NeferNefer]
2013-05-08 21:25
#32

Jag är tacksam för alla vackra vitsippor och blåsippor som förskönar hela min trädgård 🌺❤️

Amandla
2013-05-08 21:30
#33

Jag är tacksam för att det finns så många vackra sommarblommor nu, och har skaffat hem en hel hög så att jag kan göra fint på min balkong där jag tillbringar mycket tid under sommarhalvåret ☀️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fjäril
2013-06-06 22:29
#34

Jag är tacksam för min fina familj, vårt underbara hem och för att jag snart är färdig med en av (alla) mina skoluppgifter 😛

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[NeferNefer]
2013-06-07 00:03
#35

Jag är tacksam för en underbar föreläsning jag precis har varit på! ❤️

Fjäril
2013-06-07 00:10
#36

#35

Å, det måste jag veta mer om. Kikar in på ett annat ställe ❤️

Sajtvärd på Övernaturligt

Skogshumblan
2013-06-07 05:59
#37

Jag är tacksam för att jag är långledig, får vara med våra barn och njuta lite av livet!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Loris M
2013-06-08 12:56
#38

Just idag och just i denna stund är jag tacksam över att Magi-cat startade den här tråden: http://andligskepticism.ifokus.se/discussions/51909a85ce12c4205b0002dc-hjarnforskaren-blev-ett-med-varlden?discussions-1

En mycket intressant berättelse om en hjärnforskare som drabbades av stroke. Har lånat hennes bok och precis börjat läsa. Älskar sådana berättelser som utmanar vårt sätt att tänka, som utmanar vetenskapen och som ger nya insikter.

Fjäril
2013-06-08 13:49
#39

#38 Ja tack mesa för att du uppmärksammar tråden. Det är rörande och intressant!

Sajtvärd på Övernaturligt

dragabol
2013-07-18 23:51
#40

Jag är tacksam ver att jag får arbeta med det jag trivs bäst med - reande i mänskliga möten .. arbetar i vårdenoch lär mig ständigt något av alla jag möter .. Ibland känns det inte ens som ett arbet utan mer som att jag bara trivs och är på rätt plats!

"Man ska inte ta livet så allvarligt ~ man kommer ändå inte levandes ifrån det"

[NeferNefer]
2013-07-19 07:12
#41

Jag är tacksam över mitt underbara liv, alla underbara människor jag får förmånen att träffa och lära känna (då räknar jag givetvis in alla jag lär känna här på iFokus!), alla lärdomar och glada skratt jag får … 🙂

Annons:
alicia80
2013-07-19 08:21
#42

Jag ät tacksam över allt jag har i mitt liv. Finns inget jag inte är tacksam över. 😂

[Hopp1]
2013-10-19 07:38
#43

En fin tråd! Jag är så tacksam för allt det goda jag får till mig. Och så klart allt det jag redan har. Finns ju hur mycket som helst att vara tacksam över egentligen. :)

mogfarm
2013-10-19 10:26
#44

Jag har boken Magin som är en fortsättning på The secret. Jag tilltalas inte av The secret utan upplever den som för naiv bland annat, men Magin är väldigt bra enligt mig. Den går ut på just hur viktigt det är att vara tacksam för saker man har. Det är med tacksamhetsövningar för 28 dagar, sen börjar man om. Man ska till exempel lista tio saker man är tacksam över varje morgon. Och det kan man! Tänk bara på allt som fungerar i sin kropp, alla celler som gör vad de ska i olika organ! Och det som inte fungerar, i allt kan man hitta något att vara tacksam över. /Monica.

Skogshumblan
2013-10-19 10:34
#45

Idag är jag tacksam,för att jag kan välja bort känslor jag inte vill ha. Jag väljer glädje och tacksamhet. Det andra går raka spåret dit det hör hemma.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: