Annons:
Etikettermässorstorseansevenemangträffar
Läst 3442 ggr
Illusion
3/28/13, 10:34 PM

Harmoni expo! Mässa i Sthlm

http://www.harmoniexpo.com/massprogram.htm. Snart är det harmoni mässa i sollentunahallen! Terry evans kommer dit bland annat! Jag var där för flera år sen, det är skit kul! Jag hoppas att jag kan komma dit och jag hoppas mer kommer dit! Ljus och kärlek till er :-)


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
Timmorn
3/29/13, 4:28 PM
#1

Äh vette tusan om jag gör det. Sist jag var där var det så…rörigt. Och haha det är klart för det är ju så mycket folk. Men ja det kändes rörigt, och jag hade svårt att koncentrera mig och det känns inte som att alla var seriösa och ja.. svårt. Det är roligt samtidigt som jag har svårt att ta det eftersom att det är så mycket folk och jag kan inte spärra av dem och lyssna till min intuition lika bra och känna efter vilka "spåtanter" som är seriösa. Eller vilka jag klickar med eller vad man ska säga.
Det svårt för jag brukar vara skeptisk till nya som spår, jag tycker det är viktigt att inte säga något till en person som ställer frågor hela tiden, det känns oseriöst. Alltså jag fick handen spådd av en person och det var sådan skillnad mot damen jag hade känt med intutionen att det är är äkta. Hon som spådde handen, frågade gång på gång allting, visst är det så att du har pojkvän?, visst är det så att… osv. Det känns inte seriöst och känns mer som cold reading.
Dessutom såg jag många som praktiskt taget berättade hela sin livshistoria och grät för att få hjälp att ta kontakt med släktingar osv.
Jag tycker lite både och om sådana här tillställningar som sagt var..

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Illusion
3/29/13, 5:07 PM
#2

Ja men så gör ju jag med när jag ska kolla med min inution vem personen i fråga är :P spå i handen är inget jag tror på.  Men jag först¨r dig, och det kommer nog bli en jävla skillnad för mig att vara där nu när jag har börjat utveckla mig än när jag var där för 10 år sen och tyckte allt var så spännande :P


☮ and ❤ among each other ✿

Timmorn
3/29/13, 9:27 PM
#3

haha jaa, jag tror att det kan kännas annorlunda nu när du är på ett annat stadium. Och jag tror verkligen att köra intuition för att se om man kan fungera med en viss, för jag menar man klickar ju olika med olika personer. Och en del säger ju att är man "på riktigt" så ska man läsa av vem som helst, men olika energier passar ju ihop med olika människor, jag menar man försöker ju vara trevlig med alla man träffar men det betyder inte att man alltid klickar och blir vänner :)
Jag testade att spå i handen mest på kul för en hundring liksom, men direkt höjde jag på ögonbrynen när jag hörde att hon frågade på det sättet. Hon som la tarot åt mig tyckte jag var riktigt bra, men jag hörde andra som frågade frågor precis som spå i hand damen. Och det kanske är olika beroende på vad folk tycker att man ska göra.
Men jag ser det som att man inte ska fråga kunden frågor. Om man har en grej som man inte förstår kanske man kan fråga på ett sätt för att få klarhet, men inte på varje grej som många gjorde!
Och jag ser det även som att kunden inte ska berätta allt om situationen för då kanske man själv läser fel, och kunden kanske går och tänker sedan hmm.. berättade jag för mycket?

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

herj
3/29/13, 10:11 PM
#4

Så i grund och botten så är det en mässa för alternativmedicin och kortare utbildningar som inte ger någonting? Att Terry ska dit tycker jag även drar ner den ännu mer :/

Timmorn
3/29/13, 10:21 PM
#5

Så långt skulle jag nog inte dra det… Man kan få mycket inspiration av många av de där utbildningarna. Och det verkar vara mycket olika uppfattningar om Terry Evans.
Tidigare liv seans, vildfolkets- naturens väsen skulle jag gå på om jag skulle dit :)
Jag skulle säga att det mer är en mässa för inspiration precis som byggmässan,båtmässan, hälsomässan osv. ska du gå dit gå med ett kritiskt öga och kolla igenom allt och tänka vad vill jag egentligen göra och ha…
Det finns delade uppfattningar om alternativmedicin också, jag tror att det finns mycket skit, och mycket bra. Så man måste ha ett kritiskt öga precis som allt annat, men för många är det en mässa för att få inspiration och träffa andra likasinnande.
Jag säger bara att FÖR MIG är det ingenting jag känner för, jag föredrar mindre föreställningar, och påminner om att ha ett kritiskt öga ;P

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

herj
3/29/13, 10:39 PM
#6

#5

Jag kan förstå det. Det som är problematiken är ju den risken att någon med ett allvarligt problem kanske blir vilseledd antingen ekonomiskt eller att det leder till en förvärring. Det är det som gör mig orolig med dessa mässor. När det gäller Evans så har jag väl mest problematik sedan han slog sig ihop med Sasser och Peratt i ett korståg mot skeptiker. Även det faktumet att han faktiskt tjänar pengar på folks sorg..

Annons:
[Sol69]
3/30/13, 8:50 AM
#7

Synd att de är 25 mil till Stockholm 😢

Hoppas att de kommer en liknande mässa närmare mig 😛

Denna kommentar har tagits bort.
eggebanroth
6/22/13, 2:21 PM
#9

Man ska väl förstå mässorna är endast marknadsföring. Oavsett om det är båtmässa eller annat. Så det är business på slutändan. Sedan kan man ju tor vad man vill.

[stass]
6/23/13, 6:33 PM
#10

Fanns det inte någon likande mässa i gbg för några år sedan på heden?

Upp till toppen
Annons: