Annons:
Etikettermässorstorseansevenemangträffar
Läst 3932 ggr
[kvasthilda 72]
1/22/13, 12:38 PM

Alkohol på seanser och kurser?

Fått veta och även sett på kanal 7 att vissa medium tillåter eller serverar alkohol på seanser och kurser för medial utveckling.

Detta är för mig helt otänkbart att göra så eftersom man då bjuder in lägre energier som inte får oss att må bra helt enkelt.

Syftet med seanser o kurser är väl att få folk att må bättre eller??

Blir ledsen och besviken på sådana medium som tillåter eller bjuder på alkohol i sådana sammanhang!!

Annons:
Fjäril
1/22/13, 12:51 PM
#1

Jo, jag håller med. Allt som har med show(ande), alkohol och (sex)skämt att göra hör inte alls ihop med andevärlden.

Det ska vara fint och respektfullt.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Happyfeature]
1/28/13, 7:31 PM
#2

Nähä…helt otroligt!Förvånad Kan inte vara speciellt lyckat och bra inte ObestämdOskyldig

[Kottschejk]
1/28/13, 7:45 PM
#3
tarotlasse
1/28/13, 9:57 PM
#4

Alkohol och seanser hör inte i hop det håller jag helt och hållet med om.

När man arbetar Medialt så ska det vara alkoholfritt anser jag.

Men när det mediala arbetet är över eller den mediala kursen är slut för dagen.

Så tycker jag det är helt ok att man äter en god bit mat dricker ett glas vin eller tar en öl o bara umgås.

Att göra en tydlig skillnad på arbete och fritid precis som i alla andra yrken.

Själva andekontakten och alkohol fungerar det med egentligen men inget jag rekomenderar eftersom man förlorar omdömet av alkohol.

Men det kan till och med fungera lättare när kroppen slappnar av pågrund av alkoholen.

Men som sagt vad  med alkoholen förlorar du även omdömet så inga lägre energier från ande världen utan bara ett korkat omdömslöst medium.

Som kanske säger saker som den inte borde göra eller  säger det på helt fel sätt men ande kontakten fungerar ändå.

Så därför absolut  alkoholfritt när man arbetar medialt.

Vid hemma seanser så kräver jag alltid att det är alkoholfritt så länge seansen pågår.

Sedan är det fritt fram om de vill ta ett  par glas vin efteråt.

Andevärlden skulle inte bry sig överhuvudtaget om publiken skulle dricka alkohol för de skulle komma igenom ändå.

Men jag vill inte ha ngn överförfriskad skojare som tappar omdömet och förstör för de andra  som sitter i publiken.

Ande världen finns med oss överallt i alla byggnader oavsett det är ett bostads hus eller en kyrka eller en krog med fulla mäniskor.

De har inte med lägre energier att göra.

Min farmor kunde lika gärna besöka mig i hemmet som hon besökte mig på krogen när jag tog en eller flera  ÖL.

Innan jag lärde mig stänga ner så spelade det  ingen roll om var jag befann mig eller om jag var nykter eller  om jag var berusad.

Så hade jag mina nära från andra sidan med mig o kunde samtala med dom oavsett nykterhet eller inte.

Liksom de levande så slutar de inte prata med en för att man tagit ett glas vin samma med andevärlden.

Det är enbart jag själv som styr och bestämmer när jag är öppen och tillåter kontakt.

Lasse

tarotlasse
1/28/13, 10:35 PM
#5

När du håller en seans oavsett var om det är på en resturang. Folkets hus eller det är i en kyrka.

Så även om det inte serveras alkohol där.

Kan du aldrig veta om det är ngn i den närvarande  publiken som har druckit alkohol eller inte innan den kommer dit.

Jag har aldrig sett ngn arangör som bett de närvarande blåsa eller lukta på folk som kommer  om de druckit alkohol.

Det har hänt att jag stött på personer som kommit fram i pausen för att prata där man känt alkohol doften från personen.

Eller personer som i pausen sagt att de var o tog en öl innan de gick på  seansen.

Ja då är det ju så dags när seansen redan är över

Seansen har fungerat  lika bra ändå även om det nu funnits alkoholpåverkade personer i publiken.

Så även om man inte tillåter alkohol förtäring vid seanserna så kan ju folk redan tagit ett glas innan de kommer.

Jag har även gjort  privat sittningar o gett medial rådgivning till personer som  har varit påverkade o som haft missbruks problem.

De om några behöver vägledning o för att hitta en väg ur sitt missbruk o bli hänvisad till rätt hjälp.

Aldrig några lägre energier  som dykt upp utan bara kärleks fulla o hjälpsamma andar som velat hjälpa personen.

Jag har visit kort både AA o AN o kvinnojouren att dela ut.

För vanligare en vad man tror att personer ur dessa grupper söker medial vägledning.

Lasse

sven-g
1/28/13, 11:48 PM
#6

Jag tycker ju naturligtvis inte att man ska vara påverkad under arbete, men efter arbetets slut på kvällar kan det vara trevligt med ett eller två glas vin eller ett par öl, naturligt vis inte för mycket, man ska tänka att man ska kunna jobba dagen efter, har varit flera gånger i England på kurser där är det helt naturligt att göra så.
Inte kul att inte kunna umgås under naturliga former, glädje får man aldrig nog av.

Annons:
tarotlasse
1/28/13, 11:53 PM
#7

Men är det uppnebart redan från början att man ska arbeta  i en miljö med alkohol påverkade  personer  så tackar jag nej.

Jag blev ju inbjuden att delta i som medium  TV såpan  Färjan för några år sedan.

Jag hade ju alldrig sett detta program innan så när jag tittade på programemt så jag aldrig i livet jag gör ett sådant progarm Dels så mycket fylla o tänk om personalen känt igen mig från ngn av de tiidigare  medium kryssningar vi gjorde privat under en period.

Det Var nog 2a neller 3 tredje gången jag råkde ut för groupis under dessa kryssningar  o liten läckerbit jag undrar om hon över uvurtaget var  i laglig ålder  Det var ett antal försök o få ner mig i en hytt  för hon ville titta  på  på min healing  stav sa hon.

Men första anblicken var en ung liten tjej i vit klänning  som en liten lätt ängel svävade  hon fram till mig  o viskade i mitt öra att hon  har alltid vellat ha sex med en tv kändis ja då blev jag röd i huvudet.

Så  det blev en  kryssning med många drinkar den kvällen,

Av ngn märklig anledning  var denna lilla vita ängel synsk för var tusan jag  en befann mig på färjan hittade hon mig.

Men när jag satt bland mina närmaste kollegor o vänner  i baren o utan vidare så satte hon sig  ner  i mitt knä med ett stort älskling,

När vår rödhåriga Rosie satt bredvig o denna blondin ytterligare skulle undersöka min helaing stav   så Trodde jag inte Rosie kunde bli rödare men nu blev även Rosies ansikte rött oj vad vi skrattade

Men nu blev jag av  med ängeln  genom att skriva min autograf på en servett sen såg jag inte henne mer den kvällen

Men jag fick fortsätta skriva  autografer  unde hela kvällen men vid 4 tiden på morgonen så trodde folk  att jag var en norrländsk politiker i stället he he .

En av de söta medium kollegorna blev också  väldigt uppvaktad under kvällen o så  hon kom  fram med en kavaljer  som inte kunnat  släppa blickarna från henne under hela kvällen.   Min medium kollega presenterade mig som hennes make o frågade om vi inte snart skulle dra oss ner till hyttan för natten.

O jag svarade nej tack älskling jag har en  sådan migrän så följ du med din kavaljer istället  för jag får  nog inte upp den i kväll.

Dessa blickar hon gav mig då ja de var inte speciellt kärleks fulla.

Men i dag skrattar vi gott åt detta o denna resa som inte var den första Ålandskryssning med  medium på sin fritid .

Så vi medium vi kan också festa loss dricka alkohol o ha riktigt kul.

Vi är precis som alla andra mäniskor nga gururs i glasburar.

Men arbeta på ett sådant ställe som medium nej det skulle jag inte vilja göra.

Det konstiga var att vi 20 lediga  medium på vår fritid som festade loss och hade så  kul o inte en enda ande med lägre energier som störde för vi hade verkligen kul o det var många skratt  o mycket glädje under denna  kryssning.

Lasse

sven-g
1/28/13, 11:56 PM
#8

#7 He he he hur det kan bli Flört

tarotlasse
1/30/13, 4:43 AM
#9

#6

Ja det är en helt annan kultur och syn på alkohol utomlands.

Jag har varit på middagar utomlands  där mediumet för kvällen tagit ett glas vin till maten o ingen  reagerade över detta.

Var nog bara vi svenskar som blev förvånade över detta

Men ett glas o inget mer jag själv skulle inte gjort det liksom jag inte skulle dricka ett glas vin o efter middagen sätta mig i bilen att köra.

Samma om vi tittar på de Spiritualistiska kyrkorna i England som är så stor  o finns på alla större orter i England bara i London finns det strax över 1000 spiritualistiska kyrkor.

Men vad jag förstod inte ovanligt  att en del först  träffades  puben o tog en öl innan. Sedan gick man vidare till Kyrkan för gudstjänst o seans.

Men jag såg aldrig några berusade personer på seanserna.

Det stod ju i Biblen att det drack vin o blev glada o sedan pratade Jesus för folket ett av världens största medium genom tiderna.

Jag undrar om det var de lägre energierna han förmedlade under dessa tal han gjorde o Jesus serverade även vin till folket när han förmedlade sina budskap.

Ett av de riktigt stora Spiritualistiska mediumen i mordern tid var ju alkolist o kunde vara rejält berusade vid seanser till den graden så att man fick leda henne in  i seans rumet men vissa seanser fungerade trots hennes berusning.

Så synen på alkohol o medialt arbete har också förändrats under åren som tur är

Vad jag vet har jag aldrig sett ett berusat medium på scen.

Lasse

Anaid
1/30/13, 8:21 AM
#10

Jag tycker också att man kan dricka efteråt, jag tycker inte att nån ska dricka i jobbet oavsett vad man jobbar med.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Upp till toppen
Annons: