Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2852 ggr
Jockis
2013-02-02 13:36

Prekognitiva drömmar/sanndröm

Hej! Min kompis berättade för mig att hon en gång drömde någonting som hände i verkligeheten, en sanndröm. Hon dömde om att hon satt i klassrummet, hade so-lektion och att våran So-lärare började prata och skämta. Den dagen och lektionen på So:n så hände det påriktigt i flera minuter. Allt han sa, var precis på pricken som hon hade drömt. Det han sa, hur han rörde sig, det var ingen deja vu, hon hade drömt det innan.

Så, har detta hänt någongång för er? Kan man verkligen drömma om saker som faktiskt sker i framtiden, som en framtidsdröm? Jag har nog aldrig riktigt trott på att man kan se in i framtiden, men nu börjar jag tvivla.. ;)

Annons:
grodprinsessa
2013-02-02 16:02
#1

Jag drömmer sanndrömmar med jämna mellanrum eller får "varsel" i drömmar och likaså i vaket stadium om vad som kommer hända också om det är något som jag kan behöva förbereda mig inför mentalt.

Detta vet jag att jag får då jag ibland skriver ner mina drömmar och kan på så sätt återgå till dom om jag tycker att jag känner igen något.

Men ibland får man känslan av att ha drömt något eller har en deja vu som helt enkelt är att hjärnan lurar sig själv =P

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

ellu66
2014-03-12 19:48
#2

Hej jag kan se in i framtiden, jag har alltid kunnat göra det när jag var liten (3 år kanske) såg jag när min släkting dog av cancer (hon dog först fem år senare och jag visste inte ens vad cancer var) ända sen jag var 13 år började jag kunna se i framtiden allt oftare. Nu ser jag kanske 4-6 saker i veckan. Jag känner på mig/ vet att när det kommer hända inte exakt men om det är denna veckan eller om en månad.

Slem
2014-04-07 18:23
#3

Jag brukade drömma sanndrömmar när jag var barn, nu är det mer sällan. Det handlar mest om triviala saker, så som samtalet vid middagsbordet eller en konversationen i bilen ut till sommarstugan. Jag minns tydligt till exempel en gång vid middagsbordet att min pappa sa något som han exakt sagt i min dröm. En kort scen hade jag då helt klart för mig i mitt huvud redan. Jag visste att min syster alldeles strax skulle säga något om ketchupen, vilket hon också gjorde, följt av något min bror skulle säga. Jag hade själv en replik i drömmen, men i verkligheten valde jag att omformulera mig så att känslan av deja vu skulle upphöra. Jag ogillar den oroliga känslan i magen mycket starkt. Det känns så olycksbådande på något sätt.

Upp till toppen
Annons: