Annons:
Etikettmedium
Läst 16122 ggr
SvenVonH
2013-01-21 20:11

Terry Evans från det okända.

Ville egentligen bara hylla Terry. Detta är de enda mediet jag verkligen tror på som gör Tv. Han gissar oftast inte och är väldigt rak på sak. Enligt min uppfattning. Skulle varit roligt att se han sätta ihop ett team där han ger sig ut på "ghost hunting." Missa inte premiären ikväll på 7:an kl 21.00 Vilka tycker ni mest om från det okända och tror ni att alla har kraften?

Det jag tänkte förut kan vara annorlunda nu. Alla människor kan påverka.

Annons:
eggebanroth
2013-01-21 20:56
#1

Alla har det du kallar kraften. Om du tror han är ngt utöver ngn annan så har du nog fel.  detta är kommersiell tv kanal som sänder. således är de tittarsiffrorna som avgör vad som sänds. Så utan att vara alltför kritisk , vill jag inte ens öppna tv n för detta. Det här är enbart underhållning, man bör inte ta det på blodigt allvar. Bättre underhållnig finns. Enligt min mening

[MikeW]
2013-01-21 22:11
#2

Jag håller faktigst med #1.

Jag vet inte, jag gillar bara inte program som det okända osv.
Jag har svårt att tro på att dom verkligen kan det dom kan, man vet ju alldrig, dom kanske låssas bara för pengarnars skull.

Skulle jag vilja ha hjälp med andar eller så då skulle jag hällre fråga någon här inne, eller något medium som inte är på tv. Än någon som är på tv.

+ Så gör dom program som det okända väldigt läskiga, dom lägger till onödigt läskig musik, hemska bilder som ger en gås hud osv osv.

Dom får det att verka som att ande världen är läskig och att andar kan behandlas hur som helst, dom har knappt ingen respekt för ande världen. (dom flesta jag har sett iaf)

Dom får det värka som att ande världen är läskig fast igentligen är 'ande världen' full utav kärlek, ljus och harmoni.

SvenVonH
2013-01-21 22:49
#3

#1 mycket bra talat. :) håller med. :)

Det jag tänkte förut kan vara annorlunda nu. Alla människor kan påverka.

[hästängeln-love]
2013-01-22 12:09
#4

Jag tycker också Terry verkar vara den ända "äkta" mediet/spökjägaren, tycker de andra bara är bluff… Jag brukar bara se när Terry är med.

Tettelush
2013-01-22 14:18
#5

Terry Evans var faktiskt också min favorit länge, länge. Men sedan började jag läsa på om cold reading och analysera hans beteende i programmen lite mer. Tråkigt nog tycker jag personligen att han helt enkelt är extremt duktig på cold reading.

[Sol69]
2013-01-22 17:26
#6

Den jag tycker är bäst och naturligast som har varit med i det okända men endast ett fåtal gånger är Elisabeth Laange.. Flört

Annons:
Galopptjejen_98
2013-01-23 09:03
#7

Om men herregud, det okända finns på riktigt och dom gör inte det för tvsiffrorna eller pengarna dom gör det för att hjälpa folk och i måndags så var det ju avsnittet med terry evans och det var ju en kvinna som grät för att hennes mormors ande pratade terry med <3

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

eggebanroth
2013-01-23 10:17
#8

Gråta Det sker väldigt ofta hos dem som behandlar människors  inre..

Programmet finns på riktigt så längt är jag med.

Vi lever 2013 vilket betyder förändringar hos människor , precis som redan Maya indianer förutspådde.

Är det inte  så att vissa utnyttjar människors sorg, vi är då nämligen väldigt sårbara.

Det är klart ,  bra om ngn kan få hjälp den vägen.

Det uteslutet inte det kommersiella.

Då är frågan vart går gränsen till det andliga.

Mvh

andlighet
2013-01-23 14:37
#9

Vi beundrar nog alla Terry som har stor erfarenhet och även har en stor portion humor. Jag tror dock att alla medium i Det okända är kompetenta, men att man "tar åt" sig olika mycket från andevärlden. Elisabeth, som inte är med längre, är också en stor favorit. Hon jobbar dessutom ideellt, vill inte ta betalt, och det ser jag som väldigt seriöst och positivt.

[MikeW]
2013-01-23 15:43
#10

Jag säger bara att dom flesta medium som har varit på tv har blivit bevisade att vara fejk.

Jag säger inte att det okända är fejk, jag säger bara att jag har problem att se och lita på sånna program.

Och att jag hatar hur dom gör programen läskiga.

Det finns säkert mediums på tv som är riktiga, fast man måste även tänka på att, även om någon börjar gråta så betyder det inte att det kan vara riktig gråt.

(nu säger jag inte att det är fejk som ni såg fast jag tar detta som exempel)

Dom på tv får även mycket pengar för program som dessa, så man måste tänka på att dom kan totalt fejka det bara för pengars skull. Dom kan vara skådespelare.

Amandla
2013-01-23 15:50
#11

Mediumen som medverkar i Det okända är väletablerade och har gott rykte om sig. Även om man kan tycka vad man vill om enskilda personer så är det inte okej att kalla dem för bluffare eller skådespelare, tänk på sajtens regler.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-01-23 15:57
#12

Dessutom: om ett medium tar betalt eller inte har ingenting med seriositeten att göra. Det handlar bara om ifall personen har en annan inkomst att leva på eller kan leva väldigt billigt osv. Jobbar man på heltid som medium är det helt naturligt att behöva ta betalt. Den diskussionen har vi haft en massa gånger här tidigare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
eggebanroth
2013-01-23 16:10
#13

Det handlar om trovärdighet.

Det är en fördel om man har humör, ett tag sades det att den andra sidan använder humör.    Nu är det mer att kändis medium använder humör för att eventuelt dölja  sanningen. Sanningen om ifall informationen kommer från andra sidan ( den anliga)

Observera att sanningen är inom modifikation.

Folk vill gärna tro.

Vad ska man tro , när man själv inte räcker till.

Gräser växer inte  grönare på andra sidan.

Det rätta vore  att kolla själv läget.  Men  vi bryr oss inte, att  tro på det sanna. Vilkte här är att gräset växer lika på båda sidor.

Lyckan kommer inte från makt eller pengar, det är snarare tvärtom.

Lyckan kommer ifrån givande.

Därför säger jag nej tack det kommersiella programm , som kan  handla om  skådespelare . På låg rekfens.

Annons:
[Sol69]
2013-01-23 19:35
#14

Måste fråga en sak. vet inte om det är okej enligt regelverket?

Det finns seriösa medium och det finns de som är bluff och båg.. de finns de som tyvärr påverkas av kändisskap och av pengar.

Anders Åkesson är ett exempel som blev ertappad med att fuska på en seans och han blev känd i Andarnas makt som det okända hette innan. Som jag beundrade väldigt mycket innan han blev ertappad med att fuska och skönk nedåt i mina ögon..

Så det jag undrar är varför skulle man inte få säga om man tycker att ett medium inte gör ett bra jobb?

Är det inte så man får bort alla oseriösa medium och de som blir kvar får ett gott rykte.

Samtigt kan vi ju ha olika åsikter om samma medium.

Och de kan va så att de har en dålig dag som alla andra,,

vi är inte på topp varje dag., de kan ingen vara.

Om man väljer att bli känd i tv så blir man ju en känd personlighet med allt som kommer med det..

jag för min del tycker att man ska kunna ge ris och ros men på ett bra sätt. för om ingen vågar säga att något är fel. blir det ingen ändrig.

Har jag gjort fel nu?? när jag tar upp frågan vad man får skriva och inte skriva?

Vill bara veta va som är okej och vad som inte är okej..

/Sol

[AnnaRen]
2013-01-23 20:05
#15

Jag tycker iaf att det är spännande men som vissa säger att endel av dem är bluffmakare..

Ska förresten på Terrys stor seans  i Maj :) Kommer nog att bli spännande!

eggebanroth
2013-01-23 21:14
#16

Detta är jag intresserad av du skriver AnnaRen. "Det blir spännande"

Du söker spänning !

Ja inget fel med det. Men hörru då har du redan köpt det som bjuds. Om det är äkta eller inte.

Min tanke är att man kan använda olika hjälp medel. Låt säga,  bland åskådare finns medhjälpare som man vänder sig till om det skulle behövas. (medskådespelare). Till dem kan kan man ju säga saker som alltid stämmer. Vet ju inte om det är så , men  min tanke sa de. Efter jag hörde när ngn hade varit på sk seans.

Men lycka till!

Jag tor inte han är bluffmakare. men det är inte "spirit" inblandad.

alicia80
2013-01-24 06:05
#17

Glad

Då kan jag intyga att Det okända inte ät någon bluff då mediumet Camilla är en nära vän till mig.

Alla medium är olika skickliga precis som vilken talang som helst. Övning ger färdighet. Testa själva!

eggebanroth
2013-01-24 07:31
#18

Helt klart övning ger färdighet. Oavsett om du känner Camilla. är min ståndpunkt igrågan att mannen inte kan antas ngn kontakt med andar fast han säger så. Så den biten kan vara  bluff. Att man är en duktig cold reader  är ett faktum.

Om jag hade sagt att jag är har kontakt med " spirit"! o gör bort mig  totalt , dessutom hånar på det viset en sörjande. Skulle aldrig livet komma tillbka till penningkaruseller ,  Mitt samvete hade sagt , nu är det nog.

[MikeW]
2013-01-24 08:16
#19

Jag tror du missuppfattar mig amandla.
Jag menar inte att dom som är på det okända nu är fejk, det har jag inte sakt, vad jag säger är att personligen så gillar jag inte kolla på sånna program först för att dom lägger till onödiga saker som läskig musik och hemska bilder osv osv. Och för att dom på tv har oftast blivit bevisade att vara fejk, så jag har lite problem att lita på sånna program.

Jag säger inte att dom där just nu är fejk, jag säger bara att jag inte gillar det programet.

Mest på grund utav att dom gör programmet läskigt.

Fast som sakt, jag vet inte vem som är fejk eller inte. Fast jag har verkligen inte anklagat dom som är på det okända just nu för att vara fejk, du måste ha missuppfattat mig.

Fast jag ber om ursäkt endå.

Fjäril
2013-01-24 08:26
#20

Eftersom de medverkande i programmet inte är här och kan diskutera själva tycker jag vi lämnar specifika personer utanför. Att ha en åsikt om programmet, pengar eller vad vi anser vara rätt och fel är en sak, men det kan man diskutera utan att blanda in enskilda individer. Detsamma gäller att diskutera seriositet/äkthet hos medium, vad vet vi om det, egentligen? En känsla? Vi ska inte döma andra människor. Det här är inte riktat till någon enskild medlem utan hela trådens ämne, vilket jag är ganska säker på att syftet var med amandlas inlägg också :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
eggebanroth
2013-01-24 08:31
#21

Håller med , vi låter det  vara utanför. Oavsett vad vi tycker

[kvasthilda 72]
2013-01-24 22:04
#22

Jag har tyckt om Terry förut men mitt förtroenden har sjunkit av olika anledningar men min favorit är Birkan Tore som är min mentor och lärare!!!

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2013-01-25 18:37
#24

Det var väldigt blandade kommentarer om Terry Eveans.

Precis som det ska vara och som man säkert höra precis om alla medium.

För alla har sina bättre dagar och sina sämre dagar.

Ett visst medium passar en person men kan vara helt fel för en annan person precis som det ska vara.

Så får säga ett gott betyg  för ett medium när man läser detta.

Men det är  stor skillnad på medium och medium.

Medium är en person som förmedlar ande kontakt och arbetar med en ande kontakt.

Men det går lika gärna att få fram uppgifterna genom att läsa av med sin intuition och då behöver man inte ha ngn ande kontakt.

Absolut inget fel att arbeta på det sättet det kan hjälpa en mäniska otroligt mycket men det är inte  kontakt med Ande världen.

Detta är vad man kallar pchycik medium på Engelska.

Finns väl ingen bra Svensk översättning på detta närmast är väl medial vägledare i sådana fall.

Men tycker själv att man då ska tydliggöra vad som är information från en ande eller vad det är man läser av med sin intuition.

Terry  Evans är  ett av de bästa jag sätt att arbeta på detta sätt finns nog inte ngn här i landet som är så skicklig på detta

Men ska vi titta  på  medium och på  att ha Andekontakt ja då har jag helt  andra favoriter.

Så jag förstår att vissa tycker Terry är ett av de duktigaste mediumena i Sverige.

Men jag förstår även de som säger precis tvärtemot.

Lasse

tarotlasse
2013-01-25 19:30
#25

#10  MikeW

Jag undrar om du vet vad du pratar om och  vad är mycket pengar för dig.

Ersättningen för att vara med i dessa program rör sig om små summor.

Jag har skrivit på ett papper på tystnads plikt så kan inte ge dig några summor.

Så du kan ju  i stället berätta vilka summor det rör sig om.

Jag kan i alla fall säga att det är inga större summor det handlar om.

De svenska tv mediumen kommer inte i närheten av vad utländsk tv betalar sina medium.

Inte ens dessa världs medium i utländsk tv får speciellt mycket ersättning i utländsk Tv.

Rör sig om ungefär en vanlig arbetar lön här i Sverige för en sesong.

Däremot kan de  få en miljon kr för att medverka i en reklam film som sänds i samband med  dessa utländska tv programmet.

Men då får de  lön från ett helt annat företag.

Finns inget medium i Sverige som får dessa summor för en reklam film i Sverige.

Jag har inte heller sett ngt av dessa  Svenska tv medium i en reklam film i Svensk  Tv.

Så MikeW vad grundar du dig på att dessa  Svenska Tv medium har enorma inkomster för inspelningen av dessa tv program ?

Lasse

[MikeW]
2013-01-25 20:59
#26

Jag kanske har fel i att dom får mycket pengar, jag har inte kollat upp det alls. Fast jag tänker att om så många människor kollar på ett program då borde man få mycket pengar av det?

Jag kanske har fel.
Jag tror att det finns medium på det okända som kan det dom säger, fast jag kommer ändå inte börja kolla på det.

För det första så kollar jag alldrig på tv xP
Och dom lägger även till onödigt läskiga saker, som musiken t.ex.

Skulle dom ändra musiken och göra så det ser mer trevligt ut så skulle jag börja kolla på det. För mig känns det okända lite som en skräck film.

alicia80
2013-01-25 21:56
#27

De e inga stora summor dom får på De okända. Ett bidrag per program på några tusenlappar. När mediumet kommer till den hemsökta platsen och förmedlar kontakt så spelas ingen läskig musik utan allt visas ganska naturligt. Det är bara när dom berättar hur det upplevs som dom sätter in lite effekter. Däreot vet jag att det finns andra spökprogram där jag kan hålla med om att det känns lte löjligt med de effekterna av ljudet och bilden.

Annons:
spirit33
2013-01-25 22:04
#28

#24 Lasse

Medium är en person som förmedlar ande kontakt och arbetar med en ande kontakt.

Men det går lika gärna att få fram uppgifterna genom att läsa av med sin intuition och då behöver man inte ha ngn ande kontakt.

Absolut inget fel att arbeta på det sättet det kan hjälpa en mäniska otroligt mycket men det är inte  kontakt med Ande världen.

Detta är vad man kallar pchycik medium på Engelska.

Ok Lasse… Hur vet du skillnaden om du plockar upp pchycik eller mediumistiskt information om någonting?

Jag vill först klargöra att jag inte tycker att Terry gör något av dem något vidare.

Jag har en del erfarenhet av denna bransch som utövare och jag har träffat och hört en massa medier, men det jag aldrig har förstått  är hur dessa olika tekniker rent praktiskt kan särskiljas. Teoretiskt kan man givetvis säga vad som helst utan att det behöver rimma på verkligheten.

Jag vet att de flesta säger sig veta ATT de har förmågan och ATT de kan skilja på vad de plockar upp för sorts information… Men i verkligheten måste jag påstå att ingen har en aning om vad de plockar upp eller hur. Alltså påstår jag att medier inte har en aning om ifall de plockar upp information mediumistiskt eller pshycik förmåga, även om de rent teoretiskt har hört skillnaderna.

Så med andra ord Lasse så vet jag att det pratas om dessa skillnader och även tränas och lärs ut, men ingen har igentligen koll på dem om man verkligen synar det i sömmarna. Håller du inte med Lasse?

tarotlasse
2013-01-25 22:12
#29

# 26

Ja MikeW där kan jag helt och hållet hålla med dig om.

Dessa ljud o ljus effekter är för att få uppmärksamhet och har mer att göra i en skräck film en med medialitet.

Att få tittarna att tro att andevärlden är hemskt och bestå av alla dessa vilsna själar ger en helt felaktig bild av ande världen.

Men under de första sesongerna så kunde jag enbart i ett enda fall se att det rörde sig om en vilsen själ.

Alla andra hade redan gått över till ljuset men hela tiden så försöker program ledaren få det till att det rör sig om en vilsen själ även i det fall där mediumen helt klart säger att det inte rör sig om en vilsen själ.

O de få program jag ser i dag så kan jag inte se ngn skillnad i detta.

Det är också en av orsakerna till att jag tröttnat på  Det Okända.

Som ett av de berömda  utländska tv mediumen sa till mig om motsvarigheten i andra länder. Under de 40 år han arbetat som medium  hade han  stött på dessa vilsna själar vid 2 tillfällen. Vanligare är det inte men tv får det att framstå att det sker dagligen runt om i världen.

Det är sällsynt i dag att jag tittar på detta program för dessa effekter förstör hela programet  tycker jag personligen.

Men det drar tydligen tittare som har en  annan smak och ju mer tittare man har  ju mer reklam intäckter för tv 4 inga konstighter med detta alla företag behöver ett vinst resultat för att kunna bedriva sin verksamhet.

Det första sesongerna utan dessa effekter tycktet jag var riktigt bra. Men sedan vet jag ju att programet som visas är ju bara godbitarna från i bland 2 dagars inspelning och det är i hopklippt efter producentens önskemål.

Inget som man kan skylla mediumen för de gör bara sitt Medium jobb,

Inte mediumet som avgör hur slut resultatet blir  och hur redigeringen görs o hur effekter läggs till det gör  helt och hållet produktions bolaget.

Lasse

tarotlasse
2013-01-25 22:50
#30

#28 När man arbetet som medium några år så lär man sig hur ande världen komunicerar och vad andevärlden förmedlar och inte förmedlar.

Andevärlden berätar aldrig om framtiden och vad som ska hända utan håller sig enbart till det som har hänt och den aktuella situationen i nu tid.

Det berättar aldrig heller om sjukdommar eller om när ngn ska avlida,

De ger beskrivningar om sig själva och de närmaste omkring sig för att bli igenkända. o i budskapen är det enbart aktuella situationen de berättar om det säger aldrig åt ngn att de ska göra saker utan är väldigt ömjuka om att det är upp till personen själva att ta detta beslut

Det berättar inte heller  om hus och föremåls historia om det inte är kopplat till deras eget liv.

Så när sådana saker dyker upp så vet man att det kommer från ens eget inre och att man läser av personen eller platsminnen.

Så inga konstigheter att se om man vet vad man ska titta på  och lyssna efter.

Men när man är mitt uppe i en andekontakt är det inte alltid så lätt som medium att avgöra vilket som är ande kontakt eller vad som är intuitionen utan omedvetet så går även intuitionen in så blir en kombination många gånger.

Så när det halkar ur munnen o man märker det, Så är det även mediumets skyldighet att även berätta att det var information som inte kom från anden tycker jag personligen.

När man som medium besöker seanser och tittar på andra medium så är det ju ännu lättare att se dessa saker dessutom så märker man ju om mediumet har en ande kontakt eller inte.

Är även ngt vi tränar på under det mediala kurserna att kuna se och vad för kontakt ett annat medium har.

inte för att spionera på ngn utan för att när man håller kurser och när elever är osäkra så kan man som lärare  hjälpa eleven genom att man själv ser och upplever kontakten som eleven har och be den fortsätta eller be den sluta om kontakten inte är kvar längre.

Vi har även övningar där eleverna får gå upp på scenen och turas om att beskriva samma ande och för att koppla upp sig på samma ande,

När jag håller seanser med andra medium eller med elever brukar vi som en kul grej gå upp på scenen och inför publiken arbeta på detta sätt att koppla upp oss på samma ande och turas om att beskriva anden brukar altid vara uppskattat av publiken.

Så inga problem att se anden ett annat medium har kontakt med.

Tyvärr är det inte ovanligt att man ser medium både här i Sverige och utomlands ge ruggigt bra beskrivningar på dom som sitter i publiken men anden beskriver dom inte utan säger det är pappa eller ett namn  som de läser av intuitions mässigt.

Det finns ingen ande närvarande överhuvud taget o mediumet nämner telefon nummer födelsedagar och ruggigt bra information om sitterna genom att läsa av intuitions mässigt.

Så olika arbets sätt o inte nödvändigtvis att mediumet alla gånger har en ande kontakt även om den säger det tyvärr.

Därför så viktigt att få  specifika bevis på andens utsende händelser ur andens liv   o inte beskrivningar  på sittern  o dennes liv eller på bostaden eller på ett föremål.

Lasse

tarotlasse
2013-01-25 23:12
#31

Kan ju tillägga ett när jag ser på dessa tv program kan jag inte avgöra om de har en andekontakt eller inte genom att koppla upp mig på samma ande.

Utan då får jag ju gå på informationen mediumet lämnar.

Men vet ett medium som säger att hon hjälper mediumena på tv att föra över anden till ljuset när hon ser programen.

Bullshit säger jag för när tv programet sänds så har anden redan varit över i ljuset i minst  6 månader.

Men som sagt vad så troligtvis ännu längre eftersom det är så extremt ovanligt att stöta på en ande som inte gått till ljuset.

Det flesta medium stöter aldrig på en vilsen ande  under hela  sin egen livstid.

Lasse

spirit33
2013-01-25 23:34
#32

#30

#28 När man arbetet som medium några år så lär man sig hur ande världen komunicerar och vad andevärlden förmedlar och inte förmedlar.

Jag har jobbat ett tiotal år också som medium och har varit ett otal gånger i england och hört alla "hur det är". Jag har också jobbat enligt "psychik och mediumistisk"-modellen, men har aldrig greppat logiken bakom argumenten.

Varför skulle det innebära att jag har kontakt med andevärlden om jag kan beskriva detaljer om en död? Och varför skulle det innebära att jag använder intuitionen(psychik) om jag beskriver omständighetr kring en levande?

Om man tänker efter lite och backar några steg, så inser man att detta är något som någon har tutat i en, helt utan några som helst reella argument.

Detta resonemang är precis som med religion… en tro och inte fakta.

Andevärlden berätar aldrig om framtiden och vad som ska hända utan håller sig enbart till det som har hänt och den aktuella situationen i nu tid.

Den här frågan som jag kommer ställa är en ganska avgörande inställning gentemot andetro och alla dess medföljande funderingar, där man som sökande snabbare finner(enligt mig) svar:

Hur vet du det?

Den frågan ska man hela tiden ha i bakhuvudet enligt mig om man ska ge sig in i den andliga marknaden. Och du Lasse har givetvis ingen aning om det du skriver är det rätta eller inte… Det är bara vad du tror. Du skriver tyvärr som om du skulle veta, men det är långt ifrån verkligheten.

När man som medium besöker seanser och tittar på andra medium så är det ju ännu lättare att se dessa saker dessutom så märker man ju om mediumet har en ande kontakt eller inte.

Detta påstår nästan alla medier men det är också långt ifrån sanningen. De flesta vill visa sig duktiga och säga att de kan se kontakten och även plocka upp information om den… Men i verkligheten vill jag påstå att det bara är snack och ett sätt att höja sig själv. Jag har under mina alla år aldrig hört någon av oss medium kunna plocka upp samma kontakt som mediet på scenen. I efterhand är det givetvis superlätt att säga att jag minsann både såg och fick info om kontakten, men det är heller inte förenat med verkligheten.

Det finns ingen ande närvarande överhuvud taget o mediumet nämner telefon nummer födelsedagar och ruggigt bra information om sitterna genom att läsa av intuitions mässigt.

Snarare så är det större risk att det handlar om hot eller coldreading, att det inte finns en ande närvarande vet såklart ingen. Denna tro är som bekant godtycklig och kan vinklas åt vilket håll som helst så länge det inte är verifierbart.

Därför så viktigt att få  specifika bevis på andens utsende händelser ur andens liv   o inte beskrivningar  på sittern  o dennes liv eller på bostaden eller på ett föremål.

Detta är en teori som jag också jobbat efter men som vid eftertanke inte igentligen betyder någonting.

spirit33
2013-01-25 23:39
#33

#31

Men vet ett medium som säger att hon hjälper mediumena på tv att föra över anden till ljuset när hon ser programen.

¨Bullshit säger jag för när tv programet sänds så har anden redan varit över i ljuset i minst  6 månader.

Kul att du skriver så… Prova att föra över lite av detta kritiskt tänkande till ditt inlägg #30.**Flört
**

Fjäril
2013-01-25 23:49
#34

#30 spirit33, Jag vill påminna dig om vilken sajt du är på och även om du har kommit till en annan insikt (för dig) så finns det dem som inte känner som du gör. Det är fritt fram att ha en åsikt och jag tycker du formulerar dig med en vänlig ton, dock måste man ha i åtanke att sajten inte är till för att diskutera om "det här är på riktigt eller inte". Det är bra att du är trygg i det du känner och det behöver du (själv) tänka på gentemot andra. Som sagt, sajten vänder sig till dem som (fortfarande) har en tro, vitsen är inte att diskutera hur "fejk" allt är. Hoppas du förstår.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
spirit33
2013-01-26 00:23
#35

#34

Nej, jag förstår nog inte.

Jag diskuterar framförallt varandet eller inte varandet av psychik och mediumistisk förmåga med Lasse.

Jag förstår med erfarenhet från denna site att det är känsligt att ifrågasätta olika tänk och tekniker medier emellan, men har nog aldrig förstått varför det är så.

Jag har som sagt jobbat ett antal år mitt i smeten och anser att det behövs lite rakare och ärligare kommunikation främst medier emellan. Att upphöja oss som allvetare är en överdrift som alla erfarna medier vet om, men ignorerar alternativt inte vågar bemöta. Så lite jävlar anamma och pang på röbetan, efterlyser jag.

Fjäril
2013-01-26 00:34
#36

#35 Nu förstår jag inte riktigt? Min uppfattning (av det du skriver) är att du inte "tror" längre? Är det då samma sak som att två medium diskuterar "tekniker"? Jag kan vara trött och yr i bollen, men jag tycker inte du ifrågasätter på ett "uppmuntrande" sätt, som "hur är det egentligen, kan vi arbeta annorlunda" eller något annat där man utbyter erfarenheter och intressen. Men jag kan ha fel. Ingen har heller det rätta svaret - om någonting. "Jag förstår med erfarenhet från denna site att det är känsligt att ifrågasätta olika tänk och tekniker medier emellan, men har nog aldrig förstått varför det är så." Det diskuteras väl nästan dagligen. Jag tror inte alla tycker och känner likadant? Det är ett forum :) Det går alldeles utmärkt att visa och uttrycka hur man känner men det är ganska omöjligt att diskutera på "riktigt" över internet, det man (egentligen) menar kommer aldrig riktigt fram eftersom vi tolkar saker olika. Jag försöker på ett vänligt sätt förklara hur jag resonerar i olika sammanhang men att övertala eller få andra att tycka som jag - är både lönlöst och ointressant.

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2013-01-26 01:12
#37

#32

Jag kan hålla med om att ingen med säkerhet kan säga hur det fungerar jag går efter mina egna upplevelser och vad jag fått till mig.

Finns andra som kan fått till sig samma sak men tolkat det på ett annat sätt o vad som är rätt och vad som är fel kan varken du eller jag svara på det kan jag hålla med om helt och hållet.

När jag själv har upplevt en andekontakt och förmedlat det jag fått till mig eller sett andra medium där jag själv upplevt det rört sig om en ande kontakt har aldrig denna informationen om framtid sjukdommar lämnats eller information om sitterns liv dykt upp.

Däremot när jag medvetet läst av ngn intuitions mässigt så har denna information dykt upp  så  är det min egen erfarenhet-

Även om  andra medieum upplevt annat  så är det inte min upplevelse.

Vem som har rätt så återigen varken jag eller du kan säga vilket.

När det gäller cold reading så finns det inga tveksamheter om detta arbets  sätt.

Frågar sig mediumet fram så är det utan tvekan cold reading så tillåt aldrig ett medium ställa frågor.

Typiskt för detta är medium som frågar har du din pappa på andra sidan o säger då personen nej ja då säger mediumet ja då är det din farfar

Sittern behöver inte ens svara med rösten  utan man kan läsa av detta  genom kropps språket.

Eller som vid en seans där mediumet säger att han har kontakt med en ande som heter johan, john eller jonny  och ska till ngn av de 3 bakersta raderna i salongen o det sitter 30 personer i varje rad.

Så vem har ngn i ande världen med dessa namn ja när man frågar sig fram  på detta  vis så är detta  helt klart cold reading.

När dessutom ett 20 tal  av dessa 90 personer kan känna ingen ngt av dessa namn kan mediumet gå till den som är låttast attt läsa av så visst föerkommer  cold reading hos vissa medium

Det ska inte få förekomma på en seans men  ngt man tyvärr får se både här och utomlands i bland.

Har ivarken med medium skap eller pshycic att göra.

Varken  ett medium  eller Pshycic reader ska syssla med medveten cold reading.

Det är jag helt överens med dig om.

När det gäller att medlänka eller att koppla upp sig på samma ande är det enbart sittern som kan avgöra om  vad som stämmer  o om båda mediumena har kontakt och om det olika beskrivningarna  de två mediumena förmedlar att få fram sådan specifika saker om anden från båda mediumen utan att fråga sig fram så att det blir verfierat av sittern.

Vi har även gjort dessa övningar över chatt där ett medium suttit i Skåne det andra i Östergötland och sittern i Japan över en data skärm o där inte mediumen tillåts ställa några frågor. och alla kominikation går över chatt ledaren  i  separata chatt rum så mediumena  och sittern inte kan se vad den andra skriver,

Ja närmare kan man inte komma för att undvika cold reading.

För att undvika just  cold reading och att läsa av ansikts utryck från sittern så har vi även gjort  övningar där sittern fått sitta bakom en skärm  eller i ett annat rum så mediumena inte kunnat se sittern. eller över en chatt över nätet. O det fungerar alldeles utmärkt.

Jag är oerhört skeptisk och köper inte vad som helst  och tillåter inte heller vad som helst av ett medium  vilket alla borde göra  o inte köpa vad som helst att kunna ställa krav på att det mediumet säger stämmer och kan verifieras utan att det handlar om Cold reading  är inga orimliga krav från ett medium.

Men det logiska tänkandet från mediumet och hur mediumet tolkar informationen gör att det sällan stämmer till 100%  Det har jag full förståelse för men stämmer 75 - 80% så kan jag acceptera denna fel marginal.

Om man kan lämna så specifika saker som beskrivningar av andens utsende och om specifika händelser om andens liv och få fram saker som enbart anden och sittern känner till.

Utan att  mediumet ställt en enda fråga.

Så har man i alla fall kommit en bra bit på vägen för  jag har aldrig varit med om ngn  som inte har ngn kontakt alls med anden som  kan ge så specifik  information om anden som den kan ge på den närvarande sittern.

Men   det går även att få information genom intuitions avläsning att beskriva en nära avliden  anhörig till viss del men sällan det  blir riktigt så specifik information som när anden är närvarande

Att  beskriva en ande är är också en avläsning av energi på samma sätt tror jag personligen.

Precis som när jag läser av en levande person  men det är  långt i från cold reading som du  säger för cold reading är när man frågar sig fram o när man  läser av sitterns röst och  kroppsspråk.

Men som sagt vad så fungerar det utan att ställa frågor eller att man kan se sittern vilket  gör att jag personligen  kan utesluta cold reading.

Efter det övningar jag beskrev här ovan.

Men om jag har  en person framför mig så själfallet påverkar sitterns kropps språk och miner mig det är  helt oundvikligt.

Jag är inte ngn all vetare och kan inte säga vad som är rätt eller fel i detta det kan ingen göra i dags läget varken du eller jag.

Så det är helt rätt utan jag  kan enbart gå efter min egna upplevelser o hur jag tolkar detta  o visst  kan ngn tolka detta på ett annat sätt o vems tolkning som är rätt ja säg det.

Lasse

eggebanroth
2013-01-26 09:04
#38

Vart går gränsen till duktigheten.?? Är det var vi upplever? Vi upplever som den stora massan gör , eller hur…

Man går efter trenden  oavsett

Tråden handlar om vad vi tycker mest om i tv programm.

Mitt svar : Inte äkta andekontakt av kändis mediumet. men att det finns ngt bland er som skriver här. Det är betydligt närmare det andliga.

Mvh

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2013-02-06 00:42
#40

Terry liksom alla andra mäniksor är väl helt mänsklig och vem tusan har inte blivit förbannad över ("namn" redigerat/Fjäril) olika inlägg och personliga påhopp som inte hör till sakfrågan.

Terry är långt i från första mediumet eller personen som blivit upprörd eller förbannad över denna persons innlägg o dessutom är så feg att den inte kan stå för  det med sitt eget namn

På (xxx/Redigerat) där samma personer skriver  kunde jag läsa  detta om mig själv.

Hur kan man släppa upp en så fet och äcklig person/gris  på en scen.

I övrigt fanns det  inga kommetarer eller att man diskuterade  mitt mediala arbete som  jag gjorde på scenen denna kväll.

Men mitt utsende det skrev man om o hånade mig för och det är nivån på dessa bloggar.

Nu har jag inte varit inne på dessa bloggar på jätte länge  för man blev bara förbannad  över den låga nivån.

Är det samma sandlåde nivå nu så kan jag förstå om Terry brusar upp.

Jag har inga problem att diskutera mitt arbete men att  gå in och diskutera mitt utsende.

Det har absolut inte med  mitt mediala arbete att göra.

Men var utsendet  de enda de kunde diskutera efter den kvällen så måste det ju varit ett jäkligt gott betyg för det  mediala arbetet.

Lasse

eggebanroth
2013-02-06 08:57
#41

Det är bar du skriver detta Tarotlasse.

Har nämligen tänkt skriva om just utseende o utstrålning, det är oerhört naivt tänka efter dem banorna. Att utseende avgör ifall man är medium mm. Såna tankar har absolut inget med varken personlig utveckling eller medialitet att göra. Det är definitivt på det lägsta egoplanet. Inte äns på sandlådenivå.  Därför att även barnen fattar bä'ttre.

Hoppas man får skriva detta!

Mvh

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Navahowolf]
2013-02-06 10:13
#44

# 42 Det är ju ombytta roller inte Terry som förföljer och hotar utan helt tvärtom skeptiker förföljer oss och då måste vi ju försvara vårt ellerhur Förvånad

Kan inte se en tillstymmelse av hot från Terry i dessa mail du länkat oss till JH,allt jag ser är en feg bloggare under täckmantel som inte vågar visa och stå för vem h*n är Obestämd

blombuketten
2013-02-06 22:53
#45

#44. Nej, nu tar du i en aning. Varför skriver du "förföljer oss"? Jag tror att ingen av er så viktiga att någon behöver förfölja er. Inte ens skeptiker Glad.

Något som är mycket viktigt att lära sig, särskilt när man skriver på ett forum, är att skilja på sak och person. Det är alltså det som Terry säger sig utföra som ifågasätts, inte hans person. Och inte någon person här inne heller.

Att t ex Fjäril direkt hotar Houdi med avstängning OM han "gör sig rolig" över er på annan sajt så blir han avstängd, och Houdi reagerar på det, har det inget med Fjäril som person att göra, däremot hennes handlande.

På något vis, undrar jag, om du/ni finner viss tjusning över att tillhöra (som ni själva då tror) ett förföljt folk? Man kan ju undra.

Om du/ni inte ser VAD som skrivs i Terrys mail, utan går direkt i försvar för honom (eller den som egentligen skrivit mailet) då har ni skygglappar större än skyskrapor.

Jag har läst just här på ÖN hur upprörda ni blir om någon yppar ordet psykiskt. Fast ni tycker det är helt ok att Terry ger Gesus en hel dröse med diagnoser på diverse psykiska sjukdomar. Att han gör en egen utsaga på hur mobbad Gesus har varit som barn t ex, det är ju skamligt. Är han psykolog också Terry? Det är ju hans känslor han baserar alla tjusiga diagnoser på. Jag kan ju bara tänka mig reaktionen här inne om någon (då med avvikande åsikt) skulle ens våga ställa sådana diagnoser.

Det blir lite löjligt när man försvarar sådant som är uppenbart fel. Det spelar liksom ingen roll vem som gör felet, de med likasinnande åsikter eller de med avvikande åsikter, felet är lika stort ändå. Ett bra exempel på att skilja på sak och person. Om du/ni       kunde det skulle du/ni också se hur illa Terrys mail är skrivet. Nu ser ni inte det för det är "TERRY den förföljda" som skrivit det. Ni hade sett det om en skeptiker hade varit författaren.

Att påstå sig vara medial, ljus och kärlek, tänka på medmänniskor och vilja hjälpa dem osv osv kräver också att man lever upp till det och tar ansvar för det man gör. Inte att försvara uppenbara fel bara för att det är en viss person som begått dem.

Synd att du verkligen visar hur illa du läser, eller vill läsa då du säger att det inte finns ett tillstymmelse av hot i mailet. Det gör det. Det är otroligt oproffisionellt skrivet. Det är ett försök att kränka mottagaren och få honom ur balans. Fast vänt till fel person då, eftersom mottagaren inte tror på den typen av förutsägelser. Hade säkert tagit hårdare om det orden varit riktade till någon som tror antar jag.

Och ja Fjäril, nu har jag förmodligen gått över denna sajts regler (som jag ändå inte riktigt förstår). Jag får ta konsekvenserna därav.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2013-02-07 12:06
#48

#45  skriver att Fjäril "hotar " JohnHoudi  med avstängning.

För er som inte känner till det kan vi meddela att JohnHoudi hade ett skrivförbud här sedan tidigare. Av för oss obegriplig anledning kunde JohnHoudi ändå komma tillbaka och skriva här. I stället för att omedelbart återaktivera det existerande skrivförbudet visade vi vår välvilliga inställning och lät JouhnHoudi delta igen. Sajtvärdens markering har ingenting med "hot" att göra. 

Vi vill se till våra medlemmars bästa. Många har tagit illa vid sig av vad som skrivs på en annan sajt. Vad man skriver på andra ifokussajter har vi ingen rätt att lägga oss i, det är ytterst sajtvärden som bestämmer vilket diskussionsklimat han/hon vill ha på sin sajt.

Likaså är det vi här som bestämmer hur vi vill utforma vår sajt så att majoriteten av medlemmarna ska trivas och känna sig fria att uttrycka sig. 

Seriös kritik mot sajten och våra ställningstaganden tas alltid på allvar. Svepande och grundlösa formuleringar om hur vi är och vad vi tycker (som vi inte känner igen oss i) är det omöjligt att ens diskutera kring.

Länken från JohnHoudi är borttagen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[pengt]
2013-02-07 22:04
#55

Tarotlasse. 

Vad menar du när det inte är någon vilsen ande som som mediumet skickar till ljuset i exempelvis kanal 7? 

För enligt dig har det bara varit en gång kanske som anden varit vilsen påriktigt. Då måste ju resten av gångerna vara bluff? Eller vaddå? 

Det är många gånger mediumet själv säger att anden är vilsen och programledaren bara frågar enkelt om denne behöver föras över. Menar du att dessa medium inte är uppriktig i tv? Eller vaddå? Jag förstår inte..

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Sanna3]
2013-02-07 23:26
#58

Jag har i någon tidigare tråd bett att få se några länkar som visar på att skeptiker förföljer Er. Jag har nämligen aldrig någonsin, i något forum, sett någon som helst antydan till någon förföljelse. Inte heller i detta forum.

Finns det några länkar Ni kan visa på, som bekräftar påståenden om förföljelse av skeptiker?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2013-02-08 02:04
#61

#55 

När man hjälpt en ande som program ledaren puschat mediumet att göra en räddning där mediumet flera gånger säger att det inte rör sig om en vilsen själ men hjälper  anden över i alla fall. 

Där de boende i ett hus i STHLM upplever en ande och är jätte rädda och tycker anden är ond.  och där anden blivit igenkänd. 

Där även  dottern till anden Boende i Småland också har haft besök  av samma ande och bara upplevt kärleksfullhet. 

Så ett par som upplever ondska och rädsla oen annan som upplever kärlek o omtänksamhet på två skilda orter i Sverige. 

När ett medium beskriver en ond och vilsen ande i källaren och när de kommer upp en våning så är samma ande glad och kärleks full. 

När mediumet beskriver ett plats minne och flera gånger säger helt klart att det är ett plats minne efter ett självmord och att det inte finns en ande och ändå efter programledarens tjat  hjälper minnet/anden över till ljuset

Eller där mediumet beskrivit en släkting som mått fruktansvärt dåligt den sista tiden innan dödsfallet  och där den blivit igenkänd och sedan fått helt underbara budskap. 

Sedan har mediumet satt sig ner för att hjälpa anden över till ljuset, 

Eller som vid ett flertal tillfällen där mediumet Beskriver en ande och där anden lämnar en så bra vägledning och hjälp till den boende. 

En vilsen ande som behöver hjälp till ljuset skulle aldrig ge denna hjälp o vägledning utan varit frustrerad haft ångest och burit sig illa åt enda fram till den kommit till ljuset.

Jag kan fortsätta och skriva hela natten och plocka fram video band från inspelade program. 

Men  jag tycker detta räcker. 

Ja jag vill inte ens kommentera detta för det är  så banalt och sjukt att någon överhuvudtaget går på det. 

Lasse

eggebanroth
2013-02-08 06:52
#62

Det var bra skrivet håller fullständigt med dig Lasse, tack

Mvh

Annons:
[pengt]
2013-02-08 10:28
#63

Tack för ditt klargörande Lasse!! Jag förstår och håller med.

sven-g
2013-02-08 10:51
#64

Om man återgår till vad Terry gör, och vad jag uppfattar att han gör.
Först ska jag säga att jag tycker han är mycket duktig på det han gör, men inte tror jag att just den biten har med andar att göra.
Han brukar säga jag har din ----- här och sedan kan han berätta mycket detaljer om detta, sedan tar han saker ur den levandes liv.
Detta går utmärkt att plocka ur auoran hos levande, hela livet finns där som ett avtryck i tiden.
Sedan brukar han sällan få andar igenkända men pga att han gjort avläsningen så mycket bra, blir han trovärdig.
Så Terry tycker jag är 85% avläsning och resten andekontakt.
Men det är bara hur jag uppfattar det

eggebanroth
2013-02-08 11:48
#65

Han säger att han inte ta ansvar för vad han säger. O folk kommer med fri vilja till hans sk seanser.  Men är det verkligen så?  

När man har sk senaser går det mest ut på att folk ska komma på kurser. Så¨på det viset blir det en kedjereaktion. Det är inte då längre viktig vad som sagts från början. Det viktiga är kursdeltagarens självkänsla för kusrdeltagare själv, inte för honom. 

Men visst är han mycket duktig på det han gör , men det är inte ens 10% ngn andekontakt. Anser jag. 

Det viktiga är dock hur sökande  människor upplever detta, vilket man kan ge höga betyg. Men jag tor mig kunna genomskåda det hela , men det får väl vara min sak.

Om man jämför vanliga människor så är andekontakt ca 10 %

Mvh

Amandla
2013-02-08 12:15
#66

#65 Vad menar du med det här: "När man har sk seanser går det mest ut på att folk ska komma på kurser." ? Jag har varit på många seanser men har aldrig hört något medium göra reklam för egna kurser, med ett enda undantag och då stod det i annonsen att h*n skulle informera om vilka kurser som gavs.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jane-Lyzell
2013-02-08 12:16
#67

Intresant tråd - ingenting har förändrats sen jag sist var medlem här - vet inte om det är bra eller dåligt - kämpa på ni som orkar

pst en sak om just Terry - han är ju otroligt duktig avläsare (psychic) och det är inte fy skam. men håller med man ska kalla allt vid dess rätta namn.

Sen tycker jag hela denna debatt om Terry o Gesus är riktigt larvig!- sandlåda på hög nivå!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
2013-02-08 12:20
#68

# 66

Inga detaljer hät tack . Men visst går många seanser ut på att locka folk till kurser.

I know

sven-g
2013-02-08 12:31
#69

#68 Jag har inte den uppfattningen, men om du menar sittningar kan jag till viss del hålla med

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2013-02-08 14:55
#76

Ovidkommande kommentarer borttagna.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[HelNelson]
2013-02-08 18:36
#89

är Terry Evans medium eller bara psychic?

Amandla
2013-02-08 18:36
#90

Jag kommer att rensa bort fler onödiga inlägg i den här tråden. Se det här som en varning.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2013-02-08 20:18
#92

Sånt som inte tillför tråden något som helst. Till exempel #90 och #91 som jag strax kommer att ta bort, precis som det här. 

Och det är inte bara min definition, vi är helt överens, jag, Magi-cat och Fjäril.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sven-g
2013-02-08 20:32
#93

#89 är Terry Evans medium eller bara psychic?

Mycket duktig på psychic mediumskap

Detta är bara min åsikt behöver inte vara sanningen

[HelNelson]
2013-02-08 22:12
#94

men skriver inte Jane att han bara är psychic här ovan?

vad säger han själv?

tarotlasse
2013-02-08 22:33
#95

#94 

Jag frågade honom vid ett tillfälle om detta och svaret  jag fick var att jag hade mitt sätt att arbeta på och han hade sitt sätt att arbeta på och vem av oss som hade rätt kunde han inte avgöra.

Jag kan inte motsäga honom i  detta för han har sin personliga  erfarenhet och sin kunskap i detta och jag har min  vem av oss som har rätt kan vi diskutera i alla evighet. 

Precis som alla medium så upplever man andevärlden på olika sätt och vem som har rätt eller fel finns ingen överhuvudtaget som kan säga. 

För Terry Evans är det helt rätt arbets sätt

.

För mig är det ett helt  annat sätt  och för ett tredje medium är det ett tredje sätt. 

Ingen av oss kan vetenskapligt bevisa av vem av oss  som har rätt.

Så jag går bara efter vad jag själv upplever och vad jag själv upplever och vad som känns rätt för mig.

Liksom vad Terry Evans gör oavsett om vi har samma åsikt eller ej.

Men vi har inte  riktigt samma åsikt kan jag säga. 

Så om det är hans åsikt eller det är min åsikt eller ngn annans åsikt som stämmer finns  det ingen i hela världen  som kan svara på i dag. 

Lasse

tarotlasse
2013-02-08 23:19
#96

Det är få medium jag beundrar i dag Men Terry Evans och hans sätt att se utanför ramlinjjerna så kan jag inte                      säga emot detta även om vi liknar varandra men att liknar varandra och jag hatr inte samma åsikter  fast  vi arbtear bpåda olika sätt sätt .

Ett av det tre abåea äe ju fukaren Anders åkerson 

Sedan har vi ett ett antasisitikt medium ev  av det näsra men dey jag ftt se av'r nod av det mesya och dedt mesy magiska jag fått  magagika få se zå dedmma kombimaatiomnen vore noget av det bäsya vi någonsu+in kan få se.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2013-02-09 11:49
#102

Vi lägger ingen tid eller energi på vad som skrivs om Övernaturligt (eller specifika personer - oss medarbetare) på andra sajter, det får stå för dem - däremot kan jag inte se vart någon skyddar någon enskild person (utan att nämna namn), som ej heller är medlem här och kan försvara sig. Det enda vi gör är att försöka behålla den gemytliga atmosfär som vi vill ha här.

Med detta vill jag säga att ALLA kommentarer som går utanför sajtens ämne eller ger indikation på för och emot-frågor gällande inriktningen (på sajten), samt så kallade "ironiska" frågor, kommer plockas bort utan vidare förklaring. Vissa inlägg är redan bortröstade och det visar att fler resonerar/känner som oss.

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-02-09 13:05
#104

96 Lasse - vad är det du skriver - jag fattar inte???? - kan du förklara eller skriva om!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2013-02-09 17:27
#107

#106 Lika lite som du kan svara på det, kan vi? Ställa frågor om andra personer och vad de har gjort? Underligt tycker jag. Inget mer av sådant trams, HelNelson.

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2013-02-09 17:42
#108

#104 

Ja det förstår jag att du inte begriper ser att jag skrivit detta sent i går kväll och efter jag tagit min sömn medicinering 

Så har inget minne av att jag skrivit detta och min dyslexi förvärras ju avsevärt av detta så inte lätt att tyda.

Så borde få skrivförbud mellan 23:00 och 05:00 he he 

Inte för det jag skriver och mina åsikter  men för att det inte går att läsa vad jag skriver.    

Vad jag menar att även om jag inte delar samma åsikter så kan jag  respektera en personen för sitt  arbete ändå. 

Att även om jag inte arbetar på samma sätt och lär ut ett på ett annat sätt.  

Så är Terry otroligt duktig att arbeta på sitt sätt vilket jag respekterar. 

Samma med Anders Åkesson  även om han avslöjats med att fuska så har jag sett så mycket annat genuint medialt arbete från honom.

Något av det mest magiska jag fått uppleva medialt har jag fått uppleva genom honom. 

Vilket jag kan respektera honom för.

 Trots de fel han gjorde. 

Att se utanför ramarna och kunna stå för detta  eller erkänna att man gjort fel det respekterar jag. 

Så jag hoppas du förstår vad jag menar nu för kan inte själv tyda det jag skrivit men förstår ändå vad jag menade. 

Lasse

Jane-Lyzell
2013-02-09 18:05
#109

108 ha ha ha jag misstänkte det var något sådant - tack för förklaringen - nu förstår jag vad du menade!

Sen kanske jag inte håller med dig angående fuskande medium AÅ - att framtvingande erkännande skulle vara hedersamt det kommer jag aldrig tycka.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Navahowolf]
2013-02-09 18:18
#110

# 108 Jättebra skrivet Lasse 

Att kunna respektera varandras arbete och som du skriver om AÅ så ser jag en styrka hos dig att din egen ande kan respektera att människor gör fel och förhoppningsvis lär sig och reder upp det till det bättre.

Vi har ju haft våra duster ibland och jag vet med mig själv jag kan slänga ur mig men det brukar inte vara illa ment och jag respekterar dig för din spiritualistiska tro och utövning men vi jobbar helt enkelt på olika sätt och får respektera varandra för det,men emot dig har jag inte vi har bara skilda åsikter inget värre än så.

Terry tycker jag personligen är bra på alla vis och ditt sätt att beskriva att även om du inte lär ut eller jobbar på samma sätt som Terry så är han duktig på sitt sätt att arbeta.Suveräna ord av dig måste jag säga.

Fint inlägg och dyslexin kan inte vara lätt alla gånger,stavar fel det gör jag med men då är det slarvmoster som är framme och ögon som blivit gamla så dom inte ser som dom ska längre 

Hur som ett bra och tänkvärt inlägg av dig och ett klick på bra inläggs knappen blev det också 

tarotlasse
2013-02-10 04:12
#111

#110 

Ande världen har lärt mig oerhört mycket speciellt en sittning för ett par år sedan.  En av de värsta jag varit med om utan tvekan.

Där Anden visar hur den har torterats till döds och sedan blivit  styckad i bitar av flera personer. 

Att se och känna denna misshandel i  min egen kropp  var fruktansvärd. 

En av de skyldiga till detta  är min sitter och anden är så kärleks full och lämnar en sådan otrolig vägledning till en person som gjort anden något så fruktansvärt illa. 

Varken jag eller min sitter kunde hålla tårarna borta under denna sittning.

Den insikten som sittern och den ånger den fick av sitt felaktiga handlande skulle inte ett enda fängelse i världen kunnat åstadkomma. 

Om inte andevärlden dömer någon som varit så brutal och gjort anden så fruktansvärt illa.

Vad har vi då  själva för rätt att döma någon för deras felaktiga handlingar. 

Det var inte bara sittern som fick en insikt under denna sittning.

Den fick även mig att inse  vad har jag för rätt  att döma någon annan som gör fel.

Jag ser saker annorlunda efter detta  visst kan jag bli irriterad över om någon behandlar mig illa men då går tanken till denna sittning.  

När andevärlden inte dömer någon efter en sådan grym handling.

Så var har jag då för rätt att döma någon. 

Lasse

Annons:
eggebanroth
2013-02-10 08:32
#112

Här skriver man om att tillåta göra  fel. Det är tydlien tillåtet göra fel av kändismedium. men jobbar man seriöst utan en massa pengar involverad. Då får man inte göra det minsta fel.

Frågan är vart går gränsen ?  

Mitt förtroende  för kändismedium är  lika med noll.

Jane-Lyzell
2013-02-10 12:16
#113

111 Lasse - andevärlden dömmer ingen men de visar på fel som behöver läkas eller påminnas om att inte göra om samma misstag- om o om igen.

Det är skillnad på dömmande och att se klart. då menar jag- att människan har ett val vid fusk o bedrägeri. Att välja andra vägar att gå på……..

Ett lärande för alla runt om kring även i Ts om Terry.

Men att säga att förlåtande  är rätta vägen - finns ju andra sk medium ett transmedium som förgrep sig på unga kvinnor/ barn för ett antal år sedan… om jag mins rätt fördömdes han av alla…och gör även idag…… Ja ingen lätt fråga - verkar vara beroende på förlåtande vilken person  det gäller.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: