Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 7466 ggr
[Camia7]
3/1/13, 12:53 PM

Tomtar bevis?

Hej:) jag tror på tomtar eller vad man vill kalla dom, men vart är bevisen? Spår i snön? Spår efter deras hem? När kom dom till jorden? Finns det papper eller bilder/meddelande i sten om att dom finns/fanns? Det finns bevis för dinosaurier som vi aldrig har sett och det finns bilder i grottor som människor för sjukt länge sen målade om hur dom levde och om vilka djur som fanns men ja vart är bevisen för att tomtar/älvor finns? :)

Annons:
[Camia7]
3/1/13, 1:18 PM
#1

Vet att några här inne har mött på tomtar och pratat med dom:) kanske ni vet?:)

Amandla
3/1/13, 1:29 PM
#2

Bevis och bevis, vill du ha vetenskapliga bevis på att tomtar och älvor finns så lär du få leta länge. Det "bevis" jag har funkar för mig själv, jag vet att jag sett dem…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
3/1/13, 1:33 PM
#3

Säger som Amandla, det jag har upplevt räcker för mig. Jag trodde inte på dem förrän jag såg dem själv. Det är bevis nog för mig och jag söker inte efter fler. Hoppas du får träffa några nån gång 🙂

[Kattuggla]
3/1/13, 1:33 PM
#4

Håller med amandla. Camia7, du kanske själv får träffa på någon tomte i framtiden…? Tänkte på att du är ju intresserad av detta och kan, vad jag har förstått. 😉

[Camia7]
3/1/13, 2:52 PM
#5

Okej ja jag vill verkligen träffa en någon gång :)

Vet inte hur man gör för att se dom eller om jag kan, men försöka kan man väl🙂

[NeferNefer]
3/1/13, 3:38 PM
#6

Det visste inte jag heller, för jag trodde ju inte på dem, men jag tror de väljer lite själva om de vill visa sig eller inte.

Annons:
[Camia7]
3/1/13, 3:46 PM
#7

Okej ja.. :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Camia7]
3/2/13, 3:08 PM
#9

Jag har ju själv inte sett några men har läst här och det finns de som har skrivit böcker om deras möten med tomtar och jag tror på alla som säger att dom har sett, sen så vill jag så gärna att dom ska finnas:) men har svårt att förstå hur dom finns.. Om dom är andar eller om dom är fysiska som ett rådjur ?:) om det är som i sagor typ att dom inte syns längre för att människan har envist ignorerat dom.. Att dom inte ville att dom skulle finnas så dom blev osynliga?:) Någon som har pratat med en tomte och kanske har fått svar?:)

Magi-cat
3/2/13, 3:13 PM
#10

Det finns många som sett och mött tomtar eller småfolk. Kanske ser vi dem inte för att vi inte tror på dem?

I vissa delar av landet verkar den hör folktron vara kvar i obruten tradition. Lyssna på de som kan berätta! 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
3/2/13, 3:16 PM
#11

Dom är andliga eller övernaturliga väsen, så därför lämnar dom inte alltid spår efter sig. Men annars gäller det att vara uppmärksam, för dom kan ju flytta på saker och sånt.

Jag har sett tomtar eller vättar som inre syner (medialt) så dom visar sig och besöker oss även från sin "tomtehimmel"

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kattuggla]
3/2/13, 3:56 PM
#12

När jag var liten såg jag små tomtar i mitt rum. Jag låg bara och tittade länge ut i mörkret tills ögonen vande sig och det blev ljusare och grådimmigt i rummet. Det var då jag öppnade upp mig har jag förstått nu. Då kunde jag se dessa små vättar med gråa kläder och en spetsig mössa. De dök upp på olika ställen i rummet och sprang eller gick och försvann sedan. Någon böjde sig ner och plockade upp något. Jag blev lite rädd och gick in till mina föräldrar. På vägen dit såg jag fler vättar lite överallt och även i trappan. (Nu kanske någon tror att jag fått tomtar på loftet…😃, men detta är min sanna upplevelse och jag kunde koppla på denna syn när jag ville, främst på kvällen eller natten.) Jag såg även tre skrattande barn som dansade i en ring under mitt skrivbord mm. Nu när jag är äldre har jag mycket svårare att koppla på synen och det beror även på att barn är mer öppna än vuxna till andevärlden. Men om jag tränar så kan jag förhoppningsvis åter börja se dem igen. Alla människor kan se andar om man tränar upp synen.

Ville bara berätta min historia om dessa små tomtar.❤️

[Camia7]
3/2/13, 4:09 PM
#13

Tack kattuggla:) är bara kul om man vill dela med sig av sina upplevelser:)

Annons:
[Kattuggla]
3/2/13, 4:18 PM
#14

🙂

Ghosthunter
3/2/13, 6:36 PM
#15

Kattuggla - Vilka fantastiska upplevelser med tomtar och vättar och härligt att kunna koppla in synen när man vill🙂

När du säger att alla kan se andar om man tränar upp synen, menar du då förmågan att kunna se andarna med blotta ögonen eller medialt med tredje ögat?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Knorran
3/2/13, 8:52 PM
#16

Min mammas mormor plockade hallon med tomten :) med det var läänge sedan. hon stod i hallonriset och tittade lite åt höger där stod tomten med sina koppar hinkar och plockade han med, han såg henne inte så hon plockade och brydde sig inte så mycket om att han var där. Fanns ju hallon till båda två att bli över.. Tro på det som du/ni vill 🙂

[Kattuggla]
3/2/13, 9:07 PM
#17

Ja, dessa andar och tomtar var lite genomskinliga kan man säga fast man ändå såg konturerna tydligt. Tomtarnas kläder var mörkgrå. Jag såg inga färger. (Vad jag har hört kan ju andar även visa sig i färg och vara väldigt tydliga. Men detta kanske de gör medvetet för vissa? Jag har dock aldrig upplevt det.) Ibland blinkade det till som en blixt ungefär när tomtarna kom och försvann. Tomtarna brydde sig inte om mig alls. De skrattande och dansande barnen däremot tittade på mig och var säkert medvetna om mig.

Jag tror att alla kan se andar med blotta ögat så som jag beskrivit men det är nog lättare att se dem med det tredje ögat under Meditation t ex.

Som sagt så kan jag inte se dem nu med blotta ögat. Jag stängde mig automatiskt av rädsla när jag var liten. Det var en svart skugga (ande) som kom till mig när jag låg hos mina föräldrar i deras säng. Han sträckte ut handen mot mitt ansikte. Jag blev superrädd och förträngde alla mina upplevelser. I 20-årsåldern öppnade jag upp mig igen men blev tyvärr åter rädd och stängde mig igen. Därför har jag kännt att jag velat gå igenom en personlig utveckling innan jag åter tar tag i detta. Jag var tvungen att bli av med gamla rädslor och hitta lugnet och styrkan i mig. Man kan ju lätt bli rädd och utbränd om man inte kan stänga sig när man vill. Som barn stängde jag mig antagligen automatiskt på dagarna för jag visste ju inte vad andar var och ingen trodde på mig.

Nu vet jag att andevärlden är fin och bara vill mig väl. Det känns så bra efter resan jag gjort hittills! Måste bara passa på att åter tacka för att övernaturligt i focus finns. Här har jag fått mycket kunskaper, stöd och hjälp av er likasinnade!😊

Ghosthunter
3/2/13, 9:44 PM
#18

Aha okay, Kattuggla. Har du något bra tips på hur man kan träna upp för att se med blotta ögonen? Själv ser jag bara andar medialt genom tredje ögat🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kattuggla]
3/2/13, 10:00 PM
#19

Det är ju inte så bara, tycker jag. 😉 Men man kan träna på att Se auran och meditera. Man kan också träna upp det tredje ögat ännu mera och använda sig av stenar. Det finns säkert fler tips. Tyvärr har jag ingen aning om hur lång tid det tar att lära sig se dem. Inte ens jag kanske kan återfå den skarpa syn jag hade som barn men vi får se…😃

Eija
3/3/13, 3:11 PM
#20

Jag har aldrig sett tomtar, älvor eller andra knytt och därför inte kan säga något från mitt perspektiv, men däremot har jag en väninna som har sett tomtar, samt en annan vän som har sett vättern eller vad man nu kan kalla denna….

och sen har man ju  hört talas om denna väg som byggdes, vet inte vart, men iallafall så hände det så mycket där, så man gjorde en tunnel för tomtarna, för det sas att dom hade byggt vägen just på tomtarnas boende….och faktiskt så blev det lungt sen tunneln blev byggd..🙂

Annons:
Ghosthunter
3/3/13, 3:17 PM
#21

Kattuggla - Absolut. Meditation är det största skälet till att jag blev medial eller väckte min medialitet kanske är rättare sagt.

Auror kan jag också se och stenar har jag med ibland när jag mediterar och kommunicerar med andevärlden.

Sen går det nog mycket i perioder. Jag tappade min förmåga att se andarna medialt under en period, men nu har jag återfått den förmågan. Så du får säkert tillbaka din förmåga igen hoppas jag🙂👻

Eija - Så gulligt….en tunnel för tomtar😘

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Eija
3/4/13, 1:07 AM
#22

Ghosthunter🙂💋..visst var det gulligt..

Illusion
3/4/13, 2:23 AM
#23

Alltså… Ni låter galna när ni säger att det finns tomtar, men trivs ni med det så visst :) jag kämpar för att tro på andar men det är inte så lätt när ni påstår att det finns älvor och tomtar med :( men glad att det inte är fel på eran fantasi iaf :) menar inget illa i det jag säger, men jag kände att jag var tvungen att säga det. Sorry


☮ and ❤ among each other ✿

[dandamimm]
3/4/13, 6:12 AM
#24

Hellre låter iaf jag lite galen än att jag lever en lögn. Jag har sett alla möjliga väsen inklusive det vi kallar tomtar, älvor osv hela mitt liv. För mag är de lika verkliga som ni här inne, eller eg. mer eftersom jag inte sett er irl. Bevis har jag fått genom att jag sett och flera gånger har vi varit flera som sett samma vid samma tidpunkt.

Tycker man ska vara lite försiktig med att kalla människor för galna bara för att man inte uppnått deras utvecklingsnivå… speciellt i ett forum för just det som kallas övernaturligt som eg. är det mest naturliga som finns.

Ghosthunter
3/4/13, 7:59 AM
#25

Mycket bra sagt, danda….jag håller med dig helt och hållet!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[dandamimm]
3/4/13, 8:03 AM
#26

💋

Magi-cat
3/4/13, 8:06 AM
#27

#23 Illusion: har full förståelse för att du undrar. Men har man en gång hört dem berätta som helt naturligt ser småväsen så känner man att det kan finnas förmågor att SE som inte alla har. 

Jag har hört människor som i övrigt inte "tror" på andar, gud eller något "övernaturligt", men har sett småväsen.

Det har ingenting med galenskap att göra. 😃

Man behöver inte anstränga sig så mycket, att tro eller inte tro, eller ha så bråttom att sätta etiketter. Men man kan lyssna med respekt, känna efter själv, och fundera….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Flower11
3/4/13, 9:42 AM
#28

dandamimm - Bara för att du kan se älvor och tomtar så menas inte det med att du är varken längre i utvecklingsnivån eller längre ner i den. Alla vi människor har vår egna unika väg för vår egna utveckling :), och det är den enda sanningen.

Verkar häftigt att kunna se tomtar osv , har aldrig sett dem själv men skulle verkligen vilja :D

[dandamimm]
3/4/13, 9:48 AM
#29

#28 Jag sa ingenting om lägre eller högre, bara annan nivå. Om du kände mig skulle du nog aldrig läsa in det du gör i det jag skriver. Men så är det ju med forum. Var och en läser efter sin erfarenhet och sitt förhållande till orden. Vi är alla individer och ingen är exakt samma, fullt med dig där.

frejjali
3/26/13, 3:19 PM
#30

Är vättar/vittror och tomtar samma väsen? Jag såg en liten "gubbe" för två vintrar sedan ute i skogen med mörkröd/brun jacka och grå luva, såg ut som något 'ulligt' material. Han var inte längre än max en meter, kanske ännu kortare. Men han försvann på två röda. :)
Jag kan förstå dem som tycker att det låter helt galet, för det är sådana tankar jag får om mig själv när jag ser eller upplever något som andra inte kan se. Men med åren blir det en del av en själv som man värdesätter och älskar, för det ger extra magi och ljus i en annars rätt grå vardag. ;)
En släkting till mig var ute och plockade bär när hon var liten, men när korgen var full kom en liten man fram till henne och tog korgen. Det var tydligen en "vittra", vilka kan vara lite mer nyckfulla och stygga som jag har förstått. Har hört många fler berättelser om vittror också, de verkar trivas på platser nära vatten, i skogen och gärna på gamla fäbodvallar om ni känner er manade att ge er ut och upptäcka. ;) Men tack för en intressant tråd! Och våga tro på det ni ser, oavsett vad andra säger.

Ghosthunter
3/26/13, 3:40 PM
#31

frejjali - Så kloka och vackra ord du kommer med….gilllar dessa rader:

 "Men med åren blir det en del av en själv som man värdesätter och älskar, för det ger extra magi och ljus i en annars rätt grå vardag"

….jag kunde inte sagt det bättre själv!!🙂
Härligt möte du hade i skogen och även för din släkting, även om den tog hennes korg.

Vad jag vet så är väl iaf tomtar och vättar ungefär samma sak. Men vittror känner jag inte till så mycket om.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

frejjali
3/26/13, 4:11 PM
#32

Tack Ghosthunter! :)
Ja jag tror att det är viktigt att vi kommer ihåg att det finns andra i vår värld också, som kanske är ännu mer beroende av hur vi tar hand om vår natur än vad vi är, är så glad att jag hittat hit :D
Ja så kan det säkert vara, när jag tänker efter så är kanske vittror ett ord på jamska (för småfolk, eller de under jord.. kärt barn har många namn?), inte lätt att veta vad som är dialekt och "rikssvenska" när man diskuterar såna här saker, hihi…

Amandla
3/26/13, 4:18 PM
#33

Kolla också på http://manvasen.ifokus.se/ där finns information om alla möjliga väsen i folktron 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ghosthunter
3/26/13, 5:15 PM
#34

Så sant, frejjali……jag håller med dig i allt, tack själv!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Agda
4/2/13, 5:03 AM
#35

Jag har sett ett grått "nystan" kila iväg en gång, tror det var en tomte. Hade läst på någon iFokus sajt att innan man slänger ut slaskvatten ska man ropa "se upp!", så det gjorde jag. Då såg jag detta grå nystan. En annan gång (tidigare) såg jag ett ljusfält framför mig på backen, på kvällen då det var mörkt ute. Minns inte färgen, men tror det var typ gult eller vitt. Såg det bara någon sekund.

Sedan har saker kommit fram, en grej som jag sökte i snickarboden låg framme en dag på ett bord där inne, då hade varken jag eller någon annan varit där inne på flera veckor. Pappa kastade en gång iväg sina bilnycklar i hallen innan han och mamma åkte någonstans. Sedan hittade de inte de där nycklarna, utan fick använda extranycklarna. Och en dag låg de ordinarie bilnycklarna plötsligt i min jackficka, jag trodde att pappa råkat lägga dit dem (för jag trodde att de hade hittat de nycklarna). De blev ganska paffa när jag visade upp nycklarna och undrade vart jag hade hittat dem😃

Så jag är väldigt säker på att vi har småfolk här på gården.

[Camia7]
4/2/13, 10:51 AM
#36

Kasta i väg slaskvatten? Nu får du förklara :)

[NeferNefer]
4/2/13, 3:09 PM
#37

I alla fall ska ingen kasta ut hett vatten på marken utan att varna, för att inte bränna småfolket. De blir nämligen sura (i dubbel bemärkelse) då. Det skulle nog också jag bli, när jag tänker efter.

ALPHIRA
4/2/13, 6:18 PM
#38

I stugan har vi varken rinnande vatten eller avlopp. Så jag diskar för hand i en balja. Och jag håjtar till ordentligt när jag kastar bort diskvattnet…

Ni ska bara höra när jag håller på i trädgården där…pratar högt med allehanda naturväsen och förklarar för dom vad jag tänker göra för förändringar. Dom måste vara uppdaterade!!!! Och godkänna projekt.

Är jag galen? Kanske det men jag mår bra.

[Camia7]
4/2/13, 7:42 PM
#39

Aja nu är jag med i svängarna:) från och med nu kommer jag nog alltid att prata med dom när jag är ute iaf på sommaren:) man kanske kan få svar någon gång:)

ALPHIRA
4/3/13, 12:34 AM
#40

Ärligt talat, prata på (fast man kan göra det telepatiskt om man har andra människor i närheten..). Dom hör så någon vacker dag svarar dom på sätt eller annat. Fast man vet inte vilken filur det är som gör sig till känna först…det är så otroligt många sortens…

Men tro mig. Dom finns.

ALPHIRA
4/3/13, 12:41 AM
#41

Jag använde ordet "filur". Med det menar jag att dom är inte ilvilliga eller onda men ser annorlunda ut än vi "normala" människor (ofta).

Annons:
piotrr
4/3/13, 10:35 AM
#42

Märkligt. När jag själv talar om tomtar får jag ofta höra att jag är nedlåtande mot de som tror på övernaturliga saker. 

Det är inte min avsikt - vad jag menar när jag säger så är att jag har samma inställning till tron att andar finns på riktigt som jag har till tron att tomtar finns på riktigt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

NiklasTyreso
4/3/13, 8:40 PM
#43

Jag tände ett ljus, lade lite frukt och smörgås på ett fat och bjöd in en tomte (och jag satt ett par ömsesidiga regler för att den skulle vara välkommen). I julas fick den gröt såklart, och ibland får den frukt och ett tänt ljus. Förra året fick husdjuren inga ungar men i år ser ett par stycken ut att vara gravida, så jag kanske fått en hjälpreda med djuren och hemmet. Växterna hemma frodas redan, men förra sässongen var det trögt och kallt och växte dåligt till och med på fönsterbrädan, så det kanske är något som ser över dem. Jag har fått för mig att tomten varit vresig som tomtar kan vara, men på senare tid undrar jag om den inte varit mer tillfreds. Jag flyttar om några månader. Jag kommer göra en cermoni där jag öppnar dörrarna i gammla och nya hemmet och tänder ljuset, ger något gott och bjuder med tomten till nya stället. Den kritiskt tänkande delen av mig säger att jag ägnar mig åt tankelekar. Inga övernaturliga saker går att bevisa, men man kan välja att tro om man vill.

Illusion
4/4/13, 11:37 AM
#44

#43 hmm jag antar att gröten inte var uppäten på morgonen :-p jag funderar på att göra samma sak nämligen, mamma skulle behöva en hustomte i hennes nya hus :-)


☮ and ❤ among each other ✿

[Camia7]
4/4/13, 12:05 PM
#45

Hade följt med min kille med på nattjobb inatt och när jag kliver ur bilen så är det som någon kastar krus på bilen (har en grusad gård) vid däcket ganska hysteriskt och jag frågar min kille vad som händer och då säger han att det är grus från däcket som trillar ner..

Konstigt? bara de däcket? kan det göra så eller hade vi en sur tomte på gården? 🤔🙂

Ingu1
4/4/13, 6:33 PM
#46

Kattuggla vad spännande.

Jag har upplevt något märkligt när jag stått vid spisen sista veckan å det är att det blir dålig fräs i stekpannan efter en stund, å det har hänt flera gånger att vredet är sänkt från 12 till 3-4. I dag slog det mig…undrar om det är någon som skojar med mig… å ingen annan än jag har varit i närheten av spisen.

[Kiwizen]
4/6/13, 4:29 PM
#47

Såg en snabb liten tomte med min kompis Filip när jag var liten, sprang rätt igenom skogen och vi båda var lika chockade!

Illusion
4/6/13, 4:39 PM
#48

Men om jag vill ha en hustomte ska jag ställa ut en macka o ett ljus men tänk om det börjar brinna? Och mamma kommer bli sur om jag slösar på hennes mat om den bara ska stå ute och ruttna över natten? Ska man göra detta på dagen? På natten? Ska man ha nått speciellt sånt där grav ljus så det inte släcks kanske? Jag är sugen på att prova, jag vill ha en tomte som kan bo i huset det hade varit gulligt, jag bor ju precis brevid en skog så det är ju lätt för dom att hitta dit iaf :) alla tips duger bra! Om jag nu får några hehe


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
Stina nyfiken
4/6/13, 11:19 PM
#49

Lustigt, jag har aldrig tänkt på att tomtar skulle kunna vara andeväsen. Har alltid tänkt på dem som sagoväsen och sägner, men nu fick jag en annan syn på hur det kanske kan vara. Har upplevt många andliga saker sedan i somras. Bland annat så har jag sett många ljusblixtar och några ljusbollar i samband med att jag fått distanshealing. Jag har upplevt det som att det är andar eller änglar som kommer och behandlar mig. När jag läser runt lite på nätet i kväll ser jag att ljusblixtarna och ljusbollarna verkar vara det som kallas Orber. Men jag har inte försökt fotografera dem, utan bara sett dem, både i dagsljus och när det varit mörkare. De dyker alltid upp när healingen ska börja, och det blir full aktivitet. Så nu tror jag på änglar och andar. Vem vet, jag kanske börjar tro på tomtar med. Vill ni se dem vet jag inte hur ni ska göra, men vill ni se orber/ andar/ änglar eller vad man nu väljer att kalla dem, så förelår jag att ni provar distanshealing och tittar i luften när den börjar och håller på.

Sussen
4/6/13, 11:44 PM
#50

Jag kom på en sak som hände för länge sen när jag var kanske 10-11 år. Jag och några kompisar lekte i mitt rum. Jag hade en fåtölj i mitt rum som stod i ett av hörnen. En kompis stod med ögonbindel och vi andra skulle gömma oss. Rummet var dessutom mörkt. Jag vände mig om för att hitta nånstans att gömma mig och såg då rakt på fåtöljen. I fåtöljen satt en liten gubbe. Han såg ut som att han var ritad. Alltså jag såg endast konturerna och sen var han genomskinlig. Jag har alltid tänkt att det var ett spöke/ande men det kanske helt enkelt var en tomte??

[Camia7]
4/7/13, 12:08 AM
#51

Så kul när ni delar med er:) fortsätt så:)

ALPHIRA
4/10/13, 12:38 AM
#52

Sussen. Jag tror den figuren var en tomte!
Och gullig dessutom, han ville va med och leka med er! Vet du om andra barn också såg honom?

Illusion. Bästa sättet för dig är att gå in i skogen, sitta där i lugn och ro en bra stund. Om du har tur, kan Någon eller Några som bor i skogen bli intresserade av dig. Dom vill forska i dig först, det kan ta tid.

Henrik93
4/10/13, 10:21 AM
#53

#12 intressant kattuggla!

Så var det för mig första gången jag förstod att det fanns andra än vi människor!

Låg nämligen i mörkret, som du. Det var natten innan jag skulle fylla fem år, och ögonen vande sig vid mörkret, sedan såg jag saker flytta på sig i rummet, varpå jag vänder mig på rygg och kollar upp i taket, där jag helt klart och tydligt, i 3d ser en tant som ligger strax ovanför mig och ler!

Fantastiskt!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[Kattuggla]
4/10/13, 11:35 AM
#54

#53 Eller hur! Skönt att fler har upplevt detta! I alla fall jag kände mig rätt ensam i min upplevelse när jag plockade fram dessa förträngda minnen från min barndom. Egentligen är det ju fantastiskt! Till sist inser jag vilken förståelse man får i sitt liv. Förståelse för hur det fungerar i den andliga världen och med oss själva såklart. ☀️

Kram!

Sussen
4/10/13, 12:58 PM
#55

#52 Nä, bara jag såg honom. Jag blev rädd och skrek att de skulle tända lampan :-)

Annons:
Luminous
6/3/13, 1:00 AM
#56

Jag såg något en gång. Vi var i stallet och skulle ut med hästarna. Och en av dörrarna var öppen. Dörren leder ner mot myren. Och av någon anledning kollade jag ut. Så såg jag en riktigt ful sak! Kan inte förklara hur den såg ut och har testat rita den flera gånger! Men det går bara inte! Den är iallafall bland det fulaste jag har sett. Som att den var ihoptryckt typ. Den var svart och inte alls stor. Kanske en halvmeter till en meter lång. Jag såg den liksom under hästens mage på något sätt, så när den kom till bakbenet så försvann den istället för att dyka upp igen på andra sidan. Har berättat detta för en del och jag fått höra att det kan ha varit en tomte eller ett troll typ! Själv har jag ingen aning. Men det är en upplevelse jag aldrig kommer att glömma!

[Camia7]
6/3/13, 1:08 AM
#57

Usch va läskigt :( vart du rädd?

Luminous
6/3/13, 1:12 AM
#58

#57 nej :) jag blir aldrig rädd när jag ser saker :) det är inget att vara rädd för :) är uppvuxen med detta och ha alltid kunnat se och haft såna saker runt omkring mig. Det har alltid fascinerat mig! På senare tid har jag börjat fundera hur mycket som verkligen gömmer sig där ute, sånt som man inte vet om :)

Mindfull
6/3/13, 5:28 PM
#59

Jag vill inte förringa olika peroners upplevelser av naturväsen då jag har full respekt för vad ni har upplevt. Många upplevelser HAR ingen naturlig förklaring och vissa saker är svårbevisade, som exempelvis anti-materia. Historiskt sett utsattes skogsarbetare för extrema fysiska och mentala påfrestningar. En ensam kolmilare kunde vakta flera milor i upp till 10 dygn i princip utan sömn. En frisk människa börjar visa psykotiska symptom med hallucinationer efter ca två till tre dygn utan sömn… Det KAN finnas förklaringar till vissa fenomen vi upplever, men inte alltid… Lika väl som en läkare utesluter somatiska diagnoser innan han diagnostiserar panikångest, bör naturliga orsaker uteslutas innan något förkaras som övernaturligt, även om känslan och upplevelsen syns som äkta åt något håll. Jag kan nog kännas som tråkig i min inställning, men jag tycker det kan vara naivt att inte ifrågasätta och ha ett sunt förhållningssätt till det vi upplever. Själv hämmar min inställning med all sannolikhet min mediala förmåga och minskar möjligheten att möta narurväsen, men jag står med bägge fötterna på jorden och accepterar det övernaturliga som övernaturligt.

[Camia7]
6/3/13, 6:05 PM
#60

#59 synd att förstöra tråden. Nu tror inte jag att folk är psykiskt sjuka eller har jobbat i flera dygn utan sömn:) Vi vet vad vi har upplevt och ingen behöver komma och tråka ner en intressant tråd med intressanta upplevelser

Mindfull
6/3/13, 7:16 PM
#61

#60 Med all respekt, så sätter jag faktiskt inget samband mellan alla som har en upplevelse och psykisk sjukdom….jag drar faktiskt inte den paralellen alls i mitt inlägg. Om du går till första inlägget, så tycker jag att jag håller ett mindre skeptiskt förhållningssätt än vad du själv gjorde som starade tråden… …men, men…Jag ber om ursäkt om jag missförstått dig!

Mindfull
6/3/13, 7:24 PM
#62

Ser att jag får förtydliga inlägg #59. Skillnaden mellan de psykotiska symtom man uppvisar vid sömnbrist och en klinisk diagnos är att det förstnämnda botas med några timmars sömn. Det är en fullkomlig normal psykisk reaktion, tillskillnad mot en klinisk psykos som är en psykisk sjukdom. Ursäkta om inlägg #59 förvirrade!

Annons:
Nicollan
6/4/13, 10:26 PM
#63

Vad gulligt om/att det finns tomtar ❤️
Jag har mycket svårt att tro det själv.. har faktiskt inte ens tänkt på det eller något annat väsen för den delen heller. Har bara tänkt på att det skulle finnas "andar" och inget mer, men varför inte egentligen..

Kommer ihåg när jag var liten. Jag och min dåvarande bästa vän var påväg hem från skolan, där de finns en skog som börjar precis vid vägen. En dag så stannade min kompis upp och bara stirrade chockat in i skogen, jag frågade vad det var och då sa hon att hon hade sett en liten, liten gubbe med hängselbyxor , grå tomteluva och långt skägg? Jag skrattade bort det såklart, men hon var heelt övertygad.
Det måste ju varit en tomte😊

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

TheWhiteWolf
6/5/13, 6:20 PM
#64

Tror absolut på tomtar/småfolk! Har dock aldrig sett någon,men det skulle vara väldigt intressant.

Emouse
10/26/16, 6:14 PM
#65

Kommer ihåg när jag läste denna fantastiska tråd när den var igång. Den måste puttas upp och fyllas på❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Tarotstollan
10/26/16, 10:48 PM
#66

👍 Läser med stor spänning! Har dock aldrig sett någon tomte eller något annat väsen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

AjnaV
10/8/17, 7:53 AM
#67

En av mina barndomskompisar såg antagligen en tomte. Hon var runt 13-14 år, och berättade att hon vaknat på natten av att det satt en liten liten gubbe med långt skägg vid hennes fotända. Han bara satt där och tittade på henne, sen försvann han. Vi var frireligiösa på den tiden, och trodde absolut inte på tomtar.

Upp till toppen
Annons: